Gå til innhold

Livet som kone..


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Det er selvsagt moro med oppussing Amalie, det blir jo så fint! Men, det er slitsomt når det skal ta så lang tid når vi bor i huset samtidig. Det er lissom ikke forsvarlig å leve SÅ lenge uten varmtvann.. :sjenert: .Men, GUD som jeg kommer til å sette pris på det når det blir ferdig! :sjarmor:

Tre biler? :reise:

Deilig å ha en hver iallfall da, det har ikke vi tatt oss råd til... Dyrt med bil. :sur:

Men, jeg skal nok ha en egen når jeg er ferdig med utdannelsen iallfall. Orker ikke kjøpe en gammel haug, bare for å ha bil. Det koster jo nesten mer å ha sånne! :grine:

Svigerfar er her å snekrer sammen med mannen. Moro at det går fremover.

Jeg har vært flink å ryddet i alle kjøkkenskap, vasket og kastet det jeg ikke syns jeg trenger.

Deilig!

Nå skal jeg vente på oppvaskemaskinen, så skal jeg prøve å få vasket endel maskiner med klær idag tenkte jeg. Har blitt lite av det i Julen. (siden vaskemaskinen for øyeblikket står på kjøkkenet)

Først en røyk. :sjarmor:

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gamle biler vi da :sjenert:

alle er før 1975. Hihi!

Så nå har vi begge bil mens vi fikser min. Det er litt deilig. Men det koster da ikke så mye å ha dem! Bare visst det skjer noe da....men det gjør det jo alltids med alle biler!

Så det her er bare sååå bra. Nytt hus, ny bil!

Nytt liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo herlig ut Amalie :klem:

Glad for deg! Tenk så moro det blir å innrede huset akkurat slik DU vil! :sjarmor: (hvis ikke sambo´n din har veldig sterke meninger imot da, heheh)

Det er sååå moro å få sitt eget, husker jeg var helt i ekstase... Moro!

:klem::klem::klem::klem:

Sitter å spiser toast jeg nå, hjelper de oppe å badet litt.. Ble plutselig svimmel og kom på at jeg ikke har spist... :sjenert:

Skal en tur ut å handle etterpå, bytte en julegave bl.a.

Ikveld er jeg barnevakt, får lese masse i boka mi da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har meninger hvertfall!

Og en ting er helt sikkert, vi skal ikke henge opp disse merkelige figurene som han syns er kule. *grøsse* jeg syns de er super ekle! Men jeg må nok gi avkall på mitt jeg og!

Men vet ikke hva enda :ler:

Tror det blir fint jeg!

Tror ikke det blir noe spessielt problem egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, skjønner hva du mener Amalie, sånn var det her i huset også men, nå er vi enige om at jeg står for innredningen.... :ler:

Selvom dvd samlingen til min kjære tar GOD plass her.... :sjenert:

Men, sånn er det bestandig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Nå er vi veldig enig om soverommet heldigvis! Så det her kan bli veldig spennende å se hva som kommer til å bli i resten av huset!

Jeg gleder meg såååå mye nå til å pusse og male gamle møbler og alt.

Tror nok jeg kommer til å gjøre mest der :ler:

Jeg som tar imot alt som folk sier er greit at vi tar :ler:

Har du fått noe fint til jul forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: så fint Amalie!

Greit å pusse opp gamle møbler, gammelt blir som nytt. ;)

Nå har jeg ordnet litt her, har funnet ut at vi skal ha gjester her imorgen.

Vi blir 6 stk til maten, og jeg skal lage kalkun for første gang! :sjarmor:

Moro å lære da...Håper den blir bra...

Bare å komme med tips! :ler:

Skal ordne litt imorgen, nå skal jeg finne ut hva jeg skal ha på meg imorgen og evt vaske tøyet..

Har vært lite av det i Julen ja.... :sjenert: Har en skikkelig haug meg skittentøy! :grine:

Nå er alle pusebabyene oppe hos meg og skal leke og bite... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjøreliste for imorgen

* Tømme søppel

*Ordne med klær..

* Dekke bord

* Ordne med mat i GOOOD tid :)

*Vaske gulv

*Støvsuge gangen

SIKKERT masse mer, som jeg komme rpå i siste lita...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her å nyter stillheten litt før jeg skal begynne her..

Kalkunen er smurt inn med krydder, og nå skal den snart i ovnen. Har fått litt hjelp av min mor på tlf, og har kommet frem tyil at den blir best ved å stekes over lengre tid....

Svigermor anbefalte meg å sette på nrmal varme i begynnelsen, så skinnet blir sprøtt.

Etterpå, når steken er i ovnen, skal jeg ordne i huset.

*vaske gulv

*rydde litt

*skrelle poteter

*ordne håret mitt :heiajente:

Mannen skal skru sammen et par stoler til spisestua vår og hente klaffer...

Må sikkert mase en god del for å få ham til å gjøre det, kjenner jeg han rett.... :sjenert:

Han har lagt seg litt nå. Snekkeren har vært her idag, og nå begynner virkelig baderommet å ta form! :sjarmor:

Flisleggeren kommer nok om ikke så mange dagene, det er litt hemmelighet for meg tror jeg.

Mannen min liker å overraske. :sjarmor::hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussing er skikkelig slitsomt, men stort sett værdt det når alt kommer til alt :smilbla:

Ha en fin kveld og takk for hilsen i dagboken min :klem:

Endret av Coco Chanel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Coco Chanel :ler: veldig slitsomt er det!

Kjøkkenet er det verste, faren min pusset nettopp opp sitt og måtte ha kjøleskapet i stua. :grine:

Men, fint blir det jo... ;);)

Nå står kalkunen i ovnen, potetene er skrelt, og kraft til koking...

Sitter å slapper av litt, ble så utrolig svimmel da jeg stod så lenge å skrelte poteter.... :sjenert:

Snart i gang med å vaske gulvet.

:husarbeid::husarbeid::husarbeid::husarbeid::husarbeid::husarbeid::husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften var kjempe vellykket! ;)

Lenge siden jeg har hatt det så kos og gøy, alt var så fint.

Gode venner, mat og mannen min + ei god venninne som jeg ikke ser så ofte lenger...

:hjerte::hjerte::hjerte:

Vi koste oss veldig.

Var litt skummelt med fyrverkeriet, en rakett som veltet og kom rett mot oss og traff mannen og meg i bena, men det gikk heldigvis bra. :overrasket::)

La oss 04.30 mannen og jeg.... Ikke så ofte det blir sent nei... :sjenert:

Idag har jeg sikkert 5 oppvasker med maskinen, ble en del glass ja.

Hadde en bartender her som lagde mye gode drinker, ikke minst verdens beste Strawberry Daquiri :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner virkelig badet vårt å ta form! :sjarmor::danse::tommel::hoppe:

Det skal bli så umenneskelig deilig med dusj igjen, og ikke mist do! :grine:

Flisleggeren begynte med flisene idag, og skal fuge imorgen.

Alt flisearbeidet er derfor mer eller mindre ferdig denne uka. Rørleggeren kommer og kopler til vannet forhåpentligvis på fredag. :)

Etter det, neste uke håper jeg, blir glassbyggesten, kranerdusj og baderomsinnredning satt på plass.

************

Nå venter jeg på mannen min som har vært på verkstedet med bilen, bare fiksa det ene el vinduet.

Han skulle kjøpe brød også, holder på å sulte ihjel her jeg sitter!.... :sjokk:

Trøtt er jeg også.... :sjenert:

Etterpå skal jeg ri en tur, og datterea til en kollega og kollega skal være med.

Ikvekd skal jeg endelig trene sammen med svigermor. :) (et nyttårsløfte er igang!)

Fikk forresten tanta idag, skikkelig magesmerter første dagen, var kvalm igår, så var nesten redd tanta ikke kom.... :sjenert::grine:

ZZzZZzZZZ.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har det gått unna...

Stod opp tidlig, ordnet og ryddet litt før takstmannen kom. Han har virkelig tro på at vi kan få mer ut av forsikringen.... :sjarmor:

Var i stallen etterpå, og red en tur. Det begynte å regne litt. Brrrr! :hår:

Så har jeg vært med svigermor på trening vi skal forhåpentligvis så godt det går begynne å trene sammen hver onsdag. Endelig! ;)

Var kjempedeilig.. Blir sikkert støl imorgen! :ler:

Badet er forresten ferdig flislagt, det ble sååååå fint! :sjarmor::tommel::danse:

Nå har jeg laget Sweet & Sour med kylling og ris og venter på at mannen skal komme hjem..

Skal se en episode av Six feet under :)

Sulten! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dere er snart ferdig med badet da!

Men hva for noe nytt system på KG?

Er det noe jeg virkelig har gått glipp av altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Uff så ekkelt med den raketten! :overrasket:

Godt dere ikke ble skadet! :klem:

Deilig å snart få bruke do og dusj ;)

Ha en fiiiiin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Tilbake på skolen... Fikk igjen en prøve, spm jeg ble skuffet over idag.

Resultatet ble midt på treet, men jeg hadde forventet hakket bedre for å si det sånn... :sjenert::frustrert:

Trøster meg med at dette skoleåret (denne terminen)forhåpentligvis går relativt raskt.

Det var et annet oppsett på Dagbøkene her inne igår, måtte jo sslite for å finne siste innlegg osv. Det stod som en slags liste istedetfor Amalie

:sarkasme:

Glad det er vekk idag! :)

Og yesssss badet blir ferdig imorgen. Dvs at flisene ble lagt igår, fuging idag og silikonlister osv blir lagt imorgen.

Epica Ja, den raketten var skremmende... :sjenert:

Glad det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var en ganske enkel avfære som at du har kommet borti noe. Helt øverst på siden står det angi stadar og linje. kommer du borti linje der blir det som en liste og det ser helt merkelig ut så skjønner man ingen ting. Gjort det selv en gang :ler:

og jeg skjønte ingen ting og måtte ringe kjæresten min for at han måtte fortelle meg hva som var galt. Han fant det jo fort ut. Det var litt flaut :sjenert:

Rakketter er kjempe skummelt. For mange år siden fikk jeg en rakket mellom bena, etter det har jeg og hatt veldig respekt for rakketer.

Ble jo ikke noe bedre i år da en sprengtes på bakken. Den føk aldri opp. Men vi sto heldigvis så langt unna at det ikke var noe fare da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Alwa~

Og yesssss badet blir ferdig imorgen. Dvs at flisene ble lagt igår, fuging idag og silikonlister osv blir lagt imorgen.

Så bra :smilbla: Lenge siden siste dusj? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...