Gå til innhold

Hvordan få til å slutte på cola?!?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg veier noen kg for mye, mye av dette skyldes godteri og brus. Vil så gjerne slutte med det, men det er så vanskelig. Jeg drikker 0,5 til 1 liter coca cola hver dag. :overrasket: Er det best å slutte ved å trappe ned, eller bare kutte det helt ut? Har prøvd det siste noen ganger, men da blir jeg kvalm og får så vondt i hodet at jeg gir opp etter et par dager.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er bedre å kutte det ut helt. Du vil få vondt i hodet i noen dager men det går over. Må egentlig bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt avhengig, og det bekymret meg.

Det som funket for meg, var at jeg bestemte meg for en dato, og da sluttet jeg fullstendig å drikke cola. Har ikke drukket det noensinn igjen, og det er mange år siden.

Men skal du klare det, så må du forberede deg på at det blir minst to uker hvor du er skikkelig uttafor, du får abstinens, vondt i hodet, ustabilt humør og ser svart på alt. Men når du har kommet over de to ukene, så blir det bedre.

Lykke til, jeg lover deg at livet er bedre uten cola, og jeg savner det ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke coffein'en i cola'n som gjør at man kan bli helt avhengig? Ser no bare med meg og kaffe. Jeg MÅ ha kaffe hver dag. Får jeg ikke det blir jeg småamper og ilter... Men, så mye som 1/2-1 liter pr dag drikker jeg ikke da...

Abstinensperiode må du nok gå gjennom TS - som flere har påpekt her - men etterhvert VIL det bli bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ja, er det ikke coffein'en i cola'n som gjør at man kan bli helt avhengig?

Det er ikke koffeinen alene; 1 liter cola inneholder ca. 150 mg koffein, som er ca det samme som i en vanlig kaffekopp. Men koffein i tillegg til store mengder sukker kan nok skape avhengighet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var avhengig i pepsi max, men for to uker siden sluttet jeg. Drakk vann i stedet. De to første dagene var verst, nå går det så det suser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...