anonyma Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #361 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hm, nå vet jeg ikke helt hva som skjer på mandag da. Om ikke dere har fått med dere mer enn jeg har. :klø: Den evt nye jobben blir ikke avklart før midt i uka, så i slutten av uka bør jeg vite det. Har vært på første møte på ekstrajobben, og det virker veldig greit. Vi tenker i samme baner og i samme retning og det er bra. Jeg skal begynne å jobbe litt med det i helga tenker jeg, lage et utkast og så får vi diskutere derfra. Venter på avklaring ang praktiske ting som timelister og hva jeg faktisk får betalt. De har et ganske greit budsjett. Ellers var jeg litt urven i kroppen i dag morges, vurderte å hoppe over kveldens fest og moro og satse på å være frisk og rask i helga. Men så er det det at jeg har lyst da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #362 Del Skrevet 13. oktober 2006 Faen, faen, faen, går ikke an å bli forkjøla nå. Jeg avlyste i kveld, måtte uansett jobbe seint og kjente at jeg ikke var helt i toppform. Har vondt i hodet og de fleste ledd er stive og ømme. Er tjukk i halsen, men (bank i bordet) ikke sår. Tett i bihulene, men det har jeg vært det siste halve året, og kjenner meg litt varm og slapp. Tassa hjem og handla meg en ferdigpizza og yndlingsbladet mitt (-25% på utenlandske blader på Narvesen, løp og kjøp) og har tenkt å roe'n helt og få med meg nytt på nytt i hvertfall. Skal jo tidlig avgårde i morgen så det føles ikke så ille å være hjemme en fredag jeg egentlig skulle noe annet. Men jeg skulle gjerne vært i bedre form ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #363 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jaja, formen (og lommeboka ) tilsier ikke noe store utskeielser i dag. Så da passer det med en rolig kveld hjemme. Har vært på farten i hele dag da, blir fort varm og tett når jeg ikke holder meg rolig, så jeg prøver så godt jeg kan. Synginga var omtrent like morsom som den pleier å være. Jeg har til og med fått starta på det nye jobbprosjektet, fått til noe men ikke det jeg hadde tenkt. Det som i utgangspunktet var min ide og som de andre likte. Hadde vært fint å få til det da... Føler meg litt ubrukelig nå. Får sove litt på det og se om jeg kan finne en annen løsning. I morgen er det synging igjen, og så får jeg kanskje jobba litt på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #364 Del Skrevet 16. oktober 2006 "Din optimisme smitter av på dine omgivelser. Du er i gang med et nytt prosjekt som tar det meste av din fritid. En nær person gir deg en hjelpende hånd. Du er inne i en positiv uke med fremdrift." Positiv uke med fremdrift, det er ord jeg kan like. Hvor mye optimisme jeg har er nok litt mer diskutabelt. Prosjektet med bijobben er forsåvidt i gang og det skal jo gjøres på fritida ja. Satt litt med det i helga og det er spennende. Men med sjefen på krigsstien bør jeg vel kanskje ligge litt lavt i terrenget. Diskuterte jo litt med henne på fredagen og hun har nå snakket med ei annen her om å sette i gang det nye greiene jeg skal sette i gang med. Hva er liksom poenget med det da? Enten får jeg gjøre det som planlagt eller så må jeg vel få beskjed om at jeg ikke skal? :klø: Er jo ikke noe vits i at to stykker gjør omtrent det samme. Sjefen er i det hele tatt litt høyrøsta og tydelig for tida, vet at jeg bør informere henne om den bijobben, men det er kanskje ikke helt riktig tidspunkt? Venter noen dager jeg, har liksom ikke lyst å stikke fram hodet og fortelle om ekstra jobb når jeg syter litt over hvor mye jeg har å gjøre på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #365 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sjøla. Vil ikke være det. Nyser og snørrer, men forhåpentligvis klarer det seg med det. Så det ikke setter seg i halsen mener jeg. I dag skal jeg ikke synge, det blir veldig mye i begge kor nå, så jeg fikk lov til å hoppe over en øvelse. Skal bare til damen og så hjem til sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 17. oktober 2006 #366 Del Skrevet 17. oktober 2006 Men hvorfor må du informere sjefen din om bijobben? Det har da vel ingen andre noe med, så lenge det ikke går utover hovedjobben din? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #367 Del Skrevet 17. oktober 2006 Godt spørsmål. Problemet er vel at den jobben er innenfor "huset" eller samme organisasjon om du vil. Jeg skal jo ikke jobbe med den her, men kun hjemme på kveldstid eller i helgene, men pengene kommer jo herfra og arbeidsavtalen min blir registrert her. Min sjef sitter rimelig høyt plassert i systemet og hun kan lett finne ut av dette på egenhånd. Tror det hadde vært bedre om hun hører det fra meg. Det skal jo ikke gjøre noe at man har ekstrajobb. Jeg har nettopp hatt en diskusjon med henne om at jeg har så mye å gjøre og sånt, så jeg tror jeg ligger litt lavt i terrenget med dette intil videre... Nå blir jeg borte neste uke, så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #368 Del Skrevet 18. oktober 2006 Psyk spurte også om det, om hvorfor jeg måtte fortelle det. Føler det er mest realt da. Hadde en litt tung time i går igjen. Det er mye som skjer på mange fronter og heltisk rundt meg. Men jeg liker jo at det skjer noe. Så begynte jeg å tenke på at kanskje jeg bruker de periodene til å fortrenge tanker og følelser. Det er jo i de stille periodene jeg oftest går i bakken. Aleneperiodene. Hun spurte stille om jeg savna en mann i livet mitt. Er ikke helt sikker på det, jeg kjenner godt at jeg kan leve og bo sånn som jeg gjør nå. Jeg har jo også elskern som fyller endel av det behovet. Brått fant jeg ut hva jeg egentlig savner. En ordentlig familie. Og da kom alt det triste og leie og tårene bare rennende. Jeg savner en helt alminnelig familie, en som hegner om meg som hun sa. En som bryr seg om alle i familien og viser det. Jeg konkluderte med at jeg jo har det bra på mange områder, jeg har en god utdannelse og en jobb, et godt sted å bo, mange venner og stor omgangskrets, et aktivt liv. Jeg har i det ytre mer enn mange andre. Men en del av meg er tom, den delen der familien skulle vært. Og det er så uendelig trist. Vi kom ikke så mye lenger på det, men jeg kjenner at vi er inne på noe nå. Jeg tror og at det ikke er mulig å forandre særlig på den gærnegjengen av en familie jeg har, det har gått alt for lang tid og måten vi forholder oss til hverandre er stivna gjennom generasjoner (dette er jo noe mine foreldre har med seg hjemmefra og, det ser jeg jo etterhvert). Men jeg kan lære å leve med det, lære å være mindre utrygg på den delen av livet mitt. Nuvel. Over til virkeligheten. I dag blir det ganske hektisk. Fikk en telefon om at de skal sjekke vinduene mine i morgen, jeg meldte jo fra om mine dårlige vinduer, som vi fikk beskjed om, helt i starten av rehabiliteringsprosjektet. Men så har det ikke skjedd noe. Før i går. Nå er de jo helt ferdige rundt min leilighet, så det blir jo litt tullete å gjøre det nå, men det er ikke jeg som bestemmer. De kommer i hvertfall i ettermiddag. Så da måtte jeg rydde bort "innbruddsbeskyttelsen" og litt sånt, sånn at de kommer til og får sett. Fikk faktisk gjort unna etpar andre småjobber som har hengt over meg en stund og. Og så skal vi ha siste øvelse og gjennomkjøring før korturen. Med publikum. Så om noen har lyst å høre oss synge det vi skal synge i konkurransen og egentlig ikke kan helt, så får dere sende PM så skal jeg fortelle hvor det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #369 Del Skrevet 18. oktober 2006 Bare en kjapp sving innom for å notere at jeg ikke fikk jobben. De skal tilby to stykker stilling, og jeg er nr 3 på lista. Dvs at det er en mikroskopisk sjanse for at en av dem trekker seg og at jeg blir tilbudt jobb. Men den er så liten at det gidder jeg ikke tenke på. Ble ikke så lei som sist gang. Bare bittelitt skuffa. Fikk en bra og konstruktiv tilbakemelding fra hun jeg var på intervju hos, med oppfordring om å søke neste gang de lysre ut stillinger. Nå må jeg svisje meg ut og jobba litt igjen... Kommer sterkere tilbake senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #370 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jaja, ny dag og morgenkaffe på kontoret. Gårsdagen ble hektisk men fikk en fin avslutning. Hadde mye å gjøre på jobb, men rakk akkurat hjem til vindusinspektørene kom. Så fikk de titta litt rundt før jeg slang i meg en rask middag og så ut igjen. Jeg prøvde etter beste evne å overbevise dem om at i hvertfall verandadøra mi bør skiftes. Ble litt overraska over at han ikke klarte å påvise råte i det ene vinduet, da vi pussa opp det rommet for 3 år siden var treverket helt mykt og fuktig, jeg skrapa og mala over. Malingen har selvsagt flassa av, men han kjente på det nå og treverket er helt tørt. Ser ut som vi har hatt bedre ventilasjon på det rommet enn tidligere. Men jeg håper uansett de vil bytte det for lukkemekanismen er ganske slærkete. Så bar det rett på øvelse og generalprøve med koret. Vi hadde faktisk et lite publikum og det gikk ganske bra. Selvsagt noe småting her og der, men ikke avskrekkende. Nå blir det ingen øving før vi er samla der vi skal være neste onsdag. Tok selvsagt med meg elskern hjem. Noen ganger, som i går, er han kjempekosete, og det er så deilig. Godt å sove tett inntil og bare kose seg. Jeg trodde i utgangspunktet at han var opptatt i helga, men det var han ikke, så vi har en "byttedate", dekkskift mot middag. Selvfølgelig kan jeg gjøre det selv, men det er mye mindre jobb (og mindre slitsomt) å lage middag. Jeg skal selvfølgelig synge i helga, med det andre koret, men det blir tid til å være sammen og. Når vi reiser på kortur er vi jo sammen men ikke sammen. Vi skal bl a ikke dele rom og det blir liten tid på tomannshånd, så vi får benytte tida mens vi kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander Skrevet 19. oktober 2006 #371 Del Skrevet 19. oktober 2006 til anonyma! Du er virkelig en flittig dagbokskriver. Tror det er veldig sant at du savner en "ordentlig" familie. For de kan virkelig gi mye støtte når det kommer til stykket. Ikke nødvendigvis at de gjør så mye, men bare at de er der og har en støttende holdning. De fleste savner en eller annen dimensjon i livet. Jeg har en god familie, og du har noe som ikke jeg har Takk for hilsen, forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #372 Del Skrevet 20. oktober 2006 Heihei Sander. Akkurat nå har jeg som vanlig en god kopp kaffe med melk og sukker ved siden av meg. Starter dagen med å sjekke mailer og div saker. Og litt KG. I går hadde vi infomøte i borettslaget, det er alltid en selsom opplevelse. Det er så mye rare mennesker (og gamle kaklekjerringer) der. Det ser ut til at vi tidsmessig ligger godt i rute, min blokk er ferdigstilt i løpet av 4 uker. Kostnadsmessig er vi litt over skjema, men innenfor beregnet margin. Det var selvfølgelig noe småtteri som de må ordne opp i, sånn som at det er veldig forskjellig hvordan ventiler og sånt er plassert og benytta i leilighetene. Og noen detaljer ved glassløsningen på verandaen. Men i det store og hele ser det veldig greit ut. Ble minna på at husleia øker igjen til nyttår, det var ikke så hyggelig å tenke på. Litt seinere fikk jeg en telefon fra et økonomisk rådgivingsfirma som inviterte alle XXX-aksjonærer til et møte hvor man kunne få gjennomgått økonomien og få bedre råd. Var nesten litt frista, men vet jo at jeg har tatt så og si alle de grep jeg kan for å rydde i økonomien i løpet av de siste par årene utenom å flytte eller selge bilen. Jeg fortalte ham ståa, litt rart for jeg pleier å avvise telefonselgere og sånt ganske kontant, men han var så hyggelig. Så vi prata sammen en liten stund. Skulle nesten spurt om navnet. Så snakka jeg litt med kameraten min og litt med elskern. Og det var den kvelden. Nå surrer det div tekstlinjer i hodet, vi har terpa språk og uttale i det siste og det er endel som skal på plass når vi skal synge på nynorsk, engelsk, italiensk, spansk og tsjekkisk. Men det går seg nok til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #373 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hu hei, tida går fort ja. Denne helga har vært hektisk. Både i dag og i går var det synging på gang, hele dagen. Det har vært konstruktiv øving, vi har kommet et godt stykke lenger og det er bra i og med at det er to uker til konsert. I går var elskern her og skifta dekk på bilen i bytte mot middag og øl og film og sofakos. Hadde det veldig hyggelig vi. Er så godt å være sammen med ham, avslappende og koselig. I dag fikk vi oss med lang frokost før jeg måtte dra. I tillegg har jeg fått vaska litt klær og jobba etpar timer på ekstrajobben i dag. Ganske fornøyd med det. I morgen er det pakking og siste liten gjøremål. Vet ikke helt hvordan været blir der ennå, får sjekke værmeldinga etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #374 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ingen mandag uten horoskop. "Du kan bruke denne sensitive uken til å forbedre dine forhold til dine medmennesker. Du har en åpenhet rundt deg som gjør at andre får tillit til deg. Du gleder deg over noe som skjer en annen." Jaja, sensitiv uke? Det høres ikke så bra ut. Skal bo og omgås tett med et helt kor resten av uka og da nytter det ikke å være sensitiv (snakker av erfaring her altså ). Menmen. Vi får det sikkert fine. Vi kommer jo ikke til å henge sammen alle hele tiden, på tidligere turer har vi som regel delt oss opp litt ettersom hva vi har lyst å gjøre. Jeg reiser sammen med elskern og hun jeg skal dele rom med, så vi kommer sikkert til å henge litt sammen. Jeg synes det kan være moro å gå litt aleine og jeg, særlig på nye steder, liker å oppleve og utforske litt på egenhånd. Om man blir mange i en gruppe blir det ofte til at man bare dras med. Og så er det fint å samles til middag og sosialt på kvelden. Jeg har ikke vært i denne byen før, så jeg er ganske innstilt på "turistløypa". Og bittelitt shopping. Men nuh, siste arbeidsinnsats før friiiiii! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #375 Del Skrevet 23. oktober 2006 I mangel av noe særlig fornuftig å fylle en inkubasjonstid med testa jeg Sloganizer. Derav ny signatur. Det var en av de første som kom opp. Den aller første var: "anonyma is better than chocolate". So now you know. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #376 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hrmf. Det passer ytterst dårlig med varme kinn og kriblete hals akkurat nå. Har mekka meg en Fervex, må bare vente til den blir litt kaldere (drikkbar). Har også: vært på posten og henta en pakke, handla det siste som mangla i toalettveska, sydd og reparert jakka mi og en topp, impregnert sko, finlest programmet så jeg vet hva jeg må ha med klær til, funnet fram klær og ting, lada kamerabatteri og mobiltelefon, ekspresstørka i tørketrommelen det som selvfølgelig ikke hadde tørka av seg selv, pakka ned noe i kofferten, skrevet et brev til borettslaget, sjekka pass og billetter, bestilt parkering på flyplassen (halv pris av flybussen når vi er to ). Så da er jeg vel klar til å reise i morgen tidlig. Finner ikke den tsjekkiske teksten, men den sitter forhåpentligvis nå. Skal prøve å legge meg tidlig så jeg ikke er helt amøbe når vi skal avsted. Nezavolány, znenadání Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander Skrevet 23. oktober 2006 #377 Del Skrevet 23. oktober 2006 Lærte aldri noe tsjekkisk jeg... God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #378 Del Skrevet 29. oktober 2006 VI VANT!! Vi ble først litt sånn og så veldig og så ble det masse og masse og masse Kom akkurat hjem nå, skal pakke opp litt og få summa meg litt, så skriver jeg mer. Er litt sliten etter feiring i går, det var litt hardt å stå opp i dag kan du si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 29. oktober 2006 #379 Del Skrevet 29. oktober 2006 Som sagt; GRATULERER!! Seierskaffi ein dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 30. oktober 2006 #380 Del Skrevet 30. oktober 2006 Wow..... Hatten av for dere! Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg