anonyma Skrevet 30. august 2006 Forfatter #261 Del Skrevet 30. august 2006 Puh, det er slitsomt å pusse opp. Men litt moro og. I dag har jeg vært og handla bred eikelist som skal ligge mellom gulvene. Ble glattkant, ikke terskellist. Jeg har sagd opp restene av den gamle veggen så alt går inn i bilen. Har ikke lyst å brenne treverk med så mange lag maling. Sist gang jeg gjorde det smalt det skikkelig i ovnen. Så jeg må nok en tur på Brobekk. Med glassplata og, den er jeg jammen ikke sikker på at jeg får inn i bilen. :klø: Straffa for å ha snerten liten bil. Jeg har sparkla den ene siden av åpningen, der det er trepanel, det skal bare males og litt av den fargen tror jeg står igjen i kjelleren. Jeg har begynt å dra ned fugemasse som er igjen i taket, hælvetes drit spør du meg. Ser jevnt og flott ut når det er intakt, men nesten håpløst å få bort. Han håndverkeren som bodde her før var visst veldig glad i fugemasse, det er overalt Nå måtte jeg gi meg for nakken verker av å stå bøyd oppunder taket. Og i morgen skal jeg treffe en venninne etter jobb, vi blir sikkert sittende å skravle en stund, så jeg får kanskje ikke gjort så mye i morgen. Blir jo litt ivrig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 31. august 2006 #262 Del Skrevet 31. august 2006 Ang. fugemasse. Stakkars den jævlen som skal flytte inn eller meg... Når den tid kommer. Vi har treplank i taket og bjelker på kryss av dem. Når vi pusset opp så kom maleren hjem med en eske med fugemasse på "rør". Vet det ligger 2 igjen i arbeidsboden, resten er vel rundt omkring i leiligheten. Godt med massasje. Kjenner jeg nesten får ståpels av tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 31. august 2006 Forfatter #263 Del Skrevet 31. august 2006 Nåja, godt og godt. Er helt mørbanka i dag, det vet jeg jo at det pleier å bli. Jeg har masse dype muskelknuter sa mannen, og kjørte fingra inn i trykkpunkter i skuldre og nakke. Og mente at endel av problemene kommer at jeg og har knuter og spenninger og muligens noe svake og stramme muskler foran. Så han ville ta en time til og få røska opp i dem. Guer meg for det er så vondt å ta de på forsiden. Jaja, en uke til det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 1. september 2006 Forfatter #264 Del Skrevet 1. september 2006 Ble ikke noe mer pussing i går. Var ute og traff en gammel studievenninne. Litt artig for vi ser hverandre ikke så ofte, men det er alltid hyggelig og skravla går. Vi har ganske forskjellige liv, men er allikevel ganske like. Ble ikke så seint da, men da jeg kom hjem ble jeg sittende med en printerinstallasjon jeg har slitt litt med. Etter reinstallering av pc'n ville ikke printern min samarbeide mer gitt. Men jeg fikk det til til slutt. Og så snakka jeg litt med elskern på msn. Det er så koselig, vi har hatt mange kvelder med en liten prat rett før leggetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 1. september 2006 Forfatter #265 Del Skrevet 1. september 2006 Fredag. Lei. Ingen egentlige planer utenom pussing. Lyst til å finne på noe. Lyst på å være ute. Folk er borte denne helga. Ikke penger til å gå ut. Lyst på annen jobb, fant en til å søke på i går. Lyst på kos, men elskern har ungene. Blæh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 1. september 2006 #266 Del Skrevet 1. september 2006 Lyster som ikke ser ut til å bli innfridd er bare en utfordring! Kjør på! Det byr seg sikkert noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 1. september 2006 Forfatter #267 Del Skrevet 1. september 2006 Nåja, det ble jo en kveld. Jeg spiste litt, slumra på sofaen og så satte jeg i gang. Fikk lempa alt som skal kjøres bort (minus glassplata, den er for stor gitt) inn i bilen. Durer av gårde i morgen tidlig. Så pussa jeg det jeg hadde sparkla og så at jeg måtte sparkle en omgang til før jeg maler med malingen jeg var i kjelleren og fant fram. Må forresten lakke den brede lista jeg kjøpte og siden jeg skal gå på den. Har lakk i kjelleren da, så jeg må bare huske å kjøpe en pensel i morgen. Jeg fant også fram esken med husfix, men fant ut at jeg heller vil gjøre sånt i dagslyset, så jeg ser bedre hva jeg gjør. Har jo pussopplys (halogenlampe) men synes dagslyset er mer behagelig å jobbe mot. Fikk skåret til tapetkanten på den ene veggen som ikke er panel, her må jeg finne på noe lurt når jeg ser hvordan resultatet blir på veggen tror jeg. Blir nok noe fikling med lister og sånt til slutt og, for å slippe å dra opp for mye av det gamle. Så oppdaga jeg at det jo var sesongstart for Nytt på nytt, så da måtte jeg jo se det. Nå sitter jeg og skravler litt med elskern, har sett over no' søknader han har skrevet og kommet med innspill der. Så det ble da en kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 2. september 2006 Forfatter #268 Del Skrevet 2. september 2006 Puh, dagens første økt overstått. Stikkord: Brobekk (milelang kø), Maxbo (titte litt igjen), Biltema (billig, billig), matbutikk, ned i kjelleren igjen etter lakk. Nå: en velfortjent kaffe. Jeg blir ikke helt sikker på de listene og hvordan jeg skal gjøre overgangene. De nivå- og overgangslistene man får kjøpt til å sette oppå (ikke de som skal skrus fast i gulvet mellom) er bare i metall, og avstandene passer liksom ikke helt "mine" mål. Jeg har m Så langt kom jeg før elskern ringte, helt nedkjørt og på randen av sammenbrudd. Han har det ikke lett, han har slitt i mange år uten at jeg skal utbrodere hans problemer her. Jeg prøver å støtte og oppmuntre så godt jeg kan, men han er så langt nede at ingenting biter på. Vi kan ikke møtes i dag pga ungene og jeg kjenner meg helt maktesløs bare av å snakke over telefonen. Så mye er bedre ansikt til ansikt. Jeg er virkelig urolig for ham nå, prøver å backe så godt jeg kan, men det er ingenting jeg kan gjøre for å løse hans situasjon og jeg er jo smertelig klar over hvor nær sammenbruddet han er. Det finnes ingen hjelp fra det offentlige eller noe støtteapparat, han har vært i systemet før og får ikke hjelp. Jeg blir trist og lei selv og kjenner avmakten sige innover meg. Jeg kan ikke ta ansvar for hans liv og når han er som nå er han ikke særlig mottakelig for mine innspill. Det eneste jeg kan gjøre er å være der for ham, men det kan jeg ikke i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 2. september 2006 Forfatter #269 Del Skrevet 2. september 2006 Sånn, da var dagens andre økt over. Ble litt satt ut av elskerns oppringing. Snakka med ham en gang til litt seinere og. Og så må man jo ha litt mat og løpe på butikken etter det man hadde glemt i sta. Spiste, slappa av og så litt på tv og så var det på'n igjen. Har brukt ca et kilo husfix i murveggen, det hadde detti ut sinnsykt mye puss der. Mistenker at det ble spart litt på råvarene da huset ble bygd ja. Hullene kommer nok ikke til å synes noe særlig, men det blir en list over der, så det er greit å ha noe å spikre i. Må ta en omgang til siden hullene var så store, men det må vente til i morgen for at det skal få tørka skikkelig. Så har jeg pussa og malt panelsiden, det trengs to strøk så jeg får ta et til i morgen. Jeg har og lakka lista som skal i gulvet, den trenger og flere strøk, men der kan jeg få tatt i hvertfall ett til i kveld. Og så har jeg tatt oppvasken, må ikke glemme det. Resten av huset er vanvittig møkkete og bomba akkurat nå, men det får bare være. Kanskje jeg tar en liten sjau i morgen så det er litt ok til uka begynner igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 3. september 2006 Forfatter #270 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg haaaater fugemasse. Bare så det er sagt en gang for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. september 2006 Forfatter #271 Del Skrevet 4. september 2006 Hmm, har fått litt å tenke på. Var ute og gikk tur med elskern i går kveld, trengte virkelig en tur ut etter å ha sulla hele helga med pussing og maling. Så deilig luft ute etter alt regnet. Jeg hadde bestemt meg for ikke å overnatte i går, jeg prøver å unngå at vi sklir tilbake til gammel vane bare fordi det er hyggelig. Men jeg ble med opp og drakk kaffe. Og snakka litt sammen. Jeg prøvde å forklare hvorfor og at jeg jo i utgangspunktet syntes den avtalen vi hadde var grei, men at jeg og forsto hvorfor ting ble som de ble i sommer. Jeg har jo følt litt på det jeg og, at det legger litt bånd på en, men at jeg ikke hadde funnet noe/noen som hadde gjort det verdt å bryte avtalen. Så tok han det et steg videre og lurte på hva jeg tenkte om oss. Om jeg hadde tenkt på å ha noe mer. Vi har jo konkludert opptil flere ganger at vi ikke er riktige for hverandre men jeg har innimellom vært inne på tanken "hva hvis?" Jeg var vel kanskje litt unnvikende for jeg er ikke helt sikker på at det er den riktige veien å gå nå. Så måtte jeg jo spørre tilbake da, hva han syntes om saken, og han svarte forsiktig at det ville vært veldig fint... Før har det vært han som har vært mest redd for et ordentlig forhold. Ååååå, chwat to dooooo?? Jeg liker jo elskern min veldig godt (OK, er blitt litt glad i ham da), vi har kommet hverandre veldig nærme og trives i hverandres selskap. Jeg tror ikke jeg ville ikke hatt noe i mot å fornye den avtalen vi hadde. Men som kjæresten min??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. september 2006 #272 Del Skrevet 4. september 2006 Kinkig det der. På den ene siden har dere vært så godt som kjørester i over et år (stemmer ikke det). Så du vet ihvertfall hva du går til. Høres ut som om dere har mye til felles og det er jo et stort + at dere har kjent hverandre lenge før dere begynte på dette. Det ligger ingen skjulte skjeletter i skapene og han er ikke en "falskner" som later som om han er noe han ikke er (har en venninde som nettopp har avsluttet med en slik slask). På den andre siden så sier du at dere ikke burde bli sammen (hvorfor skjønner jeg ikke)., men så sitter jeg ikke med hele historien din/hans. Det er jo ofte sånn kjærligheten starter. Sånn litt etter litt. Før en merker at en har blitt et par. Du har ikke dårlig tid, så bruk disse dagene til å tenk deg godt om. Kanskje du skal skrive en liste med det positive/negative ved et forhold? Ang. hans livssituasjon. Sliter han såpass mye at det kan bli et problem for deg/dere? Må tenke på det også. Om det er et forbigående eller et evigvarende "problem". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. september 2006 Forfatter #273 Del Skrevet 4. september 2006 Kinkig det der. På den ene siden har dere vært så godt som kjørester i over et år (stemmer ikke det). Så du vet ihvertfall hva du går til. ← Tja, vi har vært mye sammen og kanskje som kjærester, men det har kun vært på privaten. Jeg vet jo hva jeg får, og det er kanskje det som er problemet. Høres ut som om dere har mye til felles og det er jo et stort + at dere har kjent hverandre lenge før dere begynte på dette. Det ligger ingen skjulte skjeletter i skapene og han er ikke en "falskner" som later som om han er noe han ikke er (har en venninde som nettopp har avsluttet med en slik slask).← Ja, vi har masse felles, men vi er og veldig forskjellige. Vi lever forskjellig, og det er mange områder vi ikke matcher på, føler jeg da. Men han er ingen slask eller falskner, det er i hvertfall sikkert. På den andre siden så sier du at dere ikke burde bli sammen (hvorfor skjønner jeg ikke)., men så sitter jeg ikke med hele historien din/hans. Det er jo ofte sånn kjærligheten starter. Sånn litt etter litt. Før en merker at en har blitt et par.← Og det var vel det vi har vært redd for, å bare skli inn i en ny situasjon uten å merke det. Og er det egentlig kjærlighet? Hva er egentlig det? Ang. hans livssituasjon. Sliter han såpass mye at det kan bli et problem for deg/dere? Må tenke på det også. Om det er et forbigående eller et evigvarende "problem". ← Den tar vi på PM ja. Veldig bra med sånne innspill Titti, jeg setter stor pris på det. Det er ikke alt jeg vil skrive helt åpent om her, fordi det er ting om angår andre enn meg. Men det her setter jo i gang mange tanker og refleksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. september 2006 Forfatter #274 Del Skrevet 4. september 2006 Og et annet spørsmål: Vil jeg egentlig ha en mann i livet mitt på den måten? Jeg trives veldig godt med å være fri og single og leve mitt eget liv etter mitt hode. Å kunne gjøre som jeg vil, når jeg vil og velge de tingene som er viktige for meg. Begynner etterhvert å føle meg fri og trygg i mitt eget liv, min egen tilværelse. Jeg trives og med å ha noen å dele gode og ikke fullt så gode stunder med. Noen å støtte seg på. Jeg vet jo hvordan det kan være. Ska'kke værra lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. september 2006 #275 Del Skrevet 4. september 2006 Tenkte litt om det at du har mange "men" ved tanke på å bli kjærester. Kanskje det betyr at dette faktisk ikke er noe for deg? Hvis han var din livsmake så hadde du vel ikke behøvd å gå så mange runder i tenkeboksen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. september 2006 Forfatter #276 Del Skrevet 4. september 2006 Kanskje det betyr at dette faktisk ikke er noe for deg? Hvis han var din livsmake så hadde du vel ikke behøvd å gå så mange runder i tenkeboksen? ← Akkurat, sånn tenker og. Nå er det jo ikke sånn at jeg må bestemme noe nå da, jeg ble bare litt overraska over at han hadde tenkt i de baner siden han har vært ganske avvisende til det her før. Og da får jeg mer fokus på mine egne følelser og tanker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 4. september 2006 Forfatter #277 Del Skrevet 4. september 2006 Får sjekke horoskopet med det samme da . "Du føler deg motarbeidet eller bremset i en viktig sak. Ta det som et hint om at ting tar den tiden det tar. Frisk luft og alle former for utendørs aktiviteter er det beste du kan bruke denne uken til. Ting tar den tiden det tar ja. Jaha. Da gjør det vel det da. OK, mer tur denne uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. september 2006 Forfatter #278 Del Skrevet 5. september 2006 Skjer'e noe i dag da? Næh, antakelig ikke. Ting tar tid og jeg skal gå tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. september 2006 Forfatter #279 Del Skrevet 5. september 2006 "Finn en mann på 30 dager!" My ass!!!! Jaja, litt moro skal man vel ha i hverdagen. Har hanka inn pappa for å hjelpe meg litt med listing og sånt i kveld, han er god på det. Og så blir han litt glad for å få delta, hørte nesten at det klødde i fingrene da jeg fortalte at jeg hadde revet ned veggen. Easy to please. Elskern surrer litt i bakhuet. Ser ham ikke i dag da, men kanskje vi snakkes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. september 2006 Forfatter #280 Del Skrevet 6. september 2006 Åååå, er så lei av at ting ikke funker sånn vi har tenkt. Hadde fattern på besøk i går og vi planla og målte og stakk for å handle materialer. Som selvfølgelig ikke kommer i de målene og kvalitetene vi trenger. Da må vi improvisere og finne litt andre løsninger, men det funker. Så kommer vi hjem og setter i gang, er nøye og måler og finner først at en list er for kort kappa. Jaja, det kan vi fikse. Og så, skal vi borre hull for å feste en list i taket. Men der går borret inn ca en cm og så er det bom stopp. Bærebjelke?? Aner ikke, men det funker i hvertfall ikke. Haaaater sånt. Det endte med at vi egentlig ikke kom så mye lengre i går. Har endel småtteri jeg kan gjøre da. Både pappa og jeg var opptatt resten av uka og han er borte i helga, men jeg får se om jeg kan få kommet litt lenger. Må finne en alternativ plan for overgangen i taket, dvs, kanskje gå tilbake til gammel plan :klø: som involverer masse pussing og nå sparkling av hull etter prøveboringen. Får se litt på det, hvor mye jobb jeg egentlig orker. Merka at det her surra rundt i hodet mitt i natt og dagmorges, alternative planer, hva må gjøres, hvor mye rekker jeg i dag og når har jeg tid å jobbe. Klarer ikke helt å slappe av. Og så er det en annen som surrer i hodet og, jeg må hele tiden tenke på det som skjedde på søndag og hva det betyr, er det noe jeg vil? I går ville jeg krype inn i armkroken og bare bli der. Legg til en ganske heavy terapitime (får komme tilbake til den, det er ganske viktige saker, et slags gjennombrudd om du vil) og du har en veldig sliten anonyma i dag. Hører borti gangen at kollegaen min har kommet tilbake og, så da må jeg forholde meg til det og. Vet ikke om jeg orker å snakke om det som (kanskje) skjedde. Jeg er sliten nå og har fått det på avstand. I ettermiddag skal jeg til massøren igjen, forhåpentligvis får han vekk de siste knutene og så blir det bra. Har tenkt å ta det med ro ellers i dag, har ikke tenkt å gjøre noe hjemme utenom å rydde opp etter i går og så få noe kvalitetstid for meg selv. Trenger det kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg