Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #41 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg synes det er rart å være skeptisk til alle mørkhudede pga oppførselen til 3 gutter. Hadde det vært 3 vestlige gutter så hadde vel ikke spørsmålet dukket opp en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yourkittty Skrevet 9. juni 2006 #42 Del Skrevet 9. juni 2006 Nå bor vi et sted hvor det ikke har sjanse til å bli noen gettomulighet da, for så mange innvandrere er det ikke i kommunen, og de som kommer hit står på egne ben og jobber og betaler sine husleier og lån uten hjelp fra sosialkontoret. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men jeg bare undrer og prøver å finne en forklaring på hvorfor innvandrere i flokk fra f.eks, Holmlia og innover er så annerledes enn de som bor her ute hos oss... ← Fordi Holmlia og andre liknende steder (Grønland, Tøyen etc) er preget av høy arbeidsledighet, dårlige boforhold, lav utdanning, marginalisering osv. Prosjekter som "Indre Oslo Øst" viser bl.a at innvandrere ikke ønsker å bo i slike ghettoer og så snart de får en bedret økonomisk situasjon flytter de til andre bydeler eller andre deler av landet. Det er en misoppfatning at innvandrer ønsker å bo i "sitt eget miljø" eller på død og liv ønsker å opprettholde sin egen kultur. Flere undersøkelser og prosjekter viser at dette ikke stemmer, men at mange innvandrere som kommer til Norge ikke har så store valgmuligheter i forhold til hvor de kan bosette seg. Jeg tror ikke innvandrere fra Holmlia er så annerledes enn de du møter i din kommune, men forutsetningene og ressursene deres er vidt forskjellige. I 1993 var ca 4 % av Norges innbyggere innvandrere, flesteparten av disse fra andre vesteuropeiske land. Personer med fremmedkulturell bakgrunn utgjorde i underkant av 2% av Norges befolkning. Det er disse 2 % av befolkningen som blir utsatt for materiell undertrykking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Prinsessa_* Skrevet 10. juni 2006 #43 Del Skrevet 10. juni 2006 Hvis det var to blonde, norske gutter som kom og spurte om å få en røyk, hadde de fått det da? Ja, jeg syns du er litt vel skeptisk. Det er altfor mye rasisme i landet her! ← Nei det hadde de ikke... grunnen til at jeg sa nei er at jeg synes det er frekt og spørre og de var ikke gamle nok... Uansett hvilken hudfarge de har så bommer jeg ikke bort røyk... Poenget var ikke at de spurte, Problemet var reaksjonen de hadde da jeg sa nei og at de faktisk stjal den etter på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #44 Del Skrevet 10. juni 2006 Fordi Holmlia og andre liknende steder (Grønland, Tøyen etc) er preget av høy arbeidsledighet, dårlige boforhold, lav utdanning, marginalisering osv. Prosjekter som "Indre Oslo Øst" viser bl.a at innvandrere ikke ønsker å bo i slike ghettoer og så snart de får en bedret økonomisk situasjon flytter de til andre bydeler eller andre deler av landet. Det er en misoppfatning at innvandrer ønsker å bo i "sitt eget miljø" eller på død og liv ønsker å opprettholde sin egen kultur. Flere undersøkelser og prosjekter viser at dette ikke stemmer, men at mange innvandrere som kommer til Norge ikke har så store valgmuligheter i forhold til hvor de kan bosette seg. Jeg tror ikke innvandrere fra Holmlia er så annerledes enn de du møter i din kommune, men forutsetningene og ressursene deres er vidt forskjellige. I 1993 var ca 4 % av Norges innbyggere innvandrere, flesteparten av disse fra andre vesteuropeiske land. Personer med fremmedkulturell bakgrunn utgjorde i underkant av 2% av Norges befolkning. Det er disse 2 % av befolkningen som blir utsatt for materiell undertrykking. ← Er det dårlige boforhold på Holmlia? Og hvorfor skulle det være større arbeidsledighet blant innbyggerne der enn andre deler av Oslo? Holmlia er et ganske nytt boligområde i den store målestokken og leilighetene der er moderne og området er pent. At det har noe med at det blir ghettoer på steder hvor mange innvandrere havner, har jeg mer tro på. Jeg tror det er mye kulturell forvirring ute og går også. Jeg hørte en gang at disse som lager problemer her og oppfører seg lite tiltalende, aldri ville oppført seg sånn i sine egne land. Videre har jeg hørt at våre lover og regler blir veldig lite synlige i forhold til lover og regler der mange av dem kommer fra. I tillegg har vi vel kanskje også dette med at om du bryter loven her i landet, går du jo fri i måneder og år mens du venter på soning, hvilket i realiteten betyr at du kan gjøre hva du vil. Mange tilfeller trenger man ikke engang sone for. Man får en bot, saker blir henlagt, man får betinget, prøvetid osv... Utydelige regler og grenser kan jo få frem det verste i hvem som helst, det ser vi jo på norsk ungdom også det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #45 Del Skrevet 10. juni 2006 Det er forskjell i oppdragelsen av muslimske gutter og norske gutter også. Det har i hvert fall blitt meg fortalt at dersom en familie ikke har en far, så er det eldste sønn som styrer familien og mor har ikke en dritt hun skulle ha sagt. F.eks. Og er du sikkert at disse guttene er muslimer? Alle innvandrer er ikke muslimer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azi Skrevet 10. juni 2006 #46 Del Skrevet 10. juni 2006 Det er forskjell i oppdragelsen av muslimske gutter og norske gutter også. Det har i hvert fall blitt meg fortalt at dersom en familie ikke har en far, så er det eldste sønn som styrer familien og mor har ikke en dritt hun skulle ha sagt. F.eks. Og er du sikkert at disse guttene er muslimer? Alle innvandrer er ikke muslimer ← Må le litt.. skulle nesten trodd at alle muslimer var Alien og var analfabet hele gjengen og ikke viste om noe! Noen tror på alt dem hører. Og tror at i alle sitt hjem så fungerer det på en måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #47 Del Skrevet 11. juni 2006 Det er forskjell i oppdragelsen av muslimske gutter og norske gutter også. Det har i hvert fall blitt meg fortalt at dersom en familie ikke har en far, så er det eldste sønn som styrer familien og mor har ikke en dritt hun skulle ha sagt. F.eks. Og er du sikkert at disse guttene er muslimer? Alle innvandrer er ikke muslimer ← Nei, og jeg er ikke sikker på at det var muslimer jeg hørte det om heller, kanskje det var ordet "pakistanere" som ble brukt. jeg sier ikke at det er en opplest og vedtatt sannhet, jeg sier bare at "det har blitt meg fortalt" - som et ledd i debatten her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yourkittty Skrevet 11. juni 2006 #48 Del Skrevet 11. juni 2006 Er det dårlige boforhold på Holmlia? Og hvorfor skulle det være større arbeidsledighet blant innbyggerne der enn andre deler av Oslo? Holmlia er et ganske nytt boligområde i den store målestokken og leilighetene der er moderne og området er pent. At det har noe med at det blir ghettoer på steder hvor mange innvandrere havner, har jeg mer tro på. Jeg tror det er mye kulturell forvirring ute og går også. Jeg hørte en gang at disse som lager problemer her og oppfører seg lite tiltalende, aldri ville oppført seg sånn i sine egne land. Videre har jeg hørt at våre lover og regler blir veldig lite synlige i forhold til lover og regler der mange av dem kommer fra. I tillegg har vi vel kanskje også dette med at om du bryter loven her i landet, går du jo fri i måneder og år mens du venter på soning, hvilket i realiteten betyr at du kan gjøre hva du vil. Mange tilfeller trenger man ikke engang sone for. Man får en bot, saker blir henlagt, man får betinget, prøvetid osv... Utydelige regler og grenser kan jo få frem det verste i hvem som helst, det ser vi jo på norsk ungdom også det. ← Ja, blant innvandrere som er bosatt på Holmlia er det dårlige boforhold. Området er modernisert og utbygd, men det er stort sett nordmenn som er bosatt i de nye leilighetene. Men når jeg skrev dårlige boforhold tenkte jeg først og fremst på Tøyen og Grønland. Det er stor arbeidsledighet blant innbyggerene der i forhold til andre steder i byen, nettopp fordi det bor mange innvandrere der. (Fremmedkulturelle vel og merke, tenker ikke på innvandrere fra vesten el.l) Regjeringen skrev i siste boligmelding om begrepet "ghettoer". De syntes ikke ordet var dekkende for de områdene bosatt av mange innvandrere. I stedenfor ble det fremmet forslag om å kalle det etnisk boligkonsentrasjon. Jeg mener at på den måten blander man sammen fattige, undertrykte innvandrere med mer innflytelsesrike og velstående innvandrere. Og så kan de gjemme seg bak fasaden om at "her i Norge har vi ikke ghettoer". Smart trekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. juni 2006 #49 Del Skrevet 12. juni 2006 Slik oppførsel kunne du ha opplevd av en hvilken som helst guttegjeng uavhengig av etniskopprinnelse. ← Henger meg på her jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #50 Del Skrevet 12. juni 2006 Er ikke rasist,men er vel på god vei. Hører så mye dritt om disse utenlendingene at det ikke er måte på. Kan vel oppføre seg som folk da,når de er så heldig å få bo i dette landet. Og ja,jeg vet det er mange fæle nordmenn og,men de har nå tross alt rett til og være her. Nei,skulle ønske det snart ble slutt på å ta inn alle disse folka. Bare bråk og elendighet det fører med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #51 Del Skrevet 13. juni 2006 Er ikke rasist,men er vel på god vei. Hører så mye dritt om disse utenlendingene at det ikke er måte på. Kan vel oppføre seg som folk da,når de er så heldig å få bo i dette landet. Og ja,jeg vet det er mange fæle nordmenn og,men de har nå tross alt rett til og være her. Nei,skulle ønske det snart ble slutt på å ta inn alle disse folka. Bare bråk og elendighet det fører med seg. ← Så fint at du tror på alt du hører, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #52 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Så fint at du tror på alt du hører, da. ← Tror ikke på alt jeg hører,nei. Men ser på nyheter og program om sånne ting. Har hørt bekjente som har opplevd ting og jeg har selvfølgelig også opplevd mitt. Innlegget er redigert, Mie (mod) Endret 13. juni 2006 av Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. juni 2006 #53 Del Skrevet 13. juni 2006 Er ikke rasist,men er vel på god vei. Hører så mye dritt om disse utenlendingene at det ikke er måte på. Kan vel oppføre seg som folk da,når de er så heldig å få bo i dette landet. Og ja,jeg vet det er mange fæle nordmenn og,men de har nå tross alt rett til og være her. Nei,skulle ønske det snart ble slutt på å ta inn alle disse folka. Bare bråk og elendighet det fører med seg. ← vil foreslå at du blir kjent med noen med en annen hudfarge, istedenfor å bare høre på all dritten som blir slengt om dem. kanskje du finner ut at det er like stor forskjell mellom andre folkeslag som det er blant nordmenn. og nei, jeg har ikke mange barn med "dem", men hadde ikke hatt problemer med å ha det og er venner med folk med annen hudfarge ja, har dem til og med i familien. de er vennligere og mer inkluderende en mange nordmenn jeg både hører om og vet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 13. juni 2006 #54 Del Skrevet 13. juni 2006 vil foreslå at du blir kjent med noen med en annen hudfarge, istedenfor å bare høre på all dritten som blir slengt om dem. ← Jeg på min side foreslår at du blir litt mindre naiv og innser at i den virkelige verden er det observerbart at homogene samfunn fungerer bedre enn heterogene samfunn, framfor å høre på all den dritten om hvor fantastisk berikende heterogene samfunn er. Svenskenes statistiske sentralbyrå har gjort en undersøkelse om kriminalitet og etniske grupper i Sverige. Konklusjonen i den rapporten, er at kriminalitetsforskjellen mellom ulike etniske grupper i Sverige, er så stor at den alene ikke kan forklares med vanlige kriminologiske forklaringer. Enkelt folkeslag passer ganske enkelt ikke sammen. Det er det som er sannheten det fremstår som umulig å hamre inn i hodet på innvandringsskrullinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chantal Skrevet 13. juni 2006 #55 Del Skrevet 13. juni 2006 Enkelt folkeslag passer ganske enkelt ikke sammen. Det er det som er sannheten det fremstår som umulig å hamre inn i hodet på innvandringsskrullinger. ← Nei, enkelte folkeslag passer nok ikke like godt i sammen, men de fleste gjør etter litt innrettelse og integrering. Jeg ser det hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 13. juni 2006 #56 Del Skrevet 13. juni 2006 Nei, enkelte folkeslag passer nok ikke like godt i sammen, men de fleste gjør etter litt innrettelse og integrering. Jeg ser det hver dag. ← Det må være i fantasienes verden at du ser det. For i den virkelige verden ser vi snarere at alt snakk om integrering bare er fine festtaler, som dekker over det faktum at folk flest søker seg til sin egne, og lager gettoer hvor kulturelle og etniske skillelinjer reproduseres. En annen ting er hvorfor i alle dager man har fått det for seg at det er en god ide å holde seg med en innvandringspolitikk som gjør at man må strebe med integrering? Hvorfor skal vi fortsette å føre den innvandringspolitikken vi har i dag? Det er ingenting positivt som kommer ut av det. Tvert i mot. Det er bare skit! Negative konsekvenser hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chantal Skrevet 13. juni 2006 #57 Del Skrevet 13. juni 2006 Det må være i fantasienes verden at du ser det. For i den virkelige verden ser vi snarere at alt snakk om integrering bare er fine festtaler, som dekker over det faktum at folk flest søker seg til sin egne, og lager gettoer hvor kulturelle og etniske skillelinjer reproduseres. En annen ting er hvorfor i alle dager man har fått det for seg at det er en god ide å holde seg med en innvandringspolitikk som gjør at man må strebe med integrering? Hvorfor skal vi fortsette å føre den innvandringspolitikken vi har i dag? Det er ingenting positivt som kommer ut av det. Tvert i mot. Det er bare skit! Negative konsekvenser hele veien. ← For det første så er det mange innvandrere i Norge, og de kommer alle i fra forskjellige verdensdeler. Noen har kjempe store problemer med å bli integrert i det Norske samfunnet, andre igjen er det ikke fullt så smertefullt for. Hvorfor vi skal ha integreringspolitikken? Jo, for når vi tar i mot innvandrere så må vi jo ha noe å tilby dem også. Du snakker om at de søker til hverandre. Ja, selfølgelig gjør de det. Det er jo den tryggheten mange av dem har, men hvis vi nordmenn hadde vært litt mer åpne og ikke fullt så forutinntatte tror jeg det ville blitt bedre for begge parter. Å få til dette i praksis er nok ikke så veldig enkelt, men at det er det som er målet burde jo være noe vi setter pris på. Hva skal vi gjøre i stedet for å integrere dem da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 13. juni 2006 #58 Del Skrevet 13. juni 2006 Du snakker om at de søker til hverandre. Ja, selfølgelig gjør de det. Det er jo den tryggheten mange av dem har, men hvis vi nordmenn hadde vært litt mer åpne og ikke fullt så forutinntatte tror jeg det ville blitt bedre for begge parter. Dette har ikke noe med nordmenn å gjøre i det hele tatt. For en absurd og rasistisk påstand! Det har noe å gjøre med menneskets natur. Og multietniske/multikulturelle samfunn strider mot menneskets natur. Derfor søker folk seg til sine egne og lager gettoer som reproduserer etniske og kulturelle skillelinjer. Å få til dette i praksis er nok ikke så veldig enkelt, men at det er det som er målet burde jo være noe vi setter pris på. Hva skal vi gjøre i stedet for å integrere dem da? ← Å få til dette i praksis har vist seg å være SVÆRT vanskelig. Det forteller den observerbare virkelighet oss. Dessuten er spørsmålet hvorfor vi skal fortsette å praktisere den innvandringsPOLITIKKEN som vi har ført hittil? Hvorfor skal vi ha ytterligere innvandrING? Hva positivt fører ytterligere innvandrING med seg? Hvorfor insistere på å føre en politikk som bare skaper dritt og faenskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chantal Skrevet 13. juni 2006 #59 Del Skrevet 13. juni 2006 Dette har ikke noe med nordmenn å gjøre i det hele tatt. For en absurd og rasistisk påstand! Det har noe å gjøre med menneskets natur. Og multietniske/multikulturelle samfunn strider mot menneskets natur. Derfor søker folk seg til sine egne og lager gettoer som reproduserer etniske og kulturelle skillelinjer. Å få til dette i praksis har vist seg å være SVÆRT vanskelig. Det forteller den observerbare virkelighet oss. Dessuten er spørsmålet hvorfor vi skal fortsette å praktisere den innvandringsPOLITIKKEN som vi har ført hittil? Hvorfor skal vi ha ytterligere innvandrING? Hva positivt fører ytterligere innvandrING med seg? Hvorfor insistere på å føre en politikk som bare skaper dritt og faenskap? ← Hvorfor var det en rasistisk påstand? Jeg sier da at det er helt naturlig det de gjør, noe du også sier? Og ikke tillate innvandring er ulovlig, derfor kommer det innvandrere hit. Nesten hele verden praksiserer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 13. juni 2006 #60 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvorfor var det en rasistisk påstand? Jeg sier da at det er helt naturlig det de gjør, noe du også sier? Det er en rasistisk påstand fordi du hevder at det er fordi NORDMENN er som de er at drømmen om det lykkelige multietniske/multikulturelle samfunn ser ut til å forbli et luftslott. I virkeligheten er slik gettofisering naturlig fordi ALLE mennesker er slik at de trekker mot sine egne. Og ikke tillate innvandring er ulovlig, derfor kommer det innvandrere hit. Nesten hele verden praksiserer det. ← Alle land er suverene stater som ingen kan diktere hva slags politikk det skal føre. Det finnes ingen lovgivende makt som kan lovpålegge suverene stater å ta i mot innvandring. Ei heller praktiseres masseinnvandring over hele verden. En rekke land fører en svært restriktiv innvandringspolitikk. Blant annet rike land som Saudi-Arabia, Quwait, Japan og Finland har ikke innvandring i praksis. Og hvis ikke land som Saudia-Arabia og Quwait, med alle sine oljedollar, tar i mot innvandrere fra Midt-Østen, hvorfor i svarte skal Norge og det norske folk gjøre det da? Hvorfor i alle dager skal ikke Norge kunne føre en innvandringspolitikk som Japan og Finland? MÅ vi være like tåpelige som svenskene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå