Thea Skrevet 15. desember 2002 #1 Del Skrevet 15. desember 2002 Er som noen sikkert har fått med seg dønn forkjøla og symptomene vil rett og slett ikke lette Jeg er like ille nå som jeg var for ei uke siden, og dette begynner å bli slitsomt. Men det var nå ikke poenget i innlegget da Jeg har den siste uka hatt stort behov for nesespray for å holde bihulene og øregangene åpne, men bruken skal jo ikke overskride en uke. Det har den nå gjort, så hva i all verden gjør jeg da??? Går det greit om man bruker den noen dager til for å se om ting blir bedre eller skal jeg bare kontakte lege med en gang??? Mååååååååååå ha nesesparayen min jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #2 Del Skrevet 15. desember 2002 Du kan begynne å skylle nesen i saltvann i stedet. Tror også de har en type nesespray som du kan bruke lengre enn en uke fordi den ikke gjør at det er fare for avhengighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 15. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 15. desember 2002 Åjsann :o Etter siste sprut med nesespray fikk jeg en veldig ubehagelig sviende følelse i nesa og når jeg gikk på do for å snyte meg isted fossrant det blod :o Jeg ble fryktelig sjokka og begynte å strigrine :cry: Kan det være nesesprayen som gjør dette, jeg bruker Otrivin nesespray.Eller brukte, for den er jo selvfølgelig lagt bort nå. Sitter her med stup dedd nese og det er jo heller ikke særlig lekkert. Noen som har opplevd dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 15. desember 2002 #4 Del Skrevet 15. desember 2002 Uffedaa.. Ja,jeg har opplevd det. Bukte for mye nesespray så jeg til slutt fikk litt "vondt" i nesa, og det begynte å blø. Du får prøve saltvann, selv om jeg aldri har opplevd noen særlig virkning av det og gått tilbake til nesesprayen. Husker ikke hva jeg gjorde. Tror jeg reduserte bruken av nesespray, og tok når det var ABSOLUTT høyst nødvendig, f.eks når jeg skulle sove. Men hvis du ikke blir bedre snart, så må du vel ta deg en tur til legen. Lykke til Theamor! *kjeeempegodbedringsklemme* Bli frisk til jul da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 15. desember 2002 #5 Del Skrevet 15. desember 2002 Etter siste sprut med nesespray fikk jeg en veldig ubehagelig sviende følelse i nesa og når jeg gikk på do for å snyte meg isted fossrant det blod quote] Det er akkurat det som skjer når man bruker nesespray for lenge. Du ødelegger neseslimhinnen og da tåler den ikke så mye og begynner å blø. Du må nok puste med munnen noen dager og håpe at det gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #6 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg synes det er helt forferdelig når jeg må til med nesespray ..for jeg greier ikke å slutte igjen etterpå. MEN jeg bruker ikke otrivin - den er så sterk at det gjør vondt i nesen. Bruker Rhinox eller Illiadin eller lignende.. For å trappe ned ..så bruk bare når du føler at du ikke får puste. Ligg med hodet høyt når du sover.......Bruk saltvann ..det finnes det også i spray form.....men det er viktig med alt slikt at man lar det virke. Ikke bare spray inn ...og så blås det ut igjen .. Det letter bedre om du lar det virke et minutt og to eller tre...... Har ikke oplevd å begynne å blø enda jeg har holdt på i flere måneder med nesespray :-? .......men det er som sagt ikke bra over tid.... Lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 15. desember 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 15. desember 2002 Tusen takk for svar alle sammen :D Jeg skal dra rompa mi ned til legen i morra. Jeg har så vondt i bihulene og ørene at det er nødt til å være noe der. Har mest vondt på den høyre siden. Vondt i øret, bihulen og nesa er tettest på den siden også. Det er vondt å tygge og hoster jeg er det fryktelig vondt i tinninga. Venste side er egentlig ganske grei, bortsett fra hørselstapet på øret :-? Jeg driver å småblør ennda, men jeg har ikke tatt mere nesespray. Tror nok jeg vil unngå det så langt jeg kan også, for den sviende følelsen var fryktelig ubehagelig :-? Huff nei. Er nå vant til å være mye forkjøla, men dette var nå litt meget synes jeg :-? Får se hva legen finner ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. desember 2002 #8 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har prøvd saltvann en gang - ble skikkelig kvalm og dårlig! Du kan prøve hvitløk, men det er tøft for slimhinnene... Ellers pleier jeg - de få gangene det er behov for det - og bruke det så lenge jeg trenger - og satser på at det er god margin på de 10 dagene. God bedring med deg da Thea! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 15. desember 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 15. desember 2002 Dakk dakk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 16. desember 2002 #10 Del Skrevet 16. desember 2002 Hihi.. Huff.. IKKE bruk otrivin mer enn nødvendig. Du vil ikke bli avhengig. På apotekene har de "nesehorn" altså.. Et horn til nesen. Dette brukes for å skylle bihulene osv. Det er ikke så dyrt heller. Rundt 100kr, så har du det resten av livet. Det eneste du trenger er hornet, lunket vann og salt! Skyll morgen og kveld, så skal jeg love at du blir bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 16. desember 2002 #11 Del Skrevet 16. desember 2002 Hei Thea :-) Det er ikke sikkert at det er nesesprayen som gjør at du blør neseblod. Når jeg en sjelden gang er forkjølet blør jeg også ofte neseblod. Og jeg bruker ALDRI nesespray. Blodårene i slimhinnene blir litt "skjøre" av infeksjonen og all snytingen. Det er ingenting å være redd for. Mitt tips til deg: Lag deg en kraftig te av fersk revet ingefær. Ca 1-2 ss revet ingefær til en kopp. La det trekke en stund og smak til med honning og litt sitron. Denne teen blir ganske sterk (spicy!!!!), men det løser veldig godt opp i luftveiene og bihulene. Drikk flere kopper om dagen, og du skal se at det lindrer godt. God bedring :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 16. desember 2002 #12 Del Skrevet 16. desember 2002 Kjøp deg sterk steeerk tyggis. Extra Eucalyptus ellerno hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. desember 2002 #13 Del Skrevet 16. desember 2002 JA ingefer te har jeg også laget og dert er sterkt - og jeg syntes det hjalp. Må bare søtes til med sukker eller honning så er den god :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 24. desember 2002 #14 Del Skrevet 24. desember 2002 jeg bruker alltid barne-otrivin når jeg trenger å bruke nesespray - syns den vanlige er altfor sterk.. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå