anonyma Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #481 Del Skrevet 12. desember 2006 Når jeg leser sånt skjønner jeg at jeg er velsigna normal. Har fått meg et lite dilemma her. Ang penger. Jeg trodde jo at jeg ville få utbetalt feriepenger i januar og at jeg så måtte ta ubetalt ferie om jeg skal ha det til sommeren som "vanlig" når man bytter jobb. Men så viser det seg at jeg kan ta med meg både opptjent ferie og feriepenger over i ny jobb. Planen min var jo å leve på de pengene i januar i og med at jeg ikke får lønn. Jeg får jo noe for å jobbe her på timesbasis + den ekstrajobben, men de pengene får jeg jo etterskuddsvis. Tenkte også å høre med Nav om jeg har krav på dagpenger i januar, med fratrekk for den lille tida jeg jobber, men det kommer jo også etterskuddsvis. Om jeg tar ut feriepengene må jeg betale skatt av dem, det får jeg jo igjen da, men det blir litt mindre akkurat nå. Da kan jeg leve som vanlig, kanskje også reise på ferie og sånt. Men da får jeg ikke glede av dem til sommeren og resten av året, dvs jeg kan jo ta noe ferie, men uten kompensasjon. Tar jeg dem ikke ut må jeg forskuttere penger fra sparekonto og så putte timelønn++ tilbake dit. Da blir det nok ikke noe spes romslig og heller ikke rom for noe ferietur tror jeg. Men, da kan jeg ta ferie som vanlig uten å "miste" noe penger i den perioden. Chwat to dooo? Jeg må bestemme meg ganske raskt også. Er det viktigst å ha det bra i januar eller å ha "normal" ferieordning til sommeren? Jeg har jo en slags ferie i januar og, og det er ganske kjipt å være uten særlig penger da... Hmm, må tenke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #482 Del Skrevet 13. desember 2006 Dagens episode av "hvordan lage jul i anonymas hus" overstått. Har kjøpt lyslenke til å ha på juletreet jeg ennå ikke har kjøpt. Samt en julepresang, nei to! En i butikk og en på nett. I år er faktisk halvparten av gavene kjøpt på nett, kommer rett i postkassa, helt supert. Jeg har også skrevet litt to-do-liste for tida framover, noen sosiale ting er spikra nå, må bare informere alle det gjelder og finne passende tidspunkt. Jeg har spist ordentlig middag (nåja, foran nyhetene da...) og drukket juleøl. Nå surrer julemusikken i bakgrunnen, jeg burde egentlig ta en kembooppvask som venter, men gidder jeg? Næh. Jeg burde og regne litt på om jeg skal/skal ikke ta ut feriepenger. Det blir minst styr og mer handlefrihet i friperioden om jeg gjør det, men mindre rom for ferie seinere. På den annen side hadde jeg bare to uker sammenhengende ferie i år, resten er plassert litt her og der. Funker jo det og. Og så ble jeg minna på at jeg jo tjener bedre til neste år sånn at jeg burde klare å spare bittelitt ekstra penger til sommerferie uansett. Tror kanskje det blir sånn ja, helt uten å regne og styre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 13. desember 2006 #483 Del Skrevet 13. desember 2006 Var på korkonsert i kveld, jeg. Halvveis ute i konserten kom jeg til å tenke på deg. Anonyma! Hun står sikkert i koret! Dermed blinka jeg ut både deg, eksen, elskeren og vennen! Har ikke dekning for å mene at dere alle synger i samme kor, altså! Og jeg skjønner jo at du ikke har vært på noen konsert i kveld! Men det var artig, lell! Nå har du fått et ansikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #484 Del Skrevet 14. desember 2006 Artig, men enda artigere etter å ha vært en snartur innom hos deg. Jeg har nok konsert først til helga jeg da, full rulle igjen. Det er liksom siste innspurt før jul og da kommer som regel julestemningen og. I dag skal jeg på kino med en kamerat, det blir kjempehyggelig. Vi prøver å få med oss noe kulturelt som kino og teater med jevne mellomrom. I morgen blir det beinhard jobbing, også det skikkelig siste innspurt. Jeg har drevet opplæring denne uka og det har gått veldig fint. Jeg har stor tro på at alt jeg har bygd opp på de årene her blir videreført, og det kjennes litt bra. Da har det ikke vært forgjeves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #485 Del Skrevet 14. desember 2006 Chwat to dooo? Jeg må bestemme meg ganske raskt også. Er det viktigst å ha det bra i januar eller å ha "normal" ferieordning til sommeren? Jeg har jo en slags ferie i januar og, og det er ganske kjipt å være uten særlig penger da... Hmm, må tenke litt.← Ferdig tenkt. Jeg går for enkleste her-og-nå-løsning, altså feriepenger utbetalt i januar. Da slipper jeg å orge med penger fra sparekonto, kan ta meg en liten ferietur samt handle ny jobbegarderobe på salg som jeg hadde tenkt. Jeg får det jo igjen seinere da, i form av ikke betalt ferie til sommeren, men målet er å spare det jeg får på de timebetalte jobbene samt noe av feriepengene sånn at jeg tar 2 sommerferie uten å gå konk i hvertfall. Det er jo stort sett sånn jeg har hatt de siste årene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #486 Del Skrevet 15. desember 2006 Var på kino med en kamerat i går og så "Flushed away". Utrolig morsom film, jeg har ikke ledd så hysterisk på år og dag. Sammenslåing mellom Aardman (Wallace og Grommit, Creature Comfort) og Dreamworks (Shrek osv) fungerte veldig bra for dem som liker litt bløt og syk humor med underliggende mening. Elsker Creature comforts og her har de tatt med noen av figurene over i filmformat som en slags gjennomgangsfigurer. Kosa meg virkelig. I dag er det FREEEEDAAAAAG!!! Nesten helg og bare få dager igjen her. Helt utrolig bra. Orker ikke tenke på hvordan humøret hadde vært om jeg ikke hadde fått ny jobb, vite at jeg skulle tilbake hit etter jul som vanlig. Syngehelg, så det blir nok ikke noe særlig sprell-helg. Men elskern har ungefri så det kan jo bli koselig allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #487 Del Skrevet 15. desember 2006 Puh, sliten nå. Har jobba intenst og sett mye i mikroskop så jeg er nesten sjøsyk blitt. For en setning, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg lurer nesten på om jeg skal gå hjem allerede nå, tøye grensene litt, men whatta f#%& Jeg har jo ikke noen særlig andre ting på gang nå. Selvfølgelig kunne jeg rydda og sånt, men det er jo ikke noe moro. I dag har jeg egentlig lyst på fredagspils, men jeg vet jeg ikke bør. Sånn er det alltid. Har ikke hørt noe fra noen, så jeg får vel være disiplinert nok til ikke å sette i gang selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 15. desember 2006 #488 Del Skrevet 15. desember 2006 Han som arbeidet som Palaeo-Ethno-Botanist på Island da jeg var på utgravning der var en ekte nerd. Og han fortalte at de første ukene var tøffe på grunn av jetlag'en. Da pleide han å ta seg en ettermiddagslur mens han satt i/ved mikroskopet. Var jo ingen som la merke til at han ikke arbeidet da! Gjør du/dere også det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #489 Del Skrevet 15. desember 2006 Nei, sånt gjør aaaaldri vi. Men vi har noe som heter "lese artikkel på kontoret", som egner seg ypperlig til dagen derpå. Som regel har vi (jeg) et visst tidspress ved mikroskopet i og med at jeg jobber "live", dvs med ting som ikke kan settes bort til neste dag, eller en annen dag. Er avhengig av et kjemisk signal som er optimalt der og da. Så jeg kan nok ikke slumre ved mikroskopet for da blir jeg ikke ferdig. Og så er det andre som skal ha det etter meg. Men jeg tok igjen og gjorde ikke noe mer på jobb, rusla tidlig av gårde. Til Maxbo, men de hadde ikke lista jeg trenger nå heller. Så i ren protest gikk jeg på polet og brukte pengene der i stedet. Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Har liksom ingen planer, Nytt på nytt er bare reprise i dag, jeg mangler noen ingredienser til evt å lage julegodis og jeg er ikke kjørbar. Hmm. Har ikke helt ro i rumpa heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #490 Del Skrevet 18. desember 2006 Å og en til. Steike trøtt i dag. Konsertene i helga gikk fint. Får jo litt julestemning da, masse folk og siste innspurt liksom. Ellers var det en slækk helg, så ikke noe til elskern, sosa litt for meg selv, gadd ikke sette i gang med julesjaining, det har jeg jo fridager til denne uka. Var omtrent ikke utendørs annet enn for å handle litt og kjøpe meg juletre!! Kjempefint juletre, som sikkert er altfor stort. Det er ikke så veldig høyt, men de er jo alltid breiere enn man tror, og tar mer plass. Men nå står det hvertfall klart på verandaen. Men jeg lurer litt på om juletrefoten passer? :klø: Det hadde veldig tykk stamme nederst og min gamle fot er til bittesmå trær. Må sjekkes ut. Ellers er det nest siste dag i dag, sånn ordentlig. Skal jo tilbake etter jul, så det føles ikke helt som slutten. Trenger f eks ikke rydde ut av kontor og labplass ennå. Men litt vemodig er det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 18. desember 2006 Forfatter #491 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Akkurat ferdig med kakelunsj og gaveoverrekkelse. Var bittelitt forberedt fordi vi uansett hadde gruppemøte og ei her spurte i forrige uke om jeg var her på mandag. Både kollegaen min og jeg skal jo slutte nå, så sjefa sa noen ord og så fikk vi presang fra gruppa og kake. Koselig det da, men jeg blir litt brydd ved sånne anledninger. Anlendninger? Er det for slags ord'a? Endret 19. desember 2006 av anonyma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #492 Del Skrevet 19. desember 2006 Ja, så var vi kommet til siste dag. Noe jeg nesten ikke hadde trodd tidligere i år. Kjennes litt deilig og. Har absolutt ikke følelsen av at jeg skal slutte, men bare ha juleferie. Har heller ikke følelsen av å skulle jobbe noe i dag. Men det skal jeg altså, litt i hvertfall. I går kveld kom elskern på besøk, han hadde en litt tung helg så han hadde ikke lyst på selskap da, men i går var det veldig koselig. Fikk julegave også. Og i dag skal vi på koravslutning, siste krampetrekning før jul, og siste møteplass for mange. I anledning "jul i anonymas hus" lagde jeg brente mandler i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #493 Del Skrevet 20. desember 2006 JULEFERIE Kjempedeilig følelse. Det ble en ganske sløv dag på jobb, litt rar egentlig. Det var ganske få folk på jobb så jeg fikk liksom ikke sagt god jul og ha det til alle sammen. Godt da at jeg skal tilbake litt. Så var det siste time hos damen. Litt rart det og, snakka masse om følelser rundt jul og sånne tider, det å være alene, familie og alle de tingene som normalt kommer opp i disse tider. Men jeg kjenner meg sterkere nå enn tidligere, også i den forbindelse. Jeg er og litt dårlig på å gjøre ting for meg selv, ta vare på meg selv. Det vet jeg jo fra før. Og jeg har helt klart en utfordring der. For jeg er jo verdt det, som hun sier. Det er kanskje det jeg noen ganger har litt vanskelig for å ta innover meg. Nuvel. Etterpå var det avslutning på koret, veldig ålreit å få skravla litt med de fleste. Ble ikke så vanvittig seint, tok med meg elskern hjem. Sånn kort oppsummert. Nå har jeg akkurat sendt ham avgårde på jobb. Tror jeg skal lage meg litt kaffe for jeg er trøtt ennå. Planen i dag er å sjaine anonymas julehus og så dra og handle litt. Skal prøve å få satt opp juletreet og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #494 Del Skrevet 20. desember 2006 Misjn ækkomplist. Eller nesten da. Ble lite sjaining for jeg sovna på sofaen og det begynte å bli mørkt da jeg kom hjem fra handletur. Har handla litt mat og julegavepapir og litt sånt som man må ha når det er jul. Jeg har satt opp juletreet, det er bittelitt skeivt men helt greit. Det var så tjukt nederst at det var vanskelig å få nedi foten. Men det var fint ja. Jeg har funnet fram pynt og lys, skal pynte i morgen. Årets trøfler fikk en liten smak av espresso, skal forme dem etterpå og så får de få overtrekk i morgen tenker jeg. Eller i overmorgen. Alt i alt har jeg kosa meg i dag, julestemningen begynner å sette seg og jeg gleder meg nesten litt. Jeg har oppdatert hjemmesiden min, fikk et nytt bilde fra i sommer av en venninne, et bra bilde av meg (de er few and far between vanligvis). Har også oppdatert en jobbside og lurer på om jeg skal jobbe litt med ekstrajobben når jeg først er i gang her, eller om jeg skal ta meg en juleøl til og se om det er noe på tv eller om jeg skal ta en veldig tidlig kveld med en bok. Så mange valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 21. desember 2006 #495 Del Skrevet 21. desember 2006 Helluen Søte Strutsen vår!!! Deilig med ferie tenker jeg. Og så starter du det nye året med blanke ark... Det blir spennende! Hos meg er det bare jobb jobb og atter jobb. Overtid hver kveld, så jeg er overlykkelig for at IKEA og kjøpesenteret her holder ekstra lenge oppe. Jeg har fått alle gavene i hun omsider (den siste i går) og huset er (Bob Bob) vasket såder. Sambo kjøper juletre i morgen (han har jobbet mer en meg stakkaren så han går rundt og ser ut som et lik) og så skal jeg på den matshopingen på fredag... Så fredag etter kl. 22.00 engang regner jeg med at julefreden kan senke seg i Tittis hjem. Måtte bare innom å si God jul til deg. Trenger ikke ønske deg et godt nytt år for det ser vi alle at det blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #496 Del Skrevet 21. desember 2006 til Titti. God jul til deg og. Går det bra med den lille valpen din? Den har vel blitt litt større enn på bildet. Du merker nå noe av grunnen til at jeg tar fri før jul, det har en tendens til å bli så j"#¤g hektisk de siste dagene for man skal liksom rekke så mye på jobb og så må man ditt og datt. Så mye deiligere å roe det ned over noen dager. I dag er min helt egne SPA-dag, jeg skal avgårde og ha ansiktsbehandling og massasje samt at jeg kan bruke svømmebasseng og alle fasiliteter. Gjett om jeg gleder meg. Eneste skår i gleden er at formen ikke er på topp, føler meg skikkelig forkjøla og våkna med vondt i hodet og stiv skulder. Men det gir seg vel utover. Dette gikk på tv seint i går kveld, utrolig morsomt. Fikk ikke med meg starten da, men allikevel. Ser ut som det har vært en serie, den har jeg ikke fått med meg, men om den er i samme stil som julespesialen, så .... Har ikke fått oversikt over julefilmer og serier ennå, kanskje det kommer noen godbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 21. desember 2006 #497 Del Skrevet 21. desember 2006 Valpen er nå 6 månder og akkuratt passe stor. Vil ikke at hun skal vokse mere, men veit at det er leeeenge til hun er ferdig.... Pokker ta Finn.no og aller de fine bildene der... Vi skulle ha liten hund. Hun er med på jobb hver dag, og er blitt en skikkelig rampete mammadalt. Høres ut som er deilig dag du har foran deg. Det misunner jeg deg... Jeg får ta det igjen etter jul. Håper jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #498 Del Skrevet 21. desember 2006 Det var deilig skal jeg si deg. Litt dumt bare at bassenget var under oppussing, det visste jo ikke jeg, så jeg kom der tidlig med badetøy og greier. Menmen. Det ble en veldig deilig seanse. Etterpå tok jeg en bitteliten tur i byen, traff på ei venninne, spiste litt og rusla så hjem. Nå er treet pynta, innser at jeg må ha noe mer eller i hvertfall større kuler. Jeg har jo bare hatt bittesmå trær tidligere, så pynten forsvinner litt. Det ble fint da, veldig fornøyd med det. Trøflene har fått overtrekk også, så nå begynner det meste å bli klart. Jeg har også drevet og deala litt for å få på plass noen planer i romjula. Teller på knappene om jeg skal ha folk på middag eller ikke. Er litt i det blå hjørnet i dag kjenner jeg. Elskern har ungene masse i jula, de fleste andre har mange planer, jeg har få, og det meste har jeg måttet dra i gang selv. Jada, jeg veit det er sytete, men det hadde vært så hyggelig å bli invitert noe sted, bli huska på. Det er så lite som skal til med meg. Jeg orker ikke alltid dra lasset helt for meg selv. Det er masse ting jeg kunne tenke meg å gjøre, men ikke alltid alene. Jaja, syt og klag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #499 Del Skrevet 22. desember 2006 Need I say more. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 22. desember 2006 #500 Del Skrevet 22. desember 2006 Eg har det fæææælt :cry: For atte eg har vore vaken i heile natt med skallebank frå helvete som ingen smertestillande kunne ta vekk, lukta av stekt ost ligg rundt meg, uten at eg veit koffor, og eg e konstant kvalm. Kvinna meg endelig opp til å ringe jobben og melde avbud for i dag, sjølv om eg verkeleg hate det. Så no ska eg berre vere sjuk, og subbe rundt i pysjamas. Sist eg hadde sånn skallebank med påfølgande lukt halusinasjonar var for 9,5 år sidan, i Tel Aviv, der eg blei diagnostisert med migrene. Så kanskje det var det eg hadde i dag... Ellers? Vel, god jul og godt nyttår!! Kjem til å savne kaffiane våres der du veit. Men du, når du ikkje har plana men vil ein tur ut, koffor plinge du ikkje på? Eg er her eg altså Og eg like både øl og kaffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg