JallaJalla Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Innspirert av en annen tråd her lurer jeg på hva det lukter hjemme hos deg ? Vi bruker ikke noen duftfriskere/rensere men vasker med Ajax sommerduft som lukter godt lenge. Ellers lukter det nok litt comfort ifb med tøyvask. Alle hjem har sin lukt sies det
Arkana Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Synes ikke det lukter noe spesielt. Det lukter jo såpe/rent når vi har vasket, og har jeg vasket klær lukter det tøymykner på badet, men det varer ikke lenge. Om vinteren tenner jeg gjerne duftlys, men har ellers ingen luktfriskere annet enn på badet.
Gjest Hippopotamus Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Tror det er ganske vanskelig å svare på hva det lukter i eget hjem; det er en lukt vi blir så vant til at vi ikke egentlig kjenner den lenger. Det er mye lettere å svare på hva det lukter hjemme hos andre
loffen Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 Hjemme hos meg synes jeg det lukter fælt! Jeg kjenner det når vi har vært ute/borte og kommer hjem igjen. Det lukter liksom gammelt og innestengt litt som gamle pepperkaker eller sånn som det lukter hos gamle folk som ikke vasker, eller sånn som det kan lukte av klær som har ligget lenge innestengt. Æsj. Jeg kan ikke forstå hvor det kommer i fra. Det har luktet sånn i over ett år og driver meg til vannvidd. Jeg vasker og vasker overalt, inni skap, tak, gulv og vegger (det må gubben ta), sofa (i dag senest), og lufter masse. Har prøvd duftlys og 'air-freshener'. Sukk. Det verste er at ingen andre enn meg synes det lukter fælt her. (De er nok høflige ) Det går mye grønnsåpe, ajax og jif her i huset uten at det hjelper. Vi er veldig renslige altså. Kanskje det er kroppen min?
loffen Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Eller så er det noe inni veggen!? Eller? NOE må det jo være!
Mini_me Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 Her lukter det alltid nybakte boller og friske blomster!
Gjest Gjest1 Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Hjemme hos meg synes jeg det lukter fælt! Jeg kjenner det når vi har vært ute/borte og kommer hjem igjen. Det lukter liksom gammelt og innestengt litt som gamle pepperkaker eller sånn som det lukter hos gamle folk som ikke vasker, eller sånn som det kan lukte av klær som har ligget lenge innestengt. Æsj. Jeg kan ikke forstå hvor det kommer i fra. Det har luktet sånn i over ett år og driver meg til vannvidd. Jeg vasker og vasker overalt, inni skap, tak, gulv og vegger (det må gubben ta), sofa (i dag senest), og lufter masse. Har prøvd duftlys og 'air-freshener'. Sukk. Det verste er at ingen andre enn meg synes det lukter fælt her. (De er nok høflige ) Det går mye grønnsåpe, ajax og jif her i huset uten at det hjelper. Vi er veldig renslige altså. Kanskje det er kroppen min? ← Kan det hende at noen har røykt eller noe sånt der før dere flyttet inn? Eller har dere bodd der lenge? Da kan det nemlig hende at det eneste som hjelper er et strøk med maling over veggene/taket.
Gjest Thalassa Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 her lukter det papaya. har slike dråper i vann i en telys ting, lukter kjempegodt. Brenner ikke hver dag, men av og til men lukten holder seg bra. Så lukter det furunål( grønnsåpe) og salmiak når man har vasket.
loffen Skrevet 6. juni 2006 #10 Skrevet 6. juni 2006 Neida, røyk er det ikke. Vi har bodd her i 7 år, da var det nybygd. Selv smugrøyker jeg kun ute på terrassen.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2006 #11 Skrevet 6. juni 2006 Neida, røyk er det ikke. Vi har bodd her i 7 år, da var det nybygd. Selv smugrøyker jeg kun ute på terrassen. ← Jeg var sikker på at det luktet nystekt loff jeg, Loffen
Ugla Skrevet 6. juni 2006 #12 Skrevet 6. juni 2006 Når det er nyvasket lukter det grønsåpe... Men når jeg har vært alene hjemme, vil nok noen påstå det lukter røyk...
loffen Skrevet 6. juni 2006 #13 Skrevet 6. juni 2006 Jeg var sikker på at det luktet nystekt loff jeg, Loffen ← Ja litt sånn svidd kan det vel lukte innimellom.
Gjest mela Skrevet 7. juni 2006 #16 Skrevet 7. juni 2006 Synes ikke det lukter noe spesielt egentlig.
Fakse Skrevet 7. juni 2006 #17 Skrevet 7. juni 2006 Det lukter nok matlaging ganske ofte. Vi er fire stykker som bor her, og det blir gjerne laget tre forskjellige middager. Jeg er glad i matlaging, og holder ofte på med ting som kraftkoking, baking, langtidssteiking eller syltetøykoking. Da sprer det seg nydelige dufter over hele huset . Ja, også lukter det nybakt brød ca en gang i uka eller litt oftere.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #19 Skrevet 7. juni 2006 Litt mat, litt kanin, litt hest (i kjelleren). Noen ganger lukter det grønnsåpe, men ikke så ofte. Noen ganger lukter det kumøkk også, når det er spredd møkk på jordene utenfor. Loffen - kanskje det er fukt i veggene hos dere? Men da ville dere trolig merket det på helsa også...
Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2006 #20 Skrevet 7. juni 2006 Blomster (tar inn friske blomster daglig), røyk og vaskepulveret fra First Price (vasker mye klær og henger dem til tørk i stua). Røykelukta kunne jeg godt unnvært, men jeg er for lat til å gå ut og røyke. Men jeg lufter iallefall godt. Alle vinduer og dører står åpne på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå