Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Og så kjeder jeg meg litt... :sjenert: Driver og rydder og planlegger og det er kjempekjedelig! Så da blir det litt KG og generell surfing... :sjenert: Ikke bra. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var dato i boks. Veileder var klar til å ta i mot meg. De inviterte meg også på kakelunsj på fredag for de var spent på å bli kjent med meg, og så får jeg levert arbeidsavtalen samtidig. Har jeg fått meg en OK arbeidsplass eller? Det kan virke sånn. :Nikke:

Får sørge for å være presentabel og opplagt på fredag da. Blir jo et slags førsteinntrykk av meg for avdelingen, de jeg ikke traff på intervjuet.

I dag kom det fire filmer i posten også, det oppveier for en kjedelig dag og at Maxbo heller ikke nå hadde den ene lista jeg mangler der hvor jeg har tatt ned veggen. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny avatar i dag. Jada, jeg vet det der ikke er en struts, men den var så nusselig. :hjerter:

Og så har jeg visst en fascinasjon for de dyra som ikke er helt som alle andre. Fugler som ikke kan fly f eks.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra kakelunsj på ny jobb. Litt overveldende, men veldig koselig. De er nok en ganske sammensveisa gjeng, jeg fikk jo selvfølgelig ikke med meg alle navnene engang. :ler: Hilste på hun som skal være veileder for meg, og hun som skulle ta internkursing med meg, fikk sett mitt nye kontor. Det er større enn det jeg deler med en annen her. :overrasket: Utsikt østover, ganske høyt oppi etasjene så det blir bra. ;)

Det er typisk nok en kvinnedominert arbeidsplass kunne det virke som, det var i hvertfall sterk overvekt av damer på lunsjen. Det kommer to nye i begynnnelsen av desember, begge damer og så meg i februar.

Alt i alt veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag, og hvilken øs-pøs dag. :roll: Og jeg må ut en liten tur og handle og hente bilen tror jeg. Greit å gjøre det mens jeg ennå har dagskort. ;)

Jeg ble lurt med ut i går nemlig. I det jeg skulle gå ringer kameraten min og sier at han hadde tenkt å gå og ta en pils før han tok toget hjem. OK, det passa jo fint for meg for jeg hadde en avtale med noen andre om å gå på konsert litt seinere. En pils i mellomtiden var bare fint, så da satte jeg igjen bilen på jobb, dura ned til byen og møtte ham. Kjempekoselig det. Og underveis ombestemte han seg mhp togtidene og ble med på konsert han og.

Etterpå dura han og de andre videre ut, mens jeg var litt sigen etter en overveldende uke og rusla hjemover. Det er jeg litt glad for i dag. For ikke å snakke om hvor glad lommeboka mi er for det :sjenert: Den er ganske slunken for tida og det er lenge til lønning. En bytur pluss taxi er ikke akkurat innenfor budsjett akkurat nå.

Gleder meg veldig til å få litt høyere lønn. :Nikke: Så går det kanskje ikke så på stumpene som det gjør nå.

I neste uke skal jeg reise med jobben og må legge ut litt til flybuss, middag og litt sånt. Det har jeg nesten ikke penger til, det er litt flaut. Og så er det litt sosiale ting som kino og sånt som planlegges de neste ukene. Har jo lyst å være med, vil ikke være den kjipe som "alltid" syter over dårlig råd, jeg skjuler det nok litt. Vil ikke bli oppfatta som en syter eller "fattiglus". Teit, jeg vet det. :sjenert: Jeg har blitt ganske god til å prioritere og planlegge i det siste, kan godt være med på ting, men ikke ta'n helt ut hver gang, kan godt være med på kino, men dropper middagen først eller øllinga etterpå. Sånne ting. Men jeg kjenner at noen ganger går det ut over ting jeg egentlig trenger (må vente til neste lønning) eller burde ordna med. Det liker jeg ikke.

Æsj, nok syting for i dag. Får slenge på meg litt klær og komme meg ut i regnet. I kveld er det innflytningsfest hos en av gutta på jobb. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh boy. :sprettoy: Sliter litt med å få hodet til å våkne. En times tid på sofaen under teppet gjør meg sløva.

Fikk sikkert en overdose friskluft tidligere i dag. Jeg dro ut på hytta for å hente litt vinterved, når det for en gangs skyld ikke regna fikk jeg benytte sjansen. Neste mulighet er om 14 dager og da kan det godt være snø og is der ute.

Det var så deilig, sol og en deilig vind ruska i trærne. Gikk meg en liten tur også, ned til vannet, så på svanene som drev rundt. På vei dit passerer jeg mange innsjøer og vassdrag, det syntes at det har regna litt kan du si. På noen steder gikk vannet helt opp til broa jeg kjørte over, andre steder var det plaskedammer på jordene og alle småelver gikk strie. Ett sted var det vann helt opp til veien på begge sider. Og med 11 grader og mild vind fikk jeg nesten vårfornemmelse.

I dag var egentlig dagen for store planer. Kose meg litt på egenhånd, gå en tur, lage meg god middag. Har jeg gjort noe av det? Nope. Med unntak av turen på hytta da. :sjenert: Har vært så giddalaus, og nå er jeg i et litt underlig humør.

Fikk melding av elskern i sta om jeg ikke hadde lyst å treffe en som var i litt bedre humør i dag, han var skikkelig grumpy da jeg snakka med ham på MSN sist. Svarte tilbake at jeg skulle ta en lur på sofaen, men ikke hadde planer ellers.

Har ikke hørt noe mer og nå kjenner jeg at jeg egentlig ikke har lyst å treffes. Har lyst å bare bli under teppet til det er leggetid, sulle rundt i joggebuksa, se dårlige programmer på tv og spise brødskiver, for jeg har jo ikke forberedt noe middag. :ler:

Om jeg skal til ham må jeg dusje og kle meg, samle sammen ting til i morra osv, og det føles som et stort ork akkurat nå. Og ikke vil jeg ha ham hit for da må jeg rydde. :ler: Skikkelig latstokk akkurat nå. ;) Men jeg begynner å bli sulten da... Men jeg har liksom ikke lyst på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det ble ikke noe særlig heller. :forvirret: Fikk dusja og laga meg middag da, det hjalp jo litt. Tilbrakte ellers kvelden under teppet, med strikketøy og film. Lenge siden jeg har vært så tiltaksløs gitt.

Er litt ettertenksom for tiden. Ting har jo ordna seg med jobb og alt det der, og jeg er veldig glad for det. Men samtidig kommer det endel andre tanker, er jeg på rett spor med livet mitt ellers? Er det den veien jeg vil gå?

Noen ganger føler jeg meg som en gammel kjerring. Jeg har vært veldig sliten for tida, har ikke hatt overskudd til fest og moro, har stort sett sulla for meg selv. Mange ting har kommet på etterskudd. Jeg føler meg dratt og grå, ser jeg gammel ut? Føler meg kjedelig i klesveien. Føler meg ofte alene, eller er det ensom jeg er? Jeg har jo folk rundt meg, så jeg er ikke alene om jeg ikke vil det. Men gidder jeg? Er det de rette folka jeg har rundt meg? Blir jeg regna med om jeg ikke tar initiativet selv? Savner jeg noe mer? Ja, jeg kjenner litt på det. Savner litt nye impulser, nytt miljø kanskje?

Kameraten og jeg skal spise middag sammen i dag, før kor, det blir i hvertfall hyggelig. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det jo horoskopdag:

"Med både kjærlighetens planet Venus og den store lykkebringer Jupiter i ditt tegn så kan du se frem til en uke med både sjanser og muligheter. Ta gjerne et friskt initiativ."

Ojojo, både sjanser og muligheter, to ting på en gang dere.

Denne uka blir tettpakka med to korkvelder, og reise med jobben. Eneste hjemmekveld blir fredagen og da får jeg vel ta det rolig i og med at det er synging på lørdag. ;) Så når dette friske initiativet skal tas aner jeg ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faenfaenfaen. Elskern har mista jobben, eller dvs, han får ikke fornya engasjementet etter jul. Og han er ganske langt nede fra før. Hvordan i hælsike skal dette gå. :tristbla:

Skjønner godt at det er demotiverende å søke jobber, men det er jo det eneste han kan gjøre. Men etter ørten avslag både på relevante og ikke relevante jobber er ikke motivasjonen på topp. Det engasjementet han har nå satt langt inne det og. Med faste utgifter og forsørgeransvar er det ikke bare bare å være uten inntekt.

Faenfaenfaen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble den dagen i går igjen, akkurat som jeg frykta.

Kameraten min og jeg spiste middag sammen, det var veldig hyggelig, men jeg hadde liksom elskern i bakhuet. Så vi skippa korøvelsen begge to, jeg dro hjemom og tenkte å dra opp til elskern etterhvert. Fikk så en melding om at det nok var best at han var alene. Jeg ringte tilbake, men han la på, sendte SMS, men fikk ikke svar, ringte igjen og fikk bare svareren.

Endte med at jeg dro dit, ble møtt av mørkt hus, med bilen i garasjen. Ringte på, ringte, sendte SMS, i det hele tatt masa jeg masse. Blir jo litt redd for ham når han ikke vil svare eller si hvor han er. Til slutt slapp han meg inn.

Til å begynne med var det å bare ligge ved siden av og stryke på ryggen, så sakte begynne å prate litt og til å få ham opp av gjørma igjen. Får så vondt av ham når det er sånn. :tristbla:

Og når det verste er over blir han sint. Skjønner han jo godt og det er ikke meg han er sint på.

I dag, etter en kort natts søvn er han helt hyper og jeg helt utslitt og svart innvendig, det var et mareritt å komme meg ut av dyna i dag. Jeg er nå på jobb, men vurderer å ta en egenmeldingsdag og bare sove ut. Dette sliter på meg også, det må jeg bare innrømme. Det er lite jeg kan gjøre for ham annet enn å være der når han trenger det. Han har lite nettverk ellers, så hva kan jeg gjøre? La være å bry meg? Ikke aktuelt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 3 timers søvn hjelper litt, men jeg er fortsatt tung til sinns.

Skal spise litt og så komme meg avgårde til psyk, det kan sikker være godt å tømme hodet litt. ;) Trenger og litt råd nå føler jeg.

Tror jeg skal hoppe over kor i kveld, jeg skal reise i morgen og har ennå ikke pakket noe som helst. :roll: Skal ikke være lenge borte, men jeg må jo ha med meg noe. Skulle egentlig gjort det på søndag, i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psyk'en min er gull verdt. Vi får stokka hodet og alt på plass, tårene får fritt spillerom og alt jeg er redd for og lei for og som går veldig inn på meg får rom til å komme ut og bearbeides.

Føler meg mye bedre nå. Fikk nok en liten reaksjon på det som skjedde i går, samt at jeg var litt nede og ettertenksom selv i helga, det ble litt mye.

Nå skal jeg kose sofaen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffeterapi høres veldig bra ut ja.

Jeg har ikke store programmet her i dag, i og med at jeg skal være borte resten av uka og ikke var her (noe særlig) i går. :sjenert:

Jeg valgte å være hjemme i går kveld, elskern lurte på hvor jeg var og jeg sa som sant var at jeg var hjemme hos sofaen fordi jeg var litt sliten og litt utafor. Han kom oppom etter koret da.

Og lurte med en gang på om jeg var utafor pga det som skjedde dagen før, og det var jo forsåvidt riktig. Han ville jo liksom ikke at det skulle gå ut over meg da, nå var det jo strengt tatt også jeg som masa og kanskje "invaderte" ham litt. Jeg prøvde å formidle at jeg ble redd for ham og veldig enstelig når jeg ikke fikk kontakt. Han hadde slått av mobilen og den første oppringingen hadde tydeligvis vært akkurat da han slo av, for han hadde ikke hørt den. Jeg vet ikke om han egentlig skjønte hvor redd jeg ble. Jeg fortalte heller ikke at jeg gikk hjem fra jobb.

Så ble det masse armkrokterapi, ikke altfor seint i seng, men jeg er allikevel litt trøtt i dag. Men mye bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, for anledningen. Den var så søt.

Kommer sterkere tilbake som struts, har en super julevariant på lager. Ser ut som du har fått på julebena og? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er godt .. selv om den var søt - "er" du jo struts :ler:

Julebena er kommet på ja .. var så sikker på at det var første søndag i advent forrige dagen - synes liksom ikke det gjelder når julaften er fjerde søndagen ... så da pyntet jeg meg liksågodt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for praten, sikkert minst like masse terapi for meg. Men som eg sa, eg må fokusere på å komme viare på ein måte. Og det skal eg nok klare. Og så blir det knallbra med ny jobb, høyrest gull ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte. Det hjelper godt å kunne le og være oppgitt over annet enn ens eget surr også. Utrolig at det finnes så mange inkompetente og ufine mennesker i det systemet.

Men alt ordner seg vettu, krysser fingre for jobb og at hu kjærringa forsvinner som planlagt. ;)

Er kjapt hjemom og hiver i meg noen brødskiver før jeg spretter avgårde til flybussen. Ut på tuuuuur. :sjarmor: Riktignok med jobb, må snakke med mange jeg ikke skal forholde meg til lenger, forklare ca ørten ganger at jeg skal slutte uten å kunne utbrodere så veldig om den egentlige årsaken. Jaja, jeg orker vel det og en siste gang. Hadde det ennå vært utenlands, så vi hadde fått med oss litt tax-free og shopping, men det er jo ikke det engang. :roll::ler:

Jaja, ses om etpar dager. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok med jobb, må snakke med mange jeg ikke skal forholde meg til lenger, forklare ca ørten ganger at jeg skal slutte uten å kunne utbrodere så veldig om den egentlige årsaken.  Jaja, jeg orker vel det og en siste gang. 

Tilbake igjen. Jeg klarte jo selvfølgelig ikke holde smella. :roll: Prata jo med endel jeg kjenner godt og som kjenner situasjonen litt. De kjenner og kollegaen min som har vært utsatt for noe av det samme. Dessuten fortalte jeg, etter noen øl, det også til ei av sjefens "favoritter", gudene vet hvor lurt det var. :sjenert:

Jeg var i det store og hele ganske ærlig. Med øverste leder og, han syntes jo det var dumt at jeg skulle slutte, og jeg hinta litt om min og kollegaens situasjon og at det ikke har vært så veldig stas på jobb i det siste og at det er en medvirkende årsak til at vi begge slutter.

Men ellers var det jo et fint møte. Deilig å ikke skulle ha noe med det å gjøre lenger og. :ler: Samtidig litt vemodig å vite at jeg skal bort fra det miljøet, ikke jobbe med forskning mer. :forvirret:

Var fint i Trondheim og, bedre vær enn her selv om det blåste litt. Tok meg i å tenke Camelia både her og der. :ler: Spesielt i dag da jeg hadde litt tid før jeg måtte dra til flyplassen og fant en klesbutikk som jeg inbiller meg må være midt i blinken for henne. ;) Jeg er jo forøvrig så blakk at det støver av meg for tida, så jeg måtte evt funnet en butikk som tar AmEx... Men det var fint å vindusshoppe litt da. Var innom butikken på Vitensentret og, tenkte å finne julegave til nevøen.

Og så fikk vi første smak av julematen og, var litt uforberedt, for vi skulle ut og spise middag, men visste ikke hvor og hva. Det var julematbuffet med både ribbe og pinnekjøtt. Fikk smakt på beggedeler jeg. :sikle: Og litt øl, og litt mere øl og ...

Nå skal jeg pleie vennskapet med sofaen litt. Har vært en snarsving innom jobben, må pakke ut kofferten, skal synge i morgen og så rett til bror. Kveldens planer blir å finne fram antrekk til i morgen og pakke ny overnatningsbag. Samt sofasliting da som sagt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...