Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har sett gjennom en del av produktene til en rekke barnevognprodusenter. Vi skal kjøpe ny vogn, det er bestemt, og det blir stort sett det eneste nye og dyre vi kommer til å kjøpe. Synes duo- vogna ser veldig grei ut, med god plass i bagen til nyfødt på vinterstid og med mindre tepper og ull i vogna om sommern så tror jeg bagen kan brukes lengre enn en kombivogn. Synes også at det så fint ut at vogna har ryggstøtte, når barnet vil sitte litt oppreist, uten å sitte helt. Liker også designet på vognen, ser robust ut med fire hjul og med en rekke finesser man kan regulere. Og siden jeg tror vi kommer til å bruke bagen i bilen den første tiden, så er det greit med gode stropper til å bære med. Og så ser jeg på siden at man kan velge understell med vendbart håndtak, og det kan jo være greit å ha muligheten til når barnet bruker sportsvogndelen.

Kan man regulere høyden på håndtaket? Hva er prisen på en slik vogn?

Noen som har denne vognen som kan si noe om den? Til syvende og sist er det vel en individuell smakssak, men kjekt med erfaringer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen link med bilde av denne vogna?

Skrevet

Lurte på om det ble feil å legge denne under barn og familie ja, kanskje flere gravide som er interesserte i dette temaet;) Ja, Ephemera, jeg har bilde av vogna. Her kan du se den: http://www.engbaby.com/NO/BRIO/brio2.html

Gå på -Barnevogner og -Duo, så får du opp en del info om vogna og kan se fargene og slikt. Liker denne vogna veldig godt, sånn fra det jeg har sett, og har lest om ei som sa den var god å kjøre, og det er jo veldig bra.

Skrevet

Nå lurer jeg på om jeg ikke vil ha kombivogn isteden for duovogn...?

Med det lille jeg har lest så kombinerer duovognen bagvogn og sportsvogn, mens man på kompivognen i tillegg kan ta løs bagen og bære babyen i den.

Skrevet

Vi har kjøpt denne vognen.

Vi kjøpte den brukt (ser helt ny ut) og betalte 3000 kr, ny koster den 6000 ca.

Håndtaket kan reguleres ja.

Fant ut at siden kyllingen kommer i oktober så er det kjekt med en vogn med litt romslig bag til vinteren.

Gleder meg sånn til jeg kan trille! :)

Skrevet
Nå lurer jeg på om jeg ikke vil ha kombivogn isteden for duovogn...?

Med det lille jeg har lest så kombinerer duovognen bagvogn og sportsvogn, mens man på kompivognen i tillegg kan ta løs bagen og bære babyen i den.

En kan lett løsne duobaggen og bære den.. (Har stropper den og)

Skrevet
En kan lett løsne duobaggen og bære den.. (Har stropper den og)

Ja, det var det jeg også fant ut. Har hørt tidligere at folk har ment at man ikke kan ta av bagen på duoen, men det hadde jo vært teit om det ikke gikk an. Hva skal man ellers med bæreseler på den om de ikke kan brukes? Synes vogan ser kjempefin ut, og i likhet med Nellie, så tenker jeg at siden babyen vår kommer i slutten av januar, så synes jeg det er greit med en stor bag og bruke resten av de kalde månedene, så vi får god plass til tepper/pose eller lignende, og baby med klær på. Og når våren og sommeren kommer og det blir mindre dill i vogna, så får babyen god plass også utover sommeren/høsten. Og likte spesielt at man kunne stille opp ryggen, for da kan en baby som har begynt å ville se seg om fortsatt bruke bagen men se seg rundt. Og godt man kan ha sele i, så man slipper en baby som faller ut når de begynner å snu seg.

6000 ja, hadde regnet med det i nypris. Vi skal se etter vogna, og spane etter tilbud på den utover sommeren, høsten/vinteren. Hvis ikke blir det fullpris. Er jo kjipt om salget skulle komme rett etter vogna er kjøpt, men slik kan det vel alltid bli.

Bra at håndtaket kan reguleres, veldig kjekt når man er forskjellige personer som skal trille og som ikke er samme høyde.

Skrevet

Ja, denne vogna høres genial ut!! :hoppe:

Men hva er egentlig forskjellen på duo- og kombivogn da??

Vi skal uansett ta en runde på div. babybutikker og se på vogner, men det er veldig greit å ha sett seg ut noe fra før. Og jeg liker veldig godt at man kan regulere håndtaket.

Vi kommer også til å kjøpe ny vogn, men vi venter en stund ennå og har muligheter til å se etter tilbud, ja. Går også an å kjøre til Sverige om den er billigere der, men det er vel bare små prisforskjeller?

Jeg gleder meg også veeeeldig til jeg kan ut og trille :ler:

Skrevet

På en duo vogn er det to separate deler, en bag og en sportsvogn/sittedel.

I kombivognen står liksom bagen i sportsdelen. Derfor blir bagen litt mindre enn på duovonen.

Litt vanskelig å forklare. ;)

Ta en titt i butikken du.

Skrevet
På en duo vogn er det to separate deler, en bag og en sportsvogn/sittedel.

I kombivognen står liksom bagen i sportsdelen. Derfor blir bagen litt mindre enn på duovonen.

Litt vanskelig å forklare. ;)

Ta en titt i butikken du.

Helt fint forklart det Nellie:) Bagen blir mindre i en combivogn. Derfor synes jeg duoen er fin:) Håper bare jeg finner vogna nå da ;)

Skrevet
Går også an å kjøre til Sverige om den er billigere der, men det er vel bare små prisforskjeller?

Prisen er stort sett lik, men så god som kursen er sparer man jo en del!

Emmaljunga Edge Duo som vi kjøpte koster 7000 begge steder, men med kursen betalte vi jo bare 5720 for vogna når vi kjøpte den i Sverige.

Skrevet

Har hørt flere som har denne Emmaljunga- vogna. Hva er spesielt med den? Har du link med info og bilde Grooo?

Brio duoen virker greit for oss iallefall, har det jeg ser etter til en "grei" pris. Håper da selvfølgelig at vi kuenne fått den billigere på salg.

Skrevet
Helt fint forklart det Nellie:) Bagen blir mindre i en combivogn. Derfor synes jeg duoen er fin:) Håper bare jeg finner vogna nå da ;)

Helt klart en stor fordel! Da blir det nok duovogn på oss også! :Nikke:

Prisen er stort sett lik, men så god som kursen er sparer man jo en del!

Emmaljunga Edge Duo som vi kjøpte koster 7000 begge steder, men med kursen betalte vi jo bare 5720 for vogna når vi kjøpte den i Sverige.

Det er en lur ting å tenke på, ja! Det er vel 28 mil hver vei for oss å kjøre til Østersund, men det går jo an å kombinere kjøp av vogn med en liten ferietur også. Og dere sparte jo mye!

Ikke dumt å kjøpe ting i Sverige, nei! :) Må bare finne ut hva slags duovogn jeg vil ha... Kan nok være lurt med en runde i butikkene her i byen og se på vognene først.

Hvor i landet bor du, Sam?

Skrevet

Jeg bor i nord, og bor ikke så nært slike butikker, så blir å se på når vi drar til byen det. Fant en side med Emmaljunga. Det var jo og en knæsj vogn!;) Tror det blkir å se på de to typene duo vogn, brio og emmaljunga, og så ser man om det er mulig å få kjøpt en av dem på salg :)

Skrevet

Vi kjøpte fargen Elk og er veldig fornøyde så langt. (Har ikke testet med baby ennå da *ler* )

Dette er den av duo-vognene som har størst bag, og vi tenker det er godt for vår sommerbaby å ha god plass til vinteren. I tillegg er det masse fine finesser som du kan lese om på siden der, bla ventilasjon i bunnen av baggen, man kan stille ryggen i baggen så babyen kan sitte litt etter hvert, det følger med regnskydd og myggnett, baggen har en vippefunksjon man kan benytte når den står på gulvet, man kan vippe styret over på andre siden for å beskytte mer mot regn/vind...

Skrevet

Ja, absolutt en flott vogn! Dyr er den jo, men med tanke på alle finesser som du sier, så tror jeg det er verdt det, og kjøper man ny vogn så kan man bruke den til senere søsken også. Kjøper man kvalitet så føles det godt, og vogna vil nok holde lenger, selv med daglig bruk. Tror iallefall det er bra å ta godt vare på den. Gleder meg til vi skal å se på vogn, skal bli spennende det ja!:)

Skrevet

Brio-linken ble ikke helt bra...

Mener farge 129 på Brio duo :)

Skrevet

Jeg liker også de fargene du ville valgt. Vil unngå en vogn med for store deler med lyst stoff, for da vises det så godt om den blir skitten. Tenker på om det spruter på den av skitt og sånt av biler eller sånt. Kjekt med en mørk vogn da. Jeg gleder meg veldig til å dra å se på vogn, og kommer nok til å gjøre det snart, men vil nok heller ikke kjøpe noe før 12 uker, med mindre jeg kommer over et salg, da vet jeg ikke om jeg vil vente. Har bare 1 måned igjen nå til 12 uker, og det skal bli så godt. :)

Skrevet

Vi har valgt en duo vogn fra Simo. Relativt lik brio sin duo egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...