Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Veeel, kjekkinger på bassengkanten begrensa seg til min 8-årige nevø som halte sin tante ut av dyna klokka 07.35 lørdag morgen. :Gjesp: Hva gjør man ikke for å være grei mot søs sier jeg bare. :sjenert: Det var nå koselig da, å være sammen en helg sånn.

Har til og med gått på ski, lørdag i skikkelig snøvær og med kladder under skiene, søndag i strålende vær og med nysnø. Til og med jeg som ikke er glad i å gå på ski hadde det ganske greit.

Har spist godt og kosa meg, men det blir jo ikke akkurat hæla i taket og festing hele natta på familietur. :ler:

Var litt sliten da jeg kom hjem i går, så elskern og jeg så en film og kosa oss på sofaen. :sjarmor: Er en stund siden jeg hadde sett ham nå, merka at jeg savna'n da vi var på vei hjemover. :sjenert:

Og i dag var det jobb igjen. Merker jo at det går framover, men det går saaaaaakte ja. Men sånn er det jo bare den første tida i den jobben, så jeg må bare smøre meg med tålmodighet. Det er i hvertfall det alle rundt meg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nestennestennesten siste time hos psyk i dag. Vi skal avslutte til påske og har begynt nedtrapping og forberedelse på avslutning. Dvs, jeg har jo vært mentalt forberedt på dette en stund i og med at vi har diskutert det før vi bestemte oss. Det føles litt rart men også ganske bra. Det er mindre og mindre å ta opp, det er færre ting som setter meg helt ut av spill og som må bearbeides.

De siste månedene har jeg fått avsluttet endel, nye ting har startet og noe har jeg klart å legge bort.

Jeg har kommet meg ut av en litt kjip jobbsituasjon som tynga meg. Det har vært en lang prosess, med endel avslag og noen slag i trynet, men som psyk sa, jeg har ikke gitt opp av den grunn og bare mobilisert og gått på videre.

Det har ført til at jeg nå har begynt i en ny jobb som virker mye bedre på alle måter. En ny start! :hoppe:

Jeg har våget å gjøre ting jeg ikke turte før, reise på tur alene. Det åpner masse nye muligheter for meg. Jeg har og i det siste året eller så våget å treffe folk jeg har blitt kjent med her inne, vært mye tøffere på den måten og. Jeg føler nå at jeg mer og mer er den jeg virkelig er, om jeg kan si det sånn. Våger å vise det mer.

Det merka jeg også i helga sammen med familien, uten at jeg har lyst å utdype den noe mer. :sjenert: Familien er fortsatt et litt sårt punkt, men jeg har blitt flinkere til å holde på de tingene som er bra eller greit og til å ta avstand fra det jeg ikke liker med den konstellasjonen. ;)

Jeg har mer eller mindre lagt gubben og hele sulamitten bak meg. På bursdagsfesten hans var jeg jo mest der for å treffe alle vennene mine, snakka jo ikke så mye med ham. :ler: Han har jo og fått seg ny dame, en ny start for ham og det føles veldig greit å lukke døra til det som har vært nå.

Jeg har truffet igjen svigers og fått en slags avslutning der. Mulig jeg treffer dem en gang om de er her i by'n, men det kjennes ikke så viktig for meg lenger.

Nå er de ferdige med verandaen min også, så denne sommeren skal bli fin. Uten stillaser, kontainere og anleggstrafikk, men med veranda. En klar forbedring fra i fjor. Jeg har mange små og større planer for ting jeg vil gjøre her hjemme, i mitt hjem. Hvor jeg kan gjøre som jeg vil. Men hvor jeg også har alt ansvaret, det er en annen side av saken.

Filofaxen min ligger oppslått ved siden av meg, den er ganske full av aktiviteter, med venner, med jobb og kor. Jeg har et liv! Og det er godt å se. Jeg ser jo det ganske godt her hjemme og, at jeg nesten ikke er hjemme i perioder. :sjenert:

Og så har jeg elskern. :kose: Han er fin å ha han.

Dette ble visst en slags oppsummering av anonymas liv, en statussjekk om du vil. Det er kanskje ikke så dumt i blant. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grei statussjekk. Du har kommet langt. Og du er mye tøffere en du tror. Du har gjennom disse årene flyttet dine egne grenser ganske langt, og tatt sjanser. Det er utrolig bra.

Tror nok vi alle kunne trenge å se litt igjennom livene våre,

og ta en tilsvarende sjekk.

Jeg har også vært borte i helgen. Vi hadde rederlugaren på den nye Kiel båten.

Det var luxus. Og det kostet en formue.... Men veldig hyggelig da.

Brukte 5.000,- på tøy i taxfreebutikken.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grei statussjekk. Du har kommet langt. Og du er mye tøffere en du tror. Du har gjennom disse årene flyttet dine egne grenser ganske langt, og tatt sjanser. Det er utrolig bra.

Jepp, jepp, det både er og føles veldig bra. Er nok inne i en veldig god periode for tida, det hjelper jo også. Har masse på tapetet, men nå til helga har jeg "fri", da skal det bli godt med noe anonyma-tid. Kjenner at jeg trenger det nå, har vært så mye på farten i det siste. Bare det at gubben har ungefri og erfaring tilsier at vi nok kommer til å treffes selv om jeg ikke har tenkt det. :sjenert:

I dag har jeg sluttført min første sak, sendt ut brev og dokumenter. Vet jo at jeg kommer til å få et brev med videre grunnlag for saksbehandling tilbake, men det blir jo en stund til på grunn av svarfrister og sånt. Følte meg litt gira i dag og ville gyve løs på neste sak nesten med en gang. :ler: Neste uke har jeg kurs halve uka, så jeg kommer ikke til å sette i gang for fullt i morgen kan du si. Det er jo endel formelle ting og rutiner jeg må kunne etterhvert, så jeg skal bruke tid til å få oversikt over dem før jeg går gjennom en ny sak. Har lært masse av den første, så nå er det bare å bruke dette i den neste, prøve å huske alt jeg har lært.

Kjenner at jeg er i en god modus for tida. Det har blitt seint etpar dager i det siste og normalt er jeg da helt zombie på jobb dagen etterpå, men nå virker det som jeg klarer meg bedre med noe mindre søvn. Til gjengjeld er jeg ganske uopplagt når jeg kommer hjem på ettermiddagen, planer om klesvask og :husarbeid: og ting som skal ordnes renner som regel ut i sanden på sofaen... :sjenert:

Men nå er det jo snart helg. :hoppe: Skal møte ei venninne etter jobb, spise bittelitt, skravle litt og kanskje drikke litt. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh.. Følelsen av å sende fra seg en jobb er god. Jeg har vel 10 caser her på pulten min, og jeg får aldri fred og ro til å gjøre disse ferdig. Så må jeg ta kveldene til hjepl og det syns ikke sambo noe om....

Har sovet/døst etter middaag hver dag denne uka. Tøy har jeg ikke vasket på x antall dager. Handling?? Det er et fremmedord.... Kjøleskapet er skrapet... (godt jentungen ikke er hjemme)... Eneste er bikkja som ikke lider under dette. Gulvet derimot.... Blah.... Det kunne ha fått en avskrapning omtrent... :overrasket::sjarmor:

Kos deg i helgen. Nyt late dager. Kos med elskeren.

Husk at livet er dagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøjje meg da, som du jobber.

Jeg var nok litt sliten etter jobb i går, men det var allikevel kjempehyggelig å møte ei venninne over litt mat og noen drinker og litt til. :ler: Vi hadde en kjempekoselig kveld, skravla masse og kosa oss. Jeg er jo ikke i koret lenger, så vi sees ikke særlig ofte og derfor var det desto mer hyggelig å treffes på denne måten.

Men det ble en relativt tidlig kveld kan du si. Allikevel klarte jeg å sitte oppe en stund etter at jeg kom hjem så det ble ikke tidlig i seng. Hadde tenkt å sove leeeeenge i dag, en god stund siden jeg kunne sove så lenge jeg ville. Men neida.

Planer for dagen? Er litt småforkjøla så jeg tar det nok helt med ro, men noe :husarbeid: må dessverre til. :sur: Jeg vet jo at jeg trives bedre når det er bittelitt ryddigere og reinere enn nå. En tur på butikken må jeg nok også. Elskern er kjempeforkjøla, så han ser jeg vel ikke noe til tenker jeg. Jaja, blir vel rom for noe anonyma-tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med tid for seg selv. Nå sitter jeg hjemme mutters alene og det er så DEILIG....

Skal hente snuppa etterpå. 30 mil hver vei. I dette snøværet.... Ikke kult.

Pass på så du ikke blir smittet av elskeren. Og hvis du har litt energi til overs er du hjertlig velkommen til meg. Hvis du spytter på bordet og tørker av med genseren så blir det nesten strøkent!!!

Er ikke så ille, bare føles sånn.

PS

Når jeg kom hjem i går så hadde sambo handlet og laget middag. Eller forberedt den. Stearinlysene var tent over alt. Som forrett hadde vi 2 halve avacado med rømme og sort kaviar (lodderogn eller hva det heter). Limousine entrecot (sinnsykt møre), stekte potetbåter og saus og dipper.... Og etterpå la vi oss i badekarret med champis og da tok han fram jordbær han hadde dyppet (smurt inn med) i sjokolade.... Det er kjærsten sin det..!!! Gjett om vi koste oss før og etterpå... :sjarmor::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom hjem i går så hadde sambo handlet og laget middag. Eller forberedt den. Stearinlysene var tent over alt. Som forrett hadde vi 2 halve avacado med rømme og sort kaviar (lodderogn eller hva det heter). Limousine entrecot (sinnsykt møre), stekte potetbåter og saus og dipper.... Og etterpå la vi oss i badekarret med champis og da tok han fram jordbær han hadde dyppet (smurt inn med) i sjokolade.... Det er kjærsten sin det..!!! Gjett om vi koste oss før og etterpå...  :sjarmor:  :sjenert:

Åååååå, så herlig. En sånn en vil jeg og ha. :sjarmor:

Jeg har vært en tur og handla, møtt søs og henta ski og vært moralsk støtte og litt sånt over en kaffe, samt skravla litt med venninna mi som jeg møtte på butikken. Det ble en lang handletur kan du si. :ler:

Har også kjøpt meg etpar "kontorplanter". Akkurat ferdig med å potte dem om, de bruker så innmari små potter i butikkene nå. :fy_fy: En av dem delte jeg også, så jeg får en der og en her hjemme. Kjempefint. Kjøpte og en stor løk som jeg håper blir fin, har ikke bestemt meg om den skal bo her eller på jobb.

Men nå er jeg både bittelitt sliten og bittelitt sulten. Sofa med litt mat kanskje? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille morgen. Våkna selvfølgelig tidlig i dag. Tid for å tenke litt, surre litt, filosofere.

Jeg sliter bittelitt med å finne roen denne helga. Har ingenting fast jeg gjøre, men masse småting jeg både kan og bør gjøre, i tillegg til de tingene jeg har lyst til å gjøre. Og da blir det så vanskelig å vite hva jeg egentlig har lyst til akkurat nå, det blir for mange valg. Hva har jeg lyst på til middag, skal jeg gå ut en tur, lese bok, organisere noe (som både er bør og lyst til)? :sjenert:

Tenker også framover, det skjer mye om helgene nå, denne er et slags hvileskjær. Det surrer også masse planer og tanker om sommer, ting jeg har lyst å gjøre, men som snart må få en litt endeligere form om det inkluderer andre. Ferieplaner, i hvertfall ferietidspunkt, begynner å legges.

Ble påminnet på fredag at jeg snart bør sette en dato for årest påskefest, :overrasket: gurimalla, er det ikke lenger til påske? Da er liksom vinteren over og det er snart sommer. Tida går så fort.

Jeg fortalte søs om elskern i går. Vi snakka om løst og fast og så spurte hun om jeg hadde funnet meg noen. Jeg har jo nevnt i ulike sammenhenger folk jeg har vært mye sammen med, folk jeg finner på ting med. Jeg trakk litt på det og hun sa at hun skjønte det var noen kamerater jeg hadde snakka mye om. Så jeg fortalte om ham da, hun var jo naturlig nok noe nysgjerrig på hvem han var og sånt, men lovte å ikke fortelle det til noen. Jeg understreka at vi ikke var sammen, men at det var veldig hyggelig å ha det sånn som nå. Måtte fortelle elskern det da jeg snakka med ham i går kveld. Han konstaterte at det jo er så mange etterhvert som vet om oss at det var jo ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, etpar to-do ting unnagjort. Fikk i samme slengen målt opp den nye verandaen og konstatert at den er ca en halv meter kortere enn den gamle. Og de skulle jo ikke bli noe mindre enn de vi hadde, neeeeeida... :roll:

Velvel, ikke noe å henge seg opp i, de er som de er.

Jeg har tenkt meg ut å gå en tur, trodde jeg hadde de pottene jeg trengte i kjellern, men det hadde jeg jo ikke. Så Plantasjen blir et greit turmål i dag. Men så ser jeg at det fortsatt snør masse, så mulig at jeg heller bør satse på å grave fram bilen. Trenger den i morgen kveld, selv om det fortsatt snør hjelper det jo å ta vekk noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har syngt i dag. Det var veldig ålreit. Pga diverse ting og tang har jeg ikke vært på kor på en stund og det merkes. Riktig moro var det, og riktig røten var stemmen. :forvirret:

Nå står bilen godt planta i en snøhaug, mulig jeg klarer å rygge ut, men mest sannsynlig må jeg spa litt igjen, men det gjør ikke noe. Den står trygt der den står, ikke i veien for noen. Så da kan den bare stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steike hvor fort uka går. I hvertfall denne hvor det har vært ting hver eneste kveld. I morgen skal jeg bort og i helga er det noen småplaner, så jeg har ikke noe problem å fylle tida. Men det har vært veldig hyggelig da.

I dag har jeg ikke noe særlig på planen og har tenkt å holde meg til det. :sjarmor: Jeg jobba litt lenge i dag, spiste middag og tok det litt med ro på sofaen. Sov ikke, men middagen fikk synke i ro og fred.

Tror jeg får prøve å få rydda vekk noe tøy fra tørkestativet og få lagt meg tidlig. Den siste kan jo være litt kinkig av og til. :roll: Men jeg kjenner jeg trenger søvnen nå. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, faen. :sur::grine:

Har vært og klipt meg, helt skandale. Fikk litt dårlige vibber med frisøren fra start, men tenkte pytt, pytt det er jo en frisør som formodentlig vet hva han gjør. Men det gjorde han altså ikke. Hun som klipte meg sist, og som jeg var veldig fornøyd med var nemlig ikke der.

Jeg ville tynne håret og ta bittelitt lengde, det var egentlig ganske fint klipt, men hadde vokst litt ut av fasong. Etter et par klipp rett over hinta jeg at det ble skåret i fasong forrige gang (for de som ikke kjenner meg har jeg ganske tykt hår med god fall) og da ble det så fint. Men det likte ikke han å gjøre da... For det var så mange som syntes det ble så pistrete. Så han fortsatte å klippe rett over, noe jeg vet av erfaring ikke blir så fint etterhvert når det vokser ut. (Litt vanskelig å forklare hvordan det pleier å gjøres, men jeg antok jo at en frisør vet sånt.)

Og når han får klipt litt mer ser jeg jo at dette blir altfor kort. Jeg sa fra, men det er jo lite å gjøre med det, han må jo bare klippe ferdig. Jeg lurte litt på når han skulle tynne det og det gjorde han helt til slutt, bittelitt med støttesaks, ikke innpasset i klippen på noen som helst måte. Håpløst. Vanligvis tynnes håret mitt i hele lengden. Da var min tålmodighet oppbrukt og tårene lå på lur. Fikk han bare til å tørke det, ikke noe mer justering eller noe nå, redde det som reddes kan.

Han føna til og med håret mitt forover. :overrasket: Da jeg retta på det selv, har jo skill egentlig, og sa at jeg ikke hadde håret framover så han helt forbausa ut. Da måtte jeg bare kommentere at jeg hadde håret i skill da jeg kom inn...

Jeg slapp å betale. Det har aldri skjedd meg før. Nå er jeg så fortvila, har duppa hodet under dusjen og skal prøve å tørke og forme det som jeg pleier så får jeg se. Det ser jo ikke så gærent ut, men jeg vet jo hvordan håret mitt oppfører seg og vet at denne kan jeg slite litt med en stund. :roll: Og så er det som sagt altfor kort, nå hadde jeg jo begynt å få litt lengde på det og, sa det til ham til å begynne med at jeg ville beholde lengde.

Vet i hvertfall hvem jeg ikke skal abefale til noen. Han mente også at jeg kunne komme tilbake til ham seinere, når det hadde vokst litt så kunne han fikse litt på det. AS IF. :ler:

Skal til venninna mi etterpå og drikke øl, det trenger jeg nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting som noen ganger setter meg ut av spill, stiv nakke/skuldre med tilhørende hodepine eller tette bihuler som får hodet til å sprenges. Men hvorfor trenger begge deler å plage meg på en gang? :sur: Føler meg som et vrak, stivt og vondt, kvalm og lite opplagt.

Jeg hadde egentlig tenkt å møte korgjengen i ettermiddag, men tror ikke jeg orker å stikke nesa utenfor døra, har mest lyst å ligge på sofaen under teppet mitt resten av dagen. :( Kjipt, for jeg kjenner at jeg har veldig lyst på litt selskap.

Jeg har i hvertfall vært ute og sett etter noe tapet til kjøkkenet, nå når de er ferdige med å fikse det som skal fikses får jeg vel sette i gang. Har venta lenge nå. Det er mye å velge i og når jeg skal ta hensyn til fargen på gulv og kjøkkenskap (som jeg ikke har tenkt å bytte sånn med en gang) og den benkeplaten jeg har lyst å bytte til, så blir det ennå vanskeligere. Sukk. Men det er mye fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest:

Typisk det - å bli syk i helgen når man har mulighet til å være litt sosial osv. Du får ha god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Har hatt en rolig kveld, litt sofa, bittelitt tv, kjøpepizza og litt sånt. Verden blir litt bedre med mat i magen og når Ibuxen virker for fullt. :sjarmor:

Men jeg kjenner at jeg kunne trengt noe mer sosialt samvær ja. I et anfall av galskap vurderte jeg å invitere mamma og pappa på middag i morgen. :overrasket: Det er veeeeldig lenge siden sist kan du si. Det innebærer foruten matlaging ganske intens utrydding av hybelkaniner og skrubbing av bad, men på den annen side, det burde jeg gjort uansett. :sjenert: Får se det an i morgen tidlig og evt ringe da. Har jo noen ganger litt dårlig samvittighet overfor dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddet er kastet, opphavet invitert på middag. :ler:

Har tatt ut litt div fra fryseren og starta å planlegge. Er ikke helt sikker på hvor jeg kommer i mål ennå, mulig jeg må en bitteliten tur ut og få tak i noe greier.

Og så må jeg hive meg rundt å skrube litt på badet og sånt. Kanskje også fjerne elskerns tannbørste, deo og dusjsåpe. ;) Jeg har ikke tenkt så nøye på det før, men ble obs på det da han fortalte at han alltid fjerner mine ting hjemme hos ham før moren kommer.

Er litt mer fart i meg i dag, hodepinen er ikke så fremtredende og en god natts søvn gjør underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, hyggelig med middagsbesøk, men også hyggelig når de går. Særlig når det er mamma og pappa. :ler: Eller helst mamma da. :sjenert: Jeg skjønner ikke at det er mulig å skravle så fælt. VG-dama, gå hjem og vogg altså. På ett tidspunkt ba jeg henne faktisk å la meg få snakke ferdig og ikke skralve non-stop. Det holdt i to minutter tror jeg. :forvirret:

Jeg klarte faktisk å nærmest improvisere en tre-retters middag, litt imponert over meg selv her nå. Måtte en bitteliten tur ut på butikken, men det var mest fordi jeg hadde lyst på tomater. Ellers hadde jeg alt jeg trengte i skap og fryser.

Nå har jeg en aldri så liten oppvask ventende :forvirret: blir jo litt mer når jeg lager mat til flere. Men bonusen er en creme bruleé som venter i kjøleskapet. :sikle: Veldig kjekt når vi er tre og oppskriften blir til fire. :sjarmor: Mer vin er det igjen og. Kan bli en hyggelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...