Dragsund Skrevet 11. desember 2002 #1 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har etter sommeren lagt på med hele 10 kilo, og trives overhodet ikke med hvordan jeg ser ut. Tror vekten har steget grunnet godtespising døgnet rundt. Hver natt i 2 måneder har jeg våknet 1-3 ganger for å spise. Tar med meg maten eller godteriet på sengen, og nærmest sover mens jeg spiser. Håper jeg ikke har utviklet tvanggspising,...! Noen som har tips til hva jeg skal gjøre får å få slutt på sukkerhungeren, og hvordan kan jeg få hjernen til å ville sove om natten- ikke spise! Stor klem til alle medsøstre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. desember 2002 #2 Del Skrevet 11. desember 2002 Noen anbefaler KROM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragsund Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2002 *hummer* Hva er KROM for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. desember 2002 #4 Del Skrevet 11. desember 2002 Her: http://www.sunkost.no/index.asp?genses=11120063482081 Vektreduksjon Dersom du ønsker å gå ned i vekt, er det først og fremst viktig å analysere hvordan du spiser. Dersom du hopper over frokost og kanskje lunsjen vil kroppen automatisk sette ned forbrenningen. Det betyr at man vil gå opp i vekt nesten uansett hva man spiser og hvor lite. Kroppen sparer når det er lite mat å få og sløser når det er mye, altså da går forbrenningen opp. Forutsetningen for å redusere vekten er at man hat en optimal forbrenning. Forbrenningen er i orden når man blir sulten på klokkeslettene. Det beste er om man klarer å spise litt hver fjerde time, eller å spise tre til fire regelmessige måltider om dagen. Når dette er i orden har Sunkost mange gode produkter som kan hjelpe deg til videre vektreduksjon. Noen mennesker har lavere forbrenning enn andre, da kan vi tilby produkter som øker forbrenningen (kun virksom dersom du spiser regelmessig). Gode produkter som forbrenningste, TS II eller Kelpasan kan være egnede tilskudd for økt forbrenning. Noen sliter reste av året med ekstra kilo som gjerne fra i ferien, jul og påske. Produkter som Bio Cardio og Redusan er ypperlige tilskudd for dem. Produktene inneholder Citosan som kommer fra rekeskall. Citosan binder seg meget lett til fett. Ved å ta disse kapslene før måltidet vil fettet i maten du spiser bli ført ut med avføringen, og ikke bli tatt opp av kroppen. Produktet er ypperlig når man kun bruker det over en kort periode på f.eks. tre uker. Man skal ikke bruke produktet kontinuerlig fordi tablette skiller ikke mellom usunt fett og sunt fett (Omega 3 og Omega 6). Dette er fettsyrer som kroppen vår må ha tilskudd av og langvarig bruk av citosan produkter vil ramme kroppen. Dersom man legger på seg fordi man spiser for mye mat, alltid spiser seg stappmett så kan man bruke Noka dietten og lunsjbarene. De gir deg fullverdig inntak av næringsstoffer samtidig som de er kalorifattige. Brukes til å erstatte måltider. Ellers vil kombinasjonen av Fat Grabbers og TS II være fin. Fat Grabbers inneholder bla Psyllumfrø frø regulerer fordøyelsen og binder seg til fett mens TS II øker forbrenningen. Eplesider eddik eller Molkosan er tilskudd som alle slankere bør ta. Eplesider eddik sørger for at tarmen ikke blir sur, viktig for en optimal fordøyelse fordi da øker forbrenningen, samtidig som den virker rensende. Molkosan inneholder naturlige melkesyrebakterier som opprettholder en sunn tarmflora. Dette er viktig når man slanker seg. Har du et stort søtbehov og legger på deg fordi du spiser for mye søtt? Sukker forbrenner mineralet krom, mangel på krom skaper et søtbehov. For å sette en stopper for denne onde sirkelen anbefales å ta tilskudd av Krom, det stopper søthungeren. Har du et for høyt inntak av karbohydrater anbefaler vi seg å ta H.C.A. Garcinia fordi en reduserer omdannelsen av karbohydrater til fett, reduserer appetitten, øker forbrenningen, reduserer kolesterolet i blodet og gir stabil og jevn vektreduksjon. Har du dårlig apetitt og problemer med å legge på deg? Dette er ofte et undervurdert problemområde, men ikke minst viktig for den det gjelder. De som har mistet appetitten bør ta tilskudd av B vitaminer som nettopp øker appetitten. Videre kan det være virkningsfullt å ta en proteindrikk som inneholder mye karbohydrater (ca 50%). Floradix er en fin styrkedrikk fordi den inneholder mange uttrekk fra ulike planter. Bra for de som er trøtte og slitne og ikke har appetitt. Når vi spiser lite er det viktig å spise et multivitaminpreparat, for eksempel BioBalanse i tillegg til å ta en proteindrikk mellom måltidene og før man legger seg om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragsund Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 11. desember 2002 Takker så mye for informasjon care! Men jeg tror dessverre ikke på slike kurer. Det jeg er ute etter er ikke en slankekur, men en måte å slutte å ete om natten, og "overspise" på dagen. Har så og si sluttet å lage meg mat. Eter kun godis, og drikker masse brus...spesielt julebrus. Kan si at jeg eter ca. 1 stk. 400 grams sjokoladeplate, 2-3 iskremer og drikker 1 julebrus om natten....*gross* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. desember 2002 #6 Del Skrevet 11. desember 2002 Takker så mye for informasjon care! Men jeg tror dessverre ikke på slike kurer. Det jeg er ute etter er ikke en slankekur, men en måte å slutte å ete om natten, og "overspise" på dagen. Har så og si sluttet å lage meg mat. Eter kun godis, og drikker masse brus...spesielt julebrus. Kan si at jeg eter ca. 1 stk. 400 grams sjokoladeplate, 2-3 iskremer og drikker 1 julebrus om natten....*gross* Ok, hva kan jeg si. Dette må jo være et stort problem. Det eneste rådet er at du bør kontakte profesjonell hjelp, snarest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 11. desember 2002 #7 Del Skrevet 11. desember 2002 Du klarer ikke å bestemme deg for å spise sunt og regelmessig og ikke spise snop på ukedagene? Sikkert et dumt spørsmål...men klarer du å grave fram litt viljestyrke og legge om kostholdet ditt tror jeg du er langt på vei. Har lest at trening faktisk regulerer appetitten. Hvis du ikke spiser skikkelig mat regelmessig er det ikke rart du får enormt lyst på noe søtt. Er jo lett for meg å si dette som nesten ikke spiser snop og elsker frukt og grønt..hehe. Ønsker deg kjempemasse lykke til! Husk at det kan være fryktelig vanskelig i starten å endre livsstil, men etterhvert blir det en vane..;-) *klemz* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 12. desember 2002 #8 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg er også avhengig av LITT snop hver dag, ellers blir jeg direkte grinete og vanskelig!! Men jeg har klart å legge om livet mitt slik at mengdene og typen snop har blitt mer "praktisk". Før kunne jeg spise to-tre stratoser (sånne nye, lange, ferdigoppdelte) hver dag! Samt at jeg fremdeles hungret etter mer. Men så ble jeg skikkelig drittlei denne avhengigheten av sjokolade, fant ut at NOE måtte jeg gjøre! Jeg er fullt klar over at det skal veeeeldig mye til før jeg klarer å kutte ut sjokoladen, men det går an å endre litt på ting. Istedenfor stratos, kjøpte jeg f.eks. New Energy, det er myye mindre kalorier i dem, og det er ikke like mye sjokolade, så det hjalp. Dessuten fant jeg ut at SUKKERERTER!!! Det hjalp meg! Jeg kan mævle i meg en hel sånn pakke med sukkererter på en kveld, og det tar faktisk søt-hungeren!!!!! :o Etter å ha variert mellom sunnere godterier og sukkererter, så har jeg ikke lenger behov for å spise fet sjokolade i det hele tatt. Noe sjokolade må jeg fremdeles ha, men hærlighet, jeg har virkelig blitt sunnere, noe som synes på kroppen! (og kroppen min har vært vant med å få en plate ren sjokolade, helst stratos, i maaaaange år!!! siden jeg var tidlig i tenåra! Så det krevde jo litt da!) Men jeg tror det kan hjelpe deg å variere litt. ha noe av snopen, bytt ut noe av den med frukt eller sukkererter eller annet ikke-snop, venn kroppen litt av med behovet på en mild måte. Det motiverer å se at det går an å leve uten en sjokolade eller tre om dagen! Da får man plutselig lyst til å bytte kanskje enda en dag med frukt eller sunnere godt. Men jeg har aldri slitt om natten jeg da, for min avhengighet til å ha heeelt rene tenner når jeg sovner er nok sterkere! Spiser jeg NOE etter tannpuss, før jeg skal sove, så må jeg rett og slett opp igjen å pusse tennene!! Kanskje du skal prøve å tillegge deg det som vane? At hver gang kroppen tvinger deg opp om natten, så tvinger du den til å MÅTTE stå opp å pusse tenna etterpå? Kanskje den da ikke orker? Jeg mener, det er jo ett ork det da!!! Men jeg vil også råde deg til å høre med legen din, det kan jo være så enkelt som noe kroppen din mangler! Og at du bare spiser snop, hele døgnet, VIL være helsefarlig på ett eller annet tidspunkt!! Bedre å ta det for tidlig en for sent. Lykke til uansett hva du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 12. desember 2002 #9 Del Skrevet 12. desember 2002 Her kommer jeg med mine teorier, som er påvirket av at jeg selv har slitt med spiserforstyrrelser i mer enn 20 år. Og den info og mennesker jeg har møtt på min veg med samme problemer. Glem det forrige innlegg sa om viljestyrke, det får deg nesten til ikke å virke flink nok, og det virker mot sin hensikt. For meg virker det som om du før dette har hatt en normalt spisemønster, stemmer det? I såfall bør du se på om det er noe med live ditt som har forandret seg. Som f.eks en krangel, overgrep, skilsmisse, stresset periode ol. Når man "avreagerer" slik du gjør så kan det være for å få fokus bort fra det som er selve problemer. Som forøvrig er felles for alle spiseforstyrrelser. Et tips. I dag, torsdag, har IKS (interessegruppen for kvinner med spiseforstyrrelser) åpen kveldstelefon. Her kan du ringe inn, selv om du ikke har definert at du har en spiseforstyrrelse. Selv om en spisefortyrrelse definers slik" Når tanker og atferd i forhold til mat og vekt begynner å begrense livsutfoldelsen og forringe livskvaliteten, har man en spiseforstyrrelse." VÆr ikke redd, dette kan du få bukt med, men tro ikke på leger medmennesker ol som sier at du bare må ta deg sammen. mer info: www.iks.no Og du, det er mange med deg som spiser om natte, bare sier det så du ikke skal føle at du er dene eneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragsund Skrevet 12. desember 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 12. desember 2002 Takker så mye for mange fornuftige svar! Når det gjelder spiseforstyrrelser, har jeg hatt både anoreksi og bulimi. Hadde dette fra jeg var 14 til 18/19 år. Da begynte jeg på legemiddelet Fontex, som hjalp meg ut av bulimi. Var frisk, og sluttet med medisiner da jeg var 19. Nå i sommer fikk jeg mitt første panikkangstanfall, og begynte med medisinen Seroxat... kanskje denne medisinen er skylden i overspising, selv om det står at bivirkniger kan være nedstatt apetitt. Den siste måneden har jeg vært både tiltaksløs og likegyldig. Kanskje spisemønsteret mitt vil forandre seg når likegyldigheten forsvinner...?! Noen av dere som har erfaring med Seroxat og vet noe om at likegyldighet og tiltaksløshet kan være noen av de bivirkningene man kan få? Har nå brukt medisinen siden august. Takker alle for støtte!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 12. desember 2002 #11 Del Skrevet 12. desember 2002 Ikke umulig at du blir tiltaksløs av antidepressiva. Kjenner andre som har reagert sånn..har vært borti det selv og, jeg fikk hundre forskjellige bivirkninger! Nå stod det såvidt jeg kunne se ikke noe om det i felleskatalogen. Men du kan jo se selv på www.felleskatalogen.no P.s. Jeg mente ikke at du burde ta deg sammen og slutte og spise snop sånn på flekken..bare at det sikkert ikke hadde vært så dumt å prøve å legge om kostholdet. Klem fra Englepusen som og spiser om natta;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 14. desember 2002 #12 Del Skrevet 14. desember 2002 Spiser du om natten? :o Du burde spise mer om dagen, da får du ikke den sukkeravhengigheten om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragsund Skrevet 14. desember 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 14. desember 2002 Godt tips! Men jeg eter hele dagen. Skulle trodd hjernen var innstilt på å våkne, fordi den vet at det er noe godt i kjøleskapet. I natt spiste jeg forresten 2 fiskekaker, og fløtegratinerte poteter!! MMMMMMMMMMMM... GODT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 14. desember 2002 #14 Del Skrevet 14. desember 2002 Hva om du drikker noe da? Det fyller jo litt opp i magen ....ha en flaske med vann eller noe på nattbordet. Men da blir du veldig tissetrengt.. :-? Kan det være noe med blodsukkeret ditt? Er det ikke når blodsukkeret er lavt at man føler seg sulten? Prøv å pusse tennene når du våkner .. å spise med tannkrem smak i munnen er ikke godt (synes jeg). Eller bare bestem deg for å bli liggende i senge .....eller ta en kjeks eller et eple eller noe... Det må da gå an å få slutt på den nattespisingen på et vis Lille Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 14. desember 2002 #15 Del Skrevet 14. desember 2002 Dragsund. Kjære deg, stikk ikke hodet i sanden. du vet hva dette er ikke sant! Hva gjorde du sist gang du hadde SF? Få deg hjelp jente, til å komme på rett kjøl igjen. Og til dere der ute som ikke har det minste peiling på hva tvangspising er, det hjelper ikke å stappe magen full med vann i håp om å ikke overspise. Det gjør bare vondt verre, for tenkt hvor mette vi er når vi har overspist og i tillegg drukket en haug med vann. Det ene utelukker ikke det andre, det blir bare både og. Det er nettopp derfor noen av oss etter en stund slutter å sppise vanlig mat, fordi vi rett og slett ikke orker å være ubehagelig overmett hele tiden. Og da går vi rett på det vi overspier på, som regel er dette usunn mat. Tvangspising er ikk en fysisk, men psykisk sult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 15. desember 2002 #16 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg synes du skal ta kontakt med legen din igjen. Det hadde nok ikke vært så dumt med litt hjelp, for tvangsspising om natten er en form for spiseforstyrrelse. Siden du har hatt spiseforstyrrelser tidligere, men blitt mye bedre i en periode, så vil du vel ikke at det skal gå så langt denne gangen. Det er bedre å ta tak i det nå, enn å vente til det har blitt mye verre. Da er det nemlig plutselig mye vanskeligere å ta tak i. Lykke til! Vi tenker på deg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #17 Del Skrevet 15. desember 2002 Tusen takk for hjelp av alle! Har bestemt meg for å prøve å ta meg sammen... Har jo klart det før, så hvorfor ikke nå? Jeg har mine metoder, og tror det er best å ikke legge de ut her (med tanke på folk som vil bli slankere, og IKKE trenger det). Og igjen- tuuuuuusen takk! Og- GOD JUL!! *HO HO* :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragsund Skrevet 15. desember 2002 Forfatter #18 Del Skrevet 15. desember 2002 Ups.. glemte å logge inn ovenfor! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #19 Del Skrevet 15. desember 2002 Lykke til da !!! :-) (men ikke gjør noe dumt nå, sant vel?) lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 15. desember 2002 #20 Del Skrevet 15. desember 2002 Lykke til, Dragsund. Jeg vet det er vanskelig, men hvis du trenger støtte, så er det bare å sende meg en PM eller noe. Jeg har ikke vært borti tvangsspising, men jeg har hatt SF, så jeg skjønner hva du gjennomgår. Klem, IW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå