Gå til innhold

Livet som kone..


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

:klem: Jeg hadde bare aaaldri klart det..

Hadde blitt helt feil liksom, vil aldri ha exen her i vårt hus..

Har aldri feira bursdag til stesønn her, men mannen har vert innom han med presang - og ellers, andre år har vi vært på ferie og ikke hatt sjangs å feire bursdagen med han.

Er så godt å høre at det gikk bra på torsdag! :klem:

Hørtes DIGG ut med øøøøl...

Brisen på en øl ja, ikke verst! :hoho:

Hva er plans ikveld?

Vi skal se snakes on a plane, gleder meg! :-D

Håper jobbedagen går greitt! I det minste penger i kassa! ;)

:kyss: Gooood helg vennen!

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjohei!

Idag begynte dagen helt feil, mobilen min slo seg av i natt og ringte selvfølgelig ikke på morgenen, så mannen våknet og spurte meg om ikke jeg begynte på jobb kl 09.00, og da var kl 09.30! :overrasket: Det gikk heldigvis bra, de bare lo. Hadde visst forsovet seg og åpnet salongen et kvarter for sent de også,hehehe...

Har vært hos farfaren min på besøk etter jobben, koselig det.

Virker som alle er enten fyllesyke eller slække idag, når jeg endelig er klar for å drikke!

Ble spurt om vi ville komme til et vennepar, men mannen har jo ikke ferie lenger så da kan jo ikke han bli med.. :tristbla: DET er kjedelig, blir ofte sånn. Men, det er prisen å betale for å ha funnet seg en musiker.

Skal til ei venninne da,som jeg ikke har sett på lenge. Skal drikke litt, blir koselig det. Vet ikke om vi skal ut ennå da. Tror ikke det. Hun skal på jobb imorgen...

Epica: Var filmen bra? Har hørt litt forskjellig om den? Kanskje ikke sett den ennå?

Hvordan er det med hormonene nå da? Håper de dumme tankene holder seg unna.. ;)

Tenkte å legge meg litt jeg, skal sitte på med mannen til byen etterpå, og det er jo en

stund til ennå. En liten hvil gjør alltid bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han SKAL visst ja!

Han har jo lyst selv og å dra. Og det skjønner jeg jo. Det er jo sønnen hans. Så det er ikke noe galt i det. Men det er bare at alle får ta plass på hans bursdag, men ikke jeg. :tristbla:

Men får se til neste år så kanskje. Nå skal vi ha en liten feiring her da så han får bursdagsgave fra meg og mine foreldre så har han valgt ut middag som vi skal ha.

Så litt kos blir det jo uansett da.

Jeg har det skikkelig travelt for tiden ja. Har masse skole oppgaver. Så har blitt liten tid til det her. Men jeg titter nå innom innimellom takene.

Ha en fin lørdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det søndag! Med nydelig vær som bare roper på meg, har kjempelyst til å være ute i den friske høstluften idag, men neida. Jeg skal jobbe med Herbarium og lese de resterende 200 sidene jeg har igjen i særenmeboka mi... Lurer på om det er fysisk mulig å lese så mye på en dag, får bare prøve! Heldigvis er boka bra. :ler:

Ble litt fest igår da, dro til ei venninne, så kom ei annen venninne dit også. Etterhvert kom det noen gutter dit også, men jeg var bare ikke i form igår. Sååå slækk og trøtt utover kvelden vettu. Bare gjespet. De andre skulle på en kjent Mc klubb i byen, men jeg ble ikke med. Mannen er ikke akkurat overbegeistret for at jeg drar slike steder uten ham, og det skjønner jeg godt. Det er som han sier : Damer på Mc klubber er fritt vilt! :grine: Så jeg dro heller hjem, det er jeg glad for, deilig å våkne og å være i fin form idag. :kgblunk: :Nikke::enig::danse:

Lå leenege i senga idag selvom jeg var våken, med sovende verdens vakreste mann på den ene siden og veldig vakre pusen min på andre siden, hun ville ikke ha noe av at jeg skulle sove så hun "kapret" oppmerksomhet fra jeg åpnet øynene.. :grine: Vakker!

Amalie: Skjønner deg godt jeg, vi har hatt det på akkurat samme måten de to forrige bursdagene. Første gangen ble jeg rett å slett ikke bedt, noe jeg ble svææært lei meg for (dette var hjemme hos moren hans da) og den siste gangen måtte jeg jobbe. Så jeg følte meg skikkelig kjip, spesielt første gangen. Da ble jeg forbannet også.

Ellers er du opptatt skjønner jeg? Er det tøft/moro/slitsomt på skolen? Jeg er ganske lei skolen allerede jeg... :sjenert: Synes det er møøøøøkk kjedelig! :kvalm: Det aller meste bortsett fra Psykologi, det er kjempe spennende. Men, jeg skal nok kave meg gjennom dette året, må jo ha så gode karakterer som mulig for å komme inn på HIØ neste år, kan jeg spørre hva du hadde i gj. snitt? Jeg hørte nemlig ei venninne som sa til meg igår at det visstnok var vanskelig der nå, men det var sykepleien da..Litt annerledes det selvfølgelig. MEN, hadde jeg sluppet å jobbe så mye så hadde nok skolen gått som en lek i forhold til nå, synes det er tøft med to jobber og skole.

Tenkte jeg skulle søke på yrkesrettet attføring bare for å prøve, fikk mundtlig avslag da jeg var på aetat og spurte om rettigheter osv, men jeg har jo ikke prøvd. Har blitt tipset om å ikke gi meg.

Over til Herbarium da.... :sjokk:

Prøver å hoppe innom senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg savner fest!! :grine:

Jeg blir sikkert drita på to øl når jeg skal drikke igjen!! :legrine:

Forstår du ble trøtt, så travel som du er for tiden vennen.. :klem:

Ja de tankene jeg hadde er borte nå..

Tenker ikke på det lenger.

Men kan ikke for at jeg er sjalu på den tiden han har med sønnen nå, at det gjør tiden med snuppa - mindre dyrebar, for han har allerede opplevd endel.

Er ikke flink til dette stemorsgreiene... :sjenert:

Håper du har en fin søndag vennen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh......jeg lå vel midt på jeg. Hadde vel 4 poeng mer enn det man trenger for å komme inn. Ikke at jeg husker hva det er :legrine:

Men men.....

Skolen går veldig greit syns jeg. Vi har det kjempe gøy da. Vi har leka masse og hatt masse gøy vi. Sånn er det med oss som skal tilbake i barnehagen :legrine:

Det går helt sikkert fint å komme inn til neste år. Si ifra visst du trenger bøker da som jeg kanskje har :sjarmor:

Lurer på hva jeg skal gjøre på dagen da "stesønn" har bursdag. Kan ikke sitte hjemme å furte fordi jeg ikke kan komme. Han begynte å spørre i dag da hvorfor jeg ikke skulle komme. og jeg kunne ikke komme med en forklaring. Han ville veldig gjerne at jeg skulle komme da. Så det var helt fælt. Men men.....vi skal ha kose oss når han kommer neste gang da. Så det blir ikke alt for ille.

Ellers da? er alt bare bra?

Jeg har det hvertfall supert.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg her igjen..

Har fått gjort litt, men sitter hr med dundrende hodepine fordi jeg har sittet med Herbarium idag, or finne bare IKKE ut hvilken familie levermosen hører til i.... :sur: Interressant hva??? Eh, ikke særlig.Har ikke begynt å lese boka engang jeg, har laget Quesadillas til mannen og meg :sikle:, henta bryllupskaka vår i fryseren til min forlover (har to HELE igjen!), henta baderomsmøblene våre (kjempefine!)sovet en time og litt :humpe::ler: og enda mer skole..Sånn mer eller mindre ferdig med planteheftet nå, boka skal ikke være ferdiglest før på tirsdag heldigvis, så jeg har litt tid på meg imorgen også. Men, jeg må bare komme igang snart.

Får vondt i hodet av å tenke på at imorgen begynner skolen og maset igjen, det er bare kaos og dagene flyyyr avgårde når jeg går på skolen. Glemmer å leve i nuet...

Blir litt sinna fordi kjøkkenet ser ikke ut etter jeg laget mat, og jeg MÅ gjøre skoleting før jeg kan begynne å rydde opp her. NÅR I VERDEN KAN JEG BARE SLAPPE AV??? :sur:

Neida, skal ikke klage, har velgt dette selv...Verre blir det vel... :forvirret:

Epica: Er overhodet ikke lett å være stemor altså, det er en prøvelse!

Jeg vet alt om det... :klem:

Ikke lenge til du kan ta deg en fest nå da! :perebrus: Selvom det er sikkert ikke lett å ikke være sammen med prinsessa når hun kommer.... Åh, du er så heldig! :hjerter_rundt:

Jeg også vil ha en liten :babysmokk: Er helt der om dagen, tenker på det hele tiden, samtidig som jeg ikke klarer å ta avgjørelsen, som om noe holder meg igjen samtidig som jeg er klar som et egg!

Vil bare at økonomi og alt skal være heeeelt stabilt når vi får en liten, men det blir den vel aldri... :ler::ler: Jeg er veldig opptatt av at det skal være helt trygt og godt når vi kommer til det stadiet, men det er jo sånn nå også... :hjerter::hjerter::hjerter:

Håper du har kosa deg i dag vennen!

Amalie: Hvorfor kan du ikke bli med i bursdagen til stesønnen din da? Fikk ikke helt med meg hvorfor jeg... :sjenert: Skulle du noe?

Skal søke sykepleien jeg vettu, så da funker det dårlig med førskolelærerbøker.. :ler: Men, ellers takk!

Går ikke du i Halden forresten??? Har alltid tenkt at du går på Kråkerøy jeg...Er det mulig.. :klaske: Godt at du har det bra da Amalie! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår økonomi er alltid... dååårlig... :ler:

Så kos at du tenker så masse på :babysmokk: ........ :sjarmor:

Mannen også? ;)

Passer vel kanskje litt dårlig, sånn oppi studier? .. :sjenert:

Det hadde blitt en kjempesøt baby, en mix av dere to! :kyss:

Hvordan går det med stesønn, klager på dere enda?.. HVA han klager på?

Fatter det ikke, virker som han koste seg sånn med dere, så plutselig snur om...hmmm.. er kanskje alderen... ;)

:klem:

Håper skoledritten går greitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shatika: Hei! Så koselig med besøk i boken min! :) Tusen takk, har hatt en fin dag, bare litt slitsomt å tenke på at skolen begynner imorgen allerede, skjønner ikke hvor det har blitt av ferien.. :klø:

Epica: Jeg må le, du har så rett! Baby passer lissom minst akkurat nå, men nå har jeg mer lyst enn noen gang. Er det ikke typisk da? Meg i et nøtteskall. :ler:

Det der med økonomi og sånn, det er vel sånn alle tenker, at det skal være sånn og sånn når man får barn, men man lærer jo så lenge man lever. ;) Nobody is perfect! Spesielt ikke jeg... :grine:

KJørte mannen på et utested i Fredrikstad hvor han skal spille ikvel, kjørte forbi mange fiiiiine nye klesbutikker og tittet i vinduene, ble helt dårlig! Begynte å tenke og jeg husker faktisk ikke sist jeg virkelig handlet klær til meg selv. Det var noen enkle plagg i sommer, that´s it. Synes aldri jeg har råd til en dritt...Frustrerende! Får litt dårlig samvittighet av å tenke sånn også, har det jo tross alt bra. Har mannen min og huset vårt som jeg er så glad i og sånn, men det hadde lissom ikke gjort noe å kunne unnet seg noe innimellom... :tristbla: Merker det skikkelig på økonomien at jeg er student akkurat nå, inntektene dekker akkurat utgiftene og lånet. Men, skal få to kort til mannens konto så det blir vår felles brukskonto da. ;) Det blir sikkert bra.

Trenger å farge håret mitt også, har ikke gjort det på evigheter og jeg er frisør lissom. :overrasket:

Sendte melding til en kollega og spurte om ikke hun kunne stripe det en dag, det trengs sårt..

Har ikke fått svar ennå.

Er ikke sikkert mannen kommer hjem i natt, han skal drikke med gutta og skal hjelpe broren sin i studio etterpå. Driver med en skive innspilling med deadline til imorgen...!!!! ;)

Er jo vant med å være alene på natten, men han kommer jo hjem vanligvis så det blir rart å våkne alene imorgen...

Får lese litt til før jeg kvelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han gi ut en skive snart? :sjarmor:

Hvordan er det med spillinga, han opptrer hver helg, og blir det sånn de neste årene også?

Arhhh samme her, har aldri råd til noenting!

Savner å shoppe... Fatter ikke hvor pengene går! :grine:

Kjipt!!

Håper du får en fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to timers pause fra skolen, neste time starter ikke før kl 13.30, så derfor dro jeg hjem. Må gjøre en lekse til idag, noen få oppgaver i biologi... Deilig med et lite avbrekk.. ;)

Idag er dagen hor mannen og jeg har bestemt oss for å begynne med en sunnere livvstil, slutte med brus, lightbrus og spise litt mer sunt. En gylden sjanse til å gå ned noen kg... :sjarmor:

Jeg har noen tabletter fra Sverige som skal gjøre det litt "lettere" som jeg har gått ned mange kg på før, tok en idag tidlig men, det er så lenge siden så jeg ble en smule skjelven og uvel når de begynte å virke. Men, det går over etter noen dager. Er bare så dritt lei å ikke føle meg vel lissom. Har jo snakket om det i hundre år, men aldri kommet noen vei med å fortsette trening, rett å slett pga mangel på tid(!!!!) så et sted må jeg bare begynne, og greit hvis de funker til en hjelp i starten. ;) Har litt vondt i venstre side... Sikkert ikke noe farlig... :klø:

Fikk melding fra ei jente i stallen nå, hun datt av hesten om lørdagen og skadet milten! Blir litt smånervøs for å ri når jeg hører sånt... :tristbla: Hetsen hun falt av er nemlig mye roligere og "lettere" å ri enn den jeg har, hun valgte nemlig den fordi den var enklere og da kommer lissom tankene hos meg... Har blitt litt pysete med åra... :sjenert: Den jeg rir er nesten umulig å ri på tur alene uten andre hester med, han blir veldig stresset. Har bare gjort det en gang og gjør det IKKE igjen frivillig for å si det sånn.. Men, nå er sjansen mye større for at jeg må det siden hun ikke kan ri på noen mnd...

Har så mye jern i ilden at jeg vurderer nesten å "gi opp" en av tingene, en av jobbene eller hesten, men jeg klarer lissom ikke...Det mest lønnsomme hadde vært å kutte ridinga men noe moro må man jo ha! Og kutter jeg jobb så blir det mindre penger...Noe som vil bli vanskelig for oss.... Vet ikke hva jeg skal gjøre... Men, skjønner at dette ikke går i det lange løp.... :sur:

Ridinga holder ryggen min i sjakk også, har vært bra siden jeg begynte med det igjen.. Enda en grunn til å ikke slutte.... IKKE LETT DETTE!!!!!!

Epica: Broren til mannen skal gi ut en coverplate, og mannen er med på to låter og har arrangementet på noen ting. Gleder meg veldig til å høre! Broren har gitt ut masse, men er ikke så kjent i norge... Men, veldig kjent i enkelte andre land. (vil holde meg anonym nok til å ikke avsløre hvem band det er her)

Det er så dritt med dårlig råd ja! Selvom vi får betalt regninger og det vi skal får jeg ikke shoppet med god samvittighet. Får bare drømme om at den muligheten kommer om noen år, når jeg er ferdig utdannet.....*drømme*

Nå må jeg gjøre lekser! :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nok i Halden ja :ler:

Selv om det hadde vært fint å gått på kråkerøy. Det er ikke så langt vekk.

Jeg kan ikke dra fordi jeg ikke er invitert. Minstemanns mor er ikke intressert i å ha meg der fordi alt hva jeg gjør er feil (jeg er ikke den eneste da som gjør ting feil, alle hennes venner har ho mista fordi Alle gjør jo ALT feil etter hennes mening) hadde det ikke vært for at sambo er barnets far hadde vel ikke han fått lov til å komme heller. Nei, forresten. Han hadde fått komme fordi hele tiden når ho trenger hjelp ringer ho han fordi ho ikke har noen andre. Men jeg kommer til å bli sint visst hennes nye flamme kommer. I løpet av den tiden jeg og sambo har vært sammen har ho vært sammen med mange menn og noen av dem har hilst på sønnen og. Det blir helt feil syns jeg hvertfall. Men men. Er ikke noe å gjøre med det. Sutrer skikkelig jeg :sur:

Men vi skal hvertfall kose oss til helga når han kommer hit, han har fått bestemme mat vi skal ha og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos svigers en tur, han hjelper meg med å få kopiert en opptaksvhs fra jeg var liten til dvd. Satt å tittet litt sammen med dem, har ikke sett den på flere år. Det var så gøy! Lillebroren min på 20 var helt nyfødt... :babygutt: Kjempevakker... Var koselig å se min kjære entusiastiske pappa, hvor god han er og alltid har vært. :hjerte: Pappajente jeg visst.... :sjenert:

Han ringte istad, er på Island! Heldigrisen... :tommelsmil:

Svigers synes jeg var skremmende lik min mor på den filmen, rart å tenke på at hun hadde to barn da hun var like gammel som jeg er nå... :ler: Ser selv at jeg likn er på henne, har alltid hørt det, men ser det spesielt godt på den filmen.

Nå skal jeg lese i Beatles, fikk lest masse igår egentlig. Har en dag igjen før jeg må skrive to siders referat osv. Må stå på!

Snakket litt med mannen om barn istad igjen, han er ikke HELT fremmed for det tror jeg..Bare jeg som har "skremt" ham med at jeg IHVERTFALL skulle vente LENGE til osv. Men, det var før.... :sjenert: Det er helt vilt hvor lyst jeg har på barn om dagen..enker på det konstant... :hjertesmil::hjerter_rundt::hjerte:

Nå må jeg lese, klokka går altfor fort, skal opp kl 06.13! :overrasket:

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Nå sitter jeg på skolen, har rettslære uten lærer idag... :ler: Siden vi sitter på datarom kunne jeg ikke motstå fristelsen å hoppe innom her.. :grine:

Vi skal jobbe med oppgaver, meeeen har jo ikke dårlig tid. :sjenert: Hadde håpet på å få tilbake prøven fra før høstferien, men neida. Får vente en uke til i spenning!

Ganske trøtt idag, sovnat så sent igår. Vondt i ryggen idag også, sekken er så tung bøkene veier jo et tonn. :overrasket:

Moro med pc, for da kan jeg bruke noen av "fasilitetene" her inne, går for eks ikke an å ha farget skrift når jeg bruker Mac`en hjemme, tydelig at dette programmet er beregnet til pc. Ikke så rart da, siden de aller fleste her i landet bruker det.

Idag skal jeg i stallen, på tur sammen med hun som eier hesten. Har ganske så mye igjen å lese av særemneboka mi til imorgen men... :sjenert: Håper je får lest litt ikvel, uten at det blir like sent som igår...

Nå får jeg gjøre litt oppgaver vel. :lese:

Men, først en liten dagbokrunde...

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig å lese om at du har så lyst på baby vennen! :hjerte:

Hvor lenge har du igjen av utdannelsen?

Kan ikke mannen få en annen jobb ved siden av, han tjener vel ikke så godt på spillejobber, eller?....

Etterhvert må han slå gjennom eller få seg en annen jobb så dere klarer dere økonomisk?

Jeg haaater å slite økonomisk, er så stress!

Alltid godt første uka med lønn, men siste uka før lønn er jeg alltid totalllllly blakk.. :grine:

Håper du får en fin dag! :kose:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og ha :babysmokk:

Men jeg får vel ikke får jeg er ferdig og har hatt jobb og hus og blå volvo, o.s.v. så oi :overrasket: plutselig er man for gammel

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Sliten jeg, da jeg kom hjem fra skolen idag sovnet jeg på sofaen. Var på "håret!" at jeg ikke dro på skolen idag, følte meg ikke noe i form,men var stolt av meg selv for at jeg gjorde det allikevel. :sjarmor:

Leste ferdig boka til særemnet igår, det er bare den BESTE boka jeg noensinne har lest! Anbefaler alle å lese "Beatles" av Lars Saabye Christensen. :Nikke:

Har vært i stallen idag også, og dro opp i leiligheten til "storesøs" og tittet etter det. Koselig!

Shatika: Tusen takk! Hva med deg hatt en fin dag du? Ikke helt i slaget om dagen her, men det kommer seg vel. ;)

Epica: Mannen lever av å være musiker og tjener faktisk veldig bra med penger pr jobb. Imorgen f.eks har han en jobb hvor han tjener 4000 på en time,men det hører til sjeldenhetene altså! :ler:

Han har bestemt seg for å livnære oss på det sålenge det går, han har jo myyyye bedre inntekt enn jeg noen gang har hatt, det er bare det at det er så sporadisk og opp og ned i perioder. Men, det som er bra er jo at han har mye fri i uka, men ellers er det SELVSAGT mange ulemper med det...

Vi har blitt enige om at den dagen det ikke går å livnære seg på bare musikken lenger, så må han få seg en annen jobb i tillegg. Han har bl.a jobbet som lærer, men likte det ikke spesielt godt da... :grine: En annen ulempe er at pengene kommer somregel rett i hånda og da blir det vanskelig med faste trekk osv hvis vi ikke er flinke å sette dem rett i banken, noe som er FORT gjort å nedprioritere til tider, men full skjerpings nå. :ler:

Det jeg er frustrert over er at vi lissom aldri kommer i overskudd, men skal ikke klage.

Merker godt på pengepungen at jeg er student nå da... :sjenert:

Amalie: Kjenner meg godt igjen i det du forteller ja! Driver lissom å funderer VELDIG om dagen på valg av yrke osv. Valget jeg tar vil jeg jo gjerne at skal komme fra hjertet, og ikke "det som passer best" hvis du skjønner forskjellen??? Jeg har sååååå lyst på barn NÅ, men er så redd det skal bli for komplisert med tanke på utdannelse, økonomi osv. Samtidig så vet jeg jo at man tilpasser seg veldig fort og at mange klarer begge delene...Tror ikke jeg klarer å vente med barn til en evt endt 3 årig utdannelse altså... :sjenert:

Nå er jeg skikkelig trøtt, skal legge med og lese fortsettelsen av "Beatles" som heter "Bly",

God natt hele verden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...