Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #21 Skrevet 8. juni 2006 Huff, som du legger ut om død og fordervelse da. :hår:
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #22 Skrevet 8. juni 2006 Takk Pelsen jeg fant var akkurat den samme som møblene mine er fulle av (tok litt med hjem og sammenlignet), bare at det var mye mer. Syns det er litt underlig, for en skulle tro at det ville være blodspor eller noe dersom det har skjedd noe alvorlig. Men det kan jo ha vært bare et voldsomt katteslagsmål da. Håper det. Tviler på at det er rovdyr så nært veien, selv om jeg har sett rev på kirkegården så er nok ikke det så vanlig. Jeg prøver å glemme pelsdottene, tenker heller på at nå er det veldig varmt og fint vær ute så det kan jo hende at han er ute og nyter sommeren . Selv om han aldri pleier å være borte så lenge, men en gang må vel være den første. Jeg har hengt opp lapper, snakket med naboene og folk på gårdene rundt omkring og lagt inn annonse på nettkatten.no. Mer kan jeg ikke gjøre, så nå skal jeg prøve å ikke tenke for mye på det og heller kose meg med de kattene som faktisk er hjemme. Forhåpentligvis kommer han hjem en gang, det verste som kan skje er vel at han ikke kommer hjem og jeg aldri får vite hva som har skjedd. Usj, nå begynner jeg å grine, så nå sier jeg meg ferdig her. Jeg kommer heller tilbake når jeg vet noe mer.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #23 Skrevet 8. juni 2006 Håper du finner igjen katten din. Har lest så mye fint du har skrevet om han og de andre pusene her inne, så jeg håper virkelig det går bra.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #24 Skrevet 8. juni 2006 Jeg prøver å glemme pelsdottene, tenker heller på at nå er det veldig varmt og fint vær ute så det kan jo hende at han er ute og nyter sommeren . Selv om han aldri pleier å være borte så lenge, men en gang må vel være den første. Ja, det gjør du rett i! Å gå å bekymre seg er fælt... Mammas katt forsvant for en stund siden. Hun var veldig bekymra og stressa. Hengte opp lapper, var ute å leita, så for seg ting som kunne ha skjedd. Etterhvert ble hun innstilt på at hun ikke kom til å se den igjen. Men den kom tilbake etter 4-5 uker! Da var den ganske tynn, men ellers i god form. Så det er håp! En av kattene mine forsvant for noen uker siden. Han kom spankulerende som om ingenting hadde skjedd etter fem dager. Han pleier ikke å være ute lenge, men når det er fint vær, så er de ofte ut lenger! igjen..
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #25 Skrevet 8. juni 2006 Vel, det er jo mulig at det bare er pels som har falt av katten nå i røyteperioden? Når min røyter på det verste ligger det store dotter av hvite katthår overalt, midt på plena g i alle buskene han liker å snike i. Snakk med naboene, gjerne de som bor litt lengre vekk også. Kanskje noen har tatt han til seg...
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2006 #26 Skrevet 8. juni 2006 Kanskje pusemor har vært utro og at det er derfor han er sånn nå? Ikke slipp han rett ut neste gang, men be han (bær han) bort til der kattemor og ungene ligger, og kos og snakk beroligende til han. Hvis ikke kattemor er aggresiv, så løft opp en unge av gangen og la han lukte på dem. Han kan være usikker. Hvordan var forholdet mellom henne og han før hun fikk unger? Var de bestevenner eller holdt de litt avstand? ← En katt utro?? Katter er da ikke monogame!
Gjest Gjesta Skrevet 8. juni 2006 #27 Skrevet 8. juni 2006 (endret) Nå har Storpusen kommet hjem! Nå ble jeg glad Men jeg må ta ham med til dyrlegen i morgen, for nesten all pelsen er revet av på ene sida hans og han har endel skraper og sår som det kan gå betennelse i. Han virker også ganske øm der. Helt merkelig, jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd. Der pelsen lå på kirkegården er det ingen gjerder eller andre ting han kan revet seg på. Han har ingen klore- eller bittmerker, men allikevel er han omtrent naken langs hele sida. Skulle ønske han kunne prate Men han er iallefall hjemme. Juhu Endret 8. juni 2006 av Fairy
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #28 Skrevet 9. juni 2006 Klart den ville komme hjem til deg igjen Fairy - så full av omsorg som du er.
Hu i Svingen Skrevet 9. juni 2006 #29 Skrevet 9. juni 2006 Å, nå ble jeg lettet! Fine pusen! Skikkelig ekkelt det med all pelsen du fant. Kanskje dyrlegen kan si noe om hva som har skjedd ham?
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #30 Skrevet 9. juni 2006 Ble glad på vegne av deg og katten nå. Beklager at jeg gjorde deg ekstra bekymret i går. Til gjest: Katter ER ikke monogame, men katter er forskjellige, og min hannkatt passet alltid opp min søsters hunnkatt når hunnen hadde løpetid. Siden han var født steril, så ble hun aldri gravid, men en dag greide hun å stikke av. Hun kunne jo ikke parre seg med andre når han passet på henne som en hauk. Hun fikk et kull, og han var en flink stefar sammen med bikkja mi når hun tok seg en luftetur. De var forresten alltid sammen ellers også, sov sammen, kom hjem sammen osv. Vi hadde mange dyr, kaniner, hest, polarhunder, katter, gjeterhund pluss en undulat jeg passet for en venninne i ett års tid. Min katt kunne gå i samme rom som undulaten. Han var fristet, men et blikk fra meg fortalte at "dette gjør du ikke". Det kunne ikke hunnkatten, hun var litt "villere". Jeg lot de hilse på hverandre også, katta mi og fuglen, og det gikk bra. Han verken klorte eller beit fuglen. Før hunnkatta fikk et kull, adopterte hun kaninungene... De eneste som var umulig å venne til f.eks. kaniner, var polarhundene, og det forventet vi heller ikke. Polarhundene bodde i en hundegård, og ikke inne, selv om de var inne daglig. Men dyr som er vant til å omgås alle slags dyr i et hjem, preges av det. De blir vant til at "flokken" er større og litt annerledes, og kattene våre visste hvem som bestemte. De fikk ikke gå på kjøkkenbenken og et nei var nok. Jeg er ikke en dyre-ekspert, men en del erfaring har jeg. Men siden dyr er forskjellige og ikke noen roboter, så er vi vel ingen noen virkelige eksperter vel?
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #31 Skrevet 9. juni 2006 Pga. pelsen kan det være skabb. Katter smittes lett. Ta kontakt med dyrlegen.
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #33 Skrevet 9. juni 2006 Nå har jeg vært hos dyrlegen, og han kunne ikke gi noen god forklaring på hva som har skjedd med pusen. Det var ikke skabb eller noe sånt, han mente at det så ut som om pelsen var nappet ut og det er jo litt rart. Det var bare helt overfladiske skrammer, så jeg skal rense med klorhexidin. Pus lagde forresten et forferdelig leven i natt da han ikke fikk gå ut. Jeg fikk ikke sove i det hele tatt, for pus sto for det meste på magen min og mjaua så høyt at det skar i ørene, kombinert med perioder der han lå på golvet og freste til kattungene. Naboen kom og spurte om pus var syk eller noe, for han hadde hørt levenet han også
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #34 Skrevet 9. juni 2006 Hahaha for et kattehus! :D Bra han kom tilbake da... Alle disse dundrekranglekattene, er de nabokatter? Frekkaser!
Caramia Skrevet 9. juni 2006 #35 Skrevet 9. juni 2006 Oi så bra at han er hjemme igjen!! Høres dog snodig ut at pelsen er borte på den ene siden. Ved slagsmål er det jo vanligvis litt avrevet her og der... Hadde dyrlegen ingen clue i det hele tatt?? Hva slags plan har du videre for pus og kattungene? Høres jo ikke ut som om han har tenkt å akseptere de med det første....
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #36 Skrevet 9. juni 2006 Oi så bra at han er hjemme igjen!! Høres dog snodig ut at pelsen er borte på den ene siden. Ved slagsmål er det jo vanligvis litt avrevet her og der... Hadde dyrlegen ingen clue i det hele tatt?? Hva slags plan har du videre for pus og kattungene? Høres jo ikke ut som om han har tenkt å akseptere de med det første.... ← Nei, dyrlegen mente at pelsen var revet ut, men han hadde ingen forslag til hva som kan ha forårsaket det. Jeg har gitt opp å stenge Storepusen inne til han har godtatt kattungene iallefall. Ble skikkelig katteleven bare fordi han måtte være inne i natt, og det orker jeg ikke i lengden, både av hensyn til meg, pusen og naboene . Dessuten er det steikhett ute nå, så jeg må nesten ha dører og vinduer åpne for at det skal bli levelig inne. Men jeg bærer Storepusen inn på soverommet der kattungene er med jevne mellomrom, og sitter der med han i fanget. Jeg klapper ham og han brumler surt mens ungene går rundt omkring og sjekker ham ut. Håper det kommer til å hjelpe i lengden, jeg tror han er litt mindre anspent rundt ungene nå enn han var før. I dag fikk han se at nabokatten lekte med ungene, forhåpentligvis syns han det ser litt morsomt ut og får lyst til å være med på leken etterhvert.
Gjest Pet Skrevet 9. juni 2006 #37 Skrevet 9. juni 2006 Jeg mener å ha hørt at kattunger skiller ut en lukt som hannkatter ikke liker. Det er ihvertfall ganske vanlig at hannkatter ikke liker kattunger - en venninne av meg hadde nettopp et kull og den kasterte hannkatten var livredd ungene (og mora). Så fint at katten din kom hjem, da!
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #38 Skrevet 9. juni 2006 Så bra han kom hjem igjen da Ble skikkelig bekymret her, særlig pga det med pelsen, helt til jeg så den var kommet hjem...
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #39 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Ja storepusen virker faktisk redd for kattungene så det er nok noe i det. Men nabokatten, som er en ukastrert hankatt (men han er ikke far til ungene), er faktisk svært så begeistret for ungene. Han leker med dem og passer på dem slik at kattemor kan ta seg fri og være ute i lengre perioder, så det går tydeligvis an Endret 9. juni 2006 av Fairy
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #40 Skrevet 9. juni 2006 Nei, dyrlegen mente at pelsen var revet ut, men han hadde ingen forslag til hva som kan ha forårsaket det. Kan hende han har nappet av pelsen selv, i ren frustrasjon over en situasjon han ikke vet hvordan han skal takle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå