Gå til innhold

grådig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei!

jeg har en fast kjæreste som jeg har vært sammen kjempe lenge! ikke missoppfatt meg nå , men jeg føler at jeg aldri får noe av han! så fort han får penger kjøper han kun ting til seg selv og glemmer meg helt! til tross for at jeg er med han! men når han ikke har penger sier han ofte at han har så lyst til å kjøpe noe itl meg. jeg kjøper gaver til han, skriver dikt til han osv.. mener at det viser mye å kunne gi han noe! men tar kanskje feil! jeg vil jo ikke si det til han da jeg vil virke knskj elitt grådig, men hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be han slutte å si at han har så lyst til å kjøpe ting til deg; slik han sier når han ikke har penger. Fortell at du blir skuffet fordi det aldri blir noe av, så det er unødvendig av han å si.

Neste gang han har penger, minner du han på den lille tingen han hadde så lyst til å kjøpe til deg mens han var blakk. Dette høres kanskje frekt ut, men jeg synes det er så dårlig gjort av han å forespeile deg gaver du aldri får, at såpass må du kunne tillate deg. Si at det viktigste er ikke akkurat tingen du får, men at han viser at han også tenker på deg!

Forøvrig er det viktigste at han gir av seg selv. Du gir dikt for å vise at du bryr deg, samt små gaver. Gir han på andre måter av seg selv som du har "glemt"/tar som en selvfølge? Hvis pakkenelliker og dikt er viktige for deg, synes jeg du skal si det til han, slik at han har en mulighet for å følge opp, eventuelt gjøre deg klar over på hvilke andre områder han føler at han viser sin kjærlighet.

Jeg synes overhode ikke du høres grådig ut. Jeg synes det bare virker som du er fryktelig skuffet over at han bare tenker på å gi deg noe mens han er blakk, og "glemmer" dette mens han har penger. Si ifra til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

heisann!

jo så klart han gir meg masse kjærlgihet i form av følelser men det er det også! så sånn er det! jeg klarer ikke si det til han, prøver å gi litt små hint men han tar det jo heller aldri! men å si det direkte er ikke helt min stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke tatt gjentatte hint, så har du enten ikke hintet klart nok eller så vil han ikke ta hintet.

Fyren er heller ikke tankeleser. Det lønner seg både for deg og han at du sier noe - på en måte som gjør slik at han skjønner! Det er jo tydelig dere tenker og ser forskjellig på saken. Han er heller ikke tjent med at du går rundt og er lei deg for dette her. Gjør dere begge en tjeneste og si ifra.

Hva er problemet med å si det som det er? At du skal virke grisk og grådig? Det skulle du vel få feid av veien om du får forklart hvorfor du savner gaver fra han!

Du kommer ingen vei med å holde kjeft, være beskjeden og tro at folk skal skjønne ting av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gutter tar ikke hint. De må vanligvis ha ting i klartekst.

2. Snille jenter kommer til himmelen. Slemme jenter kommer dit de vil.

Vibeke har rett. Du må fortelle ham i klartekst hvordan du føler det. I en hyggelig situasjon, ikke når du er litt trist fordi han har glemt deg nå igjen. Si at du gjerne vil at han skal innfri løftene sine, eller at han skal slutte å komme med dem. Si at du synes det er fint å få materialistiske gaver, siden det er det du vil ha. Det er ikke noe galt med det!!!

Lær deg å si fra på en skikkelig og fornuftig måte, ikke bare i dette tilfellet. Det sparer deg mye vonde tanker og dårlig kommunikasjon hvis du klarer å si ting som det er, og respektere at du ikke alltid vil få det svarer du vil ha, og at dere kan bruke en samtale til å komme videre med ting.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...