Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror flere velger duo i dag, den er vel blitt mer populær. Er iallefall den vognen vi skal ha, det er helt sikkert.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Simo vogna er ganske mye større enn Brio, faktsik for stor til enkelte biler har jeg hørt. Jeg har januarbarn selv og Brio duo, fikk plass til voksipose de første mnd, ikke god plass, men likevel plass :)

Nå når jenta snart 5 mnd og det er god plass til både henne og dyne, men om en måneds tid må jeg nok skifte til sportsvogn, da er hun nemlig for lang. Men sportsvogn fungerer like greit det. Har man en pose ligger barnet like lunt i den som i baggen. Jeg har også en jente på 2,5 år, og når hun var liten måtte jeg skifte fra bag til sportsvogn allerede ved 4 mnd alder. Hun likte rett og slett ikke å ligge i vogna når hun var våken, og den platen man kan sette opp er egentlig litt skummel for de sitter så ustødig. Da er det faktsik bedre og bruke sportsvogn og sette den bare litt opp. De ligger jo like flatt når de først skal ligge.

Poenget mitt er at unger er forskjellige. Det er lett for oss å planlegge ditt og datt, men man vet aldri hvilket barn man får, hva de liker osv, så det er ikke alltid det blir som planlagt likevel. Hadde jeg fått velge om igjen, så hadde jeg nok kjøpt en brukt billig bagvogn, for den bruker du bare noen få mnd, og så hadde jeg lagt pengene i en god og lett sportsvogn når barnet ble ca 6 mnd. For der finnes massevis av sportsvogner som er lettere å trille enn duo og kombivognene. og sportsvogna bruker man tross alt til barnet ikke trenger vogna mer.

Men for all del, jeg er veldig fornøyd med Brio duo vogna mi, men kunne godt tenke meg en lettere sportsvogn..

Skrevet

Skjønner hva du mener her gjest. Jeg har også tenkt på det at man aldri vet hvilket barnm man får, hva det liker og ikke liker. Det jeg tenker er at jeg vil ha muligheten til forskjellige løsninger, og så ser jeg det an når ungen kommer. Tror uansett vi kommer til å kjøpe en sportsvogn, mest sannsynligvis en trehjuling, som er lettere å ha med på shopping og sånt, og likevel bruke duoen med sportsvogndel hjemme og sånt. Ser problemet med ustødige barn ja, men går det ikke an å ha støtte på sidene, f.eks. to litt faste lange puter på sidene, så barnet sitter stødig der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...