Gå til innhold

Julekort eller julebrev?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Holder på med å knote ned julekort nå (sånne søte med barna på, ja!) Alltid litt kjedelig når du kommer til nr. 20 og er helt tom i hodet.... Men jeg liker veldig godt å FÅ julekort, og da må jeg jo sende noen også....

Noen år har jeg forfattet julebrev til slekt og venner, men det skal jeg aldri mer gjøre. En sommer jeg satt og ryddet i noen papirer fant jeg et usendt julebrev og leste det... Grøss!! Det var som å lese "mormors skrytealbum". Noe så kvalmt! Det var akkurat som å lese om vår lykkelige lille glansbildeverden... helt forferdelig... Enda jeg slett ikke hadde ment det slik! Hadde sikkert bare ment å skrive litt om hvordan vi har det, vår hverdag, og at vi har det bra og er takknemlige for det,,, men usj, så kvalmt det lød. Nei, bedre med et kort, det blir iallefall, ja; kort!

Skriver dere korte kort, eller kvalme julebrev? Eller kanskje ingen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sender alltid julekort uansett, men jeg synes det er hyggelig å legge ved en lite julebrev til de jeg ikke har så mye kontakt med lenger. Vil ikke akkurat si at det blir så mye skryt i brevet, men mer en liten statusrapport over hva som har skjedd oss det siste året. Og alle synes det er så hyggelig å få det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender julekort med en personlig tekst til hver - stort sett i hvert fall.

Julebrev kommer vi aldri til å sende ut - det er litt tamt å få også. Synes vi. Det er greit at man får mye mer info - får vite alt som har skjedd i året som har gått - men det er likevel veldig upersonlig da. Printet ut og sendt det samme til alle liksom... Jeg synes det er mer personlig med en kulepenn som har skrevet til meg - selv om det bare står God jul. Faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julekort!

Har såpass god kontakt med alle gjennom hele året, så det er ikke nødvendig med noe "oppdateringsbrev" til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt julekort, og til foreldre, søsken, hundeoppdretter, dyrlege og kennel er det alltid kort med biskene inni. (I mangel på barn :D ) Julekort er kjempekos.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekort til rubbel og bit - teksten og hilsenen varierer med mottaker. De eneste jeg skriver julebrev til er våre slektninger på den andre siden av atlanteren, for å holde de oppdatert på slektens frem og tilbakegang siden sommerbrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke skrevet julekort på noen år,men i år skal jeg sende noen.

Da skriver jeg en liten personlig hilsen , og God Jul selfølgelig :lol: Det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver bare julekort, noen personlige og noen med god jul osv.

Kan ikke fordra julebrev, de blir så kunstige, sånn "vår perfekte lille verden" aktige. Har aldri sett noen julebrev av typen: Far har mistet jobben, vi hadde ikke råd til noen ferie i år osv. Siden man helst vil dra fram det positive i statusrapporten, virker resultatet gjerne skrytete.

Dessuten, de som har interesse av hvordan vi har hatt det i år, vet det allerede.

Unntaket må være hvis man har familie langt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver også julekort og ett lite kort julebrev til de i slekta vi ikke har så mye kontakt med resten av året.

Men vil ikke si at det blir skrytebrev...

koldbruna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Har akkurat postet nærmere 30 julekort... Puh! Ny rekord i år tror jeg. Hvor mye vi skriver varierer. Til familien min ble det ganske lange "julekortbrev" i år, vi har mistet to nære familiemedlemmer i år, og da er behovet for å styrke båndet til resten av familien blitt større. Mangler nå bare å skrive et laaangt julebrev til en venninne. Og det skrives både det gode og vonde som har skjedd i året som gikk. Ingen forskjønning, men jeg har da virkelig ikke lyst til å sutre og klage i et julebrev heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...