Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Jeg sitter her og skal reparere litt på en laptop. Feilmeldingene består i at det er en feil i registeret, og nesten ingen installasjoner vil starte. Etter å ha sjekket registeret for feil i henhold til feilmelding, så finner jeg at alt stemmer. Feilmeldingen som kommer opp inneholder 0x80040707. Etter mye styr og ingen resultater, valgte jeg å reinstallere windows. Etter det får jeg nøyaktig samme feilmelding, men nå hopper det også opp en messagebox som ber meg gå til en nettside, typisk regfixit.com, registryfix.com, og diverse. Jeg sjekket et par av disse sidene (nettadressen forandres fra hver messagebox), så er det ingenting som ar noe med windows å gjøre iallfall. Jeg er litt i beit for hva jeg skal gjøre. Får ikke installert en hel del, blant annet java, som trengs for å kjøre housecall. AVG er installert og oppgradert uten problemer, skal kjøre den nå. Det jeg ikke skjønner er hvordan dette kan oppstå på nyinstallasjon av win. Relevante omstendigheter kan være at maskinen er koblet til et vpn-nettverk. En annen maskin er også koblet til med samme linje, via en switch. Setter pris på alle forslag.
Dru Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Det var altså meg over. Avg har gjort seg ferdig, og ingenting er funnet. Edit: jeg har funnet ut såpass som at det skal hjelpe å kjøre oppdateringer på windows, men det er rimelig nytteløst siden jeg ikke får validert windows. Endret 10. juni 2006 av Druscilla
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Etter det får jeg nøyaktig samme feilmelding, men nå hopper det også opp en messagebox som ber meg gå til en nettside, typisk regfixit.com, registryfix.com, og diverse. Jeg sjekket et par av disse sidene (nettadressen forandres fra hver messagebox), så er det ingenting som ar noe med windows å gjøre iallfall. ← Enten spyware, siden det ikke finnes noen komponent i noen versjoner av Windows som ber deg gå til andre sider enn support- og/eller nedlastingssidene til microsoft.com, eller et velmenende (men feilaktig) tips fra en tredjeparts programleverandør. Feilmeldingskoden du refererte til, tyder på at det er en referanse i registeret til en filbane som ikke finnes. Sa meldingen noe mer? RegMon fra SysInternals kan vise deg hvilke prosesser som leser eller skriver hva til/fra registeret. På den måten kan du muligens finne ut hvor feilen ligger. RegMon er gratis.
Dru Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Merkelig at det skulle finnes spyware, etc på en helt ny installasjon av xp, bare. Windows-versjonen er fra 2002, så jeg har jobbet en god del med å oppdatere. Når jeg endelig fikk validert win (activex-møkk), så kunne jeg begynne å oppdatere. Etter at de mest kritiske oppdateringene var på plass, sluttet den meldingen å komme. Regner med at det er et godt tegn. Installerer sp2 as we speak, og resten tar jeg i morgen. Trøtt nå.
SW20 Skrevet 11. juni 2006 #5 Skrevet 11. juni 2006 Merkelig at det skulle finnes spyware, etc på en helt ny installasjon av xp, bare. ← Du kan prøve å ikke koble til nettverkskabelen til pcen din før du har installert en duganes firewall. Hadde problemer med spyware, virus osv. som kom 2 sekunder etter en fresh install med XP, sålenge jeg ikke hadde de nyeste oppdateringene.
Dru Skrevet 11. juni 2006 #7 Skrevet 11. juni 2006 Weee! Nå har jeg endelig fått installert skjermkortdriver! Litt behagelig med en ordentlig oppdateringsfrekvens, ja.
Dru Skrevet 11. juni 2006 #9 Skrevet 11. juni 2006 Det ante meg at den kom. Anyways, problem solved. Så det, så.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 11. juni 2006 #10 Skrevet 11. juni 2006 Det ante meg at den kom. Anyways, problem solved. Så det, så. ← Liker Windows jeg, det er lettjente penger.
Dru Skrevet 11. juni 2006 #11 Skrevet 11. juni 2006 Ja, kanskje jeg burde kreve penger for dette? Det ser ut til at problemet ble fikset vd hjelp av windows update, faktisk. Jeg er fremdeles ikke helt sikker, så kommer til å pusle litt med det en stund til. AVG og sygate er iallfall på plass, så skal vi til med ad-aware og den gjengen. Når jeg er ferdig med denne maskinen er den bedre enn ny.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 11. juni 2006 #12 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Ja, kanskje jeg burde kreve penger for dette? ← Jepp, og installerer Ubuntu Linux på de PC-ene du ikke får betalt for, som hos muttern. Har ikke hørt noe derfra siden jeg installerte det for ett år siden. Endret 11. juni 2006 av Slangen
Dru Skrevet 11. juni 2006 #13 Skrevet 11. juni 2006 Det kan være fordi hun ikke har brukt maskinen siden. Ubuntu og laptop går generelt dårlig sammen, altså.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 11. juni 2006 #14 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Det kan være fordi hun ikke har brukt maskinen siden. ← Joda, hver dag. Den står på 24/7 og har ingen problemer med å stå i 30 dager i strekk og sikkert lenger enn det. Jeg oppdaterer og rebooter hver 30. dag automatisk, så jeg vet ikke hvor lenge den kunne ha stått. Ubuntu og laptop går generelt dårlig sammen, altså. ← Kommer an på, kjøper du en centrino-laptop fungerer det. Det er et par chipset i trådløse kort som de har måttet bruke lang tid på å cracke, fordi produsentene tror verden går under av å gi ut nok info om hardwaren til å kunne lage drivere. Ellers kan jeg ikke se at lap-toper har noe problemer med Linux generelt. Snart kommer kernel 2.6.17 som ihvertfall har cracket broadcom-cipsetet, så vidt jeg vet. Kort oppsummert: Kjøper du kvalitet, fungerer det i Linux. Kjøper du dritt...kanskje det fungerer. Endret 11. juni 2006 av Slangen
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 11. juni 2006 #16 Skrevet 11. juni 2006 Var det Broadcom jeg hadde da? Husker ikke. ← Hvis du ikke har et "fint" lite centrino-klistremerke, så har du høyst sannsynlig det. Kanskje ta tilbake det jeg sa om drit. Broadcom er vel ikke dritt teknisk sett noe mer enn intel sitt kort, men drit i forhold til det å åpne specs.
Dru Skrevet 11. juni 2006 #17 Skrevet 11. juni 2006 hvorfr ender enhver tråd jeg poster her opp med å handle om Linux? Jeg vet at jeg har en AMD iallfall.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 11. juni 2006 #18 Skrevet 11. juni 2006 (endret) hvorfr ender enhver tråd jeg poster her opp med å handle om Linux? ← Fordi jeg er en religiøs fanatiker som har sett lyset, selv om det ikke er like ille som Mac-brukere. Jeg vet at jeg har en AMD iallfall. ← AMD + broadcom er vel en vanlig kombinasjon. Du har definitivt ikke en Centrino, siden det er en Intel-plattform, men det visste du sikkert. Endret 11. juni 2006 av Slangen
Gjest Dru Skrevet 11. juni 2006 #19 Skrevet 11. juni 2006 Fordi jeg er en religiøs fanatiker som har sett lyset, selv om det ikke er like ille som Mac-brukere. ← Og jeg er et lett offer, mener du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå