Gå til innhold

Sjalu på min samboers x-kjærester

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg får regelrett vondt i magen når jeg tenker på de kjærestene samboeren min har hatt før. Det er jo helt normalt at folk har x-kjærester, men mitt "problem" er at de er så forskjellige fra meg. Samboeren min sier at han aldri har vært så lykkelig som har er nå, og at han har funnet drømmedama i meg. Blir jo veldig glad for å høre sånt :) De damene han har hatt før var pene, men spesielle. Den ene så kledde seg så spesielt at hun på folkemunne ble kalt for romvesen, mens ei anna jente faktisk er fra midt-østen. Begge to er mine rake motsetninger, og jeg blir så usikker på om han mener alt det fine om meg. Hvorfor i all verden var han sammen med de andre (ganske lenge) hvis det er sånne jenter som meg han er interessert i? Mulig at jeg har sånne tanker fordi selvtilliten ikke er på topp. Noen ganger har jeg tenkt at jeg bør ha profesjonell hjelp til å takle dette. Samboeren min er alt jeg noen sinne har drømt om, og vil ikke miste han for alt i verden. Er det noen som har følt som meg? Er dette vanlig? Og er det noen som kan gi noen gode råd for å takle dette??

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke glem at det er deg han er sammen med nå.

Du har vel også din fortid? Har dine tidligere forelskelser og "drømmemenn" vært lik din samboer på alle måter? Endrer ikke slike ting som "hva man er interessert i" seg underveis som man høster erfaring og opplevelser?

Han har en fortid. Den har vært med på å avgjøre at han har valgt nettopp deg.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Vibeke her.

Du er nødt til å legge fortiden bak deg,nå er det deg han er sammen med.Og fortid er Fortid.

Lev i nuet !!!

koldbruna 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror slett ikke at du er noe unormal, da er jeg det også :hoho:

Brukte selv lang tid på finne ut av min samboers smak, han er ikke så lett å bli klok på på dette området.

Til slutt kom jeg fram til at det ikke hadde noe med utseendet å gjøre, men mer om type. Ikke at jeg har så mye til felles med hans ex`er, de er relativt merkelige for å si det pent, men de har alle vært utadvendte og "sterke" kvinner (i alle fall tilsynelatende og i hans øyne...).

Så selv om det ikke finnes opplagte fellestrekk, så er det kanskje et eller annet som i hans øyne er litt likt? Som gir han en fin opplevelse /følelse av trivsel?

Han har tydeligvis vært så heldig at han nå har funnet dette i en "innpakning" som han virkelig liker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjalusi er noget værre noget kedligt at opleve den og forfærteligt at ha det, så slet ikke nogen dårlig ide med at søge lidt proff hjælp til at øge selvtilliden det er så uhyre vigtig at ha egoet oppe og køre, men du er ikke unormal mange har det som dig.

jeg har da også fået mig drømme manden efter langt tid og vi begge har da haft mænd/damer før og ingen af os har været sammen med nogen som bare ligner vi er alle så forskellige og husk det er det som kommer inde fra som tæller.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dite!

Nei, du er ikke alene som føler slikt. Min samboer, forteller meg om sine ex-er etter at jeg har spurt. Det har seg nå slik at hun "bagatelliserte" disse en stund i begynnelsen av forholdet. Kun de hun hadde negativ erfaring med ble det fortalt alt om. Disse er ute av systemet. Men de som hun bagatelliserte overfor meg, sliter jeg med. Kun av den grunn at jeg synes hun burde sagt alt med en gang. Hun sier jeg er drømmemannen, ALT hun kan ønske seg. Det tror jeg også,og jeg virkelig elsker henne. Kommer nok til å fri utpå nyåret :D . Men når hun nevner et av de navnene i en samtale, kjenner jeg "suget" i magen. Er blitt mye flinkere til å fortelle henne om dette, så nå går det mye bedre.sett bilde av 2 stk. og de ligner IKKE på meg idet hele tatt. Men min ekskone ligner heller ikke på samboeren min. Det er vel derfor alt er riktig denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har valgt deg, nå. Det er en grunn til at han er sammen med deg.

Javel så var eks'ene hans forskjellige fra deg.....og de forholdene varte jo heller ikke....

Det er deg han er sammen med nå. De andre er historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortid er fortid, vet du. Det blir litt feil å tenke på det som har vært. Han har gått videre, så hvorfor klarer ikke du det samme?

Hør på det han sier og merk deg hva han gjør. Det er deg han er glad i, hvorfor ellers skulle han kaste bort tid sammen med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Takker for alle svarene jeg fikk på innlegget mitt! Jeg ble kjempeglad! Og godt å lese at andre har de samme tankene som meg. Jeg SKAL konsentrere meg om at det er meg han er glad i. Jeg forteller samboeren min hvordan jeg har det, og han sier at han har det akkurat på samme måte. Egentlig er vi dødslykkelige begge to, men det er bare noen ganger negative tanker tar overhånd. Men tusen takk for hjelpen, og GOD JUL til dere alle sammen!! :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel ikke noe om de er forskjellige fra deg. Grunnen til at han ikke er sammen med dem lenger er jo at de ikke var riktige for ham.

Som de andre har sagt; det er deg han er sammen med nå.

Lykke til! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dite, jeg skjønner hva du mener.

Vet jo at kvinner liker å finne på tragedier, men år de kan bruke x'damer som gjenferd fra fortiden som et argument på sin egen avsinnhet, ja da er det jammen meg på tide å begynne å lure....

Men tilbake til saken, for meg høres det ut som typen din er en klok mann. Han vil gjerne prøve å lære jenta å kjenne før han involverer seg, og det er jo bra. Nå er du tredje jente i rekken, og hva var det romvesenet eller midtøsten jenta ikke hadde?

Han forsøker å finne det hos deg.

W

Om du har det er en annen sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...