Gå til innhold

Hårtap!

Fremhevede innlegg

Gjest Little me
Skrevet

Som tittelen sier sliter jeg med stort hårtap. Jeg har alltid "røyta" mye, men har aldri merka at det har blitt mindre hår på hodet. Men de siste ukene merker jeg faktisk at håret mitt har blitt tynnere :forvirret:

Noen som veit hva det kan komme av??

Jeg er straks ferdig spl så burde jo vite det selv, men har ingen ide...

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippopotamus
Skrevet

Du var vel ikke tilfeldigvis syk for ca tre mnd siden? Influensa, langvarig omgangssyke, en eller annen form for betennelse? I såfall kan det være derfor.

Gjest Little me
Skrevet

Kan det være utløsende årsaker??? I så fall hvorfor har det sånne ettervirkninger???

Da har jeg i hvert fall lært noe nytt. :)

Jeg sleit no voldsomt med hodepine for ca 3 mnd sia, hadde en teori om at det kunne være influensa ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Medisinbruk kan være en årsak, vitaminmangel en annen, men jeg antar du har sjekket det ut av saken?

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Kan det være utløsende årsaker??? I så fall hvorfor har det sånne ettervirkninger???

Da har jeg i hvert fall lært noe nytt. :)

Jeg sleit no voldsomt med hodepine for ca 3 mnd sia, hadde en teori om at det kunne være influensa ja.

Vet ikke helt hvorfor det skjer, men man mister altså ofte mere hår ca tre mnd etter sykdom. Og det fine er at det bare varer en kort stund! :)

Dersom det ikke gir seg etter noen uker, ville jeg fått det undersøkt bedre. Det kan jo være mange andre grunner også.

Gjest Little me
Skrevet
Medisinbruk kan være en årsak, vitaminmangel en annen, men jeg antar du har sjekket det ut av saken?

Har ikke rekki det for jeg har ikke begynt å bekymre meg no særlig over det før for ei ukes tid sia. Medisinene jeg bruker har ikke det som bivirkning, og jeg begynte med vitamin tilskudd for 2-3 uker sia så pussig hvis det er det.

Skrevet

En annen årsak kan faktisk være stress. Har selv mistet en del i ekstra stressende perioder.

Gjest Little me
Skrevet

Så var det det ja...

Den tanken har streifa meg for jeg har hatt et voldsomt kjør de siste ukene. Har jobba doble skift, og samboeren min har vært innlagt på sykehus med spm om alvorlig sykdom osv.

Jeg har aldri opplevd å miste SÅ mye hår før så jeg ville høre deres erfaringer.

Tusen takk for alle svar!!! :klem:

Kom gjerne med flere så kan jeg utelukke andre muligheter og.

Uansett så kommer jeg nok til å la det gå et par uker for å se hvordan det blir når jeg har ei ukes fri. Kanskje det stopper opp når jeg har litt ferie :)

Gjest Gjest
Skrevet

Bare en løs tanke: Skifte av sjampo eller annen hårpleie?

Gjest Little me
Skrevet

Begynte med en ny balsam for en tid tilbake, kan jo være den...

Mange muligheter her med andre ord... :klø:

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg mister også en del hår for tiden. Jeg skylder på årstiden.

Skrevet

tror jeg har kommet med dette tipset tidligere til en annen, men prøv skift shampoo/balsam!

noen billig-shampoer er alt for sterke og gjør at man mister mye hår! (spesielt sunsilk-serien!)

Skrevet
Jeg mister også en del hår for tiden. Jeg skylder på årstiden.

Same her. Trur eg har merka det før om våren/tidleg sommar også. Kanskje det har litt å sei at det er slutten av semester med alt det inneber... :klø:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Jeg drakk ca 3-4 liter appelsinjuice om dagen (er nå appelsinjuice avhengig, tro det eller ei)og begynte og miste håret, noen helsekost damer sa det kunne skyldes det pga for mye syre i kroppen.

Pluss at jeg har ett generelt DÅRLIG kosthold i tillegg og det var visst ikke noe pluss!

xx

Skrevet

Define sine hårprodukter kan føre til håravfall, så unngå de for enhver pris. Alle frisører jeg har snakket med har sagt det.

Jeg har også vært plaget med håravfall, jeg mistet halvparten av håret mitt over en periode på ca 8 måneder. Nå er det begynt å vokse ordentlig igjen, men det er langt fra normalen. Jeg fikk beskjed om at mangel på B-vitamin samt stress var hovedårsaken hos meg, men jeg tok ingen prøver hos legen. Han bare konstaterte.. Frisøren min merket forskjell på håret mitt to uker etter jeg sluttet å bruke Define sjampoo og balsam. Da hadde jeg brukt de i et par år, jeg likte de så godt...

Få noen til å sjekke hodebunnen din, vær sikker på at det ikke er flekker noen steder. Ta ekstra B-vitamin. Jeg tar ølgjær i tablettform. Blir kvalm ved tanken, men det hjelper. Det kan også være bra for håret å klippe det. Hvor langt hår har du?

Håper du finner ut av det, og at du ikke mister like mye som jeg gjorde. Når man har langt hår er det ikke noe morsomt å måtte klippe det kort fordi det blir pistrete..

Gjest Little me
Skrevet

Huff, har forholdsvis langt. Og det har fram til nå vært riktig så tykt, mye tykkere enn gjennomsnittet.

Jeg skal i hvert fall gå tilbake til... i all verden... nå står det stille her... den flasshampooen... argh!!!!

Kommer søren meg ikke på hva den heter jeg... :sur:

Da jeg brukte den hadde jeg fint hår, men ville prøve å bytte til en shampoo og balsam som luktet litt friskere. Jeg var superfornøyd med at det fungerte for før har jeg sliti med tørr hodebunn så jeg har ikke kunnet bruke noe annet, men plutselig fungerte det med en vanlig shampoo.

Men da er det kanskje byttet av shampoo som har gjort det da. :overrasket:

Bedre med en shampoo som ikke lukter så friskt fremfor å miste masse hår.

Bruker Herbal nå... den ååååååååååååååhhhhhhhhhhhhh-shampooen ;)

Men nå skal den tydeligvis kastes ut. :sur:

Gjest Little me
Skrevet

Head and shoulders... er det den heter da???

Gjest Emera
Skrevet
Du var vel ikke tilfeldigvis syk for ca tre mnd siden? Influensa, langvarig omgangssyke, en eller annen form for betennelse? I såfall kan det være derfor.

Jeg velger å la meg trøste av dette!

Har mistet mer hår enn normalt i de siste dagene, og jeg hadde influensa i mars. så da passer det helt perfekt! :ler:

Håper jeg...

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Ser det er en stund siden denne ble lagt ut, men jeg mistet også en del hår en periode. B-vitaminer hjalp, tror jeg, men det kan også ha vært helt naturlig. Man får visstnok mer hårtap hvert syvende år - noe i kroppen som går i sykluser :) Håper du har funnet ut av det. Ikke noe gøy å miste håret sitt..

Gjest Chantal
Skrevet

Ser at denne tråden har blitt dratt opp igjen.

Jeg drar ut masse hår i dusjen og røyter verre enn verst. Har vært hos legen og tatt massevis av blodprøver nå. Mistenker stoffskiftet jeg.

Mitt hår har også blitt tynnere den siste tiden. Var ikke bekymret i begynnelsen når jeg skrev inn her, men nå er jeg litt redd. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...