Gå til innhold

Argh! Hel**tes arrogante ***leger!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi ringte den legen de pleier gå til med sønnen som har kronisk mellomørebetennelse, siden han er privatpraktiserende.  Jeg fikk time dagen etter, fikk målt trykket på mellomørene, og jammen var det ikke veske i venstre mellomøret hans, slik jeg har trodd hele tiden, altså i 3 mnd.  Men han forklarte at det ikke nødvendigvis hadde vært der hele tiden, og at det kunne forsvinne av seg selv.  Han sa at det å ha veske i mellomøret i seg selv ikke er farlig, men dersom det er der permanent, altså hvis det ikke går bort av seg selv, da må man begynne å følge med.  Og sett at det fortsatt var der etter en mnd, så ville de ikke sette dren med mindre det var absolutt nødvendig, fordi de helst vil se det an en 6 måneders tid, fordi barn kan vokse det av seg.  Han sa at jeg derfor burde få målt trykket på mellomørene en gang til etter at det hadde gått ca en mnd.

Har ikke denne legen henvist deg til en ØNH-spesialist på ditt hjemsted da?

Det er jo ikke noe vits i å gå til allmennlege med dette, disse kontrollene skal jo en spesialist ta. Du må rett og slett ringe den legen på var hos og be han henvise deg til en ØNH-lege på ditt hjemsted.

Når det gjelder helse-Norge har jeg faktisk bare nesten gode erfaringer. Jeg har vært mye på sykehus og har blitt tatt vare på hver eneste gang.

Bare et lite tips (vet ikke om dette gjelder deg); man kommer mye lengere å være litt ydmyk og hyggelig på telefonen enn å kjefte og skrike og kreve behandling NÅ.

Hvis man er misfornøyd med tiden man det tar for å få en time hos en lege eller spesialist er det bare å ringe en privatpraktiserende lege, da får man som regel time på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...