Gå til innhold

Ho lille vår hadde navnefest,- og

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så forbanna og lei meg. Vi hadde navnefest på lørdag med hele familien, 7 av dem barn på 8 og 9 år. 3 kaker sto plassert nede i kjelleren, 2 på gulvet og 1 opp på fryseskapet ( ikke boks). Min gutt paa 8 har flere ganger faatt beskjed om at det ikke er lov aa leke i kjelleren, det har ogsaa 2 av s;skenbarna hans som er her rimelig ofte ogsaa faatt. Til tross for dette leker de i kjelleren og jeg faar det ikke med meg for vi har jo gjester og jeg hadde jo mye aa styre med. Plutselig kommer min gutt opp og ber meg komme ned for han noe [ fortelle meg, han viser vei inn i kjelleren og til rommet der kakene er, og der staar de 2 kakene paa gulvet traakket paa. Jeg kunne eksplodert, men vi hadde jo tross alt selskap saa jeg maatte jo ta meg sammen litt, men ungene fikk kjeft. Vel fortjent synes jeg. Da jeg litt senere gaar ned for aa hente den kaka som staar oppe paa fryseskapet faar jeg sjokk, de har faen i meg v'rt oppe paa frysa og revet den ned. Den laa bak frysa. Jeg trodde jeg skulle tilte, jeg hadde lyst til aa riste ungene. De var selvf;lgelig lei seg og det med god grunn. men de har jo ikke begrep om hva de har gjort. Paa toppen av det hele sier ikke det ene foreldreparet til ungene som hr gjort dette, [ jeg tok alle ungene inkl min egen ) noe til ungene sine eller til meg. Det plager meg mest naa i ettertid. Ville ikke dere beklaget til de som arrangerte festen hvis deres unger hadde gjort noe saant sp;rsm[lstegn

Det gaar jo f.. ikke ann [ skrive med tastaturet her.

Jeg ville iallefall gjort det, jeg ville v'rt griseflau og beklaget alt jeg kunne og erstattet kakene med pengene til ungen min.

Det hoorer med til historien at 2 av kakene hadde vi bestilt av naboen vaar som er konditor, han hadde jobbet 6 timer overtid for dette og det var faktisk de fineste kakene jeg noen sinne har sett. Jeg hadde ogsaa bedt de paa etterpaa lag dagen etter, maatte bare juge og si at kakene var saa gode at de hadde gaatt med. Ikke moro det heller.

Vaar unge har faatt straff, han faar ikke lov til aa roore data, tv eller gameboy i en uke, og han er naa lei seg og vil flytte.

Jeg synes det er godt at han er lei seg,. for det er jeg ogsaa, men jeg skjooner jo at jeg maa bli ferdig med det snart. Vi kan vel kanskje le av det om noen aar, for er det mulig sp;rsm[lstegn og hva er oddsene for dette sp;rsm[lstegn

Hva hadde dere gjort sp;rsm[lstegn

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Syns det der var utrolig dårlig gjort!!

Unger på 8-9 år bør forstå såpass, og foreldrene kan ikke bare slippe ungene sine 'løs' når de er på besøk og satse på at det går bra.

De bør følge litt med, og i hvertfall ta på seg skyld og beklage litt da.

Kakene var jo ødelagt, så å trylle er jo desverre umulig..

Men kanskje de burde kjøpt inn nye kaker, om det hadde vært mulig(?)

Skrevet

Dattera mi hadde fått kjeft så det holdt! Og omtrent samme straff som gutten din, tenker jeg. Jeg hadde selvsagt betalt kakene fra min datters lomme (hun er 11, hun MÅ vite bedre enn å drive på slik!) og vært noe så inni hampen flau! Både på vegne av min datter, og på vegne av meg selv som forelder! Jeg hadde IKKE ventet til vi kom hjem fra selskapet med å kjefte på henne..

Skjønner godt du er fly forbanna! Håper alle fikk med seg hvem som hadde ødelagt kakene, og jeg hadde nok vært ærlig overfor alle sammen, og sagt at "kaker ble det ikke noe av, da min sønn og noen av de andre barna ødela dem!" I selskapet hadde jeg nok glatt fortalt HVEM de andre barna var også...

:twisted:

Skrevet

Ungene gjorde nok ikke dette med vilje, men det er heller det at de mister helt hodet naar de er sammen og ikke skj;nner konsekvensene av det de driver med.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Enig med deg i at det er dårlig at de ikke fikk noe tillale og synes det er flott at du tok din egen på lik linje med de andre barna.

Men jeg synes at straff bør være i samsvar med ugjerning gjort.

Det var tross alt en ulykke. En ukes forbud mot data, tv etc synes jeg er litt mye når noe ikke ble gjort med vilje. Ja , de hadde fått beskjed om å ikke leke der, så litt sraff bør han få men en hel uke. Det jeg synes var flott var at han kom å sa i fra , ikke prøvde å skjule det.

Tenk deg, hvis du kræsjet bilen ved et uhell og mannen din hadde nektet deg tv i en uke for noe du ikke kunne gjøre for.

Synes somsagt straffen var litt streng.

Gjest gjest1
Skrevet

At det ikke går an å skrive med tastaturet tror jeg ikke er ungenes feil... Trykk på EN nede i hjørnet der ved klokka og forandre til NO :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skjønner godt at man ved et uhell kan tråkke på en kake på gulvet, men hvordan i huleste hadde de klart å revet med kaken som lå oppå fryseskapet?

Skrevet

Ja, mulig det. Men jeg er bare saa lei av han ikke hoorer, og denne gangen skjedde det faktisk noe alvorlig. Jeg synes det er trist at det er det vi antakelig kommer til aa huske fra festen og at alle har sett meg sur og sinna, paa en dag som vi faktisk har gleda oss til. Jeg har veldig kort lunte overfor han og de andre ungene og ogsaa noen av foreldra naa...

Skrevet

De har klatra opp paa frysa..

Skrevet

Jeg syns ikke dette høres ut som uhell. De så kakene var der og da burde de ha holdt avstand. Hadde det vært mitt barn så hadde jeg vært med på å erstatte kakene.

Gjest lilletroll
Skrevet
Dattera mi hadde fått kjeft så det holdt! Og omtrent samme straff som gutten din, tenker jeg. Jeg hadde selvsagt betalt kakene fra min datters lomme (hun er 11, hun MÅ vite bedre enn å drive på slik!) og vært noe så inni hampen flau! Både på vegne av min datter, og på vegne av meg selv som forelder! Jeg hadde IKKE ventet til vi kom hjem fra selskapet med å kjefte på henne..

Skjønner godt du er fly forbanna! Håper alle fikk med seg hvem som hadde ødelagt kakene, og jeg hadde nok vært ærlig overfor alle sammen, og sagt at "kaker ble det ikke noe av, da min sønn og noen av de andre barna ødela dem!" I selskapet hadde jeg nok glatt fortalt HVEM de andre barna var også...

:twisted:

Signerer!!

Skjønner godt at du er fly forbannet, og med rette!!!

Disse barna er store, og visste VELDIG godt at de gjorde noe de ikke hadde lov til!! Datteren min er 4, men til og med hun hadde visst at hun ikke skulle leke i kjelleren hvis hun hadde fått beskjed om å la være!!

Kakene er jo uerstattelige, men bør allikevel betales for - av barna!!

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg syns ikke dette høres ut som uhell. De så kakene var der og da burde de ha holdt avstand. Hadde det vært mitt barn så hadde jeg vært med på å erstatte kakene.

:Nikke:

Så store barn burde ha visst bedre...

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det burde sikkert vi også i mange situasjoner men ULYKKER skjer

Gjest BagLady
Skrevet

Jeg har ikke barn jeg da, så det er mulig at svaret mitt ikke teller, men jeg tar sjansen likevel...

Jeg synes disse barna burde være gamle nok til å forstå hva de gjorde, og dette høres ikke ut som et "hendelig" uhell. De visste at de ikke skulle leke i kjelleren, og greier å ødelegge ikke bare en kake, noe som kunne skjedd med den beste, men hele tre kaker. Som attpåtil var tråkket på...

Ja, jeg mener disse barna fortjener å få straff, og jeg hadde nok fortalt det til foreldrene til de andre barna også.

Gjest Solrunn
Skrevet

Hallo, det er snakk om kaker her. Kaker skal spises og blir dermed ødelagt uansett, så dette er da ingenting å henge seg opp i. Fatter ikke at noen i det hele tatt gidder å bruke mye penger på noen kaker, som man ikke kan leve med at ødelegges......

Gjest Dallandra
Skrevet

Hallo Solrunn!! Klart kakene går istykker når man spiser dem! Krisen her ligger vel i at kakene har ligget på golvet og blitt tråkket på og da kan de ikke spises. Ergo hadde verten for selskapet ikke lenger noe å servere til kaffen. Og om kakene var kjøpt eller selvlaget spiller vel ingen rolle, jeg har selv kjøpt kaker fordi jeg ikke orket/hadde tid til å lage dem selv. Og så svir det litt ekstra når man selv synes kakene er fine og har gledet seg til å sette dem på bordet (ja, vi er jo bare forfengelige kvinnfolk!) Jeg har selv kræsja ei bløtkake en gang, dvs den var så ustødig at jeg måtte bare velte den over i en bolle og kalle den "kremdessert" istedenfor, jeg måtte jo ha noe å servere. Kvæfjordkaka som gikk i golvet en time tidligere derimot, den måtte jeg jo bare kaste (og det var navnefesten vår...). Heldigvis hadde jeg ingen andre å skylde på enn meg selv.

Stakkars trådstarter, jeg føler med deg. Vi vil jo så gjerne at alt skal være perfekt på en sånn dag, og så kommer håpløse ubetenksomme unger og ødelegger så mye. Hadde det vært mine unger hadde jeg vært så flau og så sint, og hadde kjørt direkte til nærmeste bensinstasjon og tømt frysedisken deres for is og kaker, stekt vafler eller lignende. Ungene skulle nok fått lov å sitte og se på resten av selskapet uten mer vått og tørt enn de måtte ha for å overleve, selvfølgelig etter at de hadde bedt om unnskyldning. Og de skulle nok ikke fått glemme det (husk nå hva som skjedde sist, blablabla).

Skrevet

Mitt barn ville helt klart fått føle noen konsekvenser hvis hun hadde oppført seg sånn, borte eller hjemme. Og hun er ikke 8 år, men 3 1/2. Når skaden først er skjedd er det likevel ikke mye man kan gjøre som forelder annet enn å la poden få sin straff og evt skaffe til veie nye kaker - men det er jo ikke så lett i pinsehelgen. Personlig ville jeg nok tilbudt meg å erstatte det økonomiske tapet (særlig fordi det tydeligvis var kjøpekaker) samt se om jeg kunne hjelpe vertinnen å trylle fram et kakealternativ på sparket med utgangspunkt i ingredienser som var tilgjengelig der og da. Hvis det var mine kaker som var blitt ødelagt tror jeg faktisk jeg ville prøve å glemme hele greia så fort som mulig. Skaden er skjedd og det er fryktelig ergelig, men den lar seg heller ikke gjenopprette. Derfor ville jeg nok prøve å spare meg selv for bitterheten. I selskapet gjelder det dessuten å finne en nødløsning.

Dessverre kan man ikke helgardere seg mot kreative/destruktive unger, med mindre man går full låserunde og har oppsyn med lømlene til enhver tid. Det blir jo til slutt et spørsmål om hvor koselig selskapet blir dersom de voksne bruker all sin tid på å holde skurkene etter ørene.

Gjest Gjest
Skrevet
Hallo, det er snakk om kaker her. Kaker skal spises og blir dermed ødelagt uansett, så dette er da ingenting å henge seg opp i. Fatter ikke at noen i det hele tatt gidder å bruke mye penger på noen kaker, som man ikke kan leve med at ødelegges......

:overrasket:

Skrevet

Merkelig at ungene klarte å ødelegge hele tre kaker ved uhell? Hvordan forklarte de den bragden?

Skrevet (endret)

Skjønner at du ble lei deg fordi kakene ble ødelagt. Når det er sagt så tror jeg ikke jeg ville nektet datteren TV og PC-bruk for en uke. Må si at jeg ikke helt ser sammenhengen der. Jeg synes først og fremst at barna selv burde rydde opp og vaske krem og slikt fra gulvet, evt. vaske skoene og klærne sine (for de må jo ha blitt veldig tilgriset hvis de tråkket i kakene).

Så ville jeg antakelig informert gjestene om årsaken til at det dessverre ikke ble noen kaker til kaffen, men hvis de var veldig flaue og lei seg for det som var skjedd så ville jeg kanskje ikke sagt noe om det.

Endret av Varja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...