Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #1 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg er en av de få kvinnene som plages med urinveisinfeksjoner kronisk, og til nå så har jeg klart å holde det sånn passe under kontroll. Men denne høsten er jeg bare blitt plaget mer og mer. Av 4 uker i måneden, så sliter jeg med dette 3 av dem. I mens-perioden så slipper jeg. Men da har man jo andre plager igjen. Det topper seg opp for hvert år som går. Og med tanke på at jeg bare er 21, så tenker jeg med gru på hvordan de neste årene blir... Og ingenting kan jeg gjøre med det... :cry: Har lest at homeopati(?) og akupunktur kanskje kan hjelpe, og jeg vurderer det sterkt. Men vet om ei som prøvde dette, og det hjalp ikke på henne. Har så mange antibiotika-kurer liggende etter x antall legebesøk, at jeg trenger faktisk ikke møte opp hos legen lengre. Jeg får det samme svaret hver gang, og de samme pillene utskrevet hver gang. Da sparer jeg heller de 175 kronene det koster å gå. Men en av grunnene til at jeg plages ekstra mye denne høsten er fordi jeg byttet partner. Var jo ilag med X i 2,5 år, og da plagdes jeg ikke så ALT for mye. Bare sånn at det gikk fra gang til gang. Nå virker det som det sitter i meg hele tida. Og jeg får en kjempereaksjon stort sett etter hver gang jeg har hatt sex. Men faktisk mange ganger utenom og. Men sånn kan det jo ikke fortsette. Infeksjon etter hver runde med sex resten av livet Jeg er så lei... Legene kan ikke gjøre noe. Og jeg kan ikke gjøre noe. Annet enn å drikke appelsinjuice til jeg nesten spyr. Det er veldig effektivt har jeg funnet ut. Jeg har prøvd alt også. Unntatt den behandlingen da. Jeg vet ikke lenger inn eller ut. Vet bare at når høsten kommer, så går jeg kronisk plaget helt fram til våren. Trenger jo bare å se ut vinduet så blir jeg plaget... Våren og sommeren er min fri-tid Heldigvis. Lurer på om jeg flyttet til syden om jeg ble kvitt plagene da... :D Dette er vel ikke noe hjelp-meg-innlegg. Jeg er ganske velinformert om hva som hjelper mot denne plagen, og har prøvd alt. Er vel kanskje heller et lite syte-innlegg, for nå er jeg skikkelig frustrert Det tærer på humøret. Sliter med dette akkurat nå faktisk. Har hatt det siden i går formiddag. Er stort sett under kontroll nå, men det ligger og svir og ulmer... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ *hulk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #2 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har en venninne med samme plagen... Hun har hatt dette nesten ustoppelig de siste årene. Etter nytteløse legebesøk gikk hun til homeopat og ble i alle fall litt bedre. Dvs. hun ble verre den første uka, så ble det borte i en laaang periode. Synes at du skal prøve jeg.. Hun brukte også noen greier som hun puttet oppi vann.. noen krystallgreier. Aner ikke hva det var, men det virket visst det også. Er ganske sikker på at hun kjøpte det i helsekost-butikk. *God bedring klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. desember 2002 #3 Del Skrevet 15. desember 2002 Tranebærjuice har jeg hørt skal hjelpe. Og prøv naturmedisin, homeopat og akupunktur og hva annet du kommer over, det må jo være verd forsøket?! Antibiotika blir du bare immun mot - så det anbefales ikke så ofte - rart at du får det... du burde i hvert fall avvennes - og så kanksje det begynner å hjelpe på igjen. Skjønner du er lei, men prøv litt nye ting du. God bedring - og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 15. desember 2002 #4 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei Uff dette er svært plagsomt og smertefullt. Urinveisinfeksjon skyldes en tarmbakterie som heter E coli, denne kommer fra endetarmen og kommer opp i urinrøret osv og forårsaker urinveisinfeksjon. For å forebygge så er det viktig å late vannet etter samleie,det for å skylle ut eventuelle bakterier. Drikke mye appelsinjuice, bakteriene trives ikke i surt miljø og det er forebyggende. Viktig med hygiene, vaske seg forfra og bakover, alt for å unngå at bakterier fra endetarmen kommer i kontakt med skjeden. Etter så mange antibiotikakurer så anbefaler jeg deg å prøve noe videre, naturmedisin m mer,men viktigst av alt er å forebygge så langt man kan. God bedring og lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #5 Del Skrevet 15. desember 2002 Lea: Takker for klemmen Den hjalp på. Hvor lenge hjalp homeopatien på venninna di da? Kom det tilbake? Jeg vurderer slikt sterkt nå. Har vært plaget med dette tullet hele helga nå. Og det der krystallet hun brukte? Bare sånn type stein krystall?? Finner man det på helsekostbutikker?? Jeg må forske på det der... Takk for tipset!! Tusenfryd: Neida jeg prøver å holde meg unna antibiotikaen så mye som mulig nå. Eneste gangen jeg må ty til den er når jeg tisser nesten rent blod. Tranebærsaft og annet naturmedisin går ned som bare juling her. Drikker appelsinjuice og spiser CranActin her for øyeblikket. Fikk noe reklame på gratis prøve av Cran Max i posten i forrige uka. Kanskje man skal prøve den og? Anett2: Jeg prøver alltid å tisse etter å hatt sex. Men det hjelper tydeligvis ikke. Har også lest det at intensivt sexliv har endel å si... Det blir irritasjon av det. Den siste måneden så har jeg funnet ut at det er sexlivet mitt som har gitt meg disse plagene 8) Men det kan da ikke fortsette sånn?? Urettferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #6 Del Skrevet 15. desember 2002 Lea: Takker for klemmen Den hjalp på. Hvor lenge hjalp homeopatien på venninna di da? Kom det tilbake? Jeg vurderer slikt sterkt nå. Har vært plaget med dette tullet hele helga nå. Og det der krystallet hun brukte? Bare sånn type stein krystall?? Finner man det på helsekostbutikker?? Jeg må forske på det der... Takk for tipset!! Det hjalp en gooood stund og det ble ikke så ille som før. Er ikke sikker på hvor lenge det hjalp første gangen jeg, men det var snakk om flere måneder i alle fall. Grunnen til at det kom tilbake var mest sannsynlig at hun bor langt unna homeopaten og kuttet ut etter en stund. Har desverre ikke snakket med henne på en stund *noterer: ringe til venninne*, men jeg antar at hun har vært hos homeopaten. Etter hva jeg vet er det slik at anitibiotika (og andre medisiner) stenger "grunnen" til problemet inne i kroppen. Derfor ligger det der likevel, men ubehaget blir borte en stund. De homeopatiske midlene fjerner årsaken til problemet og det kan derfor bli verre den første tiden. Har man f.eks mye kviser vil man få et skikkelig utbrudd den første tiden. (Kroppen kvitter seg med dritten). mens mange legemidler fjerner kvisene, men årsaken ligger fortsatt i huden. Eh... uklart kanskje?? Og krystallet har jeg sett en gang. Hun tømte det over på store flasker sammen med vann og lot det stå en stund. Så passet hun på å drikke en viss mengde hver dag (1 1/2 liter??). Er veldig usikker på dette da, vet bare at det hjalp jeg. Og jeg er temmelig sikker på at det var noe hun kjøpte i helsekosten. Kan stemme at det var krystallstein ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #7 Del Skrevet 15. desember 2002 Nei men jeg skal undersøke dette nærmere. Tusen takk for råd og tips, Lea :D Nå holder det med å være sjuk! Faenskapen ska bort!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #8 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei.... Skjønner veldig godt at du sliter...har også hatt urinveisplager i lange perioder og vet at det går utover alt...Utrolig vondt og plagsomt! :cry: Min venninne har vært mer plaget enn meg...Etter endeløse antibiotikakurer fikk hun råd om å prøve fotsoneterapi. Og i følge henne har det hjulpet veldig. Det er jo verdt et forsøk. Jeg har ikke prøvd det, men har en venn som driver med fotsoneterapi som sier at det helt sikkert kan hjelpe meg også. Cran-Max tar jeg så fort jeg kjenner noe. Disse virker også forebyggende. Synes det hjelper...ihvertfall når infeksjonen ikke er så kraftig. Det som virkelig er synd er at det ødelegger sex-gleden...når en vet hva det kan føre med seg av plagsomme ettervirkninger (selv om en løper som en gal på toalettet rett etterpå...). Lykke til! Håper det er en bitteliten trøst at det er flere av oss som sliter nå når det er kaldt. Klem, Junemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thia Skrevet 15. desember 2002 #9 Del Skrevet 15. desember 2002 Hei på deg! Var selv veldig plaget med urinveisinfeksjoner. Så gikk jeg til homeopat. Var litt skeptisk, men tenkte at det skadet ikke å prøve, og jeg ville ikke la noe være uprøvd. Etter at jeg fikk homeopatmedisin tok det over to år før jeg fikk plager igjen! Nå er det lenge siden sist jeg har hatt urinveisinfeksjon, og har ikke vært nevneverdig plaget av dette siden jeg var hos homeopat. To ganger på tre år, tror jeg. Mot OFTE tidligere! Synes du skulle prøve dette. Medisinene er jo framstilt av naturlige råvarer også! Har også vært veldig forsiktig med å spise sukker, etter anbefaling fra homeopaten. Kan hende dette har noe å si, da bakteriene som forårsaker infeksjonene trives med søtsaker... Lykke til og håper du snart blir frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 15. desember 2002 #10 Del Skrevet 15. desember 2002 Mamma har vært plaget med det samme i alle år, og hun setter i gang med en skikkelig hestekur med sterk nesle-te når hun merker symptomer. Nesle-te får du kjøpt på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 16. desember 2002 #11 Del Skrevet 16. desember 2002 Stakkars lille deg:( Kan ikke være greit å ha det slik. Du kan stikke innom helsekosten og kjøpe deg tranebærpiller! Når du er mest plaget, bør du ta deg en ordentlig kur. Det som er hokuspokus med tranebær, er at de "ødelegger" føttene til bakteriene slik at de ikke kan klatre opp i blæra. Mitt råd til deg er: Tranebær, vann og appelsinjuice i en kombinasjon! Har ikke hørt om en eneste en som ikke har blitt bedre av tranebær. (Til og med lege anbefaler) God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 16. desember 2002 #12 Del Skrevet 16. desember 2002 Det "krystallet" dere nevner, er jeg ganske sikker på at er: Korallsand. Ligger i en liten pose og skal blandes med mye vann. Ellers vil jeg anbefale Molkosan, som du også får kjøpt på helsekost. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2002 #13 Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg svelger jo tranebærtabletter så det suser, Jordbær:) Kjøper flere bokser i slengen. Vet ikke hva jeg skulla ha gjort uten dem... De siste dagene har jeg hamstra appelsinjuice, og slenger nedpå flere liter i tillegg. Men det kan jo umulig være godt for tennene...? Brennesle-te og tranebærsaft har jeg og stående her. Men det der korallgreia skal jeg notere meg og undersøke mer om. Samme med homeopati. Nå skal nøyaktig alt prøves :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2002 #14 Del Skrevet 17. desember 2002 BRENNESLE TE!! en venninne av meg hadde store problemer m dette, og har hatt det hele livet. etter hun begynte å drikke denne teen jevnlig, og ta en heste kur når hun kjenner noe, er hun helt fin! teen er også god for kroppen på andre måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 18. desember 2002 #15 Del Skrevet 18. desember 2002 Hei!! Jeg har ogsaa vaert sterkt plaget med dette, og dette hjalp meg: Tranebaer (som du jo allerede tar) Nefrosan (som er veldig fint for urinveiene, og som du faar kjopt i heleskost) STERKE c-vitaminer (1000 mg som surgjor urinen og gjor den ugjestmild for bakterier) Kjerringrokk-te (fra helsekost) Gullris-te (fra helsekost) Fikk ogsaa et homeopat-preparat som jeg har brukt med god nytte (tror saanne homeopat medisiner maa vaere individuellt tilpasset, jeg var hos homeopaten kun en gang og fikk et stoff som jeg skulle dryppe fem draaper av i paa armen, og som hjalp meg veldig bra) Jeg var ogsaa hos aromaterapaut og fikk en sterk olje som jeg rett og slett smorte meg inn med fra navlen og ned med. Denne var veldig smertestillende, og jeg tror ogsaa den var med paa aa lege det som var galt. Etter aa ha brukt alle disse tingene, og kjempet mot dette i ca 2 aar fra jeg var ca 20, har jeg i dag ingen plager (nevneverdige) Jeg har naa ogsaa blitt kvitt plagene paa den maaten at jeg ikke lenger trenger aa ta alle disse greiene. Jeg gaar rundt med en eske tranebaer og c-vitaminer i veska, og tar en av hver med en gang jeg merker at det begynner aa "murre" (naar du forst har blitt bra, saa gjor jeg ALT jeg kan for aa ikke faa det tilbake!!) Virker ikke de overnevnte remediene, kan du prove HIPREX (du faar resept av legen) Dette er ment som forebyggende, og virker paa den maaten at du virkelig faar surgjort urinen. Du tar da to tabletter i dognet, og det virker veldig bra. Du kan f.eks. begynne med disse tablettene i mensen-uka di, naar du ikke har plager. Det tok nesten to aar for en lege tilfeldigvis kom til aa nevne dette preparatet for meg (og jeg ble saa forbannet for at de ikke hadde opplyst meg om dette tidligere!!!!!!!!!) Haaper at det ordner seg for deg ogsaa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2002 #16 Del Skrevet 18. desember 2002 det virker som om disse problemene forsterkes når man får en ny sex-partner. egentlig ikke så rart;en helt ny bakterieflora å forholde seg til. det blir nok bedre av seg selv etterhvert, når kroppen din blir bedre vant til den nye partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2002 #17 Del Skrevet 19. desember 2002 Jeg har sjekket litt om Balder-klinikken i Oslo nå. Angående akupunktur. Det kan jo være verd å prøve? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå