Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Er du psykologen min?? :overrasket: Hun har og foreslått gruppeterapi. Jeg vegrer meg litt, det kjennes veldig skummelt samtidig som jeg ikke har råd til det. Dessverre. Det vil i så fall bli hos en privat psykolog og det er dyyyyrt.

Jeg ser jo at mye henger sammen her kommunikasjon, autoritet, stole på egne valg osv. Som igjen henger sammen med bakgrunn og hele den smørja der. Jeg er inne i de sporene hos psykologen for tida og det er heavy stuff. Tapper meg for energi, og setter samtidig i gang masse prosesser og tanker. En mulig årsak til at jeg er litt sliten om dagene. Utmattet. :tristbla:

Velvel, jeg må finne løsninger og måter å vokse på selv, det er egentlig bare jeg som kan bli nok kjent med og trygg på meg selv til å få et godt liv. Akkurat nå er det ikke så godt at det gjør noe.

Driver og maler litt da, det blir ikke så verst, ikke så umulig som både fattern og elskern skal ha det til i hvertfall. ;) Klart, det blir ikke helt strøkent og en mer detaljfrik ville nok slakta grunnarbeidet mitt, men det er greit for meg, og når guttaboys er ferdig utenfor skal jeg uansett ta litt mer på kjøkkenet, så da blir det mer som er shina og passer sammen. Så det så!! Når jeg kommer hjem er det i hvertfall klart til å sette opp listverk og da er det så godt som ferdig.

Har så vidt pakka og. Må bare huske å rote fram pass og billetter. :ler: Gleder meg veldig. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du psykologen min?? Hun har og foreslått gruppeterapi. Jeg vegrer meg litt, det kjennes veldig skummelt samtidig som jeg ikke har råd til det. Dessverre. Det vil i så fall bli hos en privat psykolog og det er dyyyyrt

Du har nevnt det selv i tidligere innlegg. Jeg tror det er en god ide. Og det koster bare noen pils.... :)

det er egentlig bare jeg som kan bli nok kjent med og trygg på meg selv til å få et godt liv. Akkurat nå er det ikke så godt at det gjør noe. Stor oppgave å gjøre helt alene !

Tror den malinga di blir fin jeg, kjenn etter hva du syns sjøl så kan gutta mene hva de vil :sjarmor:

God tur i helgen, høres bra ut med venninne-luft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det irma, det skal bli veldig godt med tur.

Gruppeterapi har vært oppe ved etpar anledninger ja. Men der jeg kunne fått plass kosta det nok mer enn noen pils, jeg ble forespeila 600-700 pr gang. Jeg var jo der og snakket med henne en gang og det kosta 650 tror jeg. Mulig det er rimeligere andre steder? Har du kjennskap til noen så tips meg gjerne.

Men jeg synes fortsatt det er dritskummelt. Bare tanken på det. Jeg er nok ikke så flink i omgang med andre mennesker nei. :riste: Det har jeg jo oppdaga opp gjennom åra. Det er som om jeg mangler kjennskap til endel sosiale "koder" og det er veldig vanskelig å plukke opp det i voksen alder. Mye av det kommer av hvordan jeg hadde det som barn. Jeg vil ikke skrive så detaljert om barndommen her, utenom ting jeg allerede har nevnt. Kameraten min har en gang for lenge siden kalt det en form for omsorgssvikt. Og nå kaller psyk det "mangel på omsorg" på en måte. Det er dette jeg holder på å rydde opp i i hodet for tida.

Og ja, det er en stor oppgave, men i hodet er man alene om man vil eller ikke.

Utenfor er jeg heldigvis ikke alene, ellers hadde det vel tørna for meg. ;) Jeg har gode støttespillere i elskern, kameraten min, venninna mi og mange flere venner som ikke er fullt så nære, og heller ikke er innviet i alle detaljer, men som gir meg mye på andre måter.

Siden siste har jeg rydda vekk verktøy og shina litt i kåken, tatt oppvasken og stappa noen klær i en bag. Nå sitter jeg her med et cocktailglass, sånn gammeldags champagnebolle, med sider. Skal få med meg CSI og i dag tenker jeg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pakken min er fortsatt borte. Sukk. :sur: Venter på at de skal ringe tilbake nå, det gjorde jeg forøvrig i går også, men det skjedde jo aldri. Seint på dagen i går snakka jeg med en som faktisk hadde peiling og en smule kundeservice, de andre jeg har snakka med surrer jo bare. Lurer på hvordan en sånn stor pakke bare kan forsvinne jeg. :klø:

Så nå får jeg den ubehagelige oppgaven å informere de som skulle ha pakken og sjefen min. Gruer meg, det var jo rimelig uerstattelig materiale i pakken. :sinna::frustrert::kjempesinna:

Men jeg skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, pakken er kommet dit den skal med innholdet tilsynelatende intakt. Det må selvfølgelig sjekkes, men jeg antar det er i orden. Skuldrene synker minst 10 cm ned og hjerterytmen stabiliseres kjenner jeg. :sjarmor:

Men de kan fortsatt ikke svare på hvor den har vært i mellomtiden og hva den har bedrevet, i og med at det mangler registreringer mellom tirsdag kveld og midt på dagen i dag. Helt merkelig spør du meg, men så lenge innholdet er i orden så er dagen min redda. Nå kan jeg stikke tidlig med god samvittighet. ;):sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen. Har hatt det kjempefint. Deilig og avslappende å reise med venninna mi, vi stresser ikke med noe. Har ikke brukt vanvittig mye penger heller ser jeg, så da blir resten av måneden grei. Alltid litt skummelt å sjekke konto etter en tur. :sjenert:

Og så har jeg kjøpt meg lilla hatt. :hoppe:

"Det er ting du gjerne vil, men som du holder tilbake. Finn den egentlige grunnen til dine egne begrensninger, så skal du bare se! Du har et godt forhold til overordnede, autoriteter og sjefer."

Jaha? Joda, jeg vet det er ting jeg gjerne vil, ting jeg er litt usikker på, ting jeg nøler med. Men hvordan i huleste skal jeg klare å finne grunnen? :klø: Jeg må bli veldig tøff om jeg skal få til dette tror jeg. :sjenert: Jaja, det er psykologdag i dag, vet ikke helt hva jeg skal snakke om ennå, men kjenner at det kan bli tungt nesten uansett hva jeg tar opp. Å komme hjem fra ferie er bittelit nedtur hver gang. Jeg har hatt det så fint og så kommer alle de dumme tingene og møter meg hjemme.

Savna jo elskern litt i helga og, litt kosesyk kanskje. Hørte ikke noe fra ham utenom når jeg sendte melding først, det er alltid sånn. Virker som litt av gnisten er borte. Snakka bittelitt på MSN i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er en ullhatt da, så jeg får vel vente bittelitt til. Det var ikke så fryktelig kaldt som jeg frykta i dag morges gitt. Veldig greit det da. Der vi var i helga var det knallsol men skarp høstluft. Trodde et øyeblikk at jeg hadde vært litt nonchalant med påkledningen og pådratt meg en forkjølelse, men det gikk bra. Det hadde passa usedvanlig dårlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snufsisnufs i dag, ikke helt bra, men tror ikke jeg blir ordentlig syk.

Nok en tung time hos psyk i går. Litt annet tema og annen vinkling, men samme resultat. :tristbla: Når skal livet mitt gå seg til tro?? Det er mye tungt og vanskelig om dagen, mye å jobbe med og lite overskudd. Merker og jeg blir mer nærtagende også, tåler lite av kommentarer og mas rundt meg. Ikke helt ideelt når jeg går på korøvelse etterpå. Merker at jeg trekker meg litt unna da. Men det går ganske bra da, det er jo ikke mange ukene igjen til vi skal på tur og stoffet begynner å sitte litt mer nå.

Og så er elskern så gooood. I går lurte han på om jeg trengte en armkrok og det gjorde jeg jo. Så det ble en sein kveld. Vi fikk prata litt sammen og bare kosa oss. Lang oppvåkning i dag morges, bare nyte varmen og kroppskontakt. Mmmmm, deilig. Sånt gir overskudd. :sjarmor: Trives mer og mer å være sammen med ham jeg, det er litt skummelt, men samtidig fint. Han er en fin fyr med mange gode egenskaper. Og endel problemer å slite med, akkurat som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og lister jeg, men det blir liksom ikke helt sånn som jeg har tenkt. Det må jo tilpasses begge rom og selve overgangen og det blir liksom enten litt plass eller litt list til overs. :ler: Ska'kke være lett det her. Har sendt mail til elskern, handymannen, om han har noen gode råd. Mulig bare jeg ser meg blind på at det ser rart ut.

Tror kanskje jeg skal ta det badet nå, føler jeg trenger det. Er litt uggen i kroppen og tror det kan være bra å stelle litt godt med meg selv. Fikk litt dårlige nyheter i dag og, skal i begravelse på fredag. Ble ordentlig lei meg, det er ikke familie men allikevel nært. Vurderer å ta hele dagen fri, begravelsen er midt på dagen. :tristbla:

Jeg har i det hele tatt vurdert å ta en time-out fra jobb. Etter at jeg kom tilbake fra ferie slo det innover meg med full tyngde. Psyk lurte på om jeg var litt deprimert igjen. Men jeg må innrømme at jeg er veldig redd for å ta en periode vekk fra jobb, hva hvis jeg ikke klarer å komme tilbake? Hva om jeg ikke klarer å skaffe meg en annen jobb? Jeg har jo et noget spes yrke og utdannelse og har tidligere prøvd å få meg en mer generell jobb, type kontor eller noe, men pga bakgrunn blir jeg med en gang diskvalifisert. Er kjemperedd for å falle utenfor arbeidslivet, jeg har ikke råd å gå ledig heller. Nei, orker ikke tenke på det. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handymannelskern er fin å ha ja. ;) Sendte ham bilde av problemet i går, snakka sammen på telefon i går kveld og da mente han at dette måtte diskuteres over en øl. :sjarmor: Så da gjør vi det i morgen kveld. Skal nok få til en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, sto det noe i horoskopet denne uka om at planer hele tiden må endres? :frustrert: I dag skulle jeg ikke snekre, men rydde litt og sjaine kåken, men så er støvsugeren min full av støv og dritt. Altså, ikke inni posen der det skal være, men rundtom det hele. :sur: Ser ut til at posene jeg kjøpte sist ikke helt passer, selv om det så sånn ut da jeg satte en i. Det er jo plent umulig å finne ut hva støvsugeren egentlig heter når det bare står super xs på forsiden. Jaja, fant da et slags nummer som ikke var i den serien som sto på pakka jeg hadde kjøpt. Dyre var de og. :roll: Må ut og handle nye i morgen da tenker jeg. Det er nemlig fullt av slipe og sagestøv her, selv om jeg har feid og støvsugd endel underveis.

I morgen kommer elskern. Det blir bra, savner'n innimellom jeg, det er ikke bra. Hva er det som skjer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble nesten en dag fri ja. Var på jobb i dag morges og stakk så avgårde. Begravelsen var vel som begravelser flest, trist. Det som nok gjorde mest inntrykk var da kista ble båret ut og kona hans ble stående å se etter den. Jeg har aldri sett et mer desperat uttrykk. Kommer aldri til å glemme det. :tristbla: Han har vært hennes verden i over 50 år og så ble han bare tatt fra henne.

Orka ikke gå på jobb etterpå, gjorde noen ærend og dro hjem. Får prøve å slappe av litt før elskern kommer. De hadde selvfølgelig ikke støvsugerposene jeg skal ha på nærmeste butikk, så jeg får ikke sjaina så mye, men middag skal han i hvertfall få. :sjarmor:

Snakka akkurat med kameraten min på telefon. Har ikke sett ham på en stund nå, han har vært borte og jeg har vært borte og så har han hatt et sinnsykt tempo på jobb. Vi får prøve å treffes en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elskern er så snill og grei. Fôr ham med litt middag og kaffe og han fikser og ordner. :sjarmor: Nå er det ikke mye som gjenstår av oppussinga, vi har fått gjort endel og handla inn det jeg ikke fikk inn i min bil. Resten klarer jeg faktisk selv, men han er så grei, og tilbyr seg å gjøre det.

Akkurat nå sover han, ble litt sigen her i sta og har tatt seg en lur. Like greit, da får jeg litt alenetid og. :ler: Er jo litt uvant å ha en i huset over lengre tid. Det er en stund siden. Men det går helt greit altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, han er her ennå. :sjarmor: Vi fiksa litt mer i ettermiddag og så måtte vi spise middag og så ble det film ("kjærringfilm") og øl og fnising og nå ligger han på sofaen og ser Schwartzenegger-film og jeg sitter her.

Litt spooky og helt fint. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Listing = boooriiiiing. Og litt pirkete for en (meg) som ikke helt har tålmodighet til å fikle med det. Skjønner hvorfor fugemassen er så hendig til å dekke over små unøyaktigheter ja... :sjenert:

Men det er bare det som gjenstår nå, samt å flytte den hersens telefonboksen og få tak i den siste lista. Skal ha en ny type parkettlist som kan dekke høydeforskjeller. Men den er så ny at de ikke har fått den inn på Maxbo ennå. Kommer den ikke snart så bruker jeg en vanlig list. Blir ikke like fint, men en god nr to-løsning.

Elskern er sendt avgårde, han driver og leker handymann, nei, ikke leker, er handymann hos en annen bekjent og. Så han har hatt en skikkelig jobbehelg. :ler: Jeg burde selvfølgelig bedt ham å gjøre det siste her og flytte den boksen, men det er jo grenser for hvor mye jeg kan utnytte ham da. Synes jeg. :sjenert: Og litt må jeg jo få til selv og.

OK, tilbake til arbeidet.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så er det mandag igjen. Kjenner humøret synker og kroppen protesterer med en gang jeg kommer hit. :tristbla:

Men jeg søkte to jobber i går. Ganske interessante begge to. Men jeg føler jeg går litt på tomgang mhp søknadene nå. Skriver mye det samme fordi stillingene krever mye det samme, men det føles feil på en måte. Og så er jeg ikke så glad i de elektroniske søknadene da. Det hadde vært fint å få en av dem, særlig den jeg søkte først, den kunne jeg virkelig tenkt meg. :Nikke:

Jeg fikk rydda vekk alt verktøy og puss-opp-ting i går og satt bordet tilbake på plass på kjøkkenet. Det ble så fint atte. Hadde en rolig kveld ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det skal spares og innskrenkes. Du har ikke de samme midler som du pleier. Dette er en uke hvor du i langt høyere grad enn normalt går i dybden med deg selv, dine ønsker, og kanskje spesielt dine økonomiske forhold."

:overrasket: Nå er det rett før jeg begynner å tro på de greiene der.

Jeg er helt klart i en økonomisk kinkig situasjon for tida. Det er lite penger på konto, mye måned igjen før lønning og endel ting som skal betales. Har kutta max ned på aktiviteter som koster penger, men det er jo noen bursdager og ting og tang som jeg ikke kan kutte ut. Bilen må ha mat og, jeg og forresten. ;)

Det som bekymrer meg mest nå er at deltakeravgiften og hotell til korturen ikke er betalt ennå. Det har tatt sin tid å få klarhet i dette og nå kommer det så tett opptil selve turen at det begynner å bli smått med penger til begge deler. For meg hadde det vært en fordel å fått denne betalingen tidligere i sommer. Neste måned er trang fra før pga forsikringsregningen, så hvordan dette skal gå i hop vet jeg ikke. :tristbla:

Det var jo ikke akkurat taktisk å sette i gang med oppussing akkurat nå da. :roll: Det koster ikke mye, men de pengene burde jeg nok brukt på andre ting. Heldigvis ble det ikke mye shopping på tur forrige helg.

Jaja, får kose meg med de tingene som ikke koster noe særlig: tur, frisk luft og elskern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...