Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Jeg kom meg nå av gårde og det ble en veldig hygggelig kveld, selv om jeg merka at jeg ikke var helt i slag. Utrolig hvor vondt gamle ting kan være når de dras opp sånn uten forvarsel. :forvirret:

Vi fikk en aldeles deilig middag og god vin og hadde det veldig fint. Det er koselig med sånne kvelder, sammen med både elskern og kameraten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste dag. :hoppe:

Eller.... Det er litt snodig at jeg ikke skal hit mer. At jeg ikke skal se de samme folkene hver dag framover, kommer jo til å savne noen av dem, ikke alle dog. :sjenert: Kommer jeg til å savne labarbeid? Muligens, men jeg tror det vil gå over ganske kjapt, har jo ikke jobba så mye på labben de siste ukene og det har vært helt greit.

Gårsdagen ble hvertfall slapp. Elskern og jeg prøvde å gå en bitteliten tur før han dro hjem etter frokost, men det blåste så kjipt så vi gadd ikke mer. Ettermiddagen var preget av sofa, litt tv, oppslag i noen bøker, litt mat osv. :ler:

Og nå er jeg altså her. For siste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur. :sur: Skikkelig sur.

I dag er lønningsdag, men det var ingen penger på konto. Jeg hadde jo bedt om feriepenger og snakket både med lønningsansvarlig og en administrativt ansvarlig om dette. Så jeg forventet jo utbetaling til vanlig lønningsdag kan du si. Men neida. Ringte så og snakket med samme lønningsansvarlig og sånn var det jo ikke. De utbetales jo i juni presterte hun å si. Fikk en lengre utredning om at folk ble så sure om de fikk dem på kjøring i slutten av året og måtte betale skatt, blablabla.

Jeg minnet henne på at jeg hadde snakket med henne før jul og også skrevet dette på fratredelsesskjemaet mitt, og ingen av de jeg snakket med fortalte at jeg ikke kom til å få dem på lønningsdag i januar.

Var så mye om og men og atte jeg kunne få pengene med en gang på sjekk om det hasta så fælt. (En sjekk er ganske ubrukbar for meg som har kun nettbasert bank.) Ellers så kunne jeg ikke få dem før korrigeringkjøring i slutten av måneden. Hælvetes tull og surr.. :sur: At det går an, de har jo fått beskjed om at jeg skulle ha dem. :roll:

Det samme gjaldt den timelista på ekstrajobben jeg sendte inn før jul! Det er én måned siden det. Så da blir det ikke penger på meg før 30. januar. Og da er jeg jo like langt, da kunne jeg liksågodt tatt av sparekontoen (som jeg uansett må gjøre nå for å betale regninger og tur) og fått feriepenger til sommeren. Hælvetes tullesystem. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var liksom derfor jeg skulle ha ut feriepenger da. Fordi jeg slutta i desember får jeg ingen lønn i januar. Jeg blir så irritert på sånt. Jaja, jeg er jo ikke helt på bar bakke, heldigvis har jeg penger på sparekontoen. :roll:

I dag var jeg med kameraten min og spiste middag før koret, kjempekoselig. Og nå venter jeg på elskern som skal komme med opptak fra korkonkurransen i høst. Det gleder jeg meg vilt til å høre. Og så har jeg nytt Pondus-blad i veska og fri i morgen. :hoppe: Har det ikke så verst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horoskopet var litt seint denne uka, men ikke desto bedre. :sjarmor:

"Du har simpelten de aller beste betingelser for å skape den vekst som du går og ønsker deg. Det er nå du skal rettferdiggjøre deg selv på enhver tenkelige måte. Utland og reiser er aktuelt."

Utland er absolutt aktuelt fordi jeg reiser om 5 dager. I tillegg har jeg endel gode planer med både kameraten min og en annen venninne. Føler at jeg er ganske god på å pleie vennskap for tiden, bedre enn før. I og med at jeg har tatt permisjon fra koret må jeg være litt flinkere til å holde kontakt med folk, men det sier de og, at de må være flinke å holde kontakt med meg og det er noe nytt. Og bra.

Nå sitter jeg med morgenkaffen og hører på koret i konkurranse. Det var faktisk ikke så bra som jeg trodde, men så er vel jeg noe überkritisk og da. :sjarmor: Jeg hører jo godt alle svakheter kan du si. Og alle stemmer som skjærer igjennom. :forvirret: Hører elskern innimellom og, men det er fordi han er veldig stø der de andre er mindre på hugget. Men alt i alt er det bra til oss å være, vi vant jo, men det er lett å høre hvilke låter vi vant på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu!!!!

Nå har slavedriveren fra DK kommet....

Uhmmmmmm.......... :sjenert::sjarmor::plystre::smoke:

Vi jentene går bare og gliser og ler... Har det faktisk dritkult her disse dagene. Vi jobber, men alikevel så ler vi konstant.

I dag har jeg spist 2 enorme sjokoladekakestykker og 3-4 kokosboller (de som ikke er noe spess gode).... Kjenner litt på kvalmen nå....

Så utrolig lite smidige de er med feriepengene dine??!!??

Att det går ann!!! *rister på hodet*

Er det noe jeg vet så er det at man ikke kødder med ansattes lønninger og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Gamle sår blir som nye med jevne mellomrom, i rett øyeblikk og med rett katalysator. Eneste forskjellen er tiden det tar å komme videre og bort fra følelsen, det går fortere hver gang. Det bare tar tid å komme dit :sur:

Håper det går bra med søsteren din.

Titti, sender du noe sjokoladekake nedover eller? Eller, send heller dansken :ler: ved nærmere ettertanke tror jeg NESTEN jeg vil velge en danske over sjokolade.

:overrasket:

Dette er dagen for skremmende erkjennelser :ler:

Ha en fin dag, til tross for ubrukelige lønningsansvarlige :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

OMG!! Vil du heller ha danske?? For all del, rekne med at nasjonaliteten e overskyggande kjønn her, men... WOW!

Anonyma; Grattis med siste dag på jobb! Kos deg i bøtter og spann. Og med tanke på kor du har jobba så rekne eg ikkje med smidighet nei, mi erfaring med den institusjonen blir vel ikkje oppsummert med ordet smidig nei...

Du har fascinerande matvanar Titti! Eg er litt imponert, litt dårlig, og mest storøygd :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!!!!

Nå har slavedriveren fra DK kommet....

Uhmmmmmm..........    :sjenert:  :sjarmor:  :plystre:  :smoke:

:tunge1: Deler du eller?

Gamle sår blir som nye med jevne mellomrom, i rett øyeblikk og med rett katalysator. Eneste forskjellen er tiden det tar å komme videre og bort fra følelsen, det går fortere hver gang. Det bare tar tid å komme dit  :sur:

Håper det går bra med søsteren din.

Akkurat det snakket vi om hos psyk i dag også. At ting kan rives opp igjen når man minst venter det. Det ble en litt tung time ja. Jeg vet jo ikke helt hva søs sine behov er akkurat nå, svogern min har ikke flytta ut. Vi har jo aldri vært særlig close, både på grunn av den store aldersforskjellen og fordi vi tross alt er ganske ulike. Men om hun trenger noen å snakke med som vet hvordan det føles så er jeg jo der. Hun kommenterte det jo selv og, at jeg vet jo hvordan dette er. Ja, dessverre. :tristbla:

Anonyma; Grattis med siste dag på jobb! Kos deg i bøtter og spann. Og med tanke på kor du har jobba så rekne eg ikkje med smidighet nei, mi erfaring med den institusjonen blir vel ikkje oppsummert med ordet smidig nei...

Sant, men jeg har faktisk ikke hatt problemer med dem før. Jeg skjønner jo at det er en diger organisasjon og at ting ikke kan kjøres ut sånn på timen, men når jeg har avtalt det på forhånd? :klø:

I dag har jeg bare vært hos psyk og klipt meg etterpå. Testa en ny frisør og nytt sted og det kan absolutt funke. Eneste var at de er veldig glade i styling der, hadde masse forskjellig greier i håret mitt, så det så jo helt kårni ut. Måtte stikke huet under krana når jeg kom hjem. Det har jeg ikke hatt for vane. :ler: Menmen, klippen var fin, det så jeg jo underveis og det kjennes foreløpig ganske bra. Billigere var det og, det var litt av poenget siden jeg synes det var blitt vel dyrt der jeg gikk før. De la ikke skjul på at de økte prisene da OTP kom heller. Så jeg får se, om klippen tåler å vokse litt ut, da først vet jeg om det var verdt det So far so good. :sjarmor:

Nå sitter jeg og prøver å fylle min nye iPod med musikk, har kjøpt en litt større enn den gamle mp3-spillern jeg hadde. Morro med nytt leketøy. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg ikke har tenkt på. At prisene øker pga OPT.... :frustrert:

Ja, nå er jeg alene på jobb. Har hentet bikkja hos mamma, og jeg har spist salat til lunsj. Skinke og ostesalat. Det var ikke mye i den skåla jeg likte, så jeg pirket ut skinkebitene (hvorfor er de så små) og osten og spiste 3-4 paprikabiter. Jeg er glad jeg ikke er en kanin. Da hadde jeg dødd av sult...

Kjøpte med en stor (den største *host... hark...) stratosen, og nå spiser jeg meg mett (les: kvalm) på den.... Noe vomfyll må man jo da.....

Fiona.... Du kan godt få romnr. til dansken.... Han har faktisk spilt på det danske landslaget!!.... Han både røyker, drikker og banner så han er sikkert litt i din bane... (ikke en fornærmelse, det er et kompliment!!!) Han satt inne på kontoret mitt i sta og det luktet bare så MANN her inne etterpå.... *himler med øynene*

Kjipt det der med søsteren din.... Andres brudd gir en ofte flash back til egne erfaringer. Pass på så du ikke blir for involvert i dette nå da....

Fint at du har klipt deg. Alltid kult når man får noen nytt....

Jeg er aldri hos frisøren, for jeg blir skamklipt hver gang, selvom de bare skal ta tuppene mine...

Mens jeg har skrevet dette innlegget så forsvant sjokoladen... Desverre var det ingen som kom inn og tok den.. :sjenert: Hele er i magen min, bortsett fra 4 ruter som bikkja fikk. Hun er så søt når hun tigger. Hun sitter med ryggen mot meg og ynker seg svakt, og stønner høyt.... Mors gull det.....!!!!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Fiona*

Sitter her og fintenker på hvordan det er mulig å få til en slik kompliment, siden jeg et øyeblikk der følte meg som en nordlending :ler:

Synes banning er er uting i språk, selv om jeg bruker det på trykk når jeg føler for det, og røyking orker jeg ikke snev av engang. Spørs om ikke han fint kan bli der han er - jeg har ombestemt meg og velger sjokolade, med sterk margin :sjarmor:

Drikking er det litt tidlig å kommentere, kanskje, ift min ganske ferske utskeielse i helgen :ler: men generelt liker jeg ikke den norske måten å drikke på. På bursdagen min var jeg vel den mest edru, jeg tok det rolig fra begynnelsen av med hensikt og etter hvert ble det så mye frem og tilbake og miksing av drinker til andre at jeg glemte å drikke selv :ler: Fikk smakt på noen drinker ute da, laget til bursdagbarnet :) og selvsagt champagne.

Og by the way - hvor vanskelig kan det være - hvis du har kvaler og helst ikke vil måke i deg en stor Stratos, så kan du bare sende den hit :ler: jeg lurer meg selv og kjøper små sjokolader for tiden, og tror jeg er kjempeflink :sjenert: Mimrer tilbake til de dager da jeg kjøpte en diger Melkesjokolade og hadde den som vanlig kveldskos *sukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..... Godt du ihvertfall tok komplimentet!

Hadde jeg vist at du var i sjokoladehumør så skulle jeg selvsagt kjøpt en ekstra. Er vist ikke så flink til å dele tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoy her går det unna ja. Jeg ser jo at du ikke er så flink til å dele Titti, du beholder jo hele dansken for deg sjæl. :ler:

Nuvel, en danske skulle man alltids hatt rom for, verre med sjokoladen. Kom akkurat hjem fra en drøy skravlelunsj med ei venninne, godt at det er flere som har fri om dagen. :sjarmor: Nå er vi godt oppdatert på alskens slarv og våre ymse problemer.

Fikk og en mail fra bijobben om ikke jeg kunne komme innom på fredag og hjelpe til med noe, så kanskje jeg skulle fått unna de tingene jeg så kjekt har sagt at jeg kan lage i stand på forhånd. :sjenert: Jobbe litt i kveld kanskje? Jeg har også lovet å være litt datahjelp for fattern, det tenkte jeg kanskje å ta i kveld, men kanskje det passer bedre i morgen formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Note to self. Utvanna matfløte kan ikke erstatte melk i morgenkaffen. Pføøøy. :sprettoy:

I går kveld satte jeg med endelig ned og tok fatt på bijobben, angrer litt nå at jeg ikke har gjort det før. :roll: Litt mer fikling og sånt enn jeg liker. Men jeg skal gi det etpar timer i dag også så får vi se hvordan det blir.

I ettermiddag skal jeg til opphavet, har lova fattern noe datahjelp, men det har vært litt vanskelig å finne tid før. Snakka så vidt med mamma i går, hun kom jo selvsagt inn på søs og de greiene der og som vanlig la hun i vei med sine spekulasjoner. Merka at jeg gikk rett i angrep, hun kan da ikke holde på sånn. Da ble hun snurt og kort. Jeje, gleder meg veldig til i kveld. Not.

Samtidig så tenker jeg tilbake på hvordan de håndterte mitt brudd den gangen. De snakka jo ikke noe om det med meg, men så betrodd jeg meg ikke akkurat til dem heller da. ;) Jeg ser jo litt nå hvorfor jeg ikke gjorde det, og ser veldig godt at de ikke kan/kunne gi meg den støtten jeg trengte.

Vaskemaskinen går i bakgrunnen, må nesten få gjort unna litt sånt og. Den store "ta grundig i hele huset når jeg har fri-greia" blir stadig utsatt og utsatt. Er altfor bissi til sånt. :ler: I morgen skal jeg jo på "jobb" på dagen, og så reiser jeg til kameraten min på kvelden, blir over til lørdag og så reiser jeg jo på søndag. Nuvel, hybelkaninene og de nedsausa vinduene forsvinner jo ikke til jeg kommer hjem igjen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt når man ikke kan snakke ordentelig med sin mor....

Min er en utgave av den fantastiske typen. Når hun er edru!!!....

Hopp i det. Overse henne og sitt på hendene dine hvis du blir for frustrert av henne. Jeg har det sånn med svigermor. Jeg lukker ørene og smiler og nikker. At jeg kan se litt fraværende ut bryr jeg meg ikke noe om. Det er ikke mitt problem!!!

Du må ikke utsette jobbing. Da kryper det bare opp over ryggen din og gjør nakken din stiv.

Jeg har ikke vært noe særlig hjemme på over 1 uke. Spist middag og vært ute til kl. 01.00 3 dager på rad... Har underskudd på søvn så det holder. Støl i magen av å le så mye.

Og INGEN HJEMME har vasket tøy, handlet, knapt nok ryddet..... *knurr*

Har den jobben foran meg når jeg kommer hjem.... *dobbelt knurr*

Skulle ønske jeg hadde et hotellrom jeg kunne booket meg inn på og bare sovet i 2-3 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe særlig hjemme på over 1 uke. Spist middag og vært ute til kl. 01.00 3 dager på rad... Har underskudd på søvn så det holder. Støl i magen av å le så mye.

Ute på vift med dansken? :sjarmor:

Ja altså, min mor kan du få billig av meg. Det hjelper ikke særlig heller at jeg ikke takler henne spesielt bra. :roll:

Jeg har nå fått snekra sammen et forslag til oppsett, med litt ulike varianter, så får vi se hva de liker.

Skal slenge sammen etpar andre sideoppsett også, startside og sånt. Jeg fikk en lur ide i går da jeg snakka med elskern på MSN. Han har jo ikke noe jobb framover og er omtrent like god som meg på web, så om jeg får satt opp selve sideoppsettet så kan han ta over. Jeg må jo uansett slutte 1. februar, mens han kan fortsette framover. Han var ikke helt avvisende til den tanken, skal nevne det for dem jeg treffer i morgen.

Men nå tror jeg at jeg skal ta meg en tur ut og handle litt, kanskje noen kokosboller til i kveld og? ;) Må ha masse vin til helga, skal skjemme bort kameraten min grundig, det har han fortjent. Jeg har og lova ham en skikkelig middag som takk for all hjelpa i forbindelse med jobbsøking og hele den greia der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på vift med dansken?  :sjarmor:

I går var vi ute med 2 dansker. Han lekre + direktørsønnen. Egentlig en halvmorsom fyr, som er kongestright til vanlig.

Direktørsønnen tok 8 flyet hjem i dag. Han andre :sjarmor: skulle med 19 flyet, men fordi tingene ikke alltid går på skinner så blir han over til i morgen. Så i kveld blir det overtid på meg igjen.

Jeg har sagt at det blir pizza på kontoret. Jeg orker ikke en ny tur ut. Tror ikke noen egentlig orker det. Vi jobber intenst hele dagen, og sitter oppe til langt på natt. Det holder ikke når man er over 30 år... Kroppen krever sitt...

Så kl. 16 reiser jeg hjem, til halvmuggen og sjalu gubbe *rister på hodet*, og sover 1 time på sofaen før jeg møter de andre her for å fortsette utover kvelden.... *gjesp*

Kjenner jeg meg selv rett, så blir det null soving og bare sjauing når jeg kommer hjem. Huset krever sitt, jentungen og bikkja også... Og snart er det skoleball igjen og jeg har 2 vakter tror jeg (hva pokker er galt med de foreldrene som ALDRI stiller opp på noe???).

Men.... Det jeg lurte på er hvordan går det med elskeren om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...