Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et sengeteppe, gidder jo aldri å ta det på når jeg står opp om morgenen, men jeg slenger det gjerne over når det kommer folk på besøk :)

Man må gjennom soverommet mitt for å komme til bad med toalett, og jeg syns det ser ryddigere ut med sengeteppe på sengen. Særlig siden det hender titt og ofte at sengetøyet ikke matcher helt. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Labellamia
Skrevet

Vi bruker sengeteppe, flott passet til inn med resten av interiøret på rommet. Ser delikat og innbydende ut når vi legger oss. Lufter sengetøyet ofte så midd trives ikke hos oss. ;)

Skrevet

Nei, vi bruker ikke sengeteppe. Midd er nevnt, og det er også årsaken. Det hender vi rer sengen, men som regel ikke :rodme: Selvsagt når det er nytt sengetøy og vi rydder skikkelig og sånn.

Og ja, skal du selge, bruk sengetøy. Folk vil ikke se ditt private sengetøy - hvor stilig det enn der.

Skrevet

Nei, det bruker vi ikke, ser virkelig ikke poenget. Livet er for kort til å bruke tid på å legge sengetepper, og det er da bare jeg og samboeren som ser senga uansett. I tillegg synes jeg ikke det ser hverken pent eller stilig ut.

Skrevet

Nei, rer ikke senga heller. Gidder rett og slett ikke, og det er aldri noen som ser senga vår alikevel.

Skrevet

Tipper det både er salgstriks for at det skal se ekstra fint ut, pluss at folk på visning sikkert kan spare seg for å se selgers sengetøy.

Jeg rer opp senga hver dag, men bruker ikke sengeteppe. Har hatt det tidligere. Synes det er noe herk å prøve å få vasket sengeteppet, det er så stort/tykt at det ikke får plass i vaskemaskinen.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bruker ikke sengeteppe. Tror nok ofte det er et salgstriks i boligannonser, ja...

min mor rer opp hver dag, sengeteppe, puter og greier... Jeg forlater dynen i en krøll...

Gjest Gjest
Skrevet

For å unngå or me midd er det lurt å støvsuge sengen innimellom. Og å lyfte dyner og puter ute, og gi de en vask i ny og ne. amt at man lufter sengen før man rer opp.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, vi har sengeteppe og 3 pynteputer. Rer ordentlig opp nesten hver dag.

Når vi legger oss så bretter vi sengeteppet et par ganger og henger det over sengegavlen nede ved fotenden, så når vi skal re opp igjen neste dag så er det bare å rylle det ut igjen. Går så fort som bare det.

Om det er fint og stilig med sengeteppe kommer vel ann på hva slags type det er snakk om. Det er jo f.eks. veldig stor forskjell på et heklet et, et quiltet et og et mer stramt og moderne ensfarget et. Selv synes jeg hvertfall rommet ser mye mer ryddig og innbydende ut.

Dynene ristes og madrassene støvsuges ofte nok til at jeg ikke bekymrer meg for midden.

Skrevet (endret)

Ja, vi har sengeteppe, men har latt det ligge i skapet et par mndr nå. Men jeg rer sengen ja, kan ikke ha rot på soverommet :ler:

Men nå stryker jeg sengetøyet også da - sier vel litt om mitt forhold til rot osv :rodme:

Endret av Misty
Skrevet

Jeg lufter, vasker, støvsuger og lar være å re opp sengen. Jeg håper midden mistrives. Ingen ser senga vår uansett, så jeg ser ikke vitsen med å bruke tid på å re den. :ler:

Skrevet

Legger på sengeteppe om jeg venter besøk, ellers ikke.

Skrevet

:hoho: Nei, vi bruker ikke sengeteppe...

Jeg brukte det da jeg bodde på hybel, men når vi har eget soverom er sengeteppefri seng en luksus jeg nyter til det fulle :)

Skrevet

Se bare på ritualet til amerikanerne hver kveld. Ørti puter osv. Ikke bare et fristed der nei ;)

Skrevet

Har et sengeteppe som vi har brukt en gang. Pleier ikke å re opp sengene heller (bare på fredager når jeg skifter sengetøy). Har alltid soveromsdøra vår lukket og vinduet oppe for å få lufta midden. "Rister opp" dynene og putene før vi legger oss. Sønnen min har sovesofa og hos ham rer vi opp når vi kommer hjem fra skole/jobb, sånn at midden for lufta seg litt der også før vi legger sengetøyet oppi bordet :)

Skrevet

Har sengeteppe, det ligger i skapet.

Men skulle jeg solgt huset hadde nok jeg også lagt det på ;)

Gjest Gjest
Skrevet

har et hvitt heklet sengeteppe som jeg liker å bruke på sommeren, på vinteren har jeg et stort pledd (dekker en dobbeltseng) som fungerer som sengeteppe og ekstrateppe når det er kaldt. men er slapp i perioder med å re opp så da ligger alt i en krøll...

Skrevet

Vi bruker sengeteppe og det er helt verdt den ekstra tiden det tar å legge det på.

Gjest -eline-
Skrevet

Bruker kun sengeteppe når vi venter besøk og man kan få noen innom, synes det ser ryddigere ut. At vi ikke gjør det oftere er rett og slett fordi vi er for late :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt sengeteppe. Går gjennom soverommet på vei til og fra hjemmekontoret mitt, og kan periodevis irritere meg over at det aldri blir ordentlig fint der, så skulle gjerne hatt et fint teppe som kledde rommet... Men i praksis tror jeg ikke jeg hadde giddet å re opp og legge det på så ofte. Dessuten måtte jeg nesten hatt et teppe som dekte klærne på gulvet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...