Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #1 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er mange tråder her inne hvor studenter spør om muligheter for boliglån, osv. Hvorfor er dere så ivrige til å kjøpe bolig før dere er ferdig å studere? Det kunne jo faktisk hende at dere må flytte på dere for å få drømmejobben etter ferdig studium? Hvor kult er det da å ha drømmeboligen et annet sted? Det må da være bedre å leie bolig under studiene ,for da stiler dere mye friere når dere skal ut i arbeid! Og hvorfor pådra seg alvorlig gjeld før dere er sikre på deres økonomiske situasjon? Skjønner ikke det jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hussy Skrevet 3. juni 2006 #2 Del Skrevet 3. juni 2006 Fordi mange heller vil betale egne renter og avdrag i stedet for å sponse husverten. Har man råd til å betjene lån, så skal det MYE til for å tape penger på egen leilighet. Har man ikke råd til det, så er det selvsagt dumt å ta opp lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 3. juni 2006 #3 Del Skrevet 3. juni 2006 Vi ville gjerne ha vårt eget. Har bodd over 3 år i studentby, så det blir godt å flytte et sted med litt større plass, mulighet for å male, spikre... Det er jo greit å betale "til seg selv" istedenfor til utleier, hvis man har mulighet selvfølgelig. Får vi jobb et annet sted i landet/verden når vi er ferdige, selger vi jo bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #4 Del Skrevet 3. juni 2006 Har bodd over 3 år i studentby, så det blir godt å flytte et sted med litt større plass, mulighet for å male, spikre... ← Og ikke minst pga dette. Jeg husker det var fryktelig irriterende å ikke kunne utbedre leiligheten. Husverter fikser selvsagt på ting som er ødelagt, men jeg har i hvertfall ikke opplevd at noen fikser småting som bare er sjenerende for øyet. Takke meg til egen leilighet hvor jeg kan fikse dårlig listverk, skru fast hengende bokhyller, skifte flisene over kjøkkenbenken etc etc. Og alt det jeg gjør her, øker verdien på MIN leilighet, det fører ikke til bedre utleiemuligheter for utleieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 3. juni 2006 #5 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg tjente 50.000 på "hybelen" min de tre årene jeg eide den, en leilighet jeg kjøpte på studiestedet kun for å bo der under studiene. Leiligheten ga meg et stabilt hjem de årene. Jeg slapp å pakke alle eiendeler i sommerferien, jeg kunne pusse opp så mye jeg ville og jeg slapp å tenke på at jeg kunne bli oppsagt. Det ga meg en trygghet og en liten tå innenfor boligmarkedet. Hvorfor skulle jeg ikke ønske meg disse tingene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå