Gjest Camelia Skrevet 5. januar 2007 #561 Del Skrevet 5. januar 2007 Til neste uke har jeg og mulighet for en dag fri i og med at hun er borte. Den dagen avtalte jeg at kameraten min skal hjelpe meg med å se etter briller, han har nemlig litt øye for hva som kler folk. ← Oj, det skulle jo jeg også. Med Mannen. Holdt jeg nesten på å glemme. Har du brukt briller lenge? Jeg aldri før. Skal bruke på kino og sånt, tror jeg. Kanskje. Aner ikke hva som kan komme til å kle meg, generelt synes jeg at briller i ansiktet mitt ser kårni ut uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #562 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg hadde briller som liten, sånn som Blondinen din, med lapp og alt. Og så har jeg hatt lesebriller i alle år, litt variabelt hvor mye jeg har brukt dem da. Har vært mest ved PC-bruk og ved lesing, når jeg kommer på det. Men de brillene jeg har har aldri vært brukanes til å se ut i rommet med, så det blir til at jeg tar dem av og på hele tiden. I jula prøvde jeg søsterns progressive briller og fant at det kunne funke for meg. Både til å se nært og ut i rommet med. Så tanken var å prøve det, jeg må uansett ha nye lesebriller tror jeg. I den nye jobben blir det jo mer lesing og kontorarbeid og da tenker jeg å være flinkere til å bruke briller for det avlaster ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #563 Del Skrevet 5. januar 2007 Jaja, de kom da til slutt, de som skulle montere. Men det var jaggu meg rett før den oppsatte tida gikk ut også, det er så typisk Så det ble nesten 3 timer vekk fra jobb i dag. Det betyr at jeg bør være her 3 timer ekstra, men det tror jeg ikke jeg gidder. Denne uka har vært så sløv at jeg rett og slett ikke har noe å fylle de 3 timene med. Og på en fredags kveld? Næh. Mulig jeg stikker ut og tar etpar pils med gutta i dag. Har veldig lyst for jeg har ikke vært på fredagspils på lenge. På den annen side har jeg brukt nok penger i det siste, seinest i dag, og så skal jeg reise, så kanskje jeg burde spare pengene til da. Men så er det jo fredag og pils er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 5. januar 2007 #564 Del Skrevet 5. januar 2007 Sjekk sms'en din du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 5. januar 2007 #565 Del Skrevet 5. januar 2007 Jøje meg.... Her går det unna. Du rekker ikke å kjede deg i hvertfall?!? Kanskje like greit at du finner en dag som passer deg i neste uke så tilpasser jeg meg etter det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #566 Del Skrevet 6. januar 2007 Nope, kjeder meg ikke. Liker jo at det skjer ting rundt meg da. Ble til at jeg dro ut for å møte gutta over etpar pils i går. Og så glemte jeg å spørre hvem som kom og da dukka jo selvfølgelig gubben og nydama opp. Han kom alene først og jeg tenkte jo ikke på henne før han sa at hun kom seinere. Så jeg var på en måte forberedt. Jeg var jo litt spent på hvordan det ville bli. Men det gikk jo bra. Hun er en helt annen type enn meg, tynn og blond og litt mer "dollete" om du vil. Ikke noe negativt ment altså, men litt vanskelig å forklare. Jeg følte ikke at jeg hadde noe å snakke med henne om egentlig og hun henvendte seg ikke til meg, så jeg holdt meg til gutta mine. Det var ikke noe sårt eller leit eller noe sånt, jeg merka etpar småstikk bare og greide ikke helt å la være å slenge litt med leppa til gubben når de andre gutta også gjorde det. Ikke noe alvorlig altså, men bare litt småerting. Det som bekymrer (?) meg mest er at hun var så innmari familiær med alle gutta, hun har jo truffet de fleste i gjengen nå etterhvert, men det var tydelig at hun og gubben var veldig inkludert i alt det sosiale, det som jeg ikke er lenger. Og det svir jo litt. Men i ettertid så tenker jeg at de folka som det her er snakk om er ikke den gjengen som gubben og jeg hang mest med og det er heller ikke den gjengen jeg trives best sammen med. Og jeg har jo andre som ikke inkluderer gubben og henne på den måten, sånn som mange av de jeg var sammen med på nyttårsaften. På en måte var det og greit at hun er helt annen type enn meg og ei som jeg (tilsynelatende i hvertfall) ikke har noe felles med, det gjør det enklere å omgås. Det hadde vært verre om hun var en type som matcha bra med meg. Er det snodig å tenke sånn? :klø: Jeg tror nok det er kommer til å gå helt fint, jeg ser jo stort sett gubben bare i kor eller fredagspilssammenheng nå uansett. Og så lenge jeg ikke blir mer skvisa ut av det sosiale liv så går det greit. Jeg ble også bedt i gubbens 40-årslag i februar. Vi ble sittende og prate om hvor tett det var med ting i helgene framover, prøvde blant annet å gå skvisa inn en skitur på fjellet, og så sa han det at han håpa jeg var ledig den helga han har bursdag. Jeg sa at det var jeg jo for jeg håpa å bli bedt i 40-årslag. Og det ble jeg. Etter at jeg kom hjem litt på en snurr hadde jeg en lengre samtale med elskern på msn, hvor jeg greide å slakte en jobbsøknad han hadde skrevet. Ikke helt nødvendig kanskje, i den situasjonen han er nå. Blir veldig ærlig i påsnurra tilstand. Usj. Jeg unnskyldte meg veldig pent og jeg tror det gikk greit, men jeg har litt uggen følelse for den ja. I dag har jeg ingen faste planer eller noe og det er så deilig. En hel, tom helg. Bare til å kose meg, og jeg tror jeg klarer det nå, er ikke så rastløs som før jul og i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #567 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Jeg har fått en ny venn. Montasjelim! Tok et raskt oversyn mhp lista jeg skulle montere i dag morges. Fant ut at det var veldig trangt der den skinna som ligger i bånn skulle festes, litt for trangt til å fikle med skruer og boring og sånt. Ergo dura jeg ned til jernvaren og kjøpte montasjelim. Så nå har jeg boltra meg, måtte fikle litt for å få den flateste delen til å ligge helt ned mot gulvet etpar steder, det var litt trangt ja, måtte løsne litt på den planken jeg har lagt der og kile skinna under etpar millimeter, så små marginer var det. Men det gikk. Og så var det jo veldig greit å jobbe med sånt lim da. Er veldig stolt nå. Endret 6. januar 2007 av anonyma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 6. januar 2007 #568 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvordan synt er du, da? Lang eller kort? Optikeren mente jeg hadde +75 på begge øynene (altså langsynt?), men det kan jeg ikke skjønne, for jeg merker selv stor forskjell på øynene. Og litt skjev hornhinne på begge øynene, men med ulike krumninger. Kanskje det er derfor jeg synes at jeg ser dårligere på det høyre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #569 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg er langsynt, stort sett, noe svaksynt på det ene øyet og så er jeg ikke samsynt. De brillene jeg har nå er ikke så sterke, +0.5 eller no sånt på begge øyne, men det er nok på det "gode" øyet. Det andre er egentlig noe sånt som +4 eller 5 og overlangsynt. På grunn av det samarbeider de ikke så bra, og det er så som så med samsyn, så på det øyet spiller det ikke så mye rolle hva jeg har av styrke visstnok. Om du merker forskjell på øynene betyr ikke alltid at du trenger ha forskjellige brilleglass, jeg har stort sett hatt omtrent det samme på begge. Det blir ikke optimalt for det ene, men tilsammen blir resultatet brukbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #570 Del Skrevet 7. januar 2007 Puh, har vært ute og prøvegått til nye jobben. Friskt ute ja, men ikke alt for kaldt. Fasiten sier drøye 35 minutter og ca 3500 skritt. Det er overkommelig. Gikk en annen rute hjemover, den er noe lengre, og dessuten oppover, men ikke verre enn at den kan være et alternativ. Det er dessuten massevis av småveier å ta i mellom de to rutene, så jeg skal nok greie å variere litt. Småsliten nå, har tenkt å putte legemet i badet, som jeg forutseende nok skrubba før jeg dro. Bare så dumt at jeg er litt sulten og, men jeg gidder vel ikke lage middag først? Det tar litt for lang tid, får finne på noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #571 Del Skrevet 8. januar 2007 I dag ble det morgenkaffe hjemme. Venter på feiervesnet. Og så må jeg huske å ringe til de som var her og satte opp verandalampe på fredag. Jeg vil ikke ha en lampe som ikke kan skrus av, hører dere! Og så kanskje jeg kan få gjort ferdig lista om det blir dagslys før feiern har vært her. Jeg tok ikke sjansen på å montere den i skumringen i går. Liker best å jobbe i dagslys. Og såååå, får jeg vel pelle ræva mi bort på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #572 Del Skrevet 8. januar 2007 Jah, så kom dem og sjekka kaminen og alt var i orden. Jeg fikk satt på lista, men der er det noe som ikke stemmer. :klø: Den "klikker" ikke helt nedpå der den skal. Har jeg kjøpt feil list tro? Det finnes to typer "understell" til to forskjellige høyder, de hadde bare en type på Maxbo, men jeg mente det var den jeg skulle ha da. Nå tok jeg meg ikke tid til å undersøke det mer i dag, måtte jo komme meg på jobb også. Egentlig er jeg helt overflødig her, hun har satt i gang helt på egenhånd, men jeg er nå her om det skulle være spørsmål om noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #573 Del Skrevet 8. januar 2007 Og jeg kjeder meg fortsatt.... Sitter og finner ut ting jeg kan gjøre på turen min, har rydda enda litt til osv osv. I dag starter koret igjen og, det blir fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #574 Del Skrevet 9. januar 2007 Ååååå og en til I dag måtte jeg tidlig opp merker jeg. Har lånt bort bilen min i dag og for å få det til å gå opp måtte jeg opp og ut av huset mye tidligere enn vanlig. Tok bussen til jobb og var her en god del tidligere enn jeg pleier. Og så har jeg ikke fått morgenkaffe. Ennå. Men jeg hadde elskern på besøk i går da, alltid koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #575 Del Skrevet 9. januar 2007 Rydderydderydde! Sitter og rydder i gamle mailer og sånt, utrolig mye morsomt man har fått på mail i årenes løp. Tar vare på noe, morsomme bilder og sånt, men kaster det meste. Litt morsomt å lese private mailer også, det er en del av historien som har utspilt seg de siste årene. Og der finner jeg og alle festene, kinoturene, teater, reiser osv. Mimre mimre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 9. januar 2007 #576 Del Skrevet 9. januar 2007 Få et printet ut. Ingen ting er som å sitte 1-3 år senere og mimre! I dag har jeg tjuvstartet. Vi har hatt kokosboller på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #577 Del Skrevet 9. januar 2007 Litt juks med kokosboller i dag da. Jeg orker ikke gjemme på så mye papir nei, men jeg tar jo vare på endel ting, lagrer vedlegg og sånt. Sitter og mimrer nå jeg. Jeg har gjort det til en vane å spare på småting fra reiser, teater etc og for 2005 lagde jeg en stor collage som henger på veggen i arbeidsrommet. Tok også vare på utbrettsoversikten fra Filofaxen min, den er også med der. Ser jo tydelig at jeg får aktivisert meg selv i hvertfall. Har planer om å lage et sånt fra 2006, men aner ikke helt når jeg får tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #578 Del Skrevet 9. januar 2007 "....og jeg kommer sikkert til å trenge mer tid til å prate og det håper jeg du har ork å gi meg. Jeg vil også at du skal være helt ærlig med meg, ikke skjule noe for det er ikke bra i det lange løp." Dette skrev jeg til gubben rett etter at han hadde flytta, etter en gang vi hadde snakka sammen. Jeg hadde jo en mistanke om at han ikke hadde fortalt meg den fulle og hele sannhet og det stemte jo. Og han ga meg jo aldri noe mer rom for å snakke sammen. Dust! Sånt finner man også når man rydder i gamle mailer. Det bringer fram mange minner, og en bitteliten pigg inni der et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #579 Del Skrevet 10. januar 2007 Hm, byggemann i huset, merker at jeg ikke egentlig liker det. Han skal skifte ventiler, det er jo fint, men så skal han visstnok også gå over vinduene og må komme til overalt og sånt. Jeg vet jo hvor problemene er, men føler kanskje at min mening ikke helt teller? Jaja, han var til og med for tidlig ute, en halvtime før oppsatt tid, jeg var akkurat ferdig i dusjen og ikke helt klar for å slippe ham inn kan du si. I går var vi på brillesafari, utrolig mye av alle slags egentlig, men med kameratens kyndige øye så sila vi ut mange typer med en gang og zooma oss inn på noen. Fant til slutt to stykker som jeg likte og som passa til meg. Disse og et par i liknende stil, som jeg ikke fant bilde av. De andre er bittelitt rettere i overkant og glassene går mer rett ned i ytterste, øverste kant. ( J¤%&/g godt forklart. ) De er såpass nøytrale at jeg kan ha dem lenge uten at de virker umoderne, men er allikevel litt spenstige. Og så likte jeg fargen. De andre var lilla. Begge innfatninger kommer i flere farger, så om de ikke har den oransje eller lilla inne til uka, kan jeg alternativt ha grønt eller brunt. Jeg klarte nemlig ikke bestemme meg helt i går, må la det synke inn litt. Det er jo også et spørsmål om pris. De er ikke helt billige disse her, og så kommer glass i tillegg. For progressive glass måtte jeg regne med ca 2000,- pr glass mente de. Jeg er jo ikke helt avhengig av progressive glass, men det var jo tanken. Jeg skal inn for synstest neste uke, når jeg har fri, så jeg får se da. Men jeg bør jo bestemme meg for innfatning, det er salg nå og de går fort unna sa damen. Og så var jeg hos psyk i går, første gang etter jul. Jeg har ikke savna det og det var litt trått å komme i gang. Visste ikke helt hvor jeg skulle begynne, så det ble mest en oppsummering av hva som har skjedd siden sist og hvordan jeg har takla det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. januar 2007 #580 Del Skrevet 10. januar 2007 Godt å se at du er struts igjen Det å rydde i gamle ting - spesielt fra vonde brudd - er ikke alltid like "hyggelig". Jeg tok i sin tid ut alt jeg hadde skrevet på en cd - og etter et stund begynte jeg å lese gjennom - fant rimelig fort ut at det var et tilbakelagt stadium - og at det ikke ville gjøre meg noe godt å lese alle de vonde følelsene osv. igjen. Så jeg kastet alt sammen. Ikke det at jeg glemte noe - men det er ikke alltid nødvendig å rote opp i alle vonde følelser - hvertfall ikke for meg. Miklibrillene er veldig fine - har også et par derfra - og er kjempefornøyd. De er ofte ganske tidløse - selv om de er moderne. Jeg får fortsatt kommentarer på stilige briller - selv om de er 4 år gamle. Briller er dyrt - jeg kommer alltid opp i minst 6-7-8000,- jeg - derfor kan jeg ikke kjøpe for ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg