Gå til innhold

Manglende tillit pga alder

Gjest Narnia

Anbefalte innlegg

Gjest Narnia

Jeg er 20, og har sommerjobb hvor jeg driver med kundebehandling/informasjon på et kjøpesenter.

Stadig vekk opplever jeg at kunder rett og slett ikke tror jeg kan jobben min, og de oppfører seg som om de ikke tror på noe av det jeg sier. Dette gjelder særlig eldre folk.

Senest idag skulle jeg ordne et bonuskort til en eldre herre, en prosedyre jeg har gjort uendelig mange ganger. Men da jeg spurte om jeg kunne få låne legitimasjon (obligatorisk) ble han utrolig forbanna og sa "dette gidder jeg ikke, du kan jo ingenting, jeg orker ikke høre på sånt tøv" og stakk avgårde!

Noen som har opplevd noe liknende? Jeg ble helt paff, og det bekreftet ihvertfall min oppfatning av at kunden har IKKE alltid rett :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jobbet på post i butikk og fikk kjeft av kunder fordi jeg var ung. Ja jeg måtte jo forstå at de ikke hadde legitimasjon i det hele tatt og gjerne skulle ha ut en 20 000 fra en konto de ikke hadde kontonr på! Men da bare ringte jeg på sjefen og så kom han og sa det samme som jeg hadde sagt. Kundene var somregel eldre damer som har trasket ut og inn av postkontoret og ordnet med penger i alle år så damene på posten kjente de jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye sånt i kundebehandlingsjobber. Folk tror så mye rart, og med en gang de blir fortalt noe de ikke liker, så er det kundebehandleren som ikke kan jobben sin. Man må bare lære seg å leve med det, og heller ta det med en liten latter.

Til tider er det helt utrolig hva folk får seg til å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splæsj

Åh ja, jeg har og opplevd mye morsomt. Særlig da jeg var fersk vekter, skulle liksom jeg fortelle godt voksne mennesker hva de skulle gjøre? Etterhvert vokste jeg i rollen, og da jeg tok autoriteten jeg hadde som en selvfølge og ikke så ut som om jeg lurte på hva jeg hadde der å gjøre, gikk det mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg merker at etter hvert som jeg selv blir eldre, så klarer jeg ikke å se alderen på de som er unge lenger. Alle under tretti ser ut som de er seksten for meg... så det kan ha noe med det å gjøre også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det har ikke så mye med at du er 20. Det har med at endel gamle folk ikke er så opplyste, og kanskje de begynner å bli litt smårare også... De føler seg kanskje akterutseilt, skjønner ingen ting av teknologi, og vil ikke forstå at f.eks for å lage et kundekort så MÅ man se legitimasjon.

Ikke ta det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat
Noen som har opplevd noe liknende?

:Nikke: jepp. jeg er frisør, og begynte som lærling da jeg var 17. jeg har ALDRI sagt min riktige alder, pga av det du skriver her. heldigvis ser jeg eldre ut enn det jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kjenner til dette jeg og. Jobbet i butikk før, og til tross for min unge alder var jeg den mest erfarne der... Var like artig hver gang hvor min sjef i femtiårene ba kunder som i utgangspunktet hadde oversett meg om å spørre meg om ting fordi jeg hadde jobbet der lengst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jobber som vekter, og menn over 50 skal i hvertfall ikke innrette seg etter hva ei jente på noen og tju forteller dem at de skal gjøre. Fått skikkelig kjeft noe ganger bare for å ha gitt beskjed om at de må registrere seg før de går inn i bygningen. De skal jo bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren
Jeg er 20, og har sommerjobb hvor jeg driver med kundebehandling/informasjon på et kjøpesenter.

Stadig vekk opplever jeg at kunder rett og slett ikke tror jeg kan jobben min, og de oppfører seg som om de ikke tror på noe av det jeg sier. Dette gjelder særlig eldre folk. 

Senest idag skulle jeg ordne et bonuskort til en eldre herre, en prosedyre jeg har gjort uendelig mange ganger. Men da jeg spurte om jeg kunne få låne legitimasjon (obligatorisk) ble han utrolig forbanna og sa "dette gidder jeg ikke, du kan jo ingenting, jeg orker ikke høre på sånt tøv" og stakk avgårde!

Noen som har opplevd noe liknende? Jeg ble helt paff, og det bekreftet ihvertfall min oppfatning av at kunden har IKKE alltid rett  :overrasket:

Fikk han ikke bonuskortet sitt da? I tilfelle har han seg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...