Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Jepp, veldig spennende. Det er lite å søke på for tiden da. Det ene stedet har jeg søkt før, uten å nå opp. Så jeg skal kanskje ikke håpe for mye. :sjenert:

Jeg merker mer og mer at alder spiller litt rolle, de søker ikke så ofte etter erfarne folk, men gjerne nyutdannede, med fersk kunnskap. Det er litt urovekkende, jeg begynner å føle meg gammel og utdatert (innen faget mitt altså, ikke ellers ;) ). Faget mitt utvikles jo hele tiden, fortere og fortere virker det som. Kanskje de tror vi med noen år på baken ikke har hengt med? :klø:

Føler meg kanskje litt utdatert ellers og. :sjenert: Kroppen forfaller, jeg ble støl og lemster av den lille snekringsepisoden i helga. Knærne, bekkenet og rygg/skuldre krangler. Hele kroppen har nok godt av litt mer trening og aktivitet. Men det er så vanskelig å komme inn i en god rutine. Og finne tid. Det er mye som skjer på kveldene og i helga, og treningstidene der jeg trente før passer ikke alltid, da blir det stress. Er ikke så flink til å trene hjemme og i sommer har jeg med skam og melde sykla minimalt til og fra jobb. :sjenert: Liker å svømme, men badet stenger litt for tidlig på kvelden, det er "alltid" noe jeg må rekke først og da går det ikke. Og ja, jeg vet at alt dette er unnskyldninger. :sjarmor: Men det går trægt å komme i gang. Snakka litt med elskern i går om trening, han er litt flink og får til å trene hjemme. Så da er han jo så snill og prøver å motivere meg og. Har skumle planer om å få trent i hvertfall èn gang denne uka/helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akk, min nye rolle som überordenssjefsansvarlig har så vidt trådt i kraft. Sitter og oppgraderer ordensmannsinstruksen vår. Utrolig kjedelig og totalt unødvendig om alle hadde giddet å ta bittelitt ansvar for fellesting. :frustrert: Men vi har nå en sånn ordning her, og da bør den jo fungere.

Jeg starter i det små med denne jobben, får passe meg for å innføre for mye innskjerping på en gang for da får jeg hele bølingen mot meg og det er ikke bra.

Menmen, jeg kan sitte på kontoret og surre med radioen på, får vel se litt positivt på det. Og så kan jeg med god samvittighet si at jeg ikke har tid til div andre ting. :sjarmor: Det er jo et paradoks at folk ansatt i forskning i dag bruker masse tid på å rydde og vaske og gjøre ting som ikke har med fag og forskning å gjøre. Det gjelder jo ikke bare meg det her... :sjenert: Jo flere sånne oppgaver og ansvar jeg må ta på meg, jo mindre tid blir det til det jeg er ansatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne i en mer rolig periode nå, tryggere og mindre svart. Var hos psyk i går og hadde "ingenting" å jobbe med.

Sånn blir det noen ganger og det er greit. Nå har jeg vært gjennom en ganske tung og svart periode, det har gått gradvis ned dit, og jeg har hatt etpar timer som var rimelig tunge. Men så snur det igjen, uten at jeg kan sette fingeren på noe spesielt. Og jeg kan heller ikke si hva det er som utløser de svarte periodene heller. Snakka litt om det i går da. Hva det er som gjør disse tingene. Merker at mye uavsluttede, uoppgjorte ting rundt meg trekker energien vekk. Har jeg masse å tenke på og styre med blir jeg mentalt sliten.

Det er helt klart at det ligger ting under som fortsatt bearbeides og når enkelte følelser dukker opp men jevne mellomrom blir det tungt. Jeg har nok ikke kommet helt til bunns i alt som ligger der heller, det er fortsatt rom hvor det ligger mye smerte og fortvilelse som innimellom skaper noe dyster stemning.

Men det er veldig godt å kjenne at det har snudd litt. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosbolle-gutta jo :) Morsomt. Lenge siden jeg har vært der nå.

Har i det hele tatt vært litt lite ute i det siste. :forvirret: Det har jo selvfølgelig med økonomi og prioritering å gjøre da. Har gjort masse andre morsomme ting i stedet. Merker at jeg er mye mer sammen med elskern, på tomannshånd.

Det medfører selvfølgelig at jeg mister noe av kontakten med nettverket mitt, er ikke så flink til å holde kontakt når jeg ikke ser folk på en stund. Kanskje noe av årsaken til mitt "falle-utenom"-problem ligger der? :klø: Men andre er jo ikke det spor flinkere til å ta kontakt med meg når vi ikke ses på en stund heller. Hvordan løse dette?

MEN, en løsning på dette krever jo at jeg og har tid til å møte folk, tid til å være sammen med dem. Det er lenge siden jeg har fått pilsemelding på fredagene, lenge siden det har vært noe kino f eks, men jeg har og inntrykk av at andre har mye å gjøre og tett program.

Og så skal jeg ikke stikke under en stol at jeg nok er en "loner" som liker å ha tid for meg selv og ikke er avhengig av å ha avtaler og folk rundt meg hele tiden. Må ha litt pusterom.

Nå framover er det ganske hektisk, fant ut i går at alle helger fram til og med uke 45 er fulle av etellerannet. Førstkommende er ikke så full som de andre, da skal jeg prøve å få litt kvalitetstid og ro i sjela for min egen del. Kan jo ha det som mål i hvertfall ;) Kjenner jeg meg rett dukker det nok opp noe jeg føler jeg må gjøre eller ta tak i. Sånne hektiske perioder krever litt mer planlegging føler jeg, ellers går ukene i ett uten at jeg har oversikt. Det har blittt litt viktig for meg å kunne vite hvordan dagene ser ut, hvor jeg har noen pustehull og hvordan jeg kan disponere tida mi best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jækk, forsov meg litt i dag. Har nok trykka litt hardt på slumreknappen. Trengte det sikkert. :roll:

Men morgenkaffe må man ha allikevel. :sjarmor:

Oppdaga at de har tatt ned stillasene på verandasiden av huset nå, det må vel bety at de er klare for verandaoppsetting? Eller?? Det betyr og at jeg snart kan rydde bort "innbruddsbeskyttelsen" foran verandadøra. Det blir bra.

Traff kameraten min en snartur etter jobb i går. Det har vært lenge siden sist nå, så det var fint å bare prate litt og ta en matbit sammen. Merker at vi treffes sjeldnere nå som han har flytta og at vi må anstrenge oss litt mer. Men sånn vi gjorde i går krever faktisk ikke så mye, det er overkommelig å få til en gang i blant. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: For de som ikke vet hva de skal gi meg til jul. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> The DNA store :hoho:

Det var faktisk etpar ting jeg kunne tenke meg å ha (når jeg bare får litt mer penger. :sjenert: )

I dag har naboblokka fått verandagulv. Litt snurt her nå, vi var jo først ute i starten, vi skulle jo fått først. Det ser ut til å bli fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steike så deilig det er ute nå. Var en liten tur et ærend og hadde ikke veldig lyst å gå inn igjen. Om det blir like fint vær i helga tror jeg at jeg må ut i skogen en tur ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg - tatarataaaaa - SVØMT! :sjarmor: Det har jeg ikke gjort på årevis. Men nå har jeg jo tenkt så lenge at jeg skulle være litt flinkere til å ta vare på meg selv og kroppen min at det jaggu var på tide. Jeg har nok innsett at jeg ikke får til faste treningstider og timer så jeg har begynt litt i det små hjemme og så tok jeg altså første skritt, eller svømmetak om du vil, i dag.

Det var deilig, det er mindre anstrengende for knær og andre ledd enn annen trening, men jeg kjenner jo hvor jeg er stivere og mindre fleksibel enn før ja. :forvirret: Måtte gi meg litt før jeg hadde tenkt for ryggen krangla.

Så om jeg klarer én økt med enten svømming eller en time på treningssenter i uka i tillegg til det jeg gjør hjemme, så skal jeg være fornøyd til å begynne med. Om jeg legger det opp altfor ambisiøst har det lett for å skli ut nemlig, det må være såpass enkelt å følge opp at jeg gidder, selv i de ukene jeg er som slækkest.

Resten av helga tror jeg går med til egentid, det har vært så mye "må" i det siste at det er på tide med litt "vil" og litt stelle-pent-med-anonyma-tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk. Når jeg har fri, våkner jeg tidlig, frisk og opplagt. Vel, nokså frisk og opplagt da. ;) Har i hvertfall ikke noe mer i senga å gjøre, men det er kjedelig å stå opp også. Jeg har ikke avis (savna det i dag), det er ikke noe på tv (utenom barnetv) og jeg synes ikke jeg kan sette i gang vaskemaskinen eller romstere rundt klokka halv åtte.

Menmen, noe har man da greid å fylle tida med. Nå er vaskemaskinen i gang og jeg hadde tenkt å ta et lite tak med støvsugeren seinere. Det eneste jeg i dag er en tur på butikken og kjøpe blomster til bursdag i morgen.

Kan gjøre masse "vil"-ting denne helga, men er ikke helt sikker på hva jeg vil i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått flytta telefonboksen, gjenstår bare å feste ledningen langs veggen og sette på plass en karmlist, men jeg ville ikke begynne å banke og hamre på en lørdag kveld.

Er så godt å vite at man kan fikse ting selv. :sjarmor: Mangler bare noe verktøy som kunne gjort det litt enklere. Måtte høre med elskern, men han hadde ikke heller. Får ta en liten sjau i morgen.

Ellers har det vært en rolig dag, med en liten tur ut i regnet, taco og øl og Ringenes herre på DVD. :sjarmor: Ganske deilig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømme er så digg! Jeg svømte litt i innsjø i sommer, men det blir ikke helt det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det er akkurat det jeg har gjort mest av de siste årene og. Bada på hytta og på ferie ellers. Men det var faktisk skikkelig deilig å svømme ordentlig. Tror jeg kommer til å fortsette litt med det. Jeg har alltid tenkt at det sluker så mye tid å dra på badet, antakelig fordi jeg brukte t-banen og måtte gå litt i begge ender og da går tida fort unna. Men med bil blir det jo endel enklere.

Har hatt en aktiv dag i dag og, skulle gjerne vært ute og gått en tur nå som det klarner opp, men nå skal jeg snart i bursdag. Hadde egentlig tenkt å gå dit, det er et godt stykke, men ikke uoverkommelig, men så skal jeg jo ha med meg masse blomster og sånt som jeg ikke bare kan stappe oppi en sekk.

Familiebursdag i dag, familiesamling, familieræl, spenninger og mas. Kan bli bra, kan bli slitsomt. Skal til elskern etterpå. :sjarmor:

:klem: og blåse på til atta, det går hardt for seg på den jobben din skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Jepp, blei sparka fleire gonger i magen, endeleg får eg uttelling for mange år med situps ;) og fekk eit kne i nasen. Trudde heile ansiktet mitt skulle eksplodere. Så e hoven og fæl, med stadig meir blått rundt auget... Merkelig kor lang tid det tar før det er ferdig blått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda, høres ikke noe godt ut. Gikk bra med nesa da?

Familieselskap ble vel omtrent som forventa. :ler: Fikk en skikkelig samtale på tomannshånd med svigerinne, den eneste som vet om, og bryr seg om, terapi og sånt. Hun hadde så vidt snakka med gubben her forleden og lurte litt på hvordan det gikk og sånt. Veldig ålreit.

Og så ble jeg innviet i den relativt kompliserte Pokemon-verden. Nevøen fikk spill nemlig. Tror ikke jeg skjønte noe som helst og han tok rotta på meg hver omgang. Men vi hadde det moro. :ler:

Har fått avklart resten av årets familiebegivenheter, pinnekjøttselskapet og jula. Pinnekjøttselskapet pleier å være ca en måned før jul hos bror, og jula i år blir også der. Jeg måtte sondere terrenget litt, for venninna mi og samboeren skal feire jul sammen i byen og lurte på om noen andre var her. Jeg hadde veldig lyst til det, men når ikke søs og familie skal feire med oss, så må nesten jeg. Litt synd, for jeg kunne virkelig tenkt meg å gjøre noe annet.

Og etterpå dro jeg til elskern. Kosa oss med vin og film og bare hadde det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesten

Skal til legen i dag trur eg, mest for å få sjukmelding for i går, orka ikkje gå dit når eg såg ut som den stygge søstera til Frankenstein, og hadde vondt berre eg bøygde meg litt. Trur det går bra med nasen ja, er meir redd for evt hjernerystelse ol, har jo jevn, dunkande hovudverk. Så får vi no sjå om eg får ein time hos ein lege ein gong utpå dagen...

Eg hadde jo skippa familiejula uansett eg då, det veit du vel. Dei er mange nok, med bror og familie og foreldre. Mine foreldre får kanskje berre lillebror dit i jula i år, og det må dei fint leve med, det er mi frijul, eg var der i fjor, og at storebror gir beng i heile greia er ikkje mitt problem. Så eg er jo glad for å få feire mine alternative juler rundt omkring, og har tenkt å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ækk'e så tøff som deg jeg vettu ;) Det er jo dessuten ikke bare meg det står på, bror og svigerinne synes det blir litt stusselig med bare dem og opphavet. Det har vært sånn en gang før. Søs kalte det "nærmest en majestetsfornærmelse" (selvsagt etter at "majesteten" var ute av døra) og da flira jeg godt. :ler: Det gjør meg ikkeno, for det er jo det jeg er vant til, men det hadde vært hyggelig og funnet på noe annet.

Du må passe på helsa ja, få sjekka ut hodeverken og ta det med ro noen dager (ikke at det fungerer så godt på deg kanskje ;) ).

Jeg skulle egentlig lese dagens horoskop jeg da.

"Enten det er i ditt privatliv eller arbeidsliv, det skal skje en endring. Du får en sjanse eller en mulighet for vekst. Din selvtillit og din sjarm får andre til å se deg i et meget positivt lys."

Hmm, dette må jo bety jobbintervju, eller hva? Som jeg haler i land med selvtillit og sjarm. :hoho:

Eller kanskje en date?? :sjarmor: Har jo elskern, men der tror jeg ikke det blir noen endring gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sprettoy: Blærk, litt slækk i hodet i dag. Litt rart egentlig for det ble ikke så seint i går. Men så kom jeg på at vi delte jo en flaske rødvin og det har en tendens til å legge igjen litt filt inni hodeskallen min.

Min nye überordensansvarligstilling ble behørig annonsert av sjef i dag, sammen med de andre endringene hun har gjort. Med oppfordring til å være flinke og ryddige for nå blir det innskjerping! :overrasket: Jaja, tro hvor poppis jeg kommer til å bli etterhvert. Har i hvertfall fått unnagjort én ting, en rutineoppdatering. Men det er masse som gjenstår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig på dagen for å kjede seg kanskje? :overrasket: Men det er absolutt ikkeno' inspirerende å være her. Har endel jeg kan starte med men arbeidslysten er så og si fraværende. Pussig. ;)

I går svinga jeg innom flere av de gamle sjekkesidene på nett, har ikke vært der på en stund. Får se om det dukker opp noe spennende. :ler: Er vel i overkant optimistisk her nå, men det kan jo hende. ;)

I kveld skal jeg på teater med en kamerat, det gleder jeg meg veldig til. Lenge siden jeg har vært på teater og lenge siden jeg har sett ham. Det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...