Gå til innhold

Ironiflagg er for feiginger!

Cognizance

Anbefalte innlegg

Nemlig!

:ironi: Hva er vitsen med ironi hvis det er 100% sikkert at det er nettopp det det er? :ironi:

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja nå var du ironisk selv ikke sant! Denne burde stått på snikk snakk.

Tror ikke du lurer på det, men dersom noen andre lurer så er det fordi ikke alle forstår at enkelte utsagn er ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eum snikk-snakk ja selvfølgelig. Moderatooor!1

At ikke alle forstår er jo det som gjør ironi morsomt.

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Men siden så mange ikke skjønner hvordan ironiflagget brukes, burde vi kanskje begynne å skrive IRONI under våre mer ironiske innlegg i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja nå var du ironisk selv ikke sant! Denne burde stått på snikk snakk.

Tror ikke du lurer på det, men dersom noen andre lurer så er det fordi ikke alle forstår at enkelte utsagn er ironi.

Derfor må det bekreftes med et ironiflagg sånn i tilfelle ikke alle forstår at det var ironisk sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvem som fant opp ironi-flagget, og hvorfor. Tror neppe det var her fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sorte Får Bææ
Jeg lurer på hvem som fant opp ironi-flagget, og hvorfor. Tror neppe det var her fra starten av.

Det kom et forslag fra noen brukere for en stund siden, men husker ikke hvilke(n).

Enig med deg forresten, dessuten ser det utrolig dumt ut når det brukes feil.

"Hurra for 17.mai :ironi: "

Endret av Slangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom et forslag fra noen brukere for en stund siden, men husker ikke hvilke(n).

Enig med deg forresten, dessuten ser det utrolig dumt ut når det brukes feil.

"Hurra for 17.mai  :ironi: "

Skyldig :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ

Har et spørsmål, siden du kom på ideén. Hva er sammenhengen mellom ironi og flaggvifting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok fordi det ofte ble skrevet *vifter med ironiflagg* under tråder fordi folk ikke forsto ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ

Aha! Her må det graves dypere i kildene forstår jeg.

Jeg har egentlig ikke noe imot ironiflagg, eller et tegn som viser ironi. Problemet er mest at folk flagger i hytt og pine og ikke leser koden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Strengt tatt ønsker jeg både :ironi: og :sarkasme: pokker i vold.

De misbrukes så til de grader at det er vanskelig å se poenget med dem.

Pr i dag vil jeg påstå at de først og fremst brukes for å vinke, og enkelte brukere slenger det med i så pass mange meldinger at jeg ikke har nubbetjangs til å skjønne hva de egentlig mener.

Jeg foreslår at vi som skjønner ironi, sarkasme og flagging boikotter både :ironi: og :sarkasme: og heller skriver i klartekst *ironi* og *sarkasme*

De to flagga blir dermed frigjort til den bruk som tilsynelatende foretrekkes, og kan få kodene :bryrmegikkeombetydningenavsmileyen: og :tankeløs:

Endret av Tispa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt ønsker jeg både :ironi: og :sarkasme: pokker i vold.

De misbrukes så til de grader at det er vanskelig å se poenget med dem.

Pr i dag vil jeg påstå at de først og fremst brukes for å vinke, og enkelte brukere slenger det med i så pass mange meldinger at jeg ikke har nubbetjangs til å skjønne hva de egentlig mener.

Jeg foreslår at vi som skjønner ironi, sarkasme og flagging boikotter både :ironi: og :sarkasme: og heller skriver i klartekst *ironi* og *sarkasme*

De to flagga blir dermed frigjort til den bruk som tilsynelatende foretrekkes, og kan få kodene :bryrmegikkeombetydningenavsmileyen: og :tankeløs:

:ler:

Når de brukes sånn i hytt og pine er jeg helt enig i at vitsen med dem er borte - og da er det bedre å skrive klartekst - eller så får vi satse på at folk forstår - eller la dem misforstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Hadde det ikke vært så irriterende med store smileys, kunne det stått "Duh" inni flagget... det er mer ironi enn en svart firkant :tunge1::ironi::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg TS. Jeg bruker aldri ironiflagget. Noen burde skjønne av seg selv hvis man spøker mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg TS. Jeg bruker aldri ironiflagget. Noen burde skjønne av seg selv hvis man spøker mener nå jeg.

Og du har vel fremfor noen opplevd at folk ikke skjønner når du spøker. ;) Men det er vel noe av det du finner mest morsomt. ;)

Endret av quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har vel fremfor noen opplevd at folk ikke skjønner når du spøker. ;) Men det er vel noe av det du finner mest morsomt. ;)

Ja, det har jeg. Noen ganger fatter jeg ikke at folk ikke forstår det i mens andre ganger kan jeg vel egentlig ikke klandre dem.

Om jeg finner det morsomt. Ja det har da hendt. :)

Helt seriøst. Jeg liker ikke ironflagget. Jeg er enig med TS fremdeles. Det er for feiginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...