anonyma Skrevet 16. november 2006 Forfatter #421 Del Skrevet 16. november 2006 Takker og bukker. Det føles fortsatt uvirkelig, men veldig deilig. Jeg har ikke snakket med sjefen min ennå, det må jeg gjøre så fort som mulig. Gruer meg litt til det. Det er også spørsmål om når jeg skal begynne. Jeg jo ingen ny kontrakt her, ingen på papiret og underskrevet i hverfall. Så jeg kan i prinsippet rusle ut døra her 19.desember, da tar jeg ut resten av feriedagene og får lang juleferie som planlagt. Det er etpar andre småting og, jobben her har betalt et møte for meg i februar, hvordan ordne med det? Jeg får jo prøvetid i 6 mnd, hadde jeg hatt kontrakt her kunne jeg bare tatt permisjon, i tilfelle det ikke funker. Men tanken på å evt skulle gå tilbake hit frister ikke så veldig kan du si. Endel sånne ting må avklares. Jeg får jo og noen tanker om jeg fikser denne jobben, om jeg strekker til, klarer jeg dette osv. Men jeg regner jo med, og det gjør de og, at det blir en periode med opplæring i og med at dette er et felt jeg ikke har vært borti før og det ikke er naturlig at man kan uten å ha jobba med det. Og jeg skal være flink og lærevillig og arbeidsom jeg, for dette skal jeg klare. Jeg får og en litt annen jobbhverdag, ingen sølete lab, tunge løft, kjemikalier og sånt lenger. Kommer jeg til å savne det? Er ikke helt sikker, det blir litt rart å forlate tilværelsen de siste 15 årene, jeg liker jo å jobbe praktisk, få til ting. Men jeg vet at det er mange ting jeg ikke kommer til å savne, særlig ikke på dette rotete, uorganiserte stedet. Jeg kan til og med bytte ut dassete labklær med vanlige hverdagsklær. Tror kanskje det må bli litt shopping i forkant. Fikk snakka med elskern i går og, måtte fiske litt for å sjekke humøret før jeg fortalte det. Han ble jo veldig glad på mine vegne da og det var hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. november 2006 #422 Del Skrevet 16. november 2006 Gratulerer så masse - så deilig (og "noen" små lønnstrinn gjør godt det også - selv om det vel var jobben som var det viktigste ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 16. november 2006 #423 Del Skrevet 16. november 2006 Sånn, eg skal på jobbintervju. I ein jobb eg kanskje eigentleg ikkje vil ha... Men 2006 har vore eit fælt år, så kanskje eg får ein god start på 2007? Det er jo ikkje så lenge igjen... Ta ein kikk på denne. Morsomt!! Eller litt sånn flirfullt i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. november 2006 Forfatter #424 Del Skrevet 16. november 2006 See? Det smitter. Håper det går veien da, og at du kommer deg vekk fra teite jobber. Jeg så også den tråden. Måtte sitte litt på henda for ikke å svare krasst på etpar av innleggene. Jeg er forøvrig enig i hovedtanken. Samfunnet vårt har vært veldig barn-og-familie-tilrettelagt lenge, barnefamiliene er den gruppen som har hatt størst økning i kjøpekraft de siste årene. Klart argumenter som matvarer i store forpakninger og sånt virker mot sin hensikt, men realiteten er jo at aleneboende (liker ikke ordet enslige ) ofte sliter mer på boligmarkedet og økonomisk generelt. I tillegg kommer den holdningen mange opplever at man liksom ikke er verdt noe i samfunnet om man ikke har mann og barn og et A4-liv, bare se hvor mange tråder dette kommer fram i her på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 16. november 2006 #425 Del Skrevet 16. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. november 2006 Forfatter #426 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) :bukke: (Regner med at det ikke var til den første delen, men den andre. ) Endret 16. november 2006 av anonyma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 17. november 2006 Forfatter #427 Del Skrevet 17. november 2006 Ny avatar i dag, i anledning av at det egentlig er vinter. Ikke det at jeg savner snø og kulde, men litt finere vær hadde vært fint. I dag skal jeg snakke med sjefa, hun har vært opptatt med andre ting de siste par dagene, men skulle komme innom i dag. Gruegrue... Men jeg vet jeg gjør det riktige, det er ingen andre alternativer så det gjør meg litt tryggere. Og så er det helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 17. november 2006 Forfatter #428 Del Skrevet 17. november 2006 Sånn, da var det overstått. Puh. Gikk ganske greit, hun vet jo at hun ikke kan konkurrere med en fast jobb med høyere lønn, særlig det at den er fast. Jeg utbroderte ikke alle de tingene som også medvirker til at jeg ønsker å slutte, det får vi evt ta en annen gang. Vi snakket litt om når jeg skal avslutte, og hun var litt usikker på hvordan det vil stille seg å forlenge meg på en korttidskontrakt. Så det er meget mulig at jeg slutter 18. desember. Egentlig trodde jeg det var 19., men så gjorde en kollega meg oppmerksom på at det er sedvane at arbeidsgiver gir oss en dag fri i forbindelse med jul. Sjefa måtte i alle fall sjekke ut det praktiske, så får vi se. Jeg har selvsagt lovt å medvirke til å overføre min kompetanse og kunnskap til enellerannen, sånn at de kan kjøre metodene videre uten alt for mye problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 18. november 2006 Forfatter #429 Del Skrevet 18. november 2006 Blærk. Var ute med en venninne og "feira" litt i går. Var planlagt lenge før jobbtilbudet altså. Endte med en helaften gitt, på bar, ut og spise, musikksted og ny bar og taxi hjem. Litt mer en både meg og lommeboka likte... Menmen, det var da moro. Det er litt morsomt med oss to, vi er veldig forskjellige i både alder, stil og interesser, men har det moro sammen lell. Merka litt forskjellen i går da hun ville gå på skikkelig fjortisbar med lilla lys og dansegulv og jeg nesten rygga i døra, jeg er nok mer rolig av meg. Forrige helg hadde hun vært ute med en gjeng 30-åringer og dansa til lyse morgen. Mens jeg er kanskje mer pub og livebandsted-menneske. Hun er betydelig eldre enn meg altså, men adskillig freshere når det kommer til party på byen, det er helt klart. I dag har elskern og jeg planer, vet bare ikke helt hvilke ennå. Jeg sendte ham en lang mail i går, det er jo mange ting man kan foreta seg en lørdag (og kanskje søndag ), men jeg har ikke hørt noe om hva han kunne tenke seg. Så da tror jeg at jeg sløver litt til. Han kan da ta initiativet han og? Eller i hvertfall svare på mailen og ta kontakt og formidle hva han kunne tenke seg. Huskaldt her. Brrrr. Må nok sette på litt mer varme om det skal være levelig her i dag. Får kanskje putte i meg litt mat og kaffe mens jeg avventer hva helgens planer blir. Er litt slækk så det hjelper sikkert. Egentlig kunne jeg tenkt meg utendørsaktivitet, men i detta været? Næh, tror ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 19. november 2006 Forfatter #430 Del Skrevet 19. november 2006 Åååh, deilige helg. Uten må-planer, men allikevel innholdsrik. Var ute en tur på ettermiddagen og traff noen folk, var litt trøtt så jeg droppa å bli med på kino. Elskern var enda trøttere så han orka bare å komme til meg og spise middag og sløve på sofaen. Kosa oss med litt god mat og Starsky & Hutch på tv. Hatt en sein morgen, god frokost og så har vi gått en tur. Kom akkurat inn nå. Det har vært deilig ja. Godt også å lade opp, til uka tror jeg det blir full fres. Mye som skal i orden før jeg slutter. Det føles så godt å si det, slutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 19. november 2006 Forfatter #431 Del Skrevet 19. november 2006 Åååh, deilige kveld. Eller i det hele tatt, livet er ikke så verst akkurat nå. Føler meg mye lettere til sinns enn på lenge. I ettermiddag fikk jeg rydda og støvsuga litt, se jo alt når sola står så lavt som nå. Og så hadde jeg en lengre telefonsamtale med mamma og pappa, uten noe særlig syting fra mamma, det var ganske deilig. De syntes selvsagt det var fint med ny jobb og sånt da. Så spiste jeg middag, og resten av kvelden har jeg rett og slett tilbrakt på sofaen mens vaskemaskinen gikk og surra. Har strikka, tent lys, sett litt på tv, bare kosa meg. Føler meg veldig avslappa og rolig, ikke stressa og anspent som så ofte i det siste. Er litt trøtt så det er mulig det blir en tidlig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 20. november 2006 Forfatter #432 Del Skrevet 20. november 2006 Steike jeg var trøtt i dagmorges ja. Hadde skikkelig problem med å komme meg opp. Har nå informert alle kollegene pluss noen andre her på huset. Svarte også på en mail til han som er øverste leder for den konstellasjonen jeg jobber i, og informerte ham i samme slengen. Fikk svar: da burde "sjefa" tilby deg fast jobb sånn at du kan fortsette hos oss. Ler så jeg griner. Som om det hadde vært aktuelt, ikke det at det finnes penger til sånne faste stillinger heller. Dream on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 21. november 2006 Forfatter #433 Del Skrevet 21. november 2006 Rydde, rydde, rydde... Kjedelig, men det må gjøres. Rydder på pc'n, rydder i permer, kaster oversikter og notater som bare var til nytte for meg for etpar år siden. Organiserer ting annerledes sånn at det skal være lett å finne fram etter meg. Vet nå hvem som skal ta over, i hverfall midlertidig. Så da blir det noe opplæring framover, det er ikke alltid like gøy, men greit nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 21. november 2006 #434 Del Skrevet 21. november 2006 Så spennende. Jeg går forøvrig å drømmer om den dagen jeg også skal klargjøre kontor og papirer til en etterfølger... Det ville nok bety å hive 4/5! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 22. november 2006 Forfatter #435 Del Skrevet 22. november 2006 Oooh, litt i det melankolske hjørnet i dag. Har hatt en lang, deilig oppvåkning med elskern og det er jo alltid bra. Hadde også en veldig bra time hos psyk i går. Det er jo veldig oppløftende å ha fått jobb og alt det der. Jeg har blitt flinkere til å håndtere de tingene som ikke er så bra også. Vi snakka litt om avslutning igjen, det kan føles riktigere denne gangen. Jeg hadde en ny klæsj med sjefa i går ettermiddag, ang det prosjektet hun stadig vil pushe på meg. Merker at det irriterer meg noe grenseløst, nå kom hun med argumentet at hun mente jeg hadde sagt at jeg skulle få tid til det. Mulig det var planen ut fra mitt forslag om å jobbe en måned til, men når hun korter det ned til 14 dager OG pålegger meg opplæring av ei ny, så går jo ikke det. Og hun fyrer opp igjen, og jeg får den der kjipe følelsen. Ikke gøy. Fikk et lite flashback på koret i går også, overhører gubben i samtale med noen andre og hører at de (gubben og ny-dama altså) er invitert i selskap til disse. Var jo litt det jeg var redd for til å begynne med, at han skulle "ta over" alt det sosiale og at jeg ble satt på sidelinja. OK, han har alltid vært mer sosial enn meg, greit nok. Men jeg var redd for at det skulle gå på bekostning av meg. Og det føler jeg litt at det har etterhvert, uavhengig av det selskapet nå altså. Han har flere i "sin" omgangskrets og det er oftere jeg som blir stående utenfor. På den annen side, og da kommer realisten i meg fram, dette er ikke folk jeg føler jeg passer sammen med eller omgås til vanlig, so what's the big deal? :klø: Er det følelsen av å ikke ha noen, følelsen av at jeg har mista masse som var mitt, ensomhetsfølelsen. Vet ikke helt. Kan jo være at jeg savner litt det å være to, savner den naturlige samhørigheten man får, det å være inkludert sammen med noen. Og nå har jo han det... Og så kommer tankene om jula igjen. Som regel blir det eneste sosiale i juleuka det jeg drar i gang selv, mens gubben blir invitert hit og dit, sånn har det vært de siste to årene i hvertfall. Jeg er mye alene i ferier og høytider, om jeg ikke tar initiativet selv. Jeg har nå noen sånne planer i år også, men "min" krets blir snevrere og snevrere om dette skal fortsette. Chwat to dooo? Tror nok at jeg må sette meg ned og tenke litt gjennom hvem jeg har rundt meg, hvem jeg vil ha rundt meg, hvordan pleie de forholdene best mulig. Men jeg ønsker jo at folk regner med meg og, at noen har lyst å tilbringe tid sammen med meg uten at jeg maser eller foreslår det selv. Er det for mye forlangt? Jaja, blir litt melankolsk av alle disse tankene jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 22. november 2006 Forfatter #436 Del Skrevet 22. november 2006 En annen ting som kom opp i går var reising. Nå ser det ut til at jeg får litt fri i januar. Dvs, jeg har jo ikke avtalt eksakt starttid med ny jobb ennå, antakelig får vi avklart det i dag. Nuvel, da lurte psyk på om jeg skulle ta ferie og f eks reise bort. Det hadde jeg jo egentlig ikke tenkt, men det datt bare ned i hodet mitt at jeg jo har lyst til det. Det er en spesiell reise jeg har lyst å ta, men det krever noe forberedelser, både økonomisk, praktisk og kanskje og mentalt. Men tanken begynte å slå rot i går. Jeg har jo den lille bijobben min og, tanken var egentlig å jobbe litt med den i januar, få avsluttet den ordentlig. Og da blir det ikke tid til å reise. Men den kan jeg jo justere litt selv, så kanskje det blir tid allikevel? Eller kanskje jeg bare skal ta meg en helgetur til en eller annen storby og shoppe litt? Jeg trenger jo nye klær og sånt til ny jobb... Men først og fremst må jeg få spikra startdato. Før jeg begynner med allverdens høytflyvende planer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 22. november 2006 #437 Del Skrevet 22. november 2006 Vinterstruts - stilig Skjønner veldig godt frustrasjonen over sjefa - men det er vel hennes jobb å prøve å få mest mulig ut av deg den siste tiden. (Og ikke noe hadde værrt bedre for henne enn om du hadde gjort jobben - prosjektet og opplæringen på halve tiden) Når det gjelder dette med "delte venner" og sosiale ting - tror jeg det er viktig at du tenker gjennom hvem du virkelig vil ha i livet ditt - og hvor viktige de andre er for deg. Ofte er det greit å velge bort mennesker - enten fordi de ikke gir deg noe spesielt eller fordi du ikke vet hvor du har dem. De "singles" lodd er jo ofte det at skal vi være med på noe må vi dra igang ting selv - er man par - er det mye lettere å bli inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 22. november 2006 Forfatter #438 Del Skrevet 22. november 2006 Når det gjelder dette med "delte venner" og sosiale ting - tror jeg det er viktig at du tenker gjennom hvem du virkelig vil ha i livet ditt - og hvor viktige de andre er for deg. Ofte er det greit å velge bort mennesker - enten fordi de ikke gir deg noe spesielt eller fordi du ikke vet hvor du har dem. De "singles" lodd er jo ofte det at skal vi være med på noe må vi dra igang ting selv - er man par - er det mye lettere å bli inkludert. ← Så sant så sant, det er mye lettere å bli dratt med når man er i par. Jeg vet jo at jeg har gode venner og folk jeg kan regne med, og når jeg tenker meg om så er jo ikke disse andre folkene "mine" folk heller. Men jeg må innrømme det stakk litt i meg da jeg overhørte det i går. Jeg kan nok være mer bevisst på å velge bort folk og, som du sier, fordi de ikke gir meg noe eller rett og slett fordi de er for ulike meg, sånn at jeg plutselig gjør ting eller er med på ting bare for å være med, ikke fordi det interesserer meg. Det har nemlig skjedd før. Nå venter jeg egentlig bare på å få snakket med noen på ny-jobben, får liksom ikke gjort noe før vi har avtalt startdato Har ikke ro i rompa hvertfall. Ringte akkurat nå, men da var de i møte. Får prøve litt seinere. Må jo få sendt inn signert arbeidsavtale før fristen som snart er ute og da må jeg også vite startdato. Vil vite NÅ. Litt utålmodig og rastløs her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 22. november 2006 #439 Del Skrevet 22. november 2006 Det er vel noe i at den som skal slutte - har sluttet - og da er det greit å få en eksakt dato for ny start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 22. november 2006 Forfatter #440 Del Skrevet 22. november 2006 Hehe, er nok noe i det ja. Jeg føler meg hvertfall veldig "slutta". Og jeg som digger å ha orden i sysakene liker ikke å ha ting uti det blå sånn som nå. Liker klare avtaler og å ha en plan. Så det så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg