Gå til innhold

Snodige forestillinger

Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boyne

Min tante fikk meg til å tro at slike gresstuer egentlig var små hunder. Så viss vi trakte på de kom de til å få vondt. Dette trodde jeg sikkert til jeg begynnte på skolen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Graver man langt nok ned i sandkassa så kommer man jo selvfølgelig til Kina.

-De voksne i barnehagen sa at hvis vi spiser snø, så får man mark i magen. haha lett, da leter jeg bare gjennom snøen jeg skal spise, og passer på at det ikke er noen meitemarker inni ;)

-Gud bor i himmelen. Første gang jeg hadde vært ute å flydd, hade jeg spurt: "Pappa, jeg kan ikke se Gud noe sted jeg."

- Siden jeg bare er 13, lever jeg fremdeles med den forestillingen av at jeg aldri skal drikke alkohol eller røyke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fisken_*

som barn:

jeg skulle adoptere mange barn, og den eneste grunnen til at jeg skulle adoptere var den ekle følelsen av et barn kommende ut ''der''

jeg trodde at amerika var et land som lå i store U.s.a , og at usa var en stor verdensdel. dette sier litt om hvor mye man hører om usa. Afrika var også et lite varmt fattig land, med ikke så mange innbyggere.

som en tidligere bruker her sa : alle over 40 hadde heller ikke noe sexliv, ingen hadde generelt noe sexliv. man hadde bare sex noen ganger hvis man absolutt måtte lage et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fisken_*

og ja! som en tidligere gjest her sa, graver man i sandkassen kommer man sefølgelig til kina. ble utrolig skuffet da jeg gravde som en gal for å endelig oppleve kina, men etter kort tid kom jeg ikke lenge en et stort papir/teppe (slik som holder sanden fra jorden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_skeptisk_*

Som liten trodde jeg at vi vekket trollene og at de var på vei hjem til oss, da vi hørte på Grieg "Dovregubbens hall".

Var livredd hver gang den ble satt på. :lete:

Og så trodde jeg at kom til å dø hver gang jeg tråkket på trikkesporene, noe som fortsatt henger fast igjen den dag i dag - jeg klarer ikke å tråkke på de uansett hvor dum jeg vet jeg var! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja! som en tidligere gjest her sa, graver man i sandkassen kommer man sefølgelig til kina. ble utrolig skuffet da jeg gravde som en gal for å endelig oppleve kina, men etter kort tid kom jeg ikke lenge en et stort papir/teppe (slik som holder sanden fra jorden?

Nei, man kan ikke grave i sandkassen, det skjønte vi jo tidelig. Man måtte grave i hagen, vet du vel! Jeg husker da vi skulle bygge ny balkong og mennene gravde hull til stolpene. Det var det største hullet jeg noen gang hadde sett (sikkert 1,5 meter dypt) og jeg satt spent og ventet på at vi skulle kunne bruke det hullet til å dra til Kina :ler: Desverre stoppet de før vi kom så langt. Gjett om vi barna var skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_milo_*

Husker at jeg var livredd for sorte og grønne Volvo 240 med terninger hengende i frontruta. Trodde av en eller annen grunn at alle skumle menn som kidnappet småjenter kjørte en slik bil. Det samme trodde jeg om sorte amerikanske biler :)

En gang satt det en neger bak mor og meg på toget. Jeg nistirret på ham og pekte på mannen og sa høyt og tydelig: ÆSJ, HAN HAR IKKE VASKET SEG, MOR! Dette var på syttitallet, og negere var nok ikke et dagligdags syn på den tiden. Mor ønsket selvfølgelig at hun kunne forsvinne gjennom et hull i gulvet akkurat da. :fnise:

Jeg trodde tykke mennesker bare spiste boller og ingenting annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kidnappere har røde øyenbryn, det burde alle være klar over!

Vi pleide å gjemme oss oppi åsen for de der, og ja, de kjørte alltid Volvo 240.

Ormegress er fullt av hoggorm. Farlig!

Salt er noe man har på maten for at den skal bli kald og man maler hytta med stabeis. (Takk til bestefar for de to)

Lørdagsmiddag måtte enten være grandiosa eller wienerpølser, spesielt hvis man hadde matchende joggedress på seg (og det hadde man jo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Høna

Ei jente jeg gikk i barnehagen sammen med fikk meg til å tro at hvis ei jente gnidde rumpa mot ei gutterumpe, så kunne det bli rumpebarn. De var nesten som vanlige barn, bare at de var litt rare i ansiktet og levde ikke like lenge som vanlige barn.

Jeg var også overbevist om at hvis en gutt hadde vært på do og tissa før meg, ble det barn som levde i kloakkrørene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en litt øde veistrekning ikke så langt fra barndomshjemmet sto det en gammel husvogn i veikanten, av den typen man ser på sigøynerfilmer. Jeg var overbevist om at Madam Mim bodde der, en tro som ble styrket en dag jeg og noen venninner kjek inn og så en sopelime stå lent opp til veggen. Etter det gikk jeg alltid på andre siden av veien når jeg måtte forbi :rødme:

Min kusine fortalte meg en gang at lokkemenn kjørte i sorte biler. Eller blå biler. Eller grønne. Og noen ganger røde. Eller hvite... You see my point :rodme: Jeg var livredd alle fremmede biler i lang tid etterpå!

Lam ble født som gutter. De hadde jo en liten tiss (også kalt navlestreng) når de var nyfødt, så når de ble litt eldre ble de til jentelam...

Egg var hønebæsj (gårdsjenta ja ;) )

Katter hadde virkelig ni liv, så når pappa sa han skulle avlive katten til bestemor skjønte jeg ikke vitsen. Når jeg innså at det faktisk ikke stemte ble jeg ganske så lei meg!

Etter å ha skremt bestemor og fått en kommentar om at jeg måtte være forsiktig, hvis ikke kom hun til å få hjerteinnfarkt (noe som for meg var enstydig med død), trodde jeg at alle som ble skremt døde, og ble kjempe sur når noen prøvde å skremme meg.

Jeg trodde også lenge at brønner gikk rettt gjennom jorden. Så i andre enden var bønnen vår en brønn i kina, så vi drakk av samme vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente jeg gikk i barnehagen sammen med fikk meg til å tro at hvis ei jente gnidde rumpa mot ei gutterumpe, så kunne det bli rumpebarn. De var nesten som vanlige barn, bare at de var litt rare i ansiktet og levde ikke like lenge som vanlige barn.

I alle dager? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Da jeg var liten trodde jeg at naboene våre i det grå huset var tyver. Alle sånne hus hvor tyver bodde var jo grå. Husker jeg var livredd for å passere det huset og skjønte ikke hvorfor politiet ikke kom og tok dem. At vi selv bodde i et grått hus var visst ikke så viktig..

Jeg og venninna mi trodde mus bodde i snøen. Da vi tok følge hjem fra skolen pleide vi å lage små huler til musene i snøen, legge igjen smuler fra nista vår så de skulle få mat og gjøre hele hula koselig. :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten så trodde jeg at delbil var en bil flere familier delte på. Noe så teit, for hva om de forskjellige familiene drog på forskjellige ferier - hvem skulle da ha bilen? Så jeg skulle aldri ha delbil når jeg ble voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe av det jeg trodde:

- Det er først når man blir født at man får fargesyn

- "Småhjelperne" til julenissen gjemte seg i hagen og spionerte på meg. Hvis jeg ikke spiste opp maten min, ville de rapportere dette til julenissen, og så ville det ikke bli noen julegaver på meg.

- Det heter "gamle" poteter, og ikke "stekte" poteter, siden potetene som ble stekt alltid var "gamle" (rester etter middagen dagen før)

- "Kødde" er det samme som å pule

- Det bodde monstre under sengen min

- Hvis man ser for mye på TV, får man firkantete øyne

- Ormegresset er fullt av ormer

- Man får mark i magen av å spise snø

- Hvis man biter negler, kan det oppstå problemer med neglebåndet, slik at man må operere fingeren

- Det er farlig å "trekke inn" snørret, man må alltid snyte alt snørret ut

Jeg fikk dessuten det for meg at jeg skulle spise masse leverpostei for å bli stor og sterk, så jeg kunne sette meg oppå en av de slemme guttene i barnehagen. Tror ikke jeg endte opp med å sette meg oppå ham, men ...

Og så hadde jeg mitt eget tullespråk. Jeg snakket gjerne med meg selv på dette språket. En av barnevaktene trodde faktisk at jeg snakket arabisk og ble veldig imponert. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg syntes vi kjørte overalt da jeg var liten, og selvfølgelig gikk det an å kjøre til månen. Veien til månen begynte langt, langt der borte og så gikk den i en bue ut i verdensrommet for så å komme opp på baksiden av månen. Derfor kunne vi ikke SE den, men veien var altså der.

- At alle snille som døde havnet i karlsvogna.

- Visse potteplanter trengte melk mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der besteforeldrene mine bodde (de er døde nå) så går det en liten elv ved huset og langs tomta og alle de voksne fortalte oss barna at det var et troll i elva og vi måtte ikke gå dit.

jeg har enda ikke sett trollet men er litt redd for å møte den enda den dag i dag :blink::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde damer ble gravide av å gifte seg. Når jeg ble eldre fant jeg ut at dette ikke stemte, men at damer ble gravide av å holde hender med mannen. Husker jeg så foreldrene mine leide hverandre og gledet meg til å bli storesøster igjen:P

Når jeg og småsøskenene mine lekte, lekte vi av og til at vi var foreldreløse som tok var på oss selv. At jeg som var eldst tok vare på de andre. Vi lekte at jeg var 10 år, det var jo såklart nok til å styre en familie. Når jeg ble litt eldre oppjusterte jeg det til hele 14

Jeg trodde at å bli voldtatt var det samme som å bli banket opp/slått ned:P Jeg hørte om en som var banket opp, som skulle bruke "det voksne ordet" jeg hadde hørt og spurte: "hvem var det som voldtok han?" De voksne rundt meg lo og lo, men ville ikke fortelle meg hva jeg sa som var morsomt. Jeg viste vel knapt hva sex var, så det hadde vel ikke vært så lett å forklare hva jeg sa feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at når noen hadde brekt beinet eller armen så var beinet/armen knekt helt av. Det var jo logisk, for når jeg brakk en grein fra et tre, så brakk jeg jo den helt av. Derfor skjønte jeg ikke noe da en i barnehagen hadde brekt beinet, men allikevel hadde begge beina på plass, det ene riktignok i gips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært redd for do-draugen, men i lengre tid ville jeg ikke sette rompa mi nedpå doskåla, fordi Kaptein Sabeltann kunne komme når som helst opp derifra!

Da jeg og ei venninne lekte, så var vi alltid 17 år gamle. Vi så for oss at det var den perfekte alderen. Vi var voksne, men fortsatt unge og pene. :P

Var hellig overbevist om at det var troll inne i trafikklysene som skiftet fargen på lyset.

Jeg visste allerede før jeg begynte i barnehagen hvor på kroppen barna kom fra, men jeg var overbevist om at de ble bæsjet ut. Jeg forsto ikke hvordan voksne damer kjente forskjell på bæsj og baby....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Var hellig overbevist om at det var troll inne i trafikklysene som skiftet fargen på lyset.

Jeg trodde ganske lenge at det faktisk var en person, litt som Tobias i tårnet, som satt og fulge med alle trafikklysene og styrte dem etter om hvor lenge de forskjellige hadde ventet på grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...