Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bukker og skraper, Aislinn.

Personlig mener jeg at muslimene burde være mest skeptisk til alle E-stoffene i pizzaen. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

svineforbudet kommer jo fra koranen, som ikke akkurat ble skrevet i går..

På den tiden var ikke ting som i dag, og trikniner var et utbredt problem, og å frastå fra å spise gris var et greit råd å gi :)

At de står ved det ennå er jo bare fordi det står i koranen, ikke fordi de nødvendigvis mener gris er så usunt osv...

Skrevet
svineforbudet kommer jo fra koranen, som ikke akkurat ble skrevet i går..

På den tiden var ikke ting som i dag, og trikniner var et utbredt problem, og å frastå fra å spise gris var et greit råd å gi :)

At de står ved det ennå er jo bare fordi det står i koranen, ikke fordi de nødvendigvis mener gris er så usunt osv...

Av de muslimer jeg vet om så kunne de ikke gitt mer blaffen i Koranen enn hva de gjør.

Mange av dem gir totalt F i hva som står i Koranen. Det, det handler om er at de er oppdratt til å ikke spise svin (som kommer i fra Koranen selvsagt) og at det rett og slett er uvanlig for dem å spise svin (tenk deg hvis du måtte spise en rotte f.eks).

Som nevnt, at det står i koranen driter dem i, det handler ganske enkelt om en vane.

Flere av de spiser det ikke fordi de mener at grisen svetter innover, andre fordi de ser på grisen som et ekkelt og seksuelt dyr og noen rett og slett fordi grisen er skitten (i deres øyne).

Gjest Catwoman
Skrevet
Løpen er laget av kumage, men da kua visstnok ikke er slaktet på halalvis så kan ikke petimetermuslimer spise den.

Det var sånn det var ja. Når du sier det så har jeg hørt det. Fikk det ikke til å stemme at løpe lagdes på svin heller nemlig.

Skrevet
:overrasket: beklager avsporing, men jeg er plutselig fryktelig glad for at jeg aldri rører grandiosa...  :ler:

"Jo mindre folk vet om hvordan lover og pølser lages, jo bedre får de sove om natten."

- Otto von Bismarck

Minner meg forøvrig om en av vår tids store martyrer:

Steve, don't eat it!

:overrasket:

:)

Gjest gjest1
Skrevet
Er det ikke svin i enkelte typer gelatin, da? Noe som finnes i den vanlige grandissen?

Eller, løpe kalles det vel??? Æh?

Jeg vet ihvertfall fra mine dager i skoleverket at mine muslimske elever ikke spiste gele. Så de fikk is når de andre spiste gele.

Utover det måtte jeg ta over matansvaret for disse på SFO, ettersom kokka stekte svinepølsene til de andre med kalkunpølsene til muslimene. Så jeg stekte de separat.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ihvertfall fra mine dager i skoleverket at mine muslimske elever ikke spiste gele. Så de fikk is når de andre spiste gele.

Ikke gele heller???

Da har vi lært noe nytt idag også.

Gjest gjest1
Skrevet
Ikke gele heller???

Da har vi lært noe nytt idag også.

Er noe i gelatinen

Gjest Gjest
Skrevet
Flere av de spiser det ikke fordi de mener at grisen svetter innover, andre fordi de ser på grisen som et ekkelt og seksuelt dyr og noen rett og slett fordi grisen er skitten (i deres øyne).

Min muslimske veninne synes det er ekkelt å spise svin siden de er så nært beslektet med oss mennesker. Hun synes det blir litt som å spise ape, og det synes hun er ekkelt.

Skrevet (endret)
Min muslimske veninne synes det er ekkelt å spise svin siden de er så nært beslektet med oss mennesker. Hun synes det blir litt som å spise ape, og det synes hun er ekkelt.

hehe. Det finnes mange merkelige oppfatninger blant norske muslimer når det kommer til å ikke spise gris. En kamerat av meg mente at de ikke kunne spise det da det ikke var mulig å spise hele grisen. Da spurte jeg ham om han hadde hørt om pølser før...

Når det kommer til slektskap er grisen langt unna mennesket, selv om de kan brukes som organdonorer. I fylogentreet er de like langt unna oss som storfe, rådyr og annet som trygt kan spises. Dette er også en årsak til at man heller bruker griser som donor enn aper: man har etisk sett større problemer med å avle opp aper for at vi skal brukes deres organer enn griser.

Endret av punktom
Gjest splæsj
Skrevet

Grunnen til at muslimer ikke spiser svin, er fordi svin ikke kan svette. Den eneste måten grisen kan få ut avfallstoffene er bakveien. Dette medfører at grisen har små eller store byller med avfallsmateriale samlet noen cm under huden som kroppen ikke klarer å bli kvitt. På slakteriet slike byller et vanlig syn. Disse må fjernes, og ved å stikke hull på den, kommer det ut en gulaktig, stinkende masse.

Det er grunnen til at svinekjøtt blir regnet som urent. Det er ikke bare muslimer som ikke spiser det, men også jøder. Grunnen til at svinekjøtt er så vanlig her til lands, er at kjøttet er mye billigere å produsere enn f.eks storfekjøtt.

Gjest isidora
Skrevet
Men vet små gutter at skinke er svin tror du?

Akkurat det tenke jeg også! Hvor gamle er disse guttene det er snakk om?

Gjest Tanita
Skrevet
Grunnen til at muslimer ikke spiser svin, er fordi svin ikke kan svette. Den eneste måten grisen kan få ut avfallstoffene er bakveien. Dette medfører at grisen har små eller store byller med avfallsmateriale samlet noen cm under huden som kroppen ikke klarer å bli kvitt. På slakteriet slike byller et vanlig syn. Disse må fjernes, og ved å stikke hull på den, kommer det ut en gulaktig, stinkende masse.

Det er grunnen til at svinekjøtt blir regnet som urent. Det er ikke bare muslimer som ikke spiser det, men også jøder. Grunnen til at svinekjøtt er så vanlig her til lands, er at kjøttet er mye billigere å produsere enn f.eks storfekjøtt.

Dette burde vel være en tankevekker til dere som spiser svin? Jeg spiser ikke svin. Dette fordi jeg har lært om hvorfor svin blir sett på som urent. Og svin er ikke sunt! Fullt av urinsyre, bl a. Ikke bra for bl a revmatikere.

Gjest gjest1
Skrevet
Dette burde vel være en tankevekker til dere som spiser svin? Jeg spiser ikke svin. Dette fordi jeg har lært om hvorfor svin blir sett på som urent. Og svin er ikke sunt! Fullt av urinsyre, bl a. Ikke bra for bl a revmatikere.

Jøss, det ante jeg ikke. nå er jeg veggis da, men kjekt å vite

Skrevet

Alt dette svin(ete) pratet får meg til å glede meg til juul med ribbe og mandelpotet og surkål.....*vann i munnen*

Skjønt - jeg kjøper ribba mi i fryser'n på super'n - og slipper å sprette gris'n og tømme den for byller *visualiserer og usjer litt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...