Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg masse bra påfyll utenom jobb. :klappe:

Først en ganske bra time hos psyk, er litt tilbake til "kjernen" om man kan kalle det det. :roll: Der hvor roten til mine trøblete ting ligger. Hun mente og at alle vondtene i kroppen kommer av spenninger i forbindelse med disse tingene. At jeg blokkerer masse og tar det ut i kroppen. Jeg fikk jo låsning i bekkenet her for etpar år siden og nå begynner det å stivne igjen, samtidig som rygg og nakke er stiv og kranglete. Anbefalte meg å gå til kiropraktoren igjen (som om jeg har penger til det). Nuvel. Mye av det jeg opplever om dagen i jobb, i jobbsøkerprosessen, i forhold til andre kommer fra bakgrunn og ting som har prega meg, noen ganger klarer jeg å trekke linjer tilbake til ting jeg har opplevd før. Hun snakka om speiling av selvbilde og positiv forsterkning, noe hun mente jeg var blitt underernært på som barn og ungdom, snakka om en ørken hvor ingenting kan vokse. Og da er det kanskje ikke rart jeg "mangler" noe på disse områdene. Være trygg i seg selv, trygg på hvem man er og hva man står for, troen på egenverdi osv. Har vel vært innom det før at jeg synes jeg mangler litt "koder" i omgang med andre, jeg var alltid den litt "annerledes", både i familie og på skole/omgangskrets osv. Og da er det kanskje ikke rart at man begynner å se på se selv som litt rar, utenfor og mindreverdig (ikke helt dekkende ord kanskje)?

Etterpå var jeg på teater med en kamerat, det var kjempehyggelig. Har ikke sett ham på en stund, så det var ekstra koselig å få snakka litt over en kopp kaffe og oppdatert oss.

Da jeg kom hjem hadde jeg fått invitasjon til ei av Portugaldamene, og det sier jeg jo ikke nei til. Selv om det er midt i syngehelg. ;) Det skal nok gå bra.

Og så fikk jeg sendt ut invitasjon til årets tradisjonelle fest. Vi har vanligvis hatt den litt tidligere på året, men nå var det så mye kor og styr at det blir seinere. Jeg har jo bare x antall plasser rundt bordet, så jeg sender bare x mailer, men det er alltid noen som ikke kan og da blir det rom for fler. Ser jo at det er mange folk jeg gjerne skulle hatt med da, kunne nesten hatt dobbelt så stort selskap, hadde jeg hatt plass. :ler: Litt godt å se det og.

Så alt i alt var det en fin kveld som gir mye tilbake på det sosiale planet. Noe å se fram til og glede seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yohoo, har fått verandagulv i dag, det er da noe. :danse: Samtidig var det kommet oppslag om orienteringsmøte i borettslaget. Spennende å se om det er noe spes de tenker å ta opp eller om det bare er litt mer info, det har jo ikke vært flust med det fram til nå.

Jeg har faktisk vært og svømt i dag og, greide hele distansen i ett denne gangen, som jeg pleide før. Så da er kanskje ikke formen så røten allikevel? Veldig deilig å svømme. Har spist litt middag og kjenner den varme, dvaske trøttheten sige innover. Men det er litt for tidlig å legge seg nå?? :Gjesp:

Og så ser det jaggu ut til at jeg har fått meg en ekstra liten inntekt. Ei jeg synger sammen med trenger en fagperson og en med litt mer webkunnskaper til å bidra med utvikling av et nettbasert etterutdanningskurs. Og jeg har jo kompetanse på begge deler :sjarmor: Snakka med henne i dag og skal være med på et møte i neste uke. Får antakelig timebetalt, alternativet var x% stilling og det gå vel dårlig sammen med min faste stilling. Antar at sjefen min ikke er så hæppy for det i hvertfall. :ler: Så da blir det frilansing på fritida. Blir enda mindre tid til andre trening og andre ting, men litt mer i inntekt samt at jeg får nyttig praksis på CV'n. Og får brukt fagkunnskapen min i tillegg. Fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooff, må ikke skremme meg sånn, kombiskapet mitt. I dag morges var det vann i kjøleskapet og rimet som pleier å være på bakveggen var helt tint. Sjekka kjapt fryseren og den var kald. Men hele greia var avslått så det ut som.

Det her har skjedd før, så jeg gjorde det samme som da, dro det fram og støvsugde kjøleribbene bak. Plugga det i igjen og satte det på. Ingen reaksjon. Faen. :frustrert: Har jo absolutt ikke råd til nytt skap nå. Finner fram en søplesekk for å ta med frysevarene på jobb, vi har store frysebokser her.

Men i det jeg gjør meg klar til å ta ting ut, rett før jeg skal gå, ser jeg at det lyser igjen. Det er helt stille, men lyset er på, så da er det vel håp? Jeg lot i hvertfall frysevarene ligge igjen og tror og håper det ikke røyk denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra gitt. Skjønner ikke helt hvorfor det blir sånn, og jeg blir like skvetten og ser tusenlappene fly hver gang.

Er både litt rastløs og litt slækk i dag. Ble sur fordi jeg ikke får helt til å strekke den ledningen sånn som jeg vil. Holder på å spikre på fester og enten blir det for løst eller så blir vinklen feil slik at ledningen ikke blir stram. Tror vi hadde en mindre hammer før, mulig at den jeg har nå er for stor, føler at jeg dæljer i gulvet hele tiden.

Så det ble litt sofasløving, titta litt på tv. Har ikke giddet å gjøre noe annet, selv om det er småtteri jeg burde. Tiltaksløs.

Og samtidig veldig kosesyk. :sjenert: Lyst til å krype godt inntil noen (fortrinnsvis elskern) og bare blir kost. Lyst på et skikkelig nummer og... :sjarmor: Menmen, kan ikke få alt og noen dager kan jeg ikke få ham. Sånn er det bare. Vi skal på fest sammen i helga, til felles venn av oss begge to, han kjenner henne fra hjemstedet og jeg ble kjent med henne via en tidligere jobb. Det blir jo koselig.

I morgen skal jeg ha møte med sjefen og, status og oppdatering på prosjekter og sånt. Lurer på om jeg skal fortelle om den lille bijobben min? Det er jo ikke spikra ennå, så jeg kan nok vente litt, men det er sikkert OK å informere, sånn at det ikke blir noe trøbbel om hun oppdager det via andre kanaler... :sjenert: Det er en viss sjanse for det siden hun sitter ganske høyt oppe i systemet og dette også angår min arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, jobbintervju på mandag. På den jeg har mest lyst på. Gruegleder meg. :sjenert: Veldig. Har avtalt å møte kameraten min over en pils etter jobb. Får ta en liten jobbprat og tror jeg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det håper jeg og, egentlig. Veldig. Men jeg må bare ikke skru forventningene for høyt tror jeg. Kommer nok til å ha dette i bakhodet hele helga. :forvirret:

Jeg hadde et møte med sjefen min i dag og. Hun lesser på med ting og alt bør selvsagt ha prioritet. Skulle ønske jeg kunne jobbe med én eller noen få ting og gjøre det godt og ferdig. I stedet sjonglerer jeg sikkert 5-6 om ikke fler prosjekter på en gang og ingen av dem får den oppmerksomheten, innsatsen eller fremdriften de egentlig bør ha. Prøvde å si at jeg hadde mange ting på gang allerede og om noe skal prioriteres nå så går det ut over noe annet. Det gjør jo ingenting for meg, men jeg liker det ikke helt. Samtidig ser jeg jo hennes agenda, som er å bevise at vi oppfyller det vi har sagt i pengesøknaden, sånn at vi får mer penger videre.Gruer meg også veldig til evt å si opp. Jeg vet jeg kommer til å ødelegge masse for selve prosjektet jeg jobber på, det kan til og med ødelegge så mye at vi ikke får penger videre. Har veldig dårlig feeling for det. :forvirret: Men samtidig må jeg ta hensyn til meg selv og min mentale helse om du vil. Det er ikke bra for meg å være i denne jobben lenger og da er det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kameraten min og meg hadde en artig ettermiddag i går. Møttes etter jobb, ingen av oss hadde spist middag og så bøtta vi innpå et par pils ganske kjapt. Skal si skravla fikk bein å gå på. :ler: Han hadde en avtale seinere på kvelden så han måtte dra hjemover, ellers er det ikke godt å si hvordan kvelden hadde endt. ;)

Men det var både hyggelig og konstruktiv skravling da. Fikk noen gode tips til intervju og jobb og sånt. Fikk oppdatert oss på hva som skjer om dagen, litt planer for sosiale ting de nærmeste ukene osv.

Våkna veldig tidlig i dag igjen. Merkelig det der. Får ikke gjort så mye på morrakvisten, blir mest å få i seg frokost og kaffe og savne avisen igjen. :roll: Får vel komme meg i dusjen nå. Må ut en liten tur i butikken seinere og så på fest i kveld. Det er eneste planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra fest i går ja. :sjarmor::danse::hoppe: Masse morsomme mennesker, kjenner noen av dem godt, noen har jeg møtt etpar ganger kanskje og endel hadde jeg ikke møtt før. God blanding av folk. God mat og masse vin og det ene med det andre. ;)

Er ikke så slækk form i dag jeg, men elskern er syk stakkarn. Han har fått seg en runde omgangssyke, og ligger og sover. Dakarn. :troest:

Og så er det jo så fint vær. Vi burde jo egentlig vært ute og gått en tur og fått frisk høstluft på oss. Men det spørs i dag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten tur ut på meg da. Etter at vi hadde spist lovlig sein, solid egg-og-bacon-og-kaffefrokost. :ler: Passende dagen-derpå mat.

Elskern dro hjem og så skulle jeg bare en tur på bensinstajonen og kjøpe cola :sjenert: men så var det så deilig at jeg gikk en liten runde i nabolaget.

Ble litt nysgjerrig på et bittelite dalsøkk i nærheten, hvor det ser ut som det har gått en liten bekk. Som selvfølgelig ikke er der nå, men sporene er der. Lurer på hvor den kom fra og hvor den gikk. Jeg blir så lett fenget av sånne ting jeg. Utforske lokalhistorie og sånt. Har sjekka de vanlige kildene mine, men det er ikke referert til noe eller tegna inn. Mulig den er veldig gammel.

Nå har jeg akkurat spikra på de siste ledningsklemmene, det hjalp litt å kjøpe riktig dimmensjon og bruke flere klemmer pr distanse, ble strammere og penere da. Smelte på plass igjen karmlista, den har fått litt medfart i det siste, vært nede etpar ganger i forbindelse med den telefonledningen. Ser ikke akkurat så pen ut. Mulig jeg skal liste om igjen i gangen, det er ikke just pent gjort. Det er mr ikke-så-handy-gubben som har vært på ferde der og det er litt skakt og rart. :ler: Men jeg orker ikke gå på den jobben nå. Nok oppussing for en stund. Oppdaga jo da vi spiste frokost at det er et bittelite hjørne igjen å liste også, nå som ledningen er fjerna. Men det orker jeg ikke i dag.

I kveld må jeg forberede meg litt på intervjuet, finne ut hva jeg skal ha på meg f eks. Det er alltid vanskelig. Jeg har fått de fleste spørsmål før tror jeg, men er ikke blitt så mye flinkere til å svare for meg føler jeg. :sjenert: Men jeg får i hvertfall ikke helt hetta lenger. Jeg er nok litt mer avslappa og, siden jeg har vært på etpar intervjuer i år og fått avslag, er mer forberedt på at det kan bli det denne gangen og. Og da har jeg jo ingenting å tape. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shænk ju. :sjarmor: Nå er jeg tilbake på jobb, valgte å ta intervjuet så tidlig som mulig og så dra rett hjemmefra.

Gikk vel sånn tålig greit, var nok ikke så offensiv som kameraten min vil ha meg til å være, men heller ikke så tafatt som jeg kan være. Følte jeg fikk sagt veldig klart fra at jeg skjønte at dette var noe helt annet og at jeg var veldig motivert for det. Klarte til og med delvis å svare på hva de kollegene mine ville sagt om meg. :ler: Er så fryktelig dårlig på sånne spørsmål. Får svar midt i neste uke.

Intervjusituasjonen var grei nok, kjente til to av de tre som var der fra før, fra studier for lenge siden. Og kjenner ei som har jobba der i mange år, samt ei her fra instituttet som skal begynne der i desember. Det visste jeg ikke på forhånd, men hun er veldig ålreit. Fikk jo sagt tydelig fra at jeg vil ha jobben og da. :ler: Og på veien dit kom jeg til å tenke på at jeg har jo bare kontrakt fram til nyttår, har ikke fått eller underskrevet ny kontrakt ennå. Så om jeg få jobben kan jeg jo bare jobbe tida ut. Trenger ikke tenke 3 mnd oppsigelse. Kjekt. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holdt nesten på å glemme...

"Du møter mange nye mennesker denne uken. Ett spesielt menneske vil gi deg inspirasjon som du i høy grad vil nyte godt av i mange år fremover. I helgen er det lagt opp til fornøyelser som foregår utendørs."

Feil!! :frustrert: Kommende helg er det synging for alle penga, da går hele helga med til det.

Ellers lurer jeg litt på hvem dette mennesket er. Har jo allerede truffet flere nye denne uka... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, godt med frokost. ;) Var to trøtte kropper i dag morges og den ene hadde definitivt ikke lyst på mat. Men det går jo ikke lenge før den må ha det uansett.

Nå får jeg ikke sett elskern på en stund, nå settes høygiret inn før kortur, festival, konkurranse og konsert. Dvs at mine helger for de neste 4-5 ukene er fullbooka. :overrasket: Og når han i tillegg må bytte litt på ungehelger for å få noe av dette til å gå i hop, blir det lenge til neste gang vi får litt mer enn noen kveldstimer for oss selv.

Hadde en bra time hos psyk i går. Tok utgangspunkt i jobbintervjuet, hvordan jeg snakker om meg selv, hva som er vanskelig osv. Snakka og endel om den jobbsituasjonen jeg er i nå. Utrolig mye lettere å sette ord på tingene hos henne, jeg er tydeligere der enn jeg klarer å være ellers. Prøver å ikke skru meg for mye opp for den jobben da, i tilfelle... :sjenert:

Så kom vi inn på en episode i helga. Som minna meg på den verste perioden med gubben, den aller svarteste dagen, før jul i 2003. Den perioden psyk mener jeg ble utsatt for psykisk mishandling. Før har bare gråten tatt meg når jeg har kommet inn på det. I helga klarte jeg å fortelle den historien til andre, noen som kjenner bakgrunn selvfølgelig. Uten at det var fælt eller ble beklemt for deres del. Og i går fremkalte den mest sinne, ikke tårer, litt trist og leit, men mest sinne. Det var en ny vending.

Alt i alt en veldig god periode for tida. Jeg har kommet meg opp av den svarte dumpa jeg har vært i en stund. Kroppen fungerer bedre og, er ikke så stiv og anspent lenger. Bare jeg får meg litt søvn nå så. :sprettoy::Gjesp: Har vært rimelig seint i seng flere dager på rad. Men resten av uka er det ikke noe på kveldene, untatt svømme i morgen kanskje. Jeg burde jobba litt seint i dag, men antakeligvis orker jeg ikke, rett hjem og sove på sofaen, det ser jeg fram til nå ja. :Nikke:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Sovet litt ja, men kjenner at jeg uansett skal legge meg i skapelig tid i dag. Denne dagen blir bare et hvileskjær tror jeg, ikke brukendes til noe særlig. Skal få gjort i stand sekk til svømming i morgen og kanskje rydda sammen noe klær fra tørkestativet om jeg gidder. ;)

Hadde nemlig en liten klash med sjefa i dag. Hun kom inn på kontoret, det gjelder et prosjekt som hun jeg deler kontor med nå er involvert i, som jeg i sin tid gjorde en del på sammen med en tidligere kollega. Masse om og men, men i alle fall.

En av studentene som nettopp var ferdig jobba også på det og han ble selvfølgelig ikke ferdig. Han etterlot hele greia i en salig røre og det virker som det er gitt at jeg skal gå inn og rydde opp i det her da, og fullføre det. Jeg er faktisk ikke ansatt for å drive et prosjekt, men dette er dessverre veldig relevant i forhold til den tjenesten jeg driver med.

Jeg prøvde å påpeke at det stadiet det prosjektet var på nå vanligvis var prosjekthaverens ansvar. Og sa det rett ut at jeg ikke hadde lyst å ta over den greia der.

Hvorpå hun selvfølgelig fyrer seg opp, hun er lettantennelig sjefa mi. Jeg påpeker også at hun kom med masse ting sist vi hadde møte og at jeg føler at jeg blir dratt mellom mye forskjellig og at jeg ikke helt strekker til for tida. Jeg har ikke kapasitet. Hvorpå hun smeller til med at da må vi kanskje kutte ut noe da, og omgjøre prioriteter. Fint, bare sørg for å informere meg og da du. :roll:

Hun roa seg jo litt etterhvert og vi titta på dataene bare for å kontstatere at hun må ha en samtale med denne studenten for i det hele tatt få klarhet i hvilken tilstand prosjektet er i.

Merker at jeg fyrer meg litt opp selv og går i forsvar. Blir stressa og litt redd. Liker ikke at noen er sinte på meg. Vel, hun var kanskje ikke sint, men litt brå og hissig. Er jo vant til henne nå etterhvert, men liker ikke når det går ut over meg.

Og så skal jeg kanskje ligge bittelitt lavt i terrenget nå, i og med at jeg har søkt ny jobb samt påtatt meg den ekstrajobben. Og så komme og si at jeg ikke har tid til å gjøre alt jeg blir pålagt. :sjenert: Ikke helt bra kanskje.

Kunne trengt en armkrok i dag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mmmm, drikker varm indisk krydderte. Fått av kontorkameraten. Smaker pepperkaker. :ler: Nyser og harker litt i dag, men satser på at jeg klarer å slå det unna med litt egenpleie.

Jeg fikk kravla meg i seng i rimelig tid i går, i tillegg til litt sofasoving. Har sovet godt og lå og snooza en god stund i dag morges. Merker at kroppen min liker seg mye bedre i dag. :-D

I ettermiddag skal jeg svømme igjen, har kommet inn i en slags flyt nå. Bittelitt egentrening hjemme og en aktivitet i uka er omtrent det jeg har tid til, det er overkommelig. Fikk og en DVD med hjemmetrening av elskern, noe som fulgte med et blad. Har ikke sett på den ennå, men det er visst korte program som er lett å komme i gang med. Tror jeg må satse på noe sånt, å komme meg ut på treningssenter eller no' sånt funker ikke ser jeg. Tur går jeg jo endel, men nå framover blir det liten tid, mye helgeting og kveldene blir mørke fort. Vi konstaterte og at elvevandringene må få ligge litt. Får bli vintervandringer i stedet, når denne perioden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, meg og sofaen og teppet er en fin kombo om dagen. :forvirret: Var så deilig å slumre litt etter svømming, middag og nyheter. Men om det er lurt å sove såpass på kvelden, se det er en annen sak.

I dag måtte jeg mobilisere litt for å få svømt. Kom meg litt seinere fra jobb enn de foregående ukene og havna selvfølgelig i kø på veien bort. Og så var det jo litt kreativt med parkering, men der har jeg kapitulert og innsett at alle gangveier fører til badet. :ler:

I og med at jeg var litt seinere så var det flere folk, de andre gangene har jeg nok vært ute før kveldsgjengen. Så enten får jeg komme meg avgårde litt tidligere eller seinere. Så det ble litt kryssvømming og det tok tid før jeg fant rytmen. Men etterhvert ble det bedre. Svømte hele distansen i dag og.

I morgen går det i ett, først et møte ang frilansjobben, så på den ordentlige jobben og så til en venninne på kvelden. I og med at jeg skal synge på lørdag morgen kan jeg jo ikke slå ut håret helt, menmen... :sjarmor: Bør kanskje finne fram klærne til lørdag allerede nå. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hva slags beskjed du får på mandag.

Jeg er da i Spania :sjarmor: og får ikke oppdatert meg i boka di før en uke senere.

Lykke til!

Skal krysse fingrene mine for deg den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg e her altså, og eg les, men pga ei :frustrert::frustrert: kjerring i administrasjonen på faget mitt så har eg ikkje berre fått tre dagar mindre enn dei andre på heimeeksamen (dei leverte no på måndag, eg fekk ei vekes utsetting grunna hjernerystelse, men sidan den opprinnelege fristen for innlevering var forrige fredag må eg levere i dag...) men også ei veke mindre enn dei andre på å bearbeide den første oppgaven- vi må alle levere i dag ser du, for sjukmeldinga mi gjeld berre for eksamen visstnok. Makan til firkanta hespetre, alt eg ba om var utsettelse til måndag på ei av dei! Og så har ho guts nok til å skrive at eg kan jo berre ta opp igjen eksamen til neste år om eg ikkje vert nøgd med karakteren. :kjempesinna::sinna::kjempesinna: Sånn var eg i går ja, og eg er fortsatt irritert. Men eg har klart å bruke energien til noko effektivt, sjølv om eg nok tenkjer på korleis eg skal få tatt ho så ho kjenner det.

Ellers skjer det ikkje noko , og eg får berre fortsette å smuglese deg litt. :klem: Og lykke til måndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...