Gå til innhold

Intens lukt nedentil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt info

Linken synes jeg svarer på mange av spørsmålene som har blitt stilt her.

Bakteriell vaginose er en svært vanlig skjedekatarr. Den synes å være like vanlig eller kanskje vanligere enn soppinfeksjon. Den skyldes at de normale melkesyrebakteriene har minsket sterkt i mengde og er erstattet av økte mengder andre bakterier.

Det finns mange årsaker til unormal utflod. Den mest kjente er sopp, som de fleste kvinner får plager av en eller flere ganger i livet.

Bakteriell vaginose er trolig like vanlig som sopp.

Hverken sopp eller bakteriell vaginose er seksuelt overførte infeksjoner.

Seksuelt overførbare infeksjoner som gonore, chlamydia og trikomonas kan også gi seg til kjenne som unormal utflod i form av betennelseutflod, som kan være gulaktig. Men seksuelt overført infeksjon kan også finnes helt uten plager.

Under og etter klimakteriet er østrogenmangel en vanlig årsak til unormal utflod.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde BV i høst, kunne ikke fatte og begripe hvorfor jeg plutselig begynte å lukte så jævlig vondt fra meg selv, hadde aldri opplevd maken. Og det var helt pyton å gå rundt sånn. Uansett om jeg var nydusja, skifta innlegg osv osv - så kom den sure ekle råtne fiskelukta snikende.

ns d

Gikk etter 2-3 mnd til gynokolog som med en gang kunne bekrefte at jeg hadde bakteriell vaginose. Og ENESTE som hjelper er stikkpille-antibiotika man tar inn i skjeden. Etter bare få dager var lukta borte.

Har ikke kjent lukta igjen, men skal love jeg er kjapt til legen om jeg merker det. Jeg selv syns det lukter ille, hva med min partner? Hva med andre rundt meg, vil de kjenne denne ekle eimen?

Jeg syns ikke du skal være redd for å gå til lege, dette er en helt vanlig sak for dem. Og så enkel å få gjort noe med. :)

Lykke til!!!

Skrevet
men når jeg tenker meg om... vi hadde analsex den natten... og han var inni "riktig" hull etterpå.... det kan vel gjerne ha vært den utløsende faktoren da??

DET er i hvertfall aldri lurt. Da må han i så fall vaske seg veldig godt/ bytte kondom før dere bytter hull.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
DET er i hvertfall aldri lurt. Da må han i så fall vaske seg veldig godt/ bytte kondom før dere bytter hull.

uff, ja, jeg er jo egentlig veldig klar over det, men vi var så... godt i gang.. :sjenert:

Skrevet

Og ikke minst bør man gå på do etterpå. Dette fordi man "pumper" bakterier opp i bla. urinveier og det kan føre til HYPPIG urinveisinfeksjoner.... Tro meg.....

Ved å late vannet så tømmer man disse bakteriene ut før de får gjort noe skade! Fått anbefalt av leger og gynekologer!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Var hos legen i dag og dere hadde rett, det var baktriell vaginose....

Gjest Ninakanin
Skrevet
men når jeg tenker meg om... vi hadde analsex den natten... og han var inni "riktig" hull etterpå.... det kan vel gjerne ha vært den utløsende faktoren da??

:klaske:

Det er rene oppskriften på bakteriell vaginose, ding dong, kom deg til legen.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Var hos legen i dag og dere hadde rett, det var baktriell vaginose....

:ler:

Flink pike, så ikke dette svaret før jeg postet på ny :ler:

Jau jau, jeg gjorde samme tabben som deg en gang!

Ble BV og UI, jess,heftige saker i stellet det der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...