India Skrevet 3. juni 2006 #1 Del Skrevet 3. juni 2006 Hvorfor er det lov å mobbe de tynne,men mobber du de tykke-da blir det bråk! Du kan si til en tynn: du får spise litt ekstra du som er så tynn, nå får du legge på deg, herregud å tynn du er, du spiser jo som en fugl. Dette er helt lov og ingen har problemer med å slenge med kjeften til de tynne.. Men har du noen gang hørt noen si: Du får bare spise en halv porsjon du som er så tykk, nå får du slanke deg, herregud å tykk du er, du spiser jo som en elefant. Nei, for da er du slem, stakkars de tykke de har jo følelser de også! Men det har ikke de tynne??? Hvorfor er det lov å "mobbe" de tynne,men ikke de tykke? Det blir jo det samme,man er jo et menneske fordi man er tynn! "jammen bra du har lagt på deg,før var du jo så tynn at det var stygt" Helt greit å si! "jammen bra du har gått ned, før var du jo så tykk at det var stygt" Dette tviler jeg på at noen får høre Hvorfor kan de tykke mobbe de tynne,men de tynne har ikke lov å mobbe de tykke for da er de slemme osv... Rimelig lei dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 3. juni 2006 #2 Del Skrevet 3. juni 2006 sikkert fordi det blir sett på som verre å være tjukk enn å være tynn, jfr. skjønnhetsidealet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 3. juni 2006 #3 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er dessverre "mobbing" begge veier, men det er nok slik at man kommer lettere unna å "mobbe" de tynne. Selv syns jeg det er fryktelig irriterende, da jeg er relativt tynn selv og har ikke syntes det var særlig morro å opp gjennom oppveksten hele tiden bli kalt for tynn. Det var til og med en gutt en gang som klarte å presse ut at grunnen til at han ikke ville binde seg til meg i et forhold var fordi jeg var for tynn Hadde noen sagt til en som er overvektig at h*n ikke vil være sammen med den overvektige nettopp på grunn av vekten hadde det blitt ramaskrik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 3. juni 2006 #4 Del Skrevet 3. juni 2006 Det har nok noe med det Diktern skriver. Skjønnhetsidealet er at man skal være tynn, og derfor er det "verre" å være tykk. Men jeg tviler på at det bare er de tynne som blir mobbet. De tykke blir også det. Kanskje ikke så direkte, men ofte veldig indirekte. Hvis du leser her på kg så tror jeg det er omtrent like mange tråder som handler om at tykke er stygge som at tynne er det. Tykke skal ikke kle av seg, de skal ikke kunne ta seg en hamburger en gang i blant, tykke er dumme og alle har skyld i overvekten sin selv. Dessuten er det ingen som ler av hvor små størrelser det finnes, men folk ler av hvor store størrelser det finnes. De fleste gangene overvektige blir nevnt, så er det i en negativ sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
India Skrevet 3. juni 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er dessverre "mobbing" begge veier, men det er nok slik at man kommer lettere unna å "mobbe" de tynne. Selv syns jeg det er fryktelig irriterende, da jeg er relativt tynn selv og har ikke syntes det var særlig morro å opp gjennom oppveksten hele tiden bli kalt for tynn. Det var til og med en gutt en gang som klarte å presse ut at grunnen til at han ikke ville binde seg til meg i et forhold var fordi jeg var for tynn Hadde noen sagt til en som er overvektig at h*n ikke vil være sammen med den overvektige nettopp på grunn av vekten hadde det blitt ramaskrik. ← Har også opplevd noe sånt.. Du er fin altså men du er for tynn.. Tviler på at noen hadde sagt: du er fin altså men du er for tykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 3. juni 2006 #6 Del Skrevet 3. juni 2006 Har også opplevd noe sånt.. Du er fin altså men du er for tynn.. Tviler på at noen hadde sagt: du er fin altså men du er for tykk.. ← Ja, det er nettopp det, folk tør å være mer direkte når det gjelder tynne mennesker. Som sagt, jeg tror at det er like mye "mobbing" av både tykke og tynne, men at det er mye mer akseptert å "mobbe" de tynne. Man kan jo blandt annet bare ta seg en titt her på forumet; det blir ramaskrik hvis folk kritiserer tykke, men blir tynne kritisert så slipper man mye fortere unna med det (eller kanskje det ikke blir kommentert engang). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 3. juni 2006 #7 Del Skrevet 3. juni 2006 Kjenner meg selv igjen her jeg og. Spesielt da fra ungdoms skolen. Jeg klarte ikke å skifte sammen med di andre, fordi mange av jentene sa alltid "å herregud så tynn du er" var veldig slitsomt for meg og prøvde å gå i klær som gjorde at jeg så større ut, men det ble nok feil det og Men jeg har tatt det igjen i dag da. Så nå er jeg veldig fornøyd med kroppen min. Kunne bare kanskje ha trena litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2006 #8 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg har også undret meg over det der. Vi hører du kommer lenge før vi ser deg, for det skrangler i skjellettet når du går. Går du ned et gram nå så blir du usynlig. Og sånne ting, de som irriterer meg ennå mer er at dersom du er tynn i våre dager så får du automatisk slengt etter deg at du må ha en spiseforstyrrelse. Det gjør meg så inn i granskauen forbanna. Ikke at det gjelder meg lenger, jeg har fått alderstillegget mitt etter hvert, men både eldstemann og datteren har fått høre det der, og det er ren bullshit. Noen mennesker har en ekstrem forbrenning, ofte i ungdommen, og disse kan spise som voksne menn uten å legge på seg ett gram. Slutt å antyde spiseforstyrrelser hver gang dere ser en tynn jente/gutt. Selv veide jeg 46kg da jeg ble gravid med førstemann, og jeg var like høy da som nå, altså rundt 170cm. Jeg hadde null fasong, spisse, brede skuldre, ingen pupper, ribbeina syntes, hoftebena stod ut, ryggsøyla syntes, bena var tynne og langt fra hverandre fordi jeg hadde brede hofter.. men spiseforstyrret var jeg ikke. Jeg spiste like store porsjoner som mannen min som var ti cm høyere enn meg og veide over dobbelt så mye. Så tenk dere litt om. Det er ikke noe lettere å være for tynn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #9 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg forstår godt at tykk emennesker ikke får høre at de er tykke...de blir jo så fornærmet. Idealet er tross alt å være slank og tynn, så da bør man innrette seg etter det, mener nå jeg. Str. 36 og 38 er flott. Alt under og over blir uformelig og bumsete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2006 #10 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Hovedproblemet, trådstarter, er nok at de tynne i gjennomsnitt er mye mer ustelte enn resten av dem man treffer. Og det er jo tross alt noe av det verste vi ser, disse ustelte damene. Har jeg lest. Sånn apropos mobbing. Endret 3. juni 2006 av Kvinneguden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 3. juni 2006 #11 Del Skrevet 3. juni 2006 så enig India. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
India Skrevet 3. juni 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 3. juni 2006 Hovedproblemet, trådstarter, er nok at de tynne i gjennomsnitt er mye mer ustelte enn resten av dem man treffer. Og det er jo tross alt noe av det verste vi ser, disse ustelte damene. Har jeg lest. Sånn apropos mobbing. ← Du er en morroklump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2006 #13 Del Skrevet 3. juni 2006 Du også. Men bare en av oss er det bevisst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. juni 2006 #14 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg forstår godt at tykk emennesker ikke får høre at de er tykke...de blir jo så fornærmet. Idealet er tross alt å være slank og tynn, så da bør man innrette seg etter det, mener nå jeg. Str. 36 og 38 er flott. Alt under og over blir uformelig og bumsete. ← hvor uvitende er ikke du? innrette seg etter idealet? Ikke alle er skyld i under- eller overvekt, så hvorfor skal de endre seg etter det? Og at tykke mennesker blir så fornærma om noen sier de er tykke? Ja, selvfølgelig blir de lei seg, er det noen grunn til å gjøre de opprørt og enda mer skamfull? Jeg er selv "tykk", men skal jeg gjøre noe med det er det for min egen del. Jeg kjenner ei som er sykelig tynn, og jeg ahr sagt det til henne. Ikke for å mobbe, men som en del av en samtale om at hun må ta bedre vare på seg selv fordi jeg vet hun ikke spiser skikkelig, og de sier hun selv også. Tynn eller tykk, folk må få være som de er, ville ikke falt meg inn å mobbe noen av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 3. juni 2006 #15 Del Skrevet 3. juni 2006 Kjenner meg selv igjen her jeg og. Spesielt da fra ungdoms skolen. Jeg klarte ikke å skifte sammen med di andre, fordi mange av jentene sa alltid "å herregud så tynn du er" ← Jenter som går på ungdomsskolen føler ofte at de aldri blir tynne nok, så om du fikk negativ oppmerksomhet der skyldtes det antagelig misunnelse. Jeg forstår godt at tykk emennesker ikke får høre at de er tykke...de blir jo så fornærmet. Idealet er tross alt å være slank og tynn, så da bør man innrette seg etter det, mener nå jeg. Str. 36 og 38 er flott. Alt under og over blir uformelig og bumsete. ← Tykke mennesker får høre at de er overvektige på minst like mange måter som de som er undervektige. Og de som ikke klarer å se denne handlingen (evnt. mobbingen) for hva den er de blir nok snarere såret enn fornærmet vil jeg tro. Jeg vil påstå at et menneske som går inn for å såre et annet har større problemer enn et menneske som eventuelt går noen kilo i pluss eller minus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2006 #16 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg mener at absolutt alle tykke mennesker kan skylde seg selv og kostholdet/livsstilen sin. Mange av dem skylder på gener og kroppen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #17 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg vil påstå at et menneske som går inn for å såre et annet har større problemer enn et menneske som eventuelt går noen kilo i pluss eller minus. ← Veldig enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2006 #18 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg mener at absolutt alle tykke mennesker kan skylde seg selv og kostholdet/livsstilen sin. Mange av dem skylder på gener og kroppen sin. ← Det er også forskjellen på forbrenningen til folk, og overraskende mange viser seg faktisk å ha en insulinintoleranse. Videre har man en del psykiske problemer hvor medisinene faktisk avstedkommer vektøkning, og er du deprimert har du ikke ork til å tenke slanking når du atpåtil får medisiner som motvirker eventuelle gode intensjoner. Ofte er det faktisk psykiske problemer som gjør at mat blir en belønning og trøst, og å påstå at disse menneskene kan skylde seg selv er like dumt som å anta at personer med angst kan skjerpe seg. Man skal faktisk være viljesterk for å klare å gå ned eks antall kilo som har kommet sigende på eller som kanskje har kommet på i løpet av mange år. Det er veldig enkelt for oss som ikke har hatt det problemet å si at det bare er å legge om livsstilen. Hadde det vært så enkelt så hadde vi ikke hatt så mange overvektige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå