Bridget Skrevet 11. desember 2002 #1 Del Skrevet 11. desember 2002 Nå har jeg det så sinnsykt vondt! :cry: Ble skilt for et halvt års tid siden etter at han hadde løyet og bedratt. Har hatt en fin høst. Biter tennene sammen og gjør det beste ut av det. Men jeg vil ikke ha jul! Kjøpe julegaver alene og gå i butikkene med alle som går og smiler søtt og holder hender og ser så forbaska lykkelig ut. Tenker på alle de hyggelige julene vi hadde. Vil ikke ha jul i år. Noen som vil være med langt, langt bort og glemme at hele jula eksisterer? Stikke langt avgårde - Afrika eller hvorsomhelst, bare ikke Nordpolen eller noe annet sted en kan treffe på nisser. Kan gjøre hva som helst unntatt å tenke på jul. Nei, nå må jeg ta meg sammen. Har jeg klart meg så langt så overlever jeg vel dette også. Men det er ikke så veldig morsomt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 11. desember 2002 #2 Del Skrevet 11. desember 2002 Klem til deg. Vet at julen, første julen, alltid er spesiell vond når man akkurat har skilt seg eller når en har mistet noen av sine kjære. Du kan reise vekk vet jeg. Du kan bare ta kontakt med reiseselskap om du virkelig vil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 11. desember 2002 #3 Del Skrevet 11. desember 2002 Hadde jeg hatt penger hadde jeg blitt med deg tvert, Bridget!! Seriøst, jeg har lyst å avlyse jula jeg også! Nå har ikke jeg vært gjennom noen skilsmisse som gjør at jeg ikke vil feire jul, men det er flere andre årsaker som gjør at jeg ikke liker jula, det har jeg ikke gjort de siste 4-5årene... Derfor har jeg bestemt meg for at i år er siste gangen jeg feirer jul på normalt vis, iallfall fram til den dagen jeg har unger eller kanskje lenger også... Vi kommer oss gjennom det, vi må bare være tapre!!! :blunke: Lykke til, Bridget! vit at det er flere som ønsker seg vekk fra alt dette juletullet!!!! Koz, Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 11. desember 2002 #4 Del Skrevet 11. desember 2002 Au da Bridget Føler med deg....:cry: Har (heldigvis) ikke opplevd dette selv. Kan bare forestille meg en brøkdel av det du går igjennom, men jeg forstår at du har det vondt....... Skjønner deg godt. Vet ikke helt hva annet jeg skal si, men du får masse gode klemmer fra meg i hvertfall *Kleeemmme* :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 11. desember 2002 Takk skal dere ha! Har tatt meg sammen litt nå. Ringt litt rundt og sippa og kjefta litt og lagt planer for jula slik at jeg slipper å sitte å tenke på at jeg sitter alene... Og så drar jeg til familien julehelga. Får bare så nok av alt det maset om at man skal være snille og glade og nikose seg med sine kjære - det er jo over alt hele tiden! Har ikke lyst å være særlig snill, tror ikke jeg blir så glad og har ingen kjære å kose meg med (tror ikke bamsen teller . Skal ha julegave shoppingdag lørdag og søndag - skal høre om det er noen venniner som også skal shoppe da, så kan det faktisk kanskje bli litt hyggelig. Lillian - hvis vi begynner å spare nå har vi sikkert nok penger neste jul (hvis du ikke har tenkt å få barn i løpet av året da . Hvor skal vi dra? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 11. desember 2002 #6 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg skal ikke ha barn i løpet av året, Bridget.. Vi begynner å spare 1.januar, okei? Så reiser vi til EGYPT neste jul, og vanker rundt i TuthAnkhAmons grav på selveste julaften... (Er ikke sikker på hvordan Tut&%&(&%"# skrives) See you next year! Er forresten VELDIG enig med deg i det du skrev i siste innlegget om å være blid og snill og blæh! Hele smørja er noe dritt!! Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. desember 2002 #7 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har også lyst til å hoppe over jula. Synes også det er for mange lykkelige og glade ansikter rundt meg - når jeg ikke føler så mye glede sjøl........ Dette blir også den første jula uten mor. Hun døde i sommer..........blir nok litt spesielt! Jeg vil også bli med på tur, så derfor starter jeg sparingen 1. januar - nei forresten, må vente til 15. januar, for da er det lønningsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 12. desember 2002 #8 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg har også lyst til å hoppe over jula. Synes også det er for mange lykkelige og glade ansikter rundt meg - når jeg ikke føler så mye glede sjøl........ Dette blir også den første jula uten mor. Hun døde i sommer..........blir nok litt spesielt! Jeg vil også bli med på tur, så derfor starter jeg sparingen 1. januar - nei forresten, må vente til 15. januar, for da er det lønningsdag! Kjaere usikker. Vet akkurat hvordan du foeler det....Min mor doede ogsaa i sommer og jeg gruer meg til og reise hjem....Reiser hjem om 2 dager, tror det blir veldig rart! Ville bare gi deg en klem og si at du er ikke alene....Skal tenke paa deg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnnyCash Skrevet 12. desember 2002 #9 Del Skrevet 12. desember 2002 For si det sånn vi sa det på barneskolen... Jesus har stått opp igjen, Jula er avlyst.. =) Og Ja.. jula er noe forbanna stress tull penge mas og gaver.... orker ikke sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 12. desember 2002 #10 Del Skrevet 12. desember 2002 Føler med deg - og vet akkurat hvordan du har det. Er i samme situasjon selv. Synes alt til tider er pyton. Men jeg er egentlig veldig glad i julen - og har bestemt meg for at "han" :evil: - ikke skal få ødelegge den gleden for meg også. Jeg SKAL sørge for at jeg får en hygglig jul - invitere andre enn de vi pleide å være sammen med - sørge for at ting blir positive og skape masse julestemning for mine.. (om ikke annet så bare på trass :evil: ) Ønsker deg uansett en god jul ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 12. desember 2002 #11 Del Skrevet 12. desember 2002 Ble separert i vår, og pappa døde i høst... Kan ikke si jeg gleder meg nei... Og når man jobber med barn er det vanskelig å gjemme seg for jula... Biter tenna sammen og gjennomfører, men for meg kan en godt står over hele greia ja... Kanskje vi skulle tatt oss en 4 dagers grisefest alle sammen i stedet, og våknet opp i januar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laila Skrevet 12. desember 2002 #12 Del Skrevet 12. desember 2002 -Samme her! - For ungenes skyld må man bite tennene sammen - men hva slags jul blir det?? Har også mistet mine foreldre nylig - ungene er flyttet ut,men den ene kommer hvertfall til meg i julen.......får ellers besøk av en enslig bror med en 14-års hyperaktiv sønn som krangler mesteparten av tiden...sukk. Neste år skal jeg sørge for å sitte på en kanarisk ø - og så kan resten gjøre hva de vil!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 12. desember 2002 #13 Del Skrevet 12. desember 2002 Forstår veeeldig godt de som syns jula er pyton! Men ifjor gjorde vi noe lurt (hjalp ikke engang med kjæreste mot juledepresjonen), vi reiste til Østerrike og sto på ski. Der var det masse folk, men lite nisser. Helt topp, hyggelig stemning, men såpass anderledes mat og annet styr, at det ble ikke norsk julestemning til tross for snø. Så det å reise bort anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 12. desember 2002 #14 Del Skrevet 12. desember 2002 uf da kender det alt for godt da jeg blev skilt for mange år siden og skulle holde min først jul uden unger og hans familie havede ikke penge til at rejse hjem til Danmark var bosat på island det var grusomt men jeg overledeved, i dag d.v.s denne jul skal der ikke jules samboers søn skal til mamma mine unger kommer først næste jul jeg er højgravid så vi skal ikke holde noget som helst dejligt. jeg er helt enig med lasse har man råd til det tage en uge til spanien og gå på grisse fest og rigtig hygge det er nok et af de få steder der man ikke får jule ret op i trynet... ønsker dig lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 12. desember 2002 Forfatter #15 Del Skrevet 12. desember 2002 Åhhh! Stakkars alle oss! Det er godt å se at jeg ikke er alene, men samtidig veldig leit at det er mange som har det like vondt og verre! Rusla i byen for å titte etter julegaver i dag. - Ble bare tull, gikk hjem etter en liten time. Kjempemange mennesker og ALLE ser nyforelska ut og ALLE smiler og er glade. Hvis vi begynner å spare 15. januar så kan vi dra til Egypt alle sammen! Så slipper vi dette neste år! Tenk så kjekt vi kan ha det! Sol og varmt, se på pyramidene, bade, shoppe og kose oss - og ingen må gå å smile hele tiden, ingen skal bli bombardert av reklame av typen: Den perfekte julegave til din kjære mann/kone/mor/far som du ikke lengre har og ingen må være snille med andre enn seg selv! Vi kan dra til Østerrike å stå på ski i påska, for da begynner vel det samme kjøret med familehygge og alle hjerter gleder seg en gang til... Støtt nei til tvungen kosing! Opptakskrav: Sparing i stor stil for å kunne gi blaffen i hele greia, reise langt bort å kose seg på egne premisser og etter eget ønske! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 12. desember 2002 #16 Del Skrevet 12. desember 2002 Uffda. Bridget.....hvis det er greit...så vil jeg bare si et helt uforbeholdent "Du er god, du" til deg. Vet ikke om det faller inn i sammenhengen, men det er ganske greit å få sånne meldinger. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luciapåetterskudd Skrevet 14. desember 2002 #17 Del Skrevet 14. desember 2002 Bridget; jeg falt sånn for innlegget ditt jeg.. :-? Skjønner godt hva du mener. Og det er ikke alltid at julen (eller andre høytider og merkedager) er like gode å komme seg igjennom. Husker min første jul etter at mor og far skilte seg (da var jeg 8 år), og stemor var også tilstede på julaften. Det ble sånn passe ok, men veldig rart, litt krangling også utover kvelden tror jeg (har sikkert fortrengt en del ), og "alle" satt liksom på nåler... Men, som den vikingen jeg er så overlevde jeg da det også...! Og, man lærer jo så lenge man lever sies det. Men jeg har hatt mange fine juler etter det. Men også noen vemodige. Som for et par år tilbake da min kjære far-far døde (første julen uten han var ganske merkelig, for han hadde liksom alltid vært der han..) Huff, dette muntret deg kanskje ikke opp så mye...?! Men, jeg vil bare si at jeg vet hvordan du føler det - og du er ikke alene som du ser - og man må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Som f.eks. å spare til å dra avgårde eller lignende. Men mest av alt så tror jeg man bare må la sorgen få slippe litt til i ny og ne, fokusere på det som tross alt er godt, se om man kan lære noe av det som har vært negativt - og lage seg sin(e) egne, gode juletradisjoner! Gjerne, og helst i samsvar med gode venner Ønsker deg alt godt, og ikke minst; en riktig God Jul selvom du kanskje syns akkurat det er litt kjiipt akkurat nå :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 14. desember 2002 Forfatter #18 Del Skrevet 14. desember 2002 Takk skal dere ha! Og takk Milo, det varmet! Skal lage min egen julekos jeg. Kommer noen venniner på gløgg i kveld og så tar vi en tur på byen etterpå. Jeg har sagt nei til alle juleselskaper med tanter og onkler m.m, men har en del filmer jeg skal se på kino med venner istede. Og så skal jeg være masse sammen med tantebarna mine som jeg ikke ser så ofte. I romjula skal jeg male gangen min - masse fridager og god tid til å få ordna den, noe jeg ikke har tid til ellers. Har funnet ut hva jeg skal kjøpe i gave til de fleste og gleder meg faktisk til å handle dem inn. Den gjøken har ødelagt nok og skal ikke få ødelegge jula også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 16. desember 2002 #19 Del Skrevet 16. desember 2002 Nå får jeg sikkert helt sikkert pepper... Men det hadde ikke vært en idé å prøve å fokusere littegranne mer positivt.. ? Virker som en del her velter seg i sin egen selvmedlidenhet.. Klart det er trist den første jula alene etter et samlivsbrudd, men det er da vel ikke verdens undergang heller? Hvis man syns jula er så forferdelig kanskje man kune bruke den på å gjøre den hyggelig for mennesker som ikke er like godt stelt som en selv, som blir glade så lenge de får tak over hodet og varm mat på julaften? Sette ting litt i perspektiv liksom? Frk. Busybody Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 16. desember 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 16. desember 2002 Hørt den før! Får faktisk høre den veldig ofte etter et samlivsbrudd - minst 10 ganger om dagen! Neida, men alle vet jo at en må fokusere på det positive og se på hvilken goder en har m.m. Og, jeg er faktisk for det meste glad og lykkelig og positiv, har fått en del kommentarer på det; fatter ikke at man kan gå gjennom en skilsmisse og likevel beholde humøret slik som du! Men vet du hvorfor det går så bra som det gjør? Jo nettopp fordi at når jeg har dumme dager (som kommer innimellom) så velter jeg meg i selvmedlidenhet - ruller rundt i den flere ganger og jeg syns det er min fulle rett å gjøre det! Så ruller jeg rundt der en stund, så får jeg det ut og så kan jeg gå videre. Og, så har jeg en god del selvironi og jeg tar ikke meg selv så høytidelig - det hjelper også på. Sorgprosessen etter et samlivsbrudd blir ofte likestilt med sorgen når en ektefelle dør. Bare at når ektefellen dør har du en grav å gå til, du har lov å sørge og du slipper sviket, hatet og sinne som ofte følger med et samlivsbrudd. Og det er veldig viktig å ta sorgen når den kommer, for å bli ferdig med den. Derfor, får jeg flere dumme dager så har ingen i hele verden hatt det så vondt som meg, ingen forstår heller hvor vondt det er - jeg kan grine, kjefte, klage og hyle til jeg er ferdig med det. Så får jeg det så mye bedre dagen etter. Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå