Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
(...) Dessuten måtte jeg nesten hatt et teppe som dekte klærne på gulvet også.

:ler::ler::ler: Godt observert! ;) Samme her!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, vi bruker aldri sengteppe. Men så har vi et soverom som vi ikke bruker til noe annet enn å sove (vel, nesten ikke til noe annet enn å sove), så ville vært totalt bortkastet å bruke tid på å gjøre det koselig på et rom vi aldri er på om dagen. Men da jeg bodde hjemme og på hybel brukte jeg sengeteppe når jeg fikk besøk, og av og til ellers også bare for å gjøre det koselig. På den tiden var ikke soverommet bare et soverom, det var der man hadde gjester, spiste (da jeg bodde på hybel, ikke hjemme), skrev oppgaver, leste pensum og så på tv. Sengeteppet gjorde det både mer koselig, og beskyttet sengetøyet mitt for smuler og gris.

Gjest bamsemums
Skrevet

Vi har et stort fint sengeteppe, men bruker det ikke så mye.

Skrevet
Har satt endel og sett på hus tilsalgs. På alle soveromsbilder hittil har det lagt sengeteppe på senga (ofte inkl. pynteputer).

Er det bare meg som ga opp det fenomenet etter noen ukers ork med å huske på det...?

Eller er det en del av "salgstrikset" siden det ser penere ut?

JA, det er et salgstriks! Mange flotte triks innen eiendomsmegler-bransjen.

Og mitt svar: nei jeg bruker ikke sengeteppe på vår seng. Det er iallefall sjelden, kan kanskje skje at jeg legger på noe slikt under et ryddekick i en "før mensen" periode.

Og er det egentlig nødvendig da? Med mindre man ber gjestene inn på soverommet ;)

Skrevet

Vi har sengeteppe som brukes hver dag. Hvitt og lekkert med løse puter oppå. Det har noe med velvære å gjøre og er slett ingen slitsom jobb.

Jeg lufter godt hver dag før jeg rer opp, så jeg tror ikke det blir mer midd av at det ligger ett teppe oppå dynene etterpå. Dessuten skifter jeg ofte på sengen og da luftes alt ute hele formiddagen.

Skrevet

Hybelliv forutsetter nesten sengeteppe. Liker ikke at folk setter seg i sengetøyet mitt. Jeg har jo en liten sofa også, men det ser uryddig ut osv. Er litt interiørfreak, og sengeteppet mitt passer veldig mye bedre med resten av møblementet enn alt jeg har av sengetøy.

Når jeg jobber nattevakter hender det at jeg ikke står opp før det er på tide å dra, for så å stupe i seng når jeg kommer hjem, så da prøver jeg å ha minst mulig hindringer mellom meg og dyna. :sjarmor:

Skrevet

Jeg har sengeteppe, men det brukes bare til helt spesielle anledninger (=besøk jeg vil imponere, mulig jeg slenger det på i morgen når besteforeldrene mine kommer ;) ).Da jeg bodde på hybel og satt mye i senga på dagtid også, brukte jeg det mye, men nå som jeg har eget soverom og bare sover i den, synes jeg det bare er bortkastet tid.

Skrevet

Vi bruker sengeteppe, ja!

Har fått låne ett tykt, vattert sengeteppe med matchende puter av en venninne. Hun har alltid sengeteppe på, og det ser bare dritlekkert ut. Hun hadde flere, så jeg fikk låne dette settet på ubestemt tid. Jeg sa at jeg syntes det var for dyrt å kjøpe for å se om jeg gadd å re opp senga hver dag..... mannen min synes tydeligvis også det er fint, for nå er dfet oftere og oftere at han tar den jobben.

Gjest Wasabi
Skrevet

Jeg elsker å ha det ryddig og pent rundt meg og etter at vi flyttet og fikk stort pent soverom har jeg brukt sengeteppe (som matcher gardinene..jupp!) daglig. Men det kommer på først etter god lufting mens jeg er i dusjen. Og så rister jeg og snur dyner/puter før det legges på. Dette er gjort på 1 minutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...