Gjest Gjesten Skrevet 6. september 2006 #281 Del Skrevet 6. september 2006 *kjapt innom med klem til yndlingsstrutsen min* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. september 2006 #282 Del Skrevet 6. september 2006 - henger meg på den klemmen jeg også - følger med - selv om jeg ikke skriver så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. september 2006 Forfatter #283 Del Skrevet 6. september 2006 Takk for det, dere mine yndlingsinnleggsskrivere. Sammen med alle de andre gjør dere denne boka et fint sted å være. Bedre enn jobben i hvertfall... Trenger litt klem og omsorg i dag. Planen i kveld er å la hele snekkeriene ligge, bare rydde litt og så stelle litt godt med meg selv, kanskje ta et langt bad og spise litt god mat. Tenke litt og kanskje få skrevet ned noe av det som skjedde hos psyk i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 6. september 2006 Forfatter #284 Del Skrevet 6. september 2006 So much for kvalitetstid ja. Etter å ha flydd rundt som en jojo på jobb, blitt knadd og massakrert, en snartur på senteret og handla en topp til i morgen og raska med meg ferdiggrilla tilbudskylling til middag, dumpa jeg ned i sofaen og der ble jeg en stund gitt. Har tatt oppvasken og rydda litt da, så det ser ikke fullt så bomba ut her lenger. Har prøvd og sjekka antrekk til i morgen, må bare huske på å ta det med på jobb siden vi går rett på. Har ikke fått tid til hverken skriving eller refleksjon, men det er like greit. Er sliten og ikke helt i modus til sånt. Har ikke sett noe til elskern på msn heller, sikkert bare tilfeldig. Og det badet får jeg visst aldri tatt. Gud veit hvor mange kvelder det bare har kokt bort. Og gadd jeg å strigle legga?? Neeeida, skal jo ha langbukse på, og sjansen for at jeg blir så intim med noen at de kommer til å se legga mine?? Sånn ca 0. Derfor driter jeg i det. Og nå er det vel sånn ca sengetid snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. september 2006 Forfatter #285 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg klarer ikke slutte å tenke på elskern. Det surrer oppi hodet mitt som noe uavgjort, uoppklart ennå. Mulig det bare er meg som blåser det her opp, at det ikke var så direkte ment som det virka da. :klø: Jeg vet jo ærlig talt ikke hva jeg vil. Snakka med venninna mi på msn i dagmorges og måtte bare fortelle henne det og. Hun kjenner ham fra før, de er fra samme sted og de tok opp kontakten igjen for noen år siden. Hun vet alt om oss fra starten av og. Så da sier hun: "Det er jo det store ordet kjærlighet som skal være avgjørende for det da" Men blir jeg noe klokere av det da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 7. september 2006 Forfatter #286 Del Skrevet 7. september 2006 Scaaaryyyy. :hår: Har sendt en lang mail til elskern, skrev litt om hvordan jeg oppfatta situasjonen og at det her har satt i gang endel tanker hos meg. Veeeeldig spent på hvordan dette blir mottatt og hva slags svar det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 7. september 2006 #287 Del Skrevet 7. september 2006 Spennende! Håper du får en fin kveld ute i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. september 2006 Forfatter #288 Del Skrevet 8. september 2006 Og gadd jeg å strigle legga?? Neeeida, skal jo ha langbukse på, og sjansen for at jeg blir så intim med noen at de kommer til å se legga mine?? Sånn ca 0. Derfor driter jeg i det. ← Steike, i dag var jeg så nær å bli med en fyr hjem. Men det var ikke på grunn av hårete legger det ikke ble noe av. Noen ganger, sånn som nå sitter jeg her og lurer på hva faen jeg tenker på. Kunne sikkert hatt det koselig i natt jeg, det er ikke det. Men det var det med jobb i morgen (som jeg allerede gruer meg til ) og at jeg nettopp hadde sendt mail til elskern som nok gjorde utslaget. Men det er godt å vite at man fortsatt har draget da Kvelden forøvrig var fin, hadde det hyggelig med kolleger. Men nå, legge seg var det visst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 8. september 2006 Forfatter #289 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) God morgen. Ganske frisk og rask med en dobbel latte på kontoret. Har for lengst gitt opp å tvinge meg opp for å være på jobb til en viss tid, sover til jeg føler det komfortabelt å stå opp og så får jeg heller justere dagen deretter. Så deilig å gå ut i dag, sola varmer, det er mild høstluft, kjølig i skyggen, akkurat sånn jeg liker det. Pluss på en skog med duvende vind i tretoppene og I'm in heaven. Egentlig burde vi vært mer ute på dagene når det er sånn, men det går jo ikke alltid. Fikk svar fra elskern og. Min mail var jo litt direkte og innbød til mer utdyping av det vi snakka om, samtidig som jeg kom med konkrete forslag. Det ser ut til at vi tar opp igjen avtalen vår fra før. Var jo veldig fornøyd med den, så det er fint for min del. Vi sees sikkert i løpet av helga. Og det som skjedde i går kveld var bare helt merkelig og fantastisk hyggelig. Øker selvtilliten og humøret betraktelig. edit: gikk visst litt fort i svingene her. Endret 8. september 2006 av anonyma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. september 2006 Forfatter #290 Del Skrevet 9. september 2006 Morgen! Våkna tidlig i dag, sikkert fordi jeg sov halve kvelden på sofaen. Hadde nok godt av det. Jobbdagen ble ikke så veldig effektiv akkurat, men jeg fikk nå vært bitchy nok til å hive ut dem som bare har brukt kontoret mitt som lagringsplass for sine egne ting, selv om deres kontor var klart til bruk. Makan til folk. Det er rom for endel maktkamp på jobben min, det liker jeg ikke. Og skillelinjene går mellom de som har vært der lenge (les aldri jobba annet sted) og oss som kommer inn utenfra og kanskje ser ting med andre øyne og andre erfaringer. Det blir lett litt snurte miner av sånt, men vi kan ikke bare godta hva som helst heller?? Nåja, jeg fikk rydda litt inne hos meg og så er det klart for min nye makker å flytte inn på mandag, snakka litt om hvordan vi har lyst å ha det inne hos oss, det blir sikkert fint det. Festen på torsdag var bra i så måte, vi "outsiderne" fikk lufta litt frustrasjoner oss i mellom, ingenting er som litt vin for å løse på tungebåndet. Frokosten i dag besto av sjokoladecroissanter, bakt fra sånt rør, som holdt på å gå ut på dato i kjøleskapet, samt kaffe. Føler meg stappmett og ganske høy på sukker. Planer for dagen? Tjaaa, må vel ta en liten økt på kjøkken/stue-prosjektet, det går supertregt framover, men det er vel mest fordi jeg har et liv og ikke er hjemme om kveldene? Da blir det mest i helga jeg har tid å gjøre ting. Men jeg må innrømme at jeg ikke har så veldig lyst da. Mest lyst å gå ut i sola eller på shopping, men jeg har jo ingen penger og om jeg ikke tar tak i pussing etc blir det jo aldri ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 9. september 2006 Forfatter #291 Del Skrevet 9. september 2006 Har lakka en list og sparkla en vegg. Har nå ingenting å gjøre de neste timene mens dette tørker. Seinere kommer det jeg gruer meg mest for... Pussing. Hater det, og det støver no jævlig. Må dekke til masse tror jeg og så blir det vel litt å vaske etterpå. Ser ute at det er jo så fint, har lyst å gå en tur kanskje? Må innom butikken og sånt og. Litt rastløs i dag, må liksom finne på noe, det er jo ikke no' å sitte her hjemme etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 10. september 2006 Forfatter #292 Del Skrevet 10. september 2006 Hehe, det ble ikke noe problem å fylle resten av helga da. Venninna mi kom innom med slipemaskinen hun hadde lånt. Etterpå snakka jeg med elskern og fant ut at det er jo så fint vær at det er synd å bare være inne. Så vi gikk en tur vi. Og da passa det jo fint med middag og film hjemme hos ham etterpå. Vi har ikke snakka noe om oss i helga, jeg vet ikke om vi egentlig har en avtale eller ikke. Merker at noe av den gamle intimiteten er borte, men det går seg sikkert til. Eller så har forholdet vårt blitt litt annerledes og det gjør ikke noe det heller. I dag spiste vi frokost i steikende sol på verandaen og fant fort ut at vi måtte gå tur i dag og. Vi har nemlig begynt med elvevandring. Jeg har en bok med beskrivelser av turer langs alle elvene i Oslo. Noen som vet hvor mange det er? Ikke medregnet små bekker altså, men ordentlige vassdrag. Turene går så nært elvene som mulig, på turstier og gangveier der det er mulig og vi oppdager så mye fint på veien, små perler av natur, jungelliknende områder og forlatte jernbanespor, spennende planter og dyr. Kjempespennende, og samtidig får vi en skikkelig god tur. Det gjøres endel arbeid, med Oslo Elveforum som pådriver, med å bringe elveløpene til overflaten igjen der de har vært lagt i kulvert og rør samt å bedre vannkvaliteten og gjøre elvene tilgjengelige som rekreasjonsområde. På de turene vi har tatt til nå har vi sett masse flotte områder og jeg håper at flere strekninger blir rustet opp og videreutviklet. Og etterpå har jeg pussa veggen. Ikke noe morsomt, og det blir ikke helt slett heller, det var jo vannvittig mye hull der. Men jeg tror nok på sikt at det blir tapetsert over på kjøkkensiden, ikke bare på grunn av pussen, men det er en medvirkende årsak. Får se hvor mye jeg rekker i løpet av uka da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 11. september 2006 Forfatter #293 Del Skrevet 11. september 2006 "Du er inne i en uke hvor du er ganske spent på hvordan ting rundt deg vil utvikle seg. Det er som alltid vigtig at du ikke sprer deg over for mange ting. I helgen vil du få en meget positiv overraskelse." I mangel av noe bedre å gjøre får jeg vel kommentere ukens horoskop. Ja, jeg er spent på masse ting. Jobb, elskern, oppussing kor, psyk, sosialt... You name it. Spre meg over for mange ting? Hm, kan det bety at jeg ikke skulle starta med oppussing? Jeg ser jo nå at jeg egentlig ikke har tid til det. Til helga skal jeg reise bort med venninna mi, det blir kjempedeilig, og jeg blir jo litt spent på hva overraskelsen blir da. Altså, jeg tror jo egentlig ikke på disse horoskopene da, men blir litt fascinert over hvordan man kan få dem til å passe til enhver situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 12. september 2006 Forfatter #294 Del Skrevet 12. september 2006 Puh, så mye styr for å sende en pakke. Papirmølle og "det har vi ikke lov til å sende på det kontonummeret", "det har vi ikke avtale for" Skulle ønske vi hadde noen fungerende sekretær/ekspedisjon/post-funksjon her på huset hvor jeg kunne levere pakka og si: send denne dit den skal. Men neeeida, sånn fungerer det jo ikke. Har brukt halve formiddagen til det her. Må vel få gjort noe annet småtteri og. Fikk telefon fra en veldig lettet elsker i sta. Han har fått noen beskjeder ang jobb som han virkelig har ønska og venta på. Hørte nesten at han smilte gjennom telefonen. Så deilig å høre, det har ikke vært så mye av det i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. september 2006 Forfatter #295 Del Skrevet 14. september 2006 Livet suger! (:klø: Av en eller annen grunn høres det ikke like fjongt ut som "Life sucks", men sånn er det nå). Humør, tiltakslyst, fysisk form, alt er på bånn. Har masse tanker og ingen ro. Sliten i både kropp og sjel. Mange ting på gang uten utsikt til avslutning. Jobben suger big time! Den gode jobbstemninga er som blåst vekk. Oppussinga går treigt når jeg bare får litt tid etpar kvelder i uka og ting må tørke og sparkel pusses, men det nærmer seg... Elskern er som vanlig god da, det oppveier for mye. Kroppen krangler, var til behandling i forrige uke og uka før for stive skuldre/nakke og det ble bedre, men nå er det faen meg nesten like ille igjen. For mye spenninger og stress sikkert. Lurer litt på om det nye kontoret har litt av skylden, her sitter jeg speilvendt av det jeg gjorde før og jeg føler at musearmen ikke har så mye støtte som før. Koret gir ikke samme gleden som før, bare irritasjon. Hvorfor er det sånn at når jeg sier fra om noe så blir det bare ledd bort og tøysa med? Jeg mener virkelig det jeg sier, men blir faen ikke tatt alvorlig. Det er et stort problem for meg på flere plan ser jeg, å bli tatt alvorlig. Litt for lang greie til å ta alt her, men ser jo ting på andre områder og. Jeg blir lei meg av sånt, føler meg overkjørt og umyndiggjort. Mine valg og mine meninger er liksom bare på tøys. Snakka litt om det hos psyk sist. Jeg har vurdert å slutte i koret, men det sosiale har hele tiden holdt meg igjen. Men nå ser jeg jo at jeg har falt endel ut av det sosiale, så da mister jeg ikke så mye allikevel. Eller? Må jo passe på å ikke bli helt isolert og. Har ikke hørt noe fra jobben jeg søkte på, har maila og bedt om søkerliste, men ikke fått. Pakken jeg etter mye om og men fikk sendt på tirsdag er søkk vekk og det er litt krise. Venter på telefon om den nå. Det ringte i sta, men det var bare fondsforvalteren min som mente han hadde et mye bedre fond i stedet for et jeg har, og det hadde han jo rett i. Godt at noen passer på. MEN: i morgen kveld reiser venninna mi og jeg på tur. Langhelg med nogo attåt. Det skal bli så godt, jeg gleder meg vanvittig. Har sett fram til denne helga lenge. Så får jobb, oppussing, mas og kjas seile sin egen sjø. Så, for å oppsummere: livet suger, elskern og miniferie med venninna mi er det mest positive akkurat nå, alt annet er bånn. Ha en fin dag alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. september 2006 #296 Del Skrevet 14. september 2006 Godt det er noe som er positivt da. Kos deg masse på ferie - du trenger det. Når det gjelder kor - finnes det ikke et annet kor du kan prøve deg i - for selv om du etterhvert føler at du kommer på siden - og at det sosiale som var veldig viktig før - ikke er som det var - kan du vel likevel ha stor glede av sangen - om du kommer i et miljø som er bra for deg. (Vet lite om kor og sånt .. er totalt umusikalsk - men mye må vel være noe av det samme som andre "sosiale" foreninger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. september 2006 Forfatter #297 Del Skrevet 14. september 2006 Joa, jeg kan jo bytte kor. Jeg synger jo allerede i to, men det andre er ikke noe særlig sosialt, det er mer kun for sangens skyld i og med at det er på et høyere nivå. Men jeg har hyggelige bekjentskaper der og altså, det er ikke det. Dilemmaet er at i det andre koret har jeg mange av vennene mine og med stramt tidsskjema både for dem og meg blir det ofte eneste kontaktpunktet i perioder. Jeg merker at jeg ikke er så med i det sosiale nå, det er gubben som har den plassen. Men jeg vil ikke miste det helt, ergo må jeg nesten bli der. I hvertfall foreløpig. Men det sliter veldig, øvelsene gir meg liten glede utenom det sanglige og jeg strever litt med å være "med" på en måte. Får slå meg til ro med at det muligens bare er en periode, vi skal jo på tur i høst og det pleier å slå heldigere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. september 2006 #298 Del Skrevet 14. september 2006 Tur pleier å hjelpe ja... Men det å "henge med" i et miljø for ikke å miste kontakten etter et brudd - krever ofte veldig mye - og så blir det jo litt kamelsvelging av det - spesielt når gubben har "tatt" plassen. Vet veldig godt hvordan du har det - og det er tøft/tungt. Jeg valgte å "slippe" deler av miljøet - og kjente i etterkant at det var veldig godt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. september 2006 Forfatter #299 Del Skrevet 14. september 2006 Ååååå, har helt vondt i magen. Speditøren har rota bort pakken min, og nå står innholdet i fare for å bli ødelagt. Og ingen vet hvor den er, de vet ikke hvorfor dette har skjedd, de skal ringe tilbake, men det gjør de jo ikke. Buhuuu. Stressa nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irma Skrevet 14. september 2006 #300 Del Skrevet 14. september 2006 Koret gir ikke samme gleden som før, bare irritasjon. Hvorfor er det sånn at når jeg sier fra om noe så blir det bare ledd bort og tøysa med? Jeg mener virkelig det jeg sier, men blir faen ikke tatt alvorlig. Det er et stort problem for meg på flere plan ser jeg, å bli tatt alvorlig. Litt for lang greie til å ta alt her, men ser jo ting på andre områder og. Jeg blir lei meg av sånt, føler meg overkjørt og umyndiggjort. Mine valg og mine meninger er liksom bare på tøys. Snakka litt om det hos psyk sist. Hvis det er sånn at du ser et mønster her så må du kanskje tenke over at detkan ha noe med hvordan akkurat du sier fra. Det er ingen god følelse å ikke bli tatt alvorlig. Men det er det bare du som kan gjøre noe med. Og da må du prøve å se deg selv utenfra i de situasjonene og se hva som skjer. Det er det som er så fint med gruppeterapi, da får man øve seg på sånt i trygge rammer med kyndig veiledning og kan komme sterkere tilbake etterhvert Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg