anonyma Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #501 Del Skrevet 22. desember 2006 Usjda atta, ikke moro å være syk. Men er man syk så er man syk og en dag i pysjen har du og hodet sikkert godt av. Og ja, jeg vet jeg kan plinge på , både til deg og til andre. Men når disse dagene er her så er jeg så røtent humør at jeg ikke er noe særlig selskap. Det er jo oftest da disse tankene kommer. Humøret er endel bedre i dag da, har ting å gjøre, og det hjelper. Og så hjelper det litt å syte og klage her også, ikke bare gå og gnage på ting på egenhånd. Lurer på om det er kjærestesyka som har tatt meg en liten omgang også. :klø: At jeg derfor føler meg litt ekstra ensom og sårbar. Så mange rundt meg som har nye kjærester å feire jul med i år, mye familielykke. Hva gjør du i jula da? Hjem til mor eller bror? Eller jobbe hele tida? Den nye jobben min ligger jo ikke så fryktelig langt fra der du bor da (bare rett ned bakken), og det finnes jo både øl- og kaffesteder i nærheten, det vet du jo. Så det skulle jo være muligheter selv om jeg bytter sted. Og så har vel ikke kokosbollegutta slutta å virke? Ha en riktig god jul og godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 22. desember 2006 #502 Del Skrevet 22. desember 2006 Du! Atte kokosbollegutta har åpna ny butikk! Spennande... Eg ska jobbe, men heim te mor i romjula. Og så kjem kjæresten då vettu, til nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #503 Del Skrevet 22. desember 2006 Ja du, jeg hørte det hadde åpna en ny kokosbollesjappe, men fikk ikke med meg hvor det var. Uansett så er vel den "gamle" nærmest. Nå er badet sjaina, det er den tyngest jobben, å skure fliser og sånt. Og så utsetter jeg og utsetter, så det blir jo bare verre. Arbeidsrommet er reint og fint, får ikke støv og kliss på fingrene når jeg skriver mer. Stua er ren og støvsugd og har fått på en rød liten duk på bordet. Kjøkkenet har rent gulv og er semireint ellers, skal ta benker og sånt når jeg har tatt den relativt store oppvasken som venter. Soverommet tar jeg i morgen, er så deilig å legge seg i rent sengetøy og så kan jeg legge klar juleheftene til julaftens morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 22. desember 2006 #504 Del Skrevet 22. desember 2006 Den nye er heilt øverst i Thorvald Meyersgate, over Birkelunden. Og du har vore flink. Lyst til å komme hit og ordne litt? For her e det bomba horehus som gjeld for tia... Julestemning? Det veit eg ikkje ka e... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #505 Del Skrevet 23. desember 2006 Næh, jeg tror ikke jeg gidder å ordne mer nå. Har vaska på soverommet og tatt litt oppvask, så nå er det bare småtteri som å pakke inn julegavene igjen. Er litt lei meg for julegaven til elskern har ikke kommet. Har bestilt på nett, men med all juleposten og uvær i England har den nok blitt forsinka. Kjempedumt. Kanskjekanskje den kommer i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #506 Del Skrevet 23. desember 2006 Den kom ikke, posten har kjempeproblemer for tida. Jaja, han får få den seinere da. Den som venter på noe godt osv. Jeg skal en tur oppom han uansett før jeg drar til søs for julegaveoverlevering og sikkert også juletrepynting i kveld. Det har blitt en slags tradisjon de årene vi ikke er sammen på julaften. Mamma og pappa kommer også da naturligvis, så det blir ikke så rolig og avslappende som det kunne vært. Nå har jeg i god anonyma-tradisjon stekt en liten ribbebit, skal spise litt av den nå med fersk brød til. Jeg har pakket inn julegavene og spilt julesangene på piano. Det siste er alltid like morsomt, både jeg og pianoet blir mer ustemt ettersom årene går. Men jeg klarer alltids å hanke meg gjennom de kjente og kjære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander Skrevet 23. desember 2006 #507 Del Skrevet 23. desember 2006 Innom med en jetlag-svimmel juleklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 23. desember 2006 #508 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Bare innom med en jule - og ønsker deg en koselig jul. Endret 23. desember 2006 av LilleBille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 23. desember 2006 #509 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg er også innom en kjapp tur for å ønske min favoritt struts en god jul. til deg§ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #510 Del Skrevet 24. desember 2006 Innom med en jetlag-svimmel juleklem ← Ååå, så fint at du rakk hjem til jul, Sander. Det var godt å høre. Hadde en koselig stund hos elskern i går, hadde nesten ikke lyst å gå derfra, koselig og julepynta hus og godt selskap. Litt kosesyk om dagen tror jeg. Sitter her med "Tre nøtter til Askepott" i bakgrunnen, har jo sett den ørten ganger, men den hører liksom med. Etterpå er det Donald og så bærer det avsted til bror. Det blir deilig. Da gjenstår det bare å takke for hilsner og juleklemmer og ønske alle en RIKTIG GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #511 Del Skrevet 26. desember 2006 Tilbake i egen kåk, må innrømme at det er litt deilig. Men det er superkoselig å være hos bror også da. Masse god mat og ikkeno' stress. Har sovet på kvistrommet og det er alltid så koselig. Julaften gikk forholdsvis bra og rolig for seg, ingen store trøblete ting. Vi har jo kutta ned veldig på julepresanger mellom de voksne, men bittelitt ble det jo. Fineste gaven var nok fra nevøen min, to pyntefugler til å sette på f eks juletreet. Tanken bak fikk jeg forklart dagen etter da resten av gjengen kom til brunsj. "Han hadde kjøpt dem for at de skulle være hos meg og holde meg med selskap så jeg ikke ble så ensom" Vi måtte smile litt i skjul da, men det var jo en fantastisk rørende omtanke for sin gamle tante. Så nå sitter det to småfugler på stålampa og der skal de nok bli sittende og holde meg med selskap. I dag har ting vært noe mer anstrengt, det er begrensa hvor lenge vi klarer å være under samme tak. Muttern går de fleste litt på nervene over tid, gnåler og gnåler (jeg kaller det i hvertfall gnål og direkte meningsløs kjatring bare for å si noe liksom) og gjør det vanskelig for andre å komme til orde. Men vi stakk da ut etterhvert og gikk en lang tur, fikk lufta oss litt i etpar kuldegrader, det var egentlig godt. I kveld hadde jeg egentlig tenkt å holde sofaen og se om det var noe film på, men det ser dårlig ut. I stedet bør jeg kanskje hive meg over badet hvor det røyk en flis her om dagen. Den sprakk for en liten stund siden og lille julaften datt den helt fra hverandre. Det er ikke noe kritisk altså, bare over en slags boks eller overgang om du vil, men den må jo limes på plass og fuges midlertidig sånn at jeg får dusja. Og nå er det jo tørt i og med at jeg har vært borte etpar dager. Men jeg tror jeg tar det i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #512 Del Skrevet 26. desember 2006 Får vel ta meg tid til å kommentere årets siste horoskop. Årshoroskopet har ikke kommet til meg ennå. "Du møter mange nye mennesker som gir deg inspirasjon. Noen av disse tenker du en hel del over. De kan brukes i forhold til dine nye tanker om fremtiden. Utland, reiser og fysiske aktiviteter er aktuelt." Se her ja, ikke så mange nye mennesker denne uka tenker jeg, bare samme gamle family'n. Utland - OK, reiser - har planer ja, fysisk aktivitet - joda, har planer. I og med at jeg begynner i ny jobb som er mer stillesittende enn den gamle er jeg forberedt på at jeg må gjøre en litt større innsats på den fysiske fronten. Har tenkt å gå til jobb f eks, må bare prøvegå distansen en gang før jeg begynner, kanskje allerede nå i jula. Ny avatar i anledning jula, mitt eget juletre som jeg er ganske fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #513 Del Skrevet 27. desember 2006 Hmm, titta så vidt innom Finn som jeg pleier med jevne mellomrom. Det er nå en ledig leilighet i naboblokka, et dødsbo etter en eldre dame, så den er jo ikke helt up-to-date kan du si. Men det som er interessant er jo taksten. Markedsverdien/prisantydning var ikke avskrekkende høy, men jeg gikk inn i selve prospektet og fant teknisk verdi og verdi av adkomstdokumenter som lå på ca 2 mill. Da ble jeg fornøyd. Den leiligheten er nemlig klin lik min, den ligger på samme plass i naboblokka, bare en etasje under. Så min som er litt mer moderne i standard bør kunne takseres til litt mer enn det igjen. Og markedsverdien økes tilsvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #514 Del Skrevet 28. desember 2006 Ååååå, nå husker jeg hvorfor jeg egentlig ikke liker høytider og ferier. Trives absolutt ikke. Det er så masse forventning knytta til disse tider, juleselskaper, samvær med familie og venner, hyggelige aktiviteter osv. Man skal liksom ha et aktivt sosialt liv. Men ikke jeg. For meg er dette tider hvor jeg er mer alene enn noen gang. Ja, jeg vet jeg kan kontakte folk og finne på noe, men terskelen blir høyere og gutsen mindre og mindre ettersom humøret synker. Husker fra jeg var liten at jeg alltid gleda meg til skolen begynte igjen, faste rutiner og kontakt med folk igjen. Sånn føles det litt nå også. Jeg klarer rett og slett ikke å nyte mitt eget selskap, klarer ikke gjøre det koselig for meg selv, finner ikke roen. Faenfaenfaen. I dag skal jeg på middag til elskern da, det blir koselig. Har jo ikke sett ham på noen dager nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 28. desember 2006 #515 Del Skrevet 28. desember 2006 Barte ikke glem at vi i forhold har våre ting vi sliter med. Jula betyr famileberøk og besøkende. Svigermor har vært hos meg i 3 dager, og det var rett før jeg tørnet gal. Jeg måtte ringe en venn og klage min nød flere ganger. Hadde gitt mye for å ha huset for meg selv bare 1 dag... Kanskje hvis du ikke tenker så mye på at du ikke skulle vært alene, at ting går greiere? Tenn alle stearinlysene du kan finne. Kjøp noe digg, og blader og muligens en bok. Spill musikk og ikke ha på tv'n. Da faller jeg til ro. Uansett kos deg hos elskeren din, og ha en fin kveld. Snart begynner du i nyjobben!!! Kan bare gå oppover nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #516 Del Skrevet 28. desember 2006 Hehe, jeg vet jo hvordan det kan være i forhold ja. Synes å huske det. Nå er det jo min familie jeg har mest problemer med da. Kanskje hvis du ikke tenker så mye på at du ikke skulle vært alene, at ting går greiere? Tenn alle stearinlysene du kan finne. Kjøp noe digg, og blader og muligens en bok. Spill musikk og ikke ha på tv'n. Da faller jeg til ro. ← Det pleier jo å funke det, men jeg finner ikke roen, jeg har normalt ikke noe problem med å være alene, det er ikke det. Men sinnstemningen for tida er ikke så bra at det gjør noe. Går det an å si at man ikke liker livet sitt? :klø: At man ikke trives med den man er og hvordan man har det? At man føler seg mislykket og mindreverdig, ikke fordi man er alene, men fordi man ikke klarer å slå seg til ro med sånn man er? Og at man ikke har den minste clue om hvordan endre dette? Føler meg som en skikkelig surmaga kjerring for tida, det går nok over, det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 28. desember 2006 #517 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er ikke rart tankene svinger i disse dager. Merker det godt selv jeg. Fra høyt oppe til langt nede, hvor jeg vurderer å kaste sambo og svigers til H¤(#)=(¤ og tilbake igjen. Det er tider hvor jeg også missliker livet mitt. Senest i går! Hvor jeg kjenner på mange ting som mangler/ikke ble noe av eller hva det nå er ... Klarer ikke helt å sette fingeren på hva jeg mangler/savner/trenger. Bare kjenner at noe ikke er helt i hundre. Men så plutselig så skinner sola igjen og da blir det lettere. Du får se framover og tenke på den nye jobben din. Du er utrolig heldig og det blir litt som en ny start. Mye kollegaer som du kanskje klikker godt med? Men husk. Dagboka er din ventil. Her skal alt ut. På godt og vondt. Jeg ser ikke på deg som en surmaget kjerring. Jeg syns du er en flink jente med bein i nesa, som takler motgang med strake armer. Du ordner opp i ting, og løser problemene etter som de kommer. Vær stolt av deg selv, og tenk på alle dine medsøstre som sitter i misserable forhold bare fordi de mangler din styrke til å stå på engne ben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #518 Del Skrevet 28. desember 2006 Tackher og buckher Titti. :bukke: Det er noen ganger veldig vanskelig å tenke på det jeg faktisk har og er. I dag har jeg bare pusla her hjemme, vasker litt klær, orger litt til i morgen, soser på nett, har lest en kokebok. Det siste har et todelt mål, dels at jeg har lyst å skjerpe meg og ta opp matlaging igjen, selv om det bare er til meg. Merker at jeg har større motivasjon til å lage mat når jeg kan prøve ut noe nytt, utvide repertoiret litt. Det andre målet er å be noen folk på middag over nyttår, være litt mer sosial. Kokeboka mi dekker hele middelhavsområdet, så jeg plukka ut ting som høres godt ut, noe salat, noe småretter, noe varmrett og så får vi se. Kanskje jeg lager en slags buffet, kanskje middag med mange små forretter og så en varmrett. Og selvfølgelig dessert. Det er liksom min greie det. Desserter og kaker og sånt. Har selvfølgelig laget dessert til elskern og meg i dag. Pannacotta med bringebærsaus. Tror det blir bra, utenom sausen da, som ble vanvittig søt. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det, fulgte bare oppskriften så det var litt vanskelig å gjette hvor søt den ble. Vi får bare spise bittelitt av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #519 Del Skrevet 29. desember 2006 Vi spiste masse. Og den ble ikke så søt sammen med pannacottaen. Og etterpå var det helt riktig å stappe seg oppi sofaen og se "Bad Santa". En riktig så trivelig kveld. I dag har jeg bare sosa, handla litt, og er hjemme og vasker klær. Egentlig en helt unyttig dag, men vi skal nå ut og spise og gå på kino i dag da, den vanlige romjulstradisjonen med gjengen. Det blir jo koselig. Og så har jeg invitert elskern på middag i morgen. På tide å lage noe lettere mat tror jeg. Jeg må også lage kake til nyttårsaften i løpet av morgendagen. Litt kjøkkenaktiviteter blir nok bra. Jeg gikk faktisk på badevekta hos elskern i dag morges, jeg gjør innimellom det. Og vekta var på det samme gitt, nåja, 0.2 kg over, men det er vel naturlig variasjon i syklus og sånt tenker jeg. Trodde faktisk jeg hadde gått opp i jula for kroppen føles definitivt sånn, men så hadde jeg ikke det. Er nok bare mangelen på fysisk aktivitet som gjør at jeg føler meg noe slækk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 30. desember 2006 #520 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei du! Ville berre stikke innom og ønske deg godt nytt år! Dette året ber løfter om morro for oss begge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg