Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2006 #41 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Huff det håper jeg ikke. Men uansett går det mye bedre nå. Storepus tilbringer endel tid innendørs selv om han ikke beveger seg i nærheten av kattungene. Og han er like kosete og kontaktsøkende som han var før ungene kom. I dag var han til og med på stranda da vi dro for å bade, og han så ut til å kose seg. Han og kattemamma kommer også bra overens nå, og de både leker og sover sammen når nabokatten passer ungene. Endret 10. juni 2006 av Fairy
Caramia Skrevet 11. juni 2006 #42 Skrevet 11. juni 2006 En lykkelig slutt på historien Kjempebra å høre. Han har kanskje fått en liten støkk i seg også nå da, så kanskje han vil være litt mer forsiktig
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #43 Skrevet 11. juni 2006 Dette minne meg om en situasjon en veninne av meg var oppe i. Hun hadde i kastrert hunnkatten sin ( selv om jeg flere ganger hadde gjort henne oppmerksom på at det måtte hun gjøre), og katten fikk selvsagt et kull. Hannkatten som var i huset (og var eldst), mislikte situasjonen veldig og stakk av og ble påkjørt. Det jeg ikke skjønner er hvorfor man skal sette flere liv til verden hvis man ikke kan ta vare på de man allerede har fra før Jeg har katt selv, og min holdning er at jeg gjør alt jeg kan for at den katten jeg allerede har skal trives. Jeg vet at hannkatter kan mislike at det blir født kattunger, og derfor ville jeg gjort alt i minmakt for å unngå å få kattungekull i hus. Og vet dere: det er faktisk ikke så vanskelig å unngå kull, hunnkatter kan kastreres.
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2006 #44 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Trist med katten til venninnen din. Men jeg kommer ikke til å begynne å forsvare det at jeg lot katten få unger, det har jeg allerede fått pes for i en annen tråd. Gjort er gjort, og kattemor går nå på p-piller og skal kastreres så snart ungene er ute av redet. Men jeg var faktisk overbevist om at storepus ville takle dette bra. Han er en utrolig vennlig og tålmodig katt som er venn med alt og alle, til og med med nabolagets bøllekatt som ingen andre vil være i nærheten av. Men her tok jeg tydeligvis feil og jeg har dårlig samvittighet for det, men heldigvis går det rette veien nå. Endret 11. juni 2006 av Fairy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå