loffen Skrevet 2. juni 2006 #21 Skrevet 2. juni 2006 :klø: Eh - beklager, men jeg er visst litt treg. Er ikke skinke skinke? Hva er det i skinken til Stabburet? Lam?
brumma* Skrevet 2. juni 2006 #22 Skrevet 2. juni 2006 :klø: Eh - beklager, men jeg er visst litt treg. Er ikke skinke skinke? Hva er det i skinken til Stabburet? Lam? ← Det tror jeg ikke du vil vite...
Gjest gjest 0 Skrevet 2. juni 2006 #23 Skrevet 2. juni 2006 Det må jo noen finne ut av! Nå ble jeg veldig nysgjerrig på ha de bruker som skinke....
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2006 #24 Skrevet 2. juni 2006 Det er tydligvis flere enn meg som har kjøpt grandis med skinke i den tro at det ER skinke i den Føler meg plutselig ikke så alene nå om å være uvitende
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2006 #25 Skrevet 2. juni 2006 Selvsagt sa jeg at den (holdt fram) inneholder skinke, og den (holder også fram) er med kjøttdeig. Går rundt bordet flere ganger med serveringsfat og gjentar det samme. Jeg mener ikke at jeg har tvunget noen til å spise svin. Jeg reagerte på at de det ene året ikke kunne spise svin, å neste år så kunne de spise grandis med skinke. Å til dere andre bedrevitere. Er ikke skinke svinekjøtt ← Men vet små gutter at skinke er svin tror du?
brumma* Skrevet 2. juni 2006 #26 Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg mistenker at det er maskinbehandlet slakteriavfall. Mekanisk utbenet kjøtt er en billig måte å drøye dyrt kjøtt på... (Det er tydeligvis ikke slakteriavfall av svin da.) Jeg synes aldri "skinka" på Grandisen har sett ut som skinke jeg da... (Det er vel en grunn til at de reklamerer med ekte biff på Lørdagspizzaen...) Endret 2. juni 2006 av brumma*
Gjest Bellatrix Skrevet 2. juni 2006 #27 Skrevet 2. juni 2006 He-he. Jeg er inne på grandiosa.com og det står merkelig lite om hva som faktisk er på pizzaene. Gidder noen å skrive mail og spørre?
Gjest Elfrida Skrevet 3. juni 2006 #28 Skrevet 3. juni 2006 Er det ikke svin i enkelte typer gelatin, da? Noe som finnes i den vanlige grandissen? ← Gelatin lages av langvarig koking av slakteavfall som bein og skinn, som så blir renset til det bare er et klart, smakløst, geleaktig stoff igjen. Det finnes gelatin som er tilpasset muslimer og jøder også, altså at det ikke er kokt av svinekjøtt og at andre religiøse regler er fulgt. Men er det gelatin i grandis altså? Jeg syns den pizzaen blir mer og mer mystisk.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2006 #29 Skrevet 3. juni 2006 Ifjor i podens bursdag hadde vi pølser. Jeg tenkte ikke på at det var to i klassen fra en annen kultur, vi serverte vanlig wiener. Da sa de to utlenningene at de måtte ha kyllingpølser for de kunne ikke spise svin. Noe jeg ikke hadde. ← Er det bare jeg som synes det var merkelig at foreldrene ikke sa fra om dette på forhånd? Selv har jeg en type matallergi, og moren min informerte alltid foreldrene når jeg skulle i selskap til noen jeg ikke hadde vært hos før. De kunne jo ikke vite det uten videre..
aline Skrevet 3. juni 2006 #30 Skrevet 3. juni 2006 beklager avsporing, men jeg er plutselig fryktelig glad for at jeg aldri rører grandiosa...
punktom Skrevet 3. juni 2006 #31 Skrevet 3. juni 2006 (endret) Stabburet: Da må man jo nesten stole på det. Det er strengt forbudt å opplyse om at noe er fritt for svin/ingredienser som kommer fra svin hvis det faktisk ikke er det. ← Det kan fint være svineenzymer i gelatin for det. Stabburet er nok ikke kjent med ppm-muslimer, som tror Gud bryr seg om at du får i deg to tre molekyler som en gang var i en gris. Stabburet tenker nok her primært på kjøttet. Men siden skinka til grandis ikke er svin tror jeg det er siste gang jeg spiser den. Innholder kjøtt, er liksom noe som får meg til å bli suspekt. Hvilken muskel fra enhver dyreart er ikke kjøtt? Endret 3. juni 2006 av punktom
punktom Skrevet 3. juni 2006 #32 Skrevet 3. juni 2006 He-he. Jeg er inne på grandiosa.com og det står merkelig lite om hva som faktisk er på pizzaene. Gidder noen å skrive mail og spørre? ← Det er en hemmelig oppskrift tilpasset norske mager..
brumma* Skrevet 3. juni 2006 #33 Skrevet 3. juni 2006 Det er en hemmelig oppskrift tilpasset norske mager.. ← Gjør seg unektelig bedre enn "Grandiosa inneholder deilig maskinbehandlet slakteriavfall"!
Gjest Svein Erik Kumle Skrevet 13. juni 2006 #34 Skrevet 13. juni 2006 KJære svinespisere: Sett dere inn i naturens mening med svinet: Et åtselsdyr uten svettekjertler. ikke ment som mat for mennesker eller andre altetende arter. Dyret går hurtigere i forråtnelse enn andre firbente. Spis retter av dette dyret og gro til med lever, nyre- svikt, diverse giktformer og tidlig aldring (hårtap, senilitet m.m) God appetitt! 74-årig supermosjonist og sjakkspiller.
punktom Skrevet 13. juni 2006 #35 Skrevet 13. juni 2006 KJære svinespisere: Sett dere inn i naturens mening med svinet: Et åtselsdyr uten svettekjertler. ikke ment som mat for mennesker eller andre altetende arter. Dyret går hurtigere i forråtnelse enn andre firbente. Spis retter av dette dyret og gro til med lever, nyre- svikt, diverse giktformer og tidlig aldring (hårtap, senilitet m.m) God appetitt! 74-årig supermosjonist og sjakkspiller. ← Mulig du ikke hadde kjøleskap da du var ung og du ble servert svin, men de fleste av oss her inne har vokst opp med slikt moderne utstyr...
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #36 Skrevet 13. juni 2006 KJære svinespisere: Sett dere inn i naturens mening med svinet: Et åtselsdyr uten svettekjertler. ikke ment som mat for mennesker eller andre altetende arter. Dyret går hurtigere i forråtnelse enn andre firbente. Spis retter av dette dyret og gro til med lever, nyre- svikt, diverse giktformer og tidlig aldring (hårtap, senilitet m.m) God appetitt! 74-årig supermosjonist og sjakkspiller. ← Hva er dette for slags pølsevev av en uttalelse? Svinekjøtt er et sunt kjøtt. Personer som ikke bør spise rødt kjøtt (f.eks. revmatikere) kan trygt spise svin. Dessuten blir alle grisene avlet opp på godkjent fòr, og kontrollert før det selges. Dette skjer nødvendigvis ikke med kjøttet som blir spist i muslimske land.
Gjest Catwoman Skrevet 13. juni 2006 #37 Skrevet 13. juni 2006 Osten på grandiosaen inneholder løpe, som temmelig sikkert er fra svin. Jeg vet ihvertfall at endel muslimer unngår ost med løpe. Så da regner jeg med det er fordi opphavet er svin.
punktom Skrevet 13. juni 2006 #38 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Osten på grandiosaen inneholder løpe, som temmelig sikkert er fra svin. Jeg vet ihvertfall at endel muslimer unngår ost med løpe. Så da regner jeg med det er fordi opphavet er svin. ← Løpen er laget av kumage, men da kua visstnok ikke er slaktet på halalvis så kan ikke petimetermuslimer spise den. Men det gjelder petimetermuslimene som leter etter molekylrester av ting som ikke er halal. Det er ikke alle som er så ekstreme (selv om jeg tror de fleste holder seg til norbo-osten, som ikke er laget med animalsk løpe). Endret 13. juni 2006 av punktom
snøfnugg Skrevet 13. juni 2006 #39 Skrevet 13. juni 2006 Kanskje det er skinka til et annet dyr på pizzaen dems?
wind-up bird Skrevet 13. juni 2006 #40 Skrevet 13. juni 2006 Nå fant jeg fram en grandispakke fra fryseren bare for dere : Ingredienser: Bunn: Hveteme, vann, gjær, vegetabilsk olje, salt Fyll: Jarlsbergost, vann, tomatpure, pizzakjøtt (storfekjøtt, soyaprotein, hvetestivelse, potetstivelse, salt, krydder, aroma (selleri, smaksforsterker (E621, 627, 631), gjærekstrakt, farge (E150c)), kons.middel (nitritt)), rød paprika, krydder, sukker og salt. Da skal pizzaen tilbake i frysen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå