Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 AAaaarrrggghh! Endelig hadde jeg klart å motet til meg for å bestille legetime. Jeg sliter psykisk, deprimert/ angst. Ringte først til legen min, men hun hadde visst sluttet i jobben sin.. Så ringte jeg til legekontoret for å bestille fra en av de andre legene, men de hadde ikke kontortid idag. Så nå sitter jeg her, våt av svette og har endelig fått tilbake pusten.. og må ringe igjen imorgen. jeg har jo bare utsatt det siste året liksom.. Er egentlig bare ute etter litt oppmuntring og en
aline Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 kjenner alt til det der. du fikser det i morgen, det kommer til å gå skjønner du. har selv vært sykemeldt snart ett år nå pga angst og depresjon, det var beintøft i starten å faktisk skulle gjøre noe med det, ta kontakt med leger, snakke med ham, ta kontakt med trygdekontorer, snakke med dem... men det gikk, etter mye forberedelser og mange tøffe tak og litt hjelp fra søstern, så gikk det da på ett vis. og jeg har blitt utrolig mye bedre, så det nytter. ønsker deg masse styrke og mot for den prosessen du skal igang med, den er viktig om du skal bli frisk tror jeg. jo snarere du setter igang, jo snarere blir du bedre, selv om ting tar tid.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Har ikke angst/depresjon, men jeg hater å ringe til legen om det er noe jeg må jeg også.. jeg får helt noja..svetter, hjertebank nesten stammer vettu.. Grusomt irriterendes.. Det jeg prøver å tenke er at det faktisk bare er meg sjøl det går utover..legen syns ikke det er rart folk ringer,..det er jo derfor de er der.. Sjøltilliten min er på bånn..og jeg føler 'alle' glaner og følger med på om jeg gjør/sier noe dumt.. Men de gjør jo ikke det.. du heller gjør jo ikke det om andre.. Dette klarer du fint.. 5 min av livet ditt så er samtalen unnagjort, og du har mestret noe du har grua deg til over lang tid, det kan du heve deg på.. det er akkurat slike ting som gjør at man vokser.. Tvi tvi
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Dette klarer du! I morgen ringer du, sier du trenger en time (du er ikke NØDT til å si hvorfor, men det kan være lurt), så får du beskjed om at du skal komme. Så møter du opp (dette er en vesentlig del av det hele ), treffer legen, og får kanskje en resept på ett eller annet (som det er frivillig å ta, jeg vil anbefale deg å lese litt på felleskatalogen og avveie om det er verdt risikoen for DEG, det valget er det kun du som kan ta), og forhåpentligvis blir du skrevet opp på venteliste hos psykolog. Stort verre er det ikke (og jeg vet det er lettere sagt enn gjort…) iverfall ikke i starten. Aline her har mer erfaring enn det jeg har når det gjelder prosessen videre.
Gjest Little me Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Detta klarer du!!! Det kan bare komme positive ting ut av det fo rnå kommer du til å få hjelp!!! Det er det første steget som er verst, når du har tatt det vil de andre komme mye lettere.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Uff, gruer meg så sinnsykt.. Jeg må (for min egen del) si hva det gjelder når jeg ringer. For da kan jeg ikke "lure meg unna" når jeg kommer dit.. Kan jeg bare si "pga depresjon", jeg trenger vel ikke lange ut i det vide og det brede hva som er feil over tlf? Jeg må jo si det når jeg er der, hadde håpet å kunne gå til den legen jeg "kjente" litt men.. Æh.. SKUMMELT... Takker for svar forresten
Gjest Little me Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Si at du sliter med angst og depresjon, og derfor trenger en legetime gjerne så raskt som mulig. Legesekretærene er oftest ganske så medgjørlige når det kommer til denne problematikken. Masse lykke til!!! Ikke glem og fortell hvordan det gikk da!!!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 "jeg sliter med depresjoner og angst" Nå må jeg bare banke det inn så jeg klarer å si det, uff... Jeg som skal jobbe en del ekstra fremover og. Har vært en del borte fra jobb fra før av, nettopp pga psyken, men vet ikke de.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #9 Skrevet 8. juni 2006 Hurra! Legetime er bestilt og jeg klarte å hva det gjaldt.. Bare dèt er en stor barriere for meg.. Hjalp å lese litt på svarene jeg hadde fått mens jeg satt i telefonkø. Jeg fikk time om en uke, så da har jeg hvertfall passe lang tid på å forbrede med psykisk til å gå... Takk for trøstende ord
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 Ok, idag er "den store dagen", reiser straks til legen. Jeg hadde det mye verre da jeg skulle ringe enn nå, da jeg skal til legen. Men det komer til å bli tungt når jeg kommer dit. Tenkte jeg bare kunne gi legen huskelappen hvis jeg får problemer med hva jeg skal si? Så kan han jo spørre ut ifra den. Uff, skulle ønske jeg heller hadde en knekt fot, eller noe litt mer håndfast og upersonlig
tuji Skrevet 14. juni 2006 #13 Skrevet 14. juni 2006 Dette skal gå bra! Du er helt sikkert ikke den første deprimerte pasienten legen møter.
Gjest Ninakanin Skrevet 14. juni 2006 #14 Skrevet 14. juni 2006 AAaaarrrggghh! Endelig hadde jeg klart å motet til meg for å bestille legetime. Jeg sliter psykisk, deprimert/ angst. Ringte først til legen min, men hun hadde visst sluttet i jobben sin.. Så ringte jeg til legekontoret for å bestille fra en av de andre legene, men de hadde ikke kontortid idag. Så nå sitter jeg her, våt av svette og har endelig fått tilbake pusten.. og må ringe igjen imorgen. jeg har jo bare utsatt det siste året liksom.. Er egentlig bare ute etter litt oppmuntring og en ← aaaaaaaaaaah kjenner til den der, den river man har liksom brukt alle kreftene sine mentalt og fysisk på å ringe, og så får man et sånn nei tilbake.. Når jeg traff veggen for noen måneder siden og fikk beskjed om at legen ikke hadde tid før uka etter, så "klikket jeg rolig" på telefonen og sa jeg trengte sykemelding fra jobb...fikk hjelp likevel da gitt! håper alt ordner seg, og lykke til i morgen når du prøver igjen
Gjest Ninakanin Skrevet 14. juni 2006 #15 Skrevet 14. juni 2006 Hurra! Legetime er bestilt og jeg klarte å hva det gjaldt.. Bare dèt er en stor barriere for meg.. Hjalp å lese litt på svarene jeg hadde fått mens jeg satt i telefonkø. Jeg fikk time om en uke, så da har jeg hvertfall passe lang tid på å forbrede med psykisk til å gå... Takk for trøstende ord ← hallo jeg leste bare første innlegget før jeg postet godt du ringte på ny!!
Malama Skrevet 14. juni 2006 #16 Skrevet 14. juni 2006 Flott at du ringte, og at du ringte igjen. Og at du møtte opp (som jeg antar du gjorde...) Håper det gikk bra hos legen også! Det e viktig å be om hjelp, ellers får du det ikke. Og det fortjener du jo!
Saeria Skrevet 14. juni 2006 #17 Skrevet 14. juni 2006 Så flott at du ringte! Håper det gikk bra hos legen.
Gjest Little me Skrevet 14. juni 2006 #18 Skrevet 14. juni 2006 Gikk det bra med deg??? Håper du har fått tilbud om hjelp og oppfølging.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. juni 2006 #19 Skrevet 16. juni 2006 Hei igjen! Takk for alle oppløftende ord Denne jenta har vært flink, kom meg til legen!! Må si jeg hadde en kjip tid på venteværelset, da legen ikke kom. Så jeg satt og ventet og ventet, og regnet med at jeg bare måtte gå hjem og så ringe og på`n igjen.. Til slutt var det heldigvis en av de andre legene som klarte å få tak i den legen som jeg skulle ha. Han hadde selvsagt glemt meg.. Så jeg syntes utrolig synd på meg selv der jeg satt, da jeg endelig hadde klart å komme meg dit, for så å bli glemt Vel, legen kom og da jeg skulle åpne munnen kom det ingenting annet enn snørr og tårer... Fikk pratet litt, selv om det var vanskelig og tok en test. Jeg fikk skrevet ut antidepressiva, og skal tilbake om 3uker og snakke mer. Det som gjorde meg litt lettet var at han virket svært flink (da han først kom). Det første han sa angående antideppressiva var at det ikke kom til å hjelpe meg med noe som helst, bare lindre litt og at jeg trengte mer hjelp enn det (henvisning til psykolog e.l.) Jeg hadde fryktet at han bare skulle skrive ut tabletter og ikke være interessert i å gi meg noen henvisning.. Jeg har vært utrolig sliten etter den legeturen, det tok på. Trodde jeg skulle føle en lettelse, men dette er jo bare starten på mye mer. Slitsomt..
Malama Skrevet 16. juni 2006 #20 Skrevet 16. juni 2006 Men nå har du kommet igang. Og da kan det bare gå en vei, fremover Lykke til videre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå