Gjest Bite me Skrevet 11. juni 2006 #1 Del Skrevet 11. juni 2006 jeg vil bare fortelle. jeg går for å være pen over gjennomsnitten som man vil kalle det. mange tror det er lykke og gammen når man er pen men det er ikke hver ENESTE gang. jeg var <<dronningen>> på ungdomskolen og det har jeg på en måte i mange gutters øyne hvert på en måte. dette liker ikke andre damer. det finnes mange ulemper med og være pen. mange tror at man ligger med alle og gud og alle menn men det stemmer ikke skal jeg si dere. mange tror man er dum oxo det merkes siden folk ikke alltid snakker intellektuelt til deg. det ER ikke BARE fordeler m å være pen. det er det jeg er nøtt til å få frem her for jeg har merket ulempene så det svir. t.eks så får mange pene barn tidlig. jeg er i blant dem. OG vi får ikke ungdomstiden vår som alle andre får. veldig mange GUTTER utnytter pene jenter. d har jeg oxo merket. vi er ett ligg og ikek noe mer liksom. det er leit!!! og jeg blir forbannet på en måte. så ikke gå og tenke at det bare er fryd og fromme å være pen for det kan være like så DRITT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bite me Skrevet 11. juni 2006 #2 Del Skrevet 11. juni 2006 en ting jeg glemtet!!!!!!! jenter liker ikke meg hvis man er pen. vitkig og få med seg for dem liker ikke konkurrangse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #3 Del Skrevet 11. juni 2006 Det er sant i mye av det du sier! Det var en lignende tråd her tidligere som handlet om ulempen med å være pen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #4 Del Skrevet 11. juni 2006 * Løper ut igjen * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 11. juni 2006 #5 Del Skrevet 11. juni 2006 Eum ... Hadde en gjest posta det innlegget, ville jeg trodd det var et tulleinnlegg. Dog. - Jeg vil tro at pene jenter kan beskytte seg mot graviditet like lett som stygge jenter, hvis de er smarte nok til det. - Jeg vil mene at jenter som lar gutter utnytte seg er mindre smarte enn de som ikke lar seg utnytte. I ekstreme tilfeller vil jo da stygge jenter hverken ha sex eller bli prøvd utnytta, men sånn ellers. Du bygger opp under noen av fordommene du prøver å argumentere mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viviwoom Skrevet 12. juni 2006 #6 Del Skrevet 12. juni 2006 Hmm - altså, jeg får også høre at jeg er over gjennomsnittlig pen iblandt, men jeg er ikke sikker på om jeg er helt enig med deg i det du skriver. Riktignok vet jeg ikke noe om ditt liv, og hvis opplever det slik, så tror jeg jo på deg. Du er sikkert hverken dum eller billig, og det er veldig synd om du blir behandlet slik, synes jeg. Men jeg opplever det ikke slik for min egen del. Jeg har som regel ikke noe problem med å komme overens med folk, hverken kvinner eller menn, og det skjer ikke ofte at jeg sitter igjen med inntrykket av at jenter ikke liker meg. Jeg har heller ikke opplevd at folk behandler meg som om jeg skulle vært mindre intelligent. Når det gjelder menn som er ute etter å utnytte en, så finnes jo de overalt, og man har aldri noen garanti for at man ikke skal bli såret. Allikevel lærer man jo å passe på seg selv, og ikke la seg utnytte. Også forstår jeg ikke helt argumentet ditt med at pene mennesker får barn tidlig. Greit nok at jenter som er drop dead nydelige får mer oppmerksomhet på byen enn jenter som ikke er like pene, men de har da den samme tilgangen til prevensjon ol, samt kontroll over egen kropp, som alle andre. Det er jo veldig mange fine folk der ute, også da, så du må ikke gi dem opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #7 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg skjønner at det er både fordeler og ulemper, uansett om man er pen eller ikke. Men må innrømme at jeg ikke skjønner de som har bilde av seg selv her. Det må da være bedre å være anonym her inne vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 12. juni 2006 #8 Del Skrevet 12. juni 2006 Du har rett i noe, men jeg vil tro det finnes flere fordeler med å være "pen" enn "stygg". For å si det sånn så ville jeg ikke byttet ut det å være "pen" fremfor å være "stygg". Jæbb, jæbb, jæbb...pen er subjektivt blablabla... Derfor pen i gåsetegn. "Pene" kan jo dra mange fordeler pga utseendet sitt, men om det er riktig å gjøre det er jo en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 12. juni 2006 #9 Del Skrevet 12. juni 2006 Men må innrømme at jeg ikke skjønner de som har bilde av seg selv her. Det må da være bedre å være anonym her inne vel? ← Nå er det vel ikke alt du skal skjønne her i verden heller da, men jeg hadde ikke valgt å ha bilde av meg selv her. Grunnen er så enkel som at jeg vil leve litt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 12. juni 2006 #10 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Uten å utgangspunkt i verken mitt eget eller ts sitt utseende: Jeg kjenner mange som jeg vil betegne som langt over gjennomsnittlig pene, som har vært det hele livet. Det gir en selvsagt en del fordeler, og fører med seg enkelte ulemper- som sjalusi. På samme måte som det å være over gjennomsnittlig intelligent, eller over gjennomsnittet på hvilken som helst måte. Det sies jo at svært pene jenter surfer mer på utseendet sitt, og ikke utvikler andre kvaliteter, men mange av mine svært pene bekjente studerer på høystatus-utdanninger, får gode karakterer, og har svært godt utviklede sosiale evner. Man har en innvirkning på sin egen skjebne selv om man er spesielt pen. Å si at pene jenter ikke får ungdomstiden sin som andre får, slik TS sier, er bare tull. Det er opptill en selv. Og å bli utnyttet av gutter skjer med både svært pene og ikke fullt så pene jenter. Og (ikke skyt meg nå), men det er noe man ofte legger litt opp til selv. Jenter som blir utnyttet av gutter om og om igjen vil vel ofte ha en del handlingsmønstre til felles. Når det gjelder å få barn tidlig tror jeg det har mer med hva slags bakgrunn/miljø du kommer fra. Jeg så f.eks mye mer av det på bygda, og det er vel også mer vanlig i "lavere" sosiale klasser. Kondomer er tilgjengelig for pene jenter også! Endret 12. juni 2006 av quirky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #11 Del Skrevet 12. juni 2006 Når det gjelder å få barn tidlig tror jeg det har mer med hva slags bakgrunn/miljø du kommer fra. Jeg så f.eks mye mer av det på bygda, og det er vel også mer vanlig i "lavere" sosiale klasser. Kondomer er tilgjengelig for pene jenter også! ← Dette siste her stemmer ikke mener jeg.Det å få barn tidlig har sammenheng med lav eller høy sosial klasse er bare tull. Ellers er jeg enig i inlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 12. juni 2006 #12 Del Skrevet 12. juni 2006 Men må innrømme at jeg ikke skjønner de som har bilde av seg selv her. Det må da være bedre å være anonym her inne vel? ← Hvis man frykter eller skammer seg over noe så er det all grunn til å være anonym. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 12. juni 2006 #13 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Dette siste her stemmer ikke mener jeg.Det å få barn tidlig har sammenheng med lav eller høy sosial klasse er bare tull. Du kan ikke være særlig vel bevandret i hvilke funn samfunnsvitenskapen har gjort. Som referans, for eksempel siste avsnitt her: http://www.statistics.gov.uk/pdfdir/poptrends0905.pdf Parental social class and educational attainment were also associated with starting a family. For example, among women aged 25-29, those with a parent in a professional or managerial occupation when they were children were half as likely to have had a child by this age compared to those with a parent in a partly skilled or unskilled occupation. Det er tilogmed slik at folk med høg utdanning debuterer seinere seksuelt enn folk med lav utdanning. Endret 12. juni 2006 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 12. juni 2006 #14 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Dette siste her stemmer ikke mener jeg.Det å få barn tidlig har sammenheng med lav eller høy sosial klasse er bare tull. Ellers er jeg enig i inlegget ditt. ← Endret: Jeg VISSTE at det måtte være noe statistikk som backet opp det jeg sa. Takker Cognizance. Men det er først og fremst basert på mine egne observasjoner (evnt.fordommer..) Trådens natur gjør det vel egentlig naturlig å trekke inn subjektive observasjoner. Tråden burde vel forresten ligget under "Skråblikk"? Endret 12. juni 2006 av quirky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #15 Del Skrevet 12. juni 2006 Siden jeg er en av dem som har "en fin personlighet" (altså inderekte blir betegnet som stygg), så har jeg et annet inntrykk enn deg "Bite Me". Jeg har det inntrykket at pene mennesker blir foretrukket, de slipper unna med mer enn oss mindre heldigemed utseendet, og får lettere jobb. Pene mennesker slipper unna sårende kommentarer som: - ja, ja. Hun har i alle fall en fin personlighet... - hvordan det er mulig at du har fått så pene barn, er de adopterte...? - vi har behov for en som kan representere firmaet utad... osv Jeg kjenner mange pene mennesker, og ingen av dem er dumme. De eneste dumme menneskene jeg har møtt, er de som tror at utseendet er det eneste som teller, og som blir hysteriske hver gang de får en kvise... det er verdens undergang, for ingen kan jo like dem om de ikke er perfekte...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azi Skrevet 12. juni 2006 #16 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Det var slik på ungdomskolen at man ikke fikk jentevenner for man var pen. Når man blir voksen så er det helt annen verden. Greit nok at det finnes noen som tar med seg ungdomskole tendenser videre. Men det er heldigvis ikke mange av dem. Jeg hadde heller ingen jentevenner på ungdomskolen. Men det ble bedre etterhvert! Endret 12. juni 2006 av Misty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2006 #17 Del Skrevet 12. juni 2006 Tror nesten du bør begynne med de andre "pene" jeg.... ikke andre som betegner seg som normale...Veldig mange pene drar veldig mange fordeler av å være pen og de vet hvordan de skal bruke det også. Selv har jeg aldri vært uvenn med noen som er pene nettopp fordi de er pene å se på...mange ganger er pene folk litt uoppnåelige, både som venner og som kjæreste. Vet at dere mange ganger blir utsatt for at folk prater ned til dere, men det får jammen med vi andre høre også, kanskje spesielt av de "pene" noen ganger. Det er vel noe dritt å være både pen og stygg, man får heller konsentrere seg om å få frem den prsonligheten man har, vise hvem man er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 12. juni 2006 #18 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) jeg skal gjerne tro på at det ikke alltid er lett å være over gjennomsnittet pen, om man er det. men at DET skal være greie rundt dette med å bli utnyttet, få barn tidlig, ikke få samme ungdomstid etc etc, det er jeg rett og slett uenig i! jeg hadde i ungdomsåra ett par venninder som både jeg og gutta så på som over gjennomsnittet pene + at jeg hadde ett par venninder som IKKE var det. selv er jeg vel rimelig på normalen, kanskje litt + på søt-siden. de av oss som fikk barn tidlig og "mistet" ungdomsårene sine, var ikke de som var penest. de av oss som ble mest utnyttet eller sett på som de som lå med alle, var HELLER ikke de som var penest av oss. og ikke ble de peneste av gruppa mi sett på som mindre smarte heller, så langt ifra. jeg tror heller andres oppfattelse av en selv kommer av hva man signaliserer ut. man kan være pen uten å utstråle at man synes det er en viktig egenskap og uten å bry seg nevneverdig mye om det i sammenheng med andre mennesker. viser man at interesseområdet sitt ligger utenfor utseendet sitt, så utstråler man heller ikke at man er mindre smart, tror jeg. er man pen og fokuserer mye på utseendet, viser man nok MER inntrykk av at man selv ser på det som en av sine sterke sider, DET kan nok igjen gi ett litt feil inntrykk av at man kanskje ikke er like smart på alle andre områder. ser jeg en vakker kvinne i drakttype klær eller slikt, som har kledd seg slik at hun fremstår profesjonell i forhold til f.eks jobb, så regner jeg med at hun er like intelligent som alle andre. ser jeg en vakker kvinne i supermoteklær som viser hud både her og der, mye sminke, veldig bleika hår og masse stæsj, så må jeg dessverre si at jeg nok har fordommer nok til å dømme vedkommende som ikke like intelligent som nr. 1. jeg vet jeg kan ta feil, men fokuset til vedkommende utstråler for meg at utseendet er viktigere en proffesjonalitet. og jeg VET at vakre kvinner også kan bruke kondom, og vet hvordan man blir gravide fra tidlig ungdom, så de som blir tidlig gravide må skylde på noe annet en utseendet i mine øyne. ps. også vil jeg bare legge til at selv om jeg og endel andre dessverre dømmer folk fordi de fokuserer på utseendet sitt i større grad, så vet jeg at det er feil å dømme folk for det. jeg vet at man kan være både smart og skikkelig uansett hvordan man kler seg, det er nok dessverre en fordom jeg har som jeg jobber med. men foreløpig har jeg ikke møtt noe jeg FAKTISK synes er over gjennomsnittet pene som har fortalt meg at de er det... de som jeg har sett uttale rundt om kring at de er så over gjennomsnittet pene, ER faktisk ikke alltid det.... det er supert at man mener det selv altså, men jeg synes det der er litt rart.. Endret 12. juni 2006 av aline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 12. juni 2006 #19 Del Skrevet 12. juni 2006 Så de valgene du har tatt i livet ditt har du gjort på autopilot? De bare skjer automatisk? Du er så pen så derfor har du blitt mor som tenåring? Om du er et "ligg" i guttas øyne så er det ditt valg! Du trenger ikke tilby deg til alle og enhver. Det er du som bestemmer hvem som skal inngå i din "hvem jeg har knullet" liste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #20 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) - hvordan det er mulig at du har fått så pene barn, er de adopterte...? ← Denne er i overkant frekk vel? Jeg opplevde en gang noe lignende. En gammel klassevenninne kom på besøk da eldstemann var baby, noen mdr gammel Hun ser på ham og sier: Guri som han ligner på deg.... men han er et pent barn altså!! Jeg ville ikke forventet noe annet fra akkurat henne, så det gjorde meg ikke så mye, annet enn at jeg ble sjokkert over selve uttalelsen - man kan da ikke si sånt? (Senere har jeg fått betegnelsen: Hun med de pene barna , så jeg har nok pene barn) Jeg har en annen venninne også som opptil flere ganger har påpekt min noget markante nese... Og som påpeker sitt eget utseende slik: Ja jeg VET jo hvordan jeg ser ut, jeg har speil... (dette betyr at hun selv synes hun er pen - noe det er delte oppfatninger om) Ellers, for å kommentere TS. Jeg sier som de andre her. Det er ikke utseende som avgjør om man skal utnyttes, det er ens egen selvtillit og evne til å ta vare på sin egen integritet. Det finnes nok av de menn som sier de ikke tør å nærme seg de peneste jentene engang, fordi de regner med å bli avvist. Men lar man seg utnytte, så blir man det. Min erfaring når jeg titter rundt, er at de som mangler selvtillit er de som mister dyden først og blir gravide tidlig. De evner ikke å si nei, og de evner ikke å forlange kondom på gutten. Og de behøver overhodet ikke være pene. Endret 12. juni 2006 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg