Gå til innhold

Reklame og kommersialisering av julen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Studinene

Vi er i forbindelse med en skoleoppgave ute etter foreldres synspunkt på reklame rettet mot barn, spesielt nå i julen.

Hva synes dere f.eks om NRKs storsatsing på julekalenderene og medfølgende spin-off effekter?

Hva gjør dere foreldre for å kontrollere dette presset? Er det i det hele tatt noe press?

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg personlig representerer ikke slikt noe press overhodet. Jeg kan ordet "Nei", og bruker det jevnlig.. dessuten er min sønn vant til at det finnes mye i handelen som han ikke kommer til å få. han friker ikke ut om han ikke får det han ønsker seg. Det er jeg som har den kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemme hos os er det heller ikke noget problem, hvis der er noget sønne virkelig brænder for og vi har lyst og råd så får han det, men det med at ander har det eller han har set på tv virker ikke her i dette huset, da kan han spare op selv til de ting men da han er en vaskeægte onkel skrue da slipper han købe det, han har faktisk altid været glad i det jeg ville kalde junk små ting til 10 - 20 kr en pose med ballonger var sagen da han var omkring de 5, er taknemlig over at ha så en medgørlig søn ikke alle som er lige så heldige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...