Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man spiser/røyker cannabis får man en viss konsentrasjonsendring av THC i blodet over tid. Konsentrasjonen i hjernen vil noenlunde tilsvare den konsentrasjonen man har i blodet. Det er nokså klar sammenheng mellom den konsentrasjonen av THC man kan måle i blodet og den følelse av rus som personen opplever. Det er altså ikke noen forskjell mellom cannabis og andre rusgifter på dette området. Stoffet omdannes i kroppen, det er derfor det blir borte.

Det har av og til vært diskusjoner om at man har THC i kroppen lenge, og det er til en viss grad riktig at man har spor av THC i kroppen lenge. Men selve THC går over i lave konsentrasjoner etter 3-4 timer. Man kan måle THC i blodet i 6-8 timer etter inntak. Deretter blir det vanskelig å måle. Men i urinprøver kan man måle spor etter THC i lengre tid, faktisk kan man finne inaktive omdanningsprodukter, THC-syre, i opptil 40 dager etter inntak.

Man kan også måle THC-produkter i blod og urin også etter s.k. «passiv røyking» av cannabis. Det skal riktignok en del innsats til, men det er fullt mulig. Dette kan ha en betydning i straffesaker. « Hele denne artikkelen finner du på http://www.fmr.no/cparticle72704-9608a.html Det er altså mulig å måle spor av cannabis i urin etter «passiv røyking.

Man kan altså få utslag på hasj i urinprøve selv om man bare har vært passiv røker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at folk som røyker ofte og mye, ikke klarer å være i godt humør før de har fått røyken sin. De blir lett sint og overreagerer ofte. Det inntrykket har jeg av folk som røyker ofte iallefall. Røyker de daglig blir de irritert og sinte for den minste ting før de har tatt morgenrøyken sin. det er helt forferdelig, og selv aner de ikke at grunnen til at de er blitt sånn er pga røyken.

Jeg selv har prøvd å røyke, men ble treig i hodet i en hel uke etterpå. Dagen etter å ha røyka skulle jeg heldigvis ikke annet enn å gå i butikken og handle mat, men jeg var så treg i hodet at da jeg var på vei til skapene der melka står, så glemte jeg at jeg skulle hente melk! Og slik fortsatte det med resten jeg skulle kjøpe så jeg surra rundt forvirra på butikken i lang tid, og uansett, tidsbegrepet ble helt borte og alt ble liksom "tyngre" å gjøre, måtte anstrenge meg skikkelig for å tenke ordentlig osv. Nei, det er skummelt syns jeg.

Skrevet

Jeg røykte litt i ny og ne da jeg var yngre. Kunne aldri tatt meg et blås nå. Mest pga det passer ikke inn, når man har fått barn. Men også pga jeg føler ingen sug eller behov. Dessuten er det jo ulovlig.

Gjest Tanita
Skrevet

Men er det sant at det ble solgt på apoteker i norge for mange år siden?

Skrevet
Man blir ikke påvirket at rusen, men man kan blir påvirket av hva de andre gjør - og da er det ikke akkurat vanskelig å ta et trekk.

Kan ikke snakke for alle, for folk får ulike reaksjoner av den rusen - men jeg ble psykotisk og gal av det. Ikke å anbefale. Og man blir treig og rar i ukevis etterpå. Ekkelt.

Mistenker at det var noe mer i den røyken enn bare hasj/marihuana...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...