Gå til innhold

Hva skal jeg lage med svinefilet og kylling

LilleBille

Anbefalte innlegg

Jeg har svinefilet og kyllingfilet - og skal lage god mat til 4 (uten alt for krevende forberedelser)... har noen noe gode forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ypperlig kjøtt til å bruke i wok - dersom du ikke har wok, kan du bruke stekepannen.

Hvis det skal gå fort, så kan du kjøpe ferdig wok-mix i salat-disken i butikken. NB: IKKE FROSSEN - da blir hele retten vassen. I tillegg til wok-miksen (som inneholder alle typer grønnsaker) blander jeg i masse ekstra paprika, purre og løk.

Skjær filetene i strimler og stek de før du hiver i grønnsakene. Kok nudler (jeg synes egg-nudler fra invandrer-butikken er best) - når nudlene er kokte og kjøttet gjennomstekt, så blander jeg nudlene med innholdet i wok-en - smak til med salt, pepper og soyasaus.

Kjempegod og rask mat !

Dersom du skal ha mange gjester så kan du jo lage en gryte med kylling-kjøtt og en gryte med svine-kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kyllingfilet med ovnsstekte poteter er yummy!

Filetene kan fylles med en blanding av philadelhiaost og krydder - brunes i panna og etterstekes i stekovnen i 20 min eller så. Hvis du ikke fyller dem, går det enda raskere :-)

Ovnsttekte poteter: Skrell små poteter (ev del dem i to.) Legg dem på bakepapir, skvett over litt god olivenolje, strø salt og f.eks finhakket rosmarin over. Stekes på 200grader i ca 45 min.

Potetene kan skrelles på forhånd, så slipper du å stå med det når gjestene begynner å komme :-)

Jeg bruker f.eks Bretagne kyllingsaus ved siden av (Toro...)

Wok er kjempeenkelt, her setter bare fantasien grenser

Kylling i folie er også godt - pakk porsjonspakker i folie med kyllingfilet, grønnsaker etter smak, krydder, litt olje/smør, og stek i ovnen ca 45 min. Server med ris.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil gjøre det både enkelt og godt, kan du bruke Uncle Bens sauser på glass. De har godt utvalg i ulike sauser: Oriental Chili, Chinese Sweet & Sour, Hawaiian Sweet & Sour, Hong Kong, Tikka Masala, Sweet Thai Chili, Szechuan Sweet & Sour og Thai Curry.

Skjær kjøttet (særlig kyllingfilet er godt til dette) i strimler og stek det i litt olje. Varm sausen i en kjele, og ha det stekte kjøttet oppi. Server med ris og salat.

Svinefilet synes jeg blir godt hvis du helsteker den. Gni den inn med salt og pepper og brun den på alle sider i en stekepanne. Deretter stekes den videre i stekeovnen (jeg lar den vel stå i ca. 8 minutter). La kjøttet hvile litt så kjøttsaften får fordelt seg, og skjær deretter kjøttet i skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjær indrefileten i skiver, stek den brun og legge den i ei ildfast form. Hell over en pose frossen blomkålblanding, en boks matfløte og 1/3 flaske kikoman soyasaus. Stekes på 200 grader i ca 15-20 min.

Serveres med røstipoteter eller kokte poteter.

nero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal dere ha ..

Laget litt av hvert jeg ...

Kyllingfilet fylt med ost (nydelig ...)

Helstekt svinefilet

.. wokede grønsaker og med ovnssetekte balsamicopoteter til

Kjempevellykket - og utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfillene blir også veldig gode og møre hvis du marinerer dem og steker dem i ovenen. Jeg marinerer dem i chilli og hvitløssaus. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fajitas? Svinefilet, kylling, paprika (rød og gul), løk og litt tacokrydder freses sammen. Varm tortillas, lag guacamole og ha litt rømme, mais og tomater til. Nammenamm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...