Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #1 Del Skrevet 5. juni 2006 Væpna ran av nattåpne bensinstasjoner skjer oftere og oftere. Det er en stor påkjenning for de ansatte å bli utsatt for væpnet ran. Hvorfor må vi egentlig fylle bensin om natta? Kan vi ikke bare stenge bensinstasjonene om kvelden, la ansatte få gå hjem og legge seg, og selv lære oss til å fylle bensin og kjøpe snacks tidligere på ettermiddagen? Jeg ville ALDRI tatt jobb på bensinstasjon pga. ransfaren. Ikke får de lønn etter risikoen heller. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1340342.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. juni 2006 #2 Del Skrevet 5. juni 2006 Enig med deg, og så ville jeg personlig slippe maset om å reise på Shell for å kjøpe pølse når jeg egentlig heller vil legge meg. Helt enig faktisk, jeg skjønner ikke hvorfor vi må ha nattåpne bensinstasjoner. Nå finnes det nattåpne matbutikker også, gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 5. juni 2006 #3 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes det er helt greit at det finnes nattåpne butikker og kiosker. Og hvis butikkene var stengt om natta hadde vel ranerne bare kommet innom på dagtid, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 5. juni 2006 #4 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg synes det er helt greit at det finnes nattåpne butikker og kiosker. Og hvis butikkene var stengt om natta hadde vel ranerne bare kommet innom på dagtid, vel? ← Det er en grunn til at ran av eks. bensinstasjoner foregår for det meste på natta! Det er ikke like folkefullt på natten som det er om dagen (kunder og ansatte) Derfor blir det vannskeligere for en raner å slå til om dagen enn det er om natten ( flere vitner, flere som jobber bak disken ol.) Så jeg er enig med TS. selvom jeg av og til disponerer og derfor setter pris på, de to nattåpne kioskene som er 5 min. unna der jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 5. juni 2006 #5 Del Skrevet 5. juni 2006 Selv jeg forstår at det er mindre folk i butikkene om natta, ergo er det lettere for ranerne å gjøre det de skal uten å lage for mye ståhei. Men å tro at potensielle ranere skal legge ransplanene på hylla fordi butikken stenger kl 22, kan nok selv i beste fall kalles naivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2006 #6 Del Skrevet 5. juni 2006 Men å tro at potensielle ranere skal legge ransplanene på hylla fordi butikken stenger kl 22, kan nok selv i beste fall kalles naivt ← Njaa, mange av ranene som begås mot bensinstasjoner og døgnåpne kiosker/butikker er impulsran - de som bruker to måneder på ransplanlegging først skjønner fort at det er lite penger å hente på sånne steder, så det vil nok bli færre ran med nattestengte butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 5. juni 2006 #7 Del Skrevet 5. juni 2006 Njaa, mange av ranene som begås mot bensinstasjoner og døgnåpne kiosker/butikker er impulsran - de som bruker to måneder på ransplanlegging først skjønner fort at det er lite penger å hente på sånne steder, så det vil nok bli færre ran med nattestengte butikker. ← Ja, da raner de vel tilfeldig forbipasserende istedet da, hvis impulsene sier at "her skal det ranes". Eller drosjesjåfører eller legevakta eller noe annet som er tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 6. juni 2006 #8 Del Skrevet 6. juni 2006 Et aktuelt spørsmål. Om du setter det i en større perspektiv: Skal vi inskrenke vår frihet for å øke sikkerheten? Særlig i USA blir har dette blitt diskutert de siste årene. Jeg ønsker ikke å la frykt inskrenke min frihet, så svaret på spørsmålet (for min del) blir nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 6. juni 2006 #9 Del Skrevet 6. juni 2006 Ja, da raner de vel tilfeldig forbipasserende istedet da, hvis impulsene sier at "her skal det ranes". Eller drosjesjåfører eller legevakta eller noe annet som er tilgjengelig. ← Kan vi ikke bare ha portforbud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 6. juni 2006 #10 Del Skrevet 6. juni 2006 Kan vi ikke bare ha portforbud? ← Det hadde nok vært enklest det, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå