Gjest *Fiona* Skrevet 25. januar 2007 #641 Del Skrevet 25. januar 2007 Det er min eneste motforestilling, egentlig, det med at det er bare jenter for er man uheldig, kan det bli en riktig så klam greie. Men jeg synes også at når det klaffer bra, så er kvinnefellesskap ganske morsomme greier. Når jeg er sammen med de "beste" av venninnene mine, er det skikkelig guts og driv over det, masse humor og alle kan være seg selv - da er det ingenting av gnaging, gnåling eller intriger. Jeg finner det ikke ut hvis jeg ikke prøver, og det er synd å gå glipp av en knakende fin tur fordi jeg har fordommer, liksom. Det går vel litt på å sette grenser også, hvis en helst vil benytte seg av turens opplegg uten å fraternisere så veldig, kan en holde seg litt utenfor, være tydelig. Det meste løser seg hvis man er tydelig. Språkreise hadde vært helt sjef! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 25. januar 2007 #642 Del Skrevet 25. januar 2007 Det med mat er fortsatt den største bøygen. Jeg får meg liksom ikke til å gå inn på en restaurant og sette meg ned alene og vite at jeg skal sitte der lenge. ← Det er da du skal sitte med en avis, vet du. Da funker det. Høres ut som en deilig tur, jeg har lyst til å ta en sånn alene-tur til Køben en gang utpå våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 25. januar 2007 #643 Del Skrevet 25. januar 2007 Vælkømin himatt :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 25. januar 2007 #644 Del Skrevet 25. januar 2007 Velkommen hjem til kulda!! *brrr....* Godt å høre at turen var bra. Jeg er som deg. Dårlig på å handle. Liker heller å kikke på folk og livet. Full av beundring for at du gjennomførte turen og at den ble så bra. Språkreise høres spennende ut. Skulle jeg dratt på det så måtte jeg ha reist alene. Nytter ikke å ha med noen hvis meningen er å lære noe tror jeg. Har du virkelig et hull i taket/feil i taket???? WTF!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #645 Del Skrevet 25. januar 2007 I dag hadde jeg arbeidsmannsbesøk på morrakvisten. De har slått ned noe puss i taket i stua mi, så jeg måtte dobbelsjekke at det bare var fordi de hadde banka i veggen. Og siden hele gjengen sto på stillaset på yttersia så var det jo ganske greit å bare klyve inn gjennom vinduet. ← Jepp, da har jeg hull i kjøkkentaket og. Da jeg kom hjem i dag var det puss spredt pent utover bordet og kjøkkengulvet, utrolig mye det er inni et sånt hull. Lurer på hvem som skal fikse det jeg? Jeg eller dem? Venter og ser tenker jeg. ← Jepp, jeg har hull i taket, ikke gjennom da, men endel puss som har ramla ut. Og jeg har venta en stund kan du si.... Men nå ser det jo ut til at de fikser det så da skal jeg ikke klage. Bare de kunne gjøre seg helt ferdig, venter på å få skifta et vindu og mangler fortsatt glass rundt verandaen og så er det noe småtteri med utvendig persienne og noe metallbeslag som mangler. Nå har jeg fått pakka ut og rydda vekk sekken, dusja og spist middag, det er da noe. Har vært en lat dag og jeg er fortsatt trøtt kjenner jeg. Skal prøve å ta en tidlig kveld for å komme inn i vanlig døgnrytme igjen. I morgen kommer elskern på besøk, det blir koselig tenker jeg. Stakkarn sliter litt om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #646 Del Skrevet 26. januar 2007 Ja, da har guttaboys vært her og vi har blitt enige om hva de skal gjøre. Hullene skal tettes og sparkles, og de tar til og med den skjøten etter den gamle veggen. Han sjefen sjøl titta opp der og rista på huet. Jeg har jo bare malt over. Prøvde å forklare at jeg venter med å gjøre alt ferdig til de har reparert og er ferdige utenfor. De snakka i utgangspunktet også om å male over begge takene, men etterhvert ble vi enige om at jeg heller får maling, i og med at jeg skal ta vegger og sånt. Vet ikke helt om det var lurt, det hadde jo vært fint å fått dem til å male takene, men på den annen side, tak er jo noe av det letteste, rette flater som ikke skal sparkles og pusses først. Men mye mulig jeg lurte meg sjøl litt der da. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #647 Del Skrevet 28. januar 2007 Puh, for en helg. Hadde elskern på besøk på fredag, spiste middag sammen og kosa oss. I går var det korøving hele dagen og i dag har vi sunget. Det har gått i ett kan du si. Kroppen hangla litt i går også, så det var ekstra slitsomt. Orka bare å sløve på sofaen i går kveld. Men nå har jeg "fri", ingen planer og det er egentlig deilig. Hadde en løselig plan om å gå på kino med elskern, men han var så seint oppe i dag, snakka akkurat med ham, at jeg er litt usikker på hva det blir til. Og det kan være like greit tenker jeg nå. Ikke det at jeg er lei av å høre på ham, men han har det ikke så lett akkurat nå og det er tungt å være støttende og tilstede hele tiden. Selv om han er veldig kosete og oppmerksom og ikke sytete, det er ikke det. Men jeg er hele tiden bevisst hvordan han har det. Jeg må også få ut fingern og gjort noe mer med den ekstrajobben så lenge jeg kan. Den er ikke verdens mest interessante kan du si, så det er litt pes å komme i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #648 Del Skrevet 29. januar 2007 Det ble film og middag og hos ham i går, og deretter tidlig opp for å være hjemme her i rimelig tid. Malern skal etter sigende komme i dag, tror det ikke før jeg får se det. Jeg har lagt kaffe og spist frokost, har planer om å sette i gang med jobbing før jeg begynner på noe annet, det er så lett å bli avspora.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #649 Del Skrevet 29. januar 2007 Nå har jeg verdens nuskeligste unge maler i hus, han sparkler den overgangen jeg ikke har giddet å gjøre noe med, så da skal ikke jeg bråke og få dem til å male taket også. Jeg har fått en 10 (?) liters bøtte med proffmaling til den jobben. Egentlig ganske fornøyd med det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #650 Del Skrevet 29. januar 2007 Nuskeligmalern har vært her og sparkla for andre gang, satt igjen en hel rull med dekkpapp og en maskeringstape i tillegg til malinga. Skal ikke klage da vel. Så får det heller være at jeg må male taket selv, det blir uansett ikke med det første for jeg vil være sikker på at det ikke dukker opp noen flere skader eller ting de må inn her for å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #651 Del Skrevet 29. januar 2007 Og så er jeg nesten ferdig med ekstrajobben, har laget klar så mye som jeg kan, siste finpussen må uansett gjøres når filene er på plass der de skal ligge permanent. Servertilknytning og litt sånne ting, jeg krysser fingre for at det ikke er noe jeg har oversett nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #652 Del Skrevet 30. januar 2007 Steike faen i helvete! I dag skulle jeg få de etterlengtede feriepenger og timelistelønna som de ikke greide å utbetale på lønningsdag. Men er det penger på konto? Neeeeida. Ringte akkurat opp uten å få annet svar enn at de har telefontid fra 10. Gjett om de skal få høre det etter klokka ti. Sånt går bare ikke an. Heldig for meg at jeg har en sparekonto jeg kan snause av og kredittkort å bruke, men hva om jeg ikke hadde hatt det? Da hadde det gått skikkelig på trynet ja. Elskern ha gått skikkelig på trynet og. Jeg var hos ham i går, tenkte vi fikk bruke de siste fridagene mine sammen, når vi ikke trenger å stresse opp om morgenen og sånt. Vi så på film og ble sittende og prate etterpå. Klart han ikke har det så greit, men jeg må innrømme at det holder hardt noen ganger å høre på "syting" om de samme tingene hele veien. Jeg prøver å være så positiv og støttende jeg kan men til slutt gikk jeg i vranglås selv. Kan jo ikke be ham om å ta seg sammen og slutte og syte og skaffe seg en jobb. For det er jo akkurat der problemet ligger. Det ender med at jeg tier stille fordi jeg ikke har noe mer å komme med, ingen flere argumenter, orker ikke mer støtte. Vi tok opp tråden i dag morges og jeg kjenner at jeg fortsatt ikke har noe mer å bidra med og at det tynger meg også. Det sa jeg til ham, jeg kjørte ham til en avtale før jeg dro hjem. Vet ikke hva som er lurt å gjøre framover. Men nå er klokka over 10, ringetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #653 Del Skrevet 30. januar 2007 Javel ja. Ekstrakjøringer pleier ikke å være inne på konto like tidlig på dagen som ordinær lønnskjøring. Hva i all verden er det for slags system da? :klø: En overføring til en konto på en viss dato betyr vel at pengene skal være tilgjengelige den datoen? Men den var i hvertfall kjørt ut, så den skal komme i løpet av dagen. Og det bør den for å si det sånn. Nå legger jeg meg i badekaret tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #654 Del Skrevet 31. januar 2007 Det ble bading og levering av ekstrajobbprosjektet Hopper litt for den jeg, synes jeg har vært flink, og det synes oppdragsgiver også. (Og så får jeg jo betalt for det :-D) A pro pos betalt. Det kom ingen penger i går og det er ingen penger der i dag heller. Typisk. Fikk brukt bittelitt penger på shopping da, en ny arbeidsveske og nye bukser. Har sliti ut etpar i det siste, så det var på tide å fornye. Mangler bare et par gode innesko til jobbruk, så er jeg klar til mandag. Jeg var og hos damen i går, litt rart der nå, jeg merker helt klart et mindre behov og vi snakka om å avslutte til påske. Vi har jo snakka om det før, men hver gang har det dukka opp noe som har gjort at jeg har fortsatt. Vi ble enige om at jeg fortsetter til jeg har starta i ny jobb og sett hvordan den situasjonen funker. Elskern dro på intervju i dag, det var en helt annen mann som kom på besøk til meg i går. Egentlig hadde jeg håpa at vi kunne ha noen rolig morgener sammen denne uka, men jammen har ikke enten han eller jeg måttet avgårde tidlig. Jaja, får håpe han får denne jobben da, det hadde letta situasjonen betraktelig. I dag er siste helt disponible dag, i morgen reiser jeg på et møte, fram til søndag. Så dagen i dag må brukes med omhu. Har tenkt meg på en liten skojakt og så må jeg jo pakke til i morgen og kanskje få ryddag og sånt. Må få unna timelista for siste delen av prosjektet også. Blir liten anonyma-kosetid oppi alt dette ser jeg, men det får så være. Kanskje jeg skal pønske ut en god middag i dag. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #655 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Elskern fikk jobben han, starta med en gang i dag. Det var så godt å høre. Skojakta gikk sånn passelig, jeg endte opp med et par Ecco-sko, utesko, som jeg absolutt ikke skulle ha, men de var -20%, og griselekre. Og et par helt lave, tøffelliknende sko. Helt feil når det egentlig var pene innesko til kontorbruk, med litt hæl på jeg egentlig skulle ha. Men de kan funke de her også, og så har jeg jo strengt tatt andre sko som også kan brukes. Og ennå ingen penger. Endret 31. januar 2007 av anonyma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #656 Del Skrevet 1. februar 2007 Ingen penger i dag heller. Hvorfor er jeg ikke overraska? Det var vel ingen vits i å be om feriepengene om jeg ikke får dem før langt utpå? Nå har jeg jo allikevel måttet bruke sparepenger. Jaja, ut på tur i dag, blir borte til søndag og så er det jaggu meg klart for jobbstart på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #657 Del Skrevet 4. februar 2007 Fin tur, litt sliten, gledegruer meg til i morra, sulten, har fått penger, alt vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. februar 2007 #658 Del Skrevet 4. februar 2007 Godt pengene endelig kom. Det kan man vel si var på tide!!! Og turen var bra? Jeg har jobbet hele helgen.... Sto opp kl. 7.00 i går (skulle hente dansken på Gardemoen ), hjemme kl. 18.00. I dag drakk vi kaffe på hotellet hans kl. 9.30 og jeg sitter ennå på jobb. Sambo hadde lagt kjøttkaker til middag, så jeg var en kjap tur hjemom og spiste og så rett på jobb.... *gjest* Gjett om jeg har poser under øynene..... Godt at elskeren har fått jobb. Da blir vel hele situasjonen med han tusen ganger bedre for deg tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #659 Del Skrevet 5. februar 2007 Veldig mye bedre ja. Det er jo ikke akkurat drømmejobben, men den er grei og bedre betalt enn NAV, så da får det bare være så lenge han søker andre jobber. Jeg har starta i min nye jobb i dag, nesten uvirkelig at vi har kommet så langt. Og det er en arbeidsplass som har alt på geledd ja. Kontoret sto klart med alt jeg trengte og en grønn plante som presang. Jeg har fått en veileder og har såvidt vært innom en HR-avdeling som vet hva de driver med. Det var de tydelig stolte av også. Jeg føler meg i hvertfall godt ivaretatt som ny og at de virkelig går inn for å gi deg en godt start i alle ledd i organisasjonen. Jeg får også en fadder som skal vise meg hvor ting er og vise meg de viktigste personene vi må vite om. Hun var på kurs i dag, sammen med flere av de andre, men jeg fikk da snakka med noen, men mest med veilederen min da. Det blir mye jobbing sammen med henne i starten, og så blir det div kurs og sånt framover. Ganske overveldende mye som skal inn i det stakkart hodet mitt i løpet av de neste månedene, men det skal vel gå. Alt i alt en bra dag. Nå må jeg ringe elskern og fortelle, han ringte meg da jeg var på vei på kor, men da passa det ikke. Han passer så godt på meg, følger med og er interessert, det er så deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 6. februar 2007 #660 Del Skrevet 6. februar 2007 Har alle desertert fullstendig?! Godt å høre at det er en sånn jobb - dem kryr det ikke av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg